Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobírka zboží

Od: pavelprochazka odpovědí: 12 změna:
Vyskytl se zde jeden dotaz ohledně nepřevzaté dobírky a tak bych se chtěl zeptat. Když jsem chodil na školu tak spolužáci vymysleli takový rádoby "žertík". Objednali někomu ze třídy na dobírku erotické zboží které dotyčnému přišlo na jeho adresu. Je to již řada let a tak ani nevím jak to dopadlo,ale jak je to s tou dobírkou a placením kurýra jestliže si člověk ono zboží sám neobjednal a někdo objednával jeho jménem?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

V dnešnej dobe pri objednávke musíte uviest email,na ktorý príde potvrdenie o objednávke. Takže ten na koho by bol ten žart nachystaný,tak o tom bude vediet a môže to riešit so zasielateľom.

 


0x

Domnívám se, že dotyční spolužáci zboží zaplatili online, čili kartou z jejich účtů.
Nebo zboží kamarád zaplatil při převzetí, zaskočený tím, že vlastně nic neobjednal

Jakože dobírku zaplatili online? To pak jaksi není dobírka a už vidím. jak školáci někomu platí nafukovací Anču za x peněz...

@libor007 Zkuste tazateli vyslovit váš názor, jistě ho bude zajímat

pavelprochazka

Asi jsem to špatně vysvětlil. Spolužáci přes internet objednali zboží jeho jménem.Uvedli adresu kam to má přijít,že to nechávají poslat přes doručovací firmu a platba bude dobírkou (spolužáci nic neplatili). Zboží tomu člověku přišlo a ten jistě tvrdil že nic neobjednal- tedy nic nepřevzal ani neplatil.
Říkám si že doručovací firmu někdo musel platit tak po kom budou chtít peníze?
Doručení platil obchod..Obvykle takové obchody mají s dopravci smlouvu a nějaký paušál na svozy zboží.. Takže vpodstatě žádná škoda nevznikla.. Balík se svezl s ostatními na výlet..Zaplaceno to bylo firmou v tom paušálu za svozy balíků..Firmy mají i velké množstevní slevy na zasílání.. Takže je to netrápí..kdyby se měli soudit s nějakým vtipálkem,tak to bude dražší
pavelprochazka

Doutnak...děkuji za vysvětlení.

@ doutnak® Proč píšete takové hlouposti? Je vidět že o tom víte prd.

Odesílatele (eshop) taková sranda stojí nemalé náklady.

1. někdo to musí zabalit - tedy vytáhnout to ze skladu

2. zabalit do krabice (pokud to dává do nové krabice, tak ta něco stojí 5 až 90 Kč dle rozměru)

3. vytvořit objednávku dopravy

4. připravit na svoz

zásilka odejde - kurýr se to snaží dvakrát doručit - případně to nechají někdě na výdejním místě třeba 7 dní. A pak se zásilka vrací k odesílateli - tam dopravce tolik nezpěchá, takže se zásilka vrátí třeba až 14 - 20 dní od doby odeslání.

5. ano za vratku si dopravce nic neúčtuje (ikdyž mám dojem že jeden už to zavádí - nějaký poplatek), ale to původní dopravné odesílatel musí zaplatit. takže za dopravu zaplatí třeba 80 až 200 Kč (dle rozměru a hmotnosti)

6. vrácenou zásilku musí někdo přijmout

7. zpracovat storno v účetním programu

8. vrátit zboží na sklad

9. krabice do které to bylo zabaleno se většinou vrací poničená, takže na další použití prakticky nepoužitelná. Použitelných je tak 5 z 10 vratek

10. to zboží co vám eshop odeslal mohl mezi tím prodat, místo toho objednal další, aby měl zboží skladem a teď má zbytečně skladem více kusů.

Všechny tyto úkony musel někdo udělat, majitel, zaměstnanec a každý mám stejně času. který Vám nikdo nevrátí.

Tedy škoda pro toakový eshop může být 100 až 250 Kč

Takže tvrdit že to nikoho netrápí je (nevím jak to napsat slušně) mega hloupost.

Krom toho, eshopy začínají spolupracovat s externími společnostmi které se zabývají vymáháním nákladů z nepřivzatých objednávek. A tam to fungujte tak asi jako u dopravního podniku Praha - nikdo se sváma nebaví (ano obešlou Vás s výzvou k zaplacení) a pak to rovnou to jde na soud a platební výměr - pak exekuce. Ve finále je za nepřevzatou objednávku můžete zaplatit několik tisíc.

A počítač z kteŕeho to byla objednávka odeslána jde taky dohledat.

Pracuji v eshopu (rodinný kolektiv) ve skladu více jak 10 let.

Karhak.. Odpověď byla obecná,nelze ji brát jako univerzální a rozhodně ne jako návod,jak si dělat pr*el z e-shopů.. Pochopitelně je za tím práce více lidí a taky nějaké náklady.. Vycházím z toho, když jsem jezdil s balíky u Pošty a dělal mimo jiné svozy z firem, které měly s Poštou smlouvu a platili jí paušálem
Pokud komukoliv posílám něco na dobírku,tak je vždy riziko toho, že si to dotyčný nevyzvedne.. náklady na odeslání včetně balného a čas s tím strávený je fuč..Proto taky převládá platba alespoň přepravného předem.. Čím menší e-shop, tím větší jsou ztráty při nevyzvednutí..jednotlivec-soukromá osoba pochopitelně tratí náklady v plné výši.Další kategorie jsou lidé, kteří nemají zvonek anebo číslo popisné a hrozně se diví, že jim zásilka nedorazila.. Když jsem jezdil u Pošty,tak neexistovala platba kartou (jiní dopravci jí umožňovali).. Neměl jsem ani služební telefon ..Lidi mi nadávali, proč jim jako nezavolám a proč nemůžou platit kartou a jestli je hodím k bankomatu a pod.. Také si chtěli doručenou věc vyzkoušet a já měl čekat,jestli budou spokojeni, že bych si to jako rovnou odvezl zpět..Taky to chtěli rozbalovat před podpisem nebo platbou, což Pošta neumožňuje,ale jiní dopravci ano.. Pošta to dovoluje rozbalit pouze před nějakou vedoucí na pobočce.. Nejezdím u nich 10 let,tak možná se něco změnilo..Platba kartou už jde a telefon už řidiči taky mají..

 


0x

V případě sporu by záleželo na tom, jak by obchod zdůvodnil oprávněnost pohledávky.

 


0x

Zdravím.

Copak nepřevzal jste zásilku a eshop po Vás chce uhradit náklady?

Opravdu mi to přijde jako hledání výmluvy.

Ta otázka je tak položená, jako ptám se pro kamaráda...

Radím Vám uhraďte co chtějí, pokud ne, bude Vás to stát víc peněz.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]