Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dneska mi přišla sms a email z vymáhací agentury neatgravity.com, že jsem nepřevzal balík poslaný na dobírku a chce po mně zaplatit zmařené poštovné. Musel sem naléhavě odjet a když u nás byl kurýr, tak jsem nebyl doma. Nechce se mi jěn tak někomu něco platit. Vím že jsem si to objednal, co mi hrozí? Vyhrožují el. platebním rozkazem. Generuje to asi robot, protože mi to přišlo v noci smskou a mailem.
@marekjirsak - Nechce se mi jěn tak někomu něco platit.
Ale asi budete muset. Nepřevzetí zásilky je porušení platné kupní smlouvy podle
OZ § 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.
a prodejce má nárok na úhradu úćelně vynaložených nákladů, což mimo ceny za doručení může být např. i balné a pod.
Píšete "Nechce se mi jěn tak někomu něco platit."...
Z mého pohledu mi to ale správné nepřipadá...
Jak k tomu přijde e-shop, kterému zřejmě vznikly náklady:
- pořídit obal pro dopravu zboží (krabici, obálku...)
- zaplatit mzdu osobě, která se zásilce věnovala (zboží přinesla, zabalila, apod.)
- zaplatit cenu dopravy
Já osobně bych cenu dopravy určitě zaplatil.
Uzavřel jste určitou smlouvu s druhou stranou. Něco jste si zřejmě objednal, firma to musela zabalit, fakturovat, dovézt. Plno lidí se na tom podílelo a panáček teď řekne, že to nechce. Vždycky dopravci dopředu volají, kdy přijedou a tak jste si mohl zadat jiný termín, až budete doma, třeba drzhý den. To je od Vás jen hloupá výmluva. Asi jste něco objednal neuváženě, teď to už nechcete a hledáte výmluvu.
Ano, ta doprava je skutečně zmařená /nikdo to nepřevzal, jelo se k Vám zbytečně/. Proto bych byla pro, ji zaplatit. Proč si děláte srandu z ostatních? Chci - objednám - převezmu - zaplatím. Hotovo. Co v tom hledat za kličky? Pokud jste svéprávný a nemáte "papíry na hlavu", jste za svá rozhodnutí plně zodpovědný. Tentokrát zaplatit a příště víc přemýšlet, co chci a co ne. A podle toho objednat nebo ne. Jaga.
Představze si, že byste měl dopravní firmu Vy, lidé by vesele objednávali, nepřebírali zboží a následně odmítali platit. Jak moc by se Vám to líbilo?
Marku jirsaku, mel jste ve lhute odstoupit od smlouvy do 14 dnu a bylo by. Pokud jste musel tak nalehave odjet, ze jste ani nestacil vyuzit prava, tak ted zaplatte tech par korun postovneho
pokud už to má inkasní společnost, tak to bude dávno po 14 dnech. A příště budeš chytřejší.
A tento právní názor dokládáš čím? máš na to judikát?
Právo odstoupit není dle mne podmíněno převzetím, navíc tím ušetří náklady zpětné zásilky. Právo odstoupit nějak nesouvisí s přebíráním nebo zasíláním. To je můj názor. Otázka je, od jaké doby by lhůta běžela. Podle mého názoru by běžela od data, kdy naposledy jsi zásilku mohl převzít, neboli ode dne, kdy byla vypravena zpět k prodejci.
No, na jednu stranu samozřejmě protistraně vznikly náklady, které jste v zásadě povinen uhradit, pokud jste objednal a svévolně nepřevzal.
Na druhou stranu - nevím, jak vám chtějí prokázat, že jste o doručování zásilky věděl. Asi by bylo vhodné dnes objednávku zrušit z důvodu nedodání...
Ne, to rozhodně není žádný důkaz. Ostatně, i kdyby volali a poslali, není to důkaz, že opravdu přijeli. To je zrovna u pošty třeba běžné...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.