Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Musím platit za nepřevzatou dobírku?

Od: marekjirsak odpovědí: 23 změna:

Dobrý den, dneska mi přišla sms a email z vymáhací agentury neatgravity.com, že jsem nepřevzal balík poslaný na dobírku a chce po mně zaplatit zmařené poštovné. Musel sem naléhavě odjet a když u nás byl kurýr, tak jsem nebyl doma. Nechce se mi jěn tak někomu něco platit. Vím že jsem si to objednal, co mi hrozí? Vyhrožují el. platebním rozkazem. Generuje to asi robot, protože mi to přišlo v noci smskou a mailem.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makak

18x
Jak jen tak nekomu? Uzavřel jste s druhou stranou smlouvu a nedodržel ji. Zbytečně vynaložení prostředky na vyskladneni, zabalení,poslání. Takže jsou plne v právu.

 


4x

@marekjirsak - Nechce se mi jěn tak někomu něco platit.
Ale asi budete muset. Nepřevzetí zásilky je porušení platné kupní smlouvy podle

OZ § 2118

Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.

a prodejce má nárok na úhradu úćelně vynaložených nákladů, což mimo ceny za doručení může být např. i balné a pod.

 

prd

4x

Píšete "Nechce se mi jěn tak někomu něco platit."...
Z mého pohledu mi to ale správné nepřipadá...

Jak k tomu přijde e-shop, kterému zřejmě vznikly náklady:
- pořídit obal pro dopravu zboží (krabici, obálku...)
- zaplatit mzdu osobě, která se zásilce věnovala (zboží přinesla, zabalila, apod.)
- zaplatit cenu dopravy
Já osobně bych cenu dopravy určitě zaplatil.

 


4x

Uzavřel jste určitou smlouvu s druhou stranou. Něco jste si zřejmě objednal, firma to musela zabalit, fakturovat, dovézt. Plno lidí se na tom podílelo a panáček teď řekne, že to nechce. Vždycky dopravci dopředu volají, kdy přijedou a tak jste si mohl zadat jiný termín, až budete doma, třeba drzhý den. To je od Vás jen hloupá výmluva. Asi jste něco objednal neuváženě, teď to už nechcete a hledáte výmluvu.

Ano, ta doprava je skutečně zmařená /nikdo to nepřevzal, jelo se k Vám zbytečně/. Proto bych byla pro, ji zaplatit. Proč si děláte srandu z ostatních? Chci - objednám - převezmu - zaplatím. Hotovo. Co v tom hledat za kličky? Pokud jste svéprávný a nemáte "papíry na hlavu", jste za svá rozhodnutí plně zodpovědný. Tentokrát zaplatit a příště víc přemýšlet, co chci a co ne. A podle toho objednat nebo ne. Jaga.

Představze si, že byste měl dopravní firmu Vy, lidé by vesele objednávali, nepřebírali zboží a následně odmítali platit. Jak moc by se Vám to líbilo?

 


3x

Jestli jste to fakt udělal, tak si nejprve ověřte u té původní firmy, že skutečně pohledávku prodali. Oni za Vás poštovné zaplatili.

Přesně tak, nejlépe se zeptat prodejce. Pokud pohledávku skutečně prodal, tak už vás před tím musel žádat o náhradu škody. Proč jste mu nevyhověl?

 

droid

3x
Dobrý den, některé velké obchody nad tím mávají rukou a s určitým drobným procentem nevyzvednutých dobírek idioty, kteří se neváží jejich práce, dopředu počítají. Menší obchody nebo urputnější obchody po těchto hovadech jdou. Takže buď dobrovolně zaplatte nyní, protože náklady již vznikly, nebo přeji vymahačské agentuře úspěch, jakože ho mít bude, a nakonec zaplatíte také. Sice později, ale zase o to víc. Omlouvám se za příkrost, ale nevyzvedávači dobírek, kteří nejsou schopni reagovat ani na avíza, že jim kurýr někam zboží uložil (což dělá většina kurýrů) a nechápou ani když celé kolečko proběhne, že udělali něco špatně, žádné zastání čekat nemohou. Pěkný večer.

 

ltz

3x
Proč si chcete dělat nepříjemnosti kvůli pár desetikorunam. Objednanou zasilku vám dorucili, vy jste ji neprevzal, oni mají kvůli vám skodu, vy musíte zaplatit. Pokud nemáte jistotu, zda při doručování zásilky budete doma, vyberte si jiný způsob dopravy. Třeba balík na poštu nebo zásilkovnu.

 

molly

2x
Pardon, ale nebyl jsem doma, když mi volal kurýr... Všechny kurýrní společný když nezastihnou, tak zásilku někde aspoň na týden uloží. Pokud jste si koupí rozmyslel, je aspoň slušnost napsat e-shopu pardon, zakoupil jsem jinde, dostal jsem jako dárek... A nabídnout úhradu vzniklých nákladů. Právo na vymáhání e-shop má

 

re4zon

1x
Tak zasadni je, co to bylo za balik. Z eshopu nebo odkud? A co to je za dorucovaci sluzbu, ze kuryr po prvnim neuspesnem doruceni posle balik zpatky? Chtelo by to doplnit informace, jinak na tom neco nesedi..

 


1x

Občas je psáno na různých bazarech na dobírku neposílám jedině při zaplacení předem poštovného a to svědčí o části spoluobčanů jak se k dobírkám chovají.

 

makk

1x

Doporučuji honem zaplatit, než náklady narostou. Pokud máte něco objednané a musíte naléhavě odjet, měl byste si zařídit pozdější doručení.

Ze zákona sice máte právo zboží do 14 dnů vrátit bez udání důvodu, ale vrátit a nepřevzít je rozdíl. Oni po vás nechtějí peníze za zboží, ale za poštovné.

 

ahoj*

0x

Marku jirsaku, mel jste ve lhute odstoupit od smlouvy do 14 dnu a bylo by. Pokud jste musel tak nalehave odjet, ze jste ani nestacil vyuzit prava, tak ted zaplatte tech par korun postovneho

pokud už to má inkasní společnost, tak to bude dávno po 14 dnech. A příště budeš chytřejší.

molly
Vy taky motáte jablka a hrušky. 14 denní lhůta se počítá od PŘEVZETÍ zboží. Kde není převzetí, není lhůta na vrácení. Měl převzít a vrátit a nebo obchodu rovnou nabídnout úhradu zbytečných nákladů. Elementární lidská slušnost
ahoj*

A tento právní názor dokládáš čím? máš na to judikát?

Právo odstoupit není dle mne podmíněno převzetím, navíc tím ušetří náklady zpětné zásilky. Právo odstoupit nějak nesouvisí s přebíráním nebo zasíláním. To je můj názor. Otázka je, od jaké doby by lhůta běžela. Podle mého názoru by běžela od data, kdy naposledy jsi zásilku mohl převzít, neboli ode dne, kdy byla vypravena zpět k prodejci.

molly
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží

 


0x

No, na jednu stranu samozřejmě protistraně vznikly náklady, které jste v zásadě povinen uhradit, pokud jste objednal a svévolně nepřevzal.

Na druhou stranu - nevím, jak vám chtějí prokázat, že jste o doručování zásilky věděl. Asi by bylo vhodné dnes objednávku zrušit z důvodu nedodání...


doplněno 20.01.23 13:40:

Ne, to rozhodně není žádný důkaz. Ostatně, i kdyby volali a poslali, není to důkaz, že opravdu přijeli. To je zrovna u pošty třeba běžné...

Obyčeně před dodáním posílají esemesku a volají. To je ten důkaz.

makak
Bohužel asi nejde ani lehce dokázat, že jste to objednal vlastne vy...

 

 

jaj*

0x
Tomu chlapovi jste radili jinak když mu tam stará posílala věci má dobírku.
pitfx

Co to melete?

 

jaj*

0x
Kdysi dávno tady byl dotaz, že se někdo mstil a objednával balíky na dobírku na jméno bývalého. A pak někdo psal, že by se mohl dostat na Black list u té firmy kvůli dalším objednávkám, kvůli případné práci atd, a někdo tady psa že to není možné. V jednom článku bylo že se to platit musí, tak nevím. Kdysi jsem nemohla vyzvednout dobírku tak jsem jim napsala a oni mi prodloužili dobu vyzvednutí tak se vyzvedlo později. Tak nevím,

 

vil

0x
Ahoj a kolik chtějí za vymáhání

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]