Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cena za opravu poškozené věci (pojištění)

Od: roman* odpovědí: 9 změna:

Ahoj,

mám zvláštní dotaz, ale vrtá mi to hlavou. A všiml jsem si, že i na zvláštní otázky jsou tady lidé ochotní odpovědět.

Poškodil jsem drahou věc (vyšší desítky tisíc), pojištění odpovědnosti mi zřejmě nepomůže (jak k poškození věci došlo je na dlouhé povídání, shoda náhod, jak už to v životě bývá). Částka bude pro náš rozpočet, tak jako by byla pro velkou většinu lidí, velmi citelná.

Myslíte si, že firma, která bude věc opravovat a současně si myslet: To mu zaplatí pojištovna, tak se nebude s částou za opravu mazlit a částka bude vyšší než při normální opravě? Prostě nebudou mě a pojištovnu šetřit, tak trochu jim to bude jedno a přivydělají si?

Funguje to tak?

Nikdy jsem nic podobnéh neřešil...

Díky.

Roman

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Dost divný dotaz, chtělo by to přeložit do češtiny.

Nicméně opravování mě žíví- dělám servisáka. Přičemž opravy za 200-300 tKč jsou vcelku běžné, mnohdy se cena za kolizi vyšplhá i daleko výše. Ovšem mě je celkem putna kolik to bude stát a stejně tak neřeším, jestli to zákazník zaplatí z vlastní kapsy, nebo to cvakne pojištovna. Rozdíl je jen v tom, že některé pojištovny vyžadují fotodokumentaci ode mě, některé si dokonce k opravě posílají svého člověka aby to nafotil.

Ovšem rozhodně nejde nějak nafouknout cenu jen proto, že to platí pojištovna..

 


2x

Opravy mnoha věcí jsou dneska tak drahé, že se někdy i vyplatí raději si koupit novou věc.

Vy jste tajemný, jako hrad v Karpatech. Nikdo neví, jakou věc jste poškodil, jak k tomu došlo /v zaměstnání, nebo když jste si věc vypůjčil domů, zda jde o předmět Vašeho zaměstnavatele, kamaráda, nebo třeba z půjčovny.../

Oprava nákladná asi bude, i když nevíme, co a jak se bude opravovat. Opravy jsou dnes nákladné všude. Možná by se vyplatilo i zaplatit věc novou. Každopádně by se hodila tzv. "pojistka na blbost". Ovšem, pokud ji uzavřenou nemáte, je už pozdě. Tentokrát nezbývá, než zaplatit. Ale potom si ji hned zařídit. Zvláště tehdy, pokud pracujete s drahými věcmi, které nejsou Vaše. Jednou se to může hodit a nestojí to svět. Jaga.

 


0x

odpovím otázkou - z jakého důvodu by pojištění odpovědnosti za škodu z běžného života nemělo být dostatečné? Pokud škoda nebyla úmyslná, pak by plnění ze strany pojištovny mělo být dostatečné - ty limity jsou často v řádu statisíců a v některých oblastech i milionů...

 

re4zon

0x
Dost by pomohlo napsat, co a jak moc jsi poskodil.

 

ahoj*

0x

Tyhle záhadné otázky si strčte vítekam.

pokud vám někdo dal písemně, že úmyslně poškozenou věc vám opraví na pojištovnu, no tak vám evidentně lhal, pojištovna to neproplatí.

roman*

Samozřejmě šlo o neúmyslnou chybu.

 

roman*

Jde mi jen o to, jaká je běžná praxe:

Když si lidé ze servisní firmy řeknou, stejně mu to zaplatí pojištovna, budou se o to víc snažit na opravě vydělat a přihodí si nějakou tisícovku navíc?

Nebo přemýšlím zbytečně a nedělá se to tak (to píše pán v poslední odpovědi).

Já vím, že budou existovat lidé, kteří si přihodí a i lidé, kteří si nepřihodí. Mně šlo jen o to, jestli není "tendence" k tomu přihazování (když to platí pojištovna).

Díky za odpovědi.

No tak především zkuste trochu přesnit co se Vám povedlo poškodit. Mlžíte totiž natolik, že těžko pak být konkrétnější. Ale z praxe - já servisuji dřevoobráběcí CNC, což jsou zpravidla stroje s cenovkou začínající někde na 2MKč, ale není vyjímkou ani třeba linka za 20MKč. U takové technologie stačí chyba obsluhy, nebo programátora a škoda za půlmega je na světě. Pochopitelně - každý soudný zaměstnanec pracující na takovýchto mašinách si sjedná pojistku ,,na blbost´´ - mám ji i já, nikdo není imunní vůči chybě a i bez hmotky může po Vás zaměstnavatel požadovat trojnásobek platu, což není zase tak málo.

A každý rozumný zaměstanavatel si stoj pojistí právě proti takovémuto poškození. Takže když se něco takového podaří, zpracuje servisní firma nabídku , kde jsou naceněny ND, předpokládáná práce a doprava. No a do té ceny se musíme vejít, pokud se přijde na další poškození, které zprve nebylo zřejmé a souvisí s pojistnou událostí, tak se samozřejmě, cena navýší, ale to si pojištovna dost hlídá, takže představa že jako přijedu na opravu placenou z pojistky a týden se tam válím jakože havaj je fakt hodně mimo

 

roman*

Šlo mi jen o tu tendenci navyšovat cenu, když servis předpokládá, že to nakonec platí pojištovna.

Jen doplním příklad: prý je běžné (a já tomu věřím), že když si pořizujete něco na dotaci (příklad: tepelné čerpadlo s nějakou podporou od státu), tak jsou používány vyšší ceny zboží, než když se zboží kupuje normálně. I když to může i ovlivňovat práce navíc s dotací, samozřejmě myslím vyřizování papírů.

Už to neřešte, všem děkuju za odpovědi, nejvíce promonovi.

Mějte se a at nikdo z nás už pojištovnu nepotřebuje :--)

R.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]