Nejste přihlášen/a.
Podívejte se prosím na graf ceny z jednoho e-shopu. Co má všechno vliv na cenu zboží v obchodě? že cena někdy stoupne a to dost pak zase náhled prudce klesne?
Určitě má na to vliv i reklama a media jako takové. Nemusí to být přímo na ten konkrétní výrobek, ale na určitý druh zboží. Stačí, když se objeví zpráva, že v nejbližší době dojde ke zdražení např. elektroniky - z důvodu kurzu koruny, dolaru apod. No a kdo tomu věří a výhledově počítá s nákupem, začne šílet. Určitě na výši ceny má i vliv období - léto (dovolené), jaro (zahradní technika), Vánoce - to se kupuje všechno. To je vidět i na grafu. Stejně tak i nákupy před dovolenými a slevovými akcemi na zahradní techniku před jarem. Ale podle mého hodně to ovlivní media - stačí napsat přívětivý článek (nemusí to být přímo reklama) a hodně lidí to ovlivní. Cenu si v každém případě stanoví majitel - na něm záleží, jakou si připočítá marži. No a když zboží zůstává na skladě, stačí udělat slevovou akci, která ani slevová není, ale hodně lidí se na to nachytá. No a když ani na slevovou akci není odezva, udělá se tzv. kompletní výprodej. Kdo má přehled - umí nakupovat a kouzlit s cenami, určitě neprodělá.
Nevím, zda se jedná o tuzemský či zahraniční výrobek, ale budu počítat s tou druhou variantou.
Cenu v tom případě ovlivňuje:
kurz koruny vůči měně za kterou je zboží nakupováno, nabídka + poptávka, dostupnost výrobku, konkurenční prostředí
Jak má na cenu vliv poptávka?
Když e-shop zboží koupí a drží skladem tak proč zdražuje nebo zlevnuje, když to zboží má už zaplaceno i když se mezi tím změní kurz
V tom to právě je.
Minimum e-shopů drží zboží skladem. Maximálně tak to, co znovu rychle prodají, jinak se jim to nevyplatí. Proč by měl držet skladem něco, co prodá 1x za dva měsíce a leží mu v tom peníze.
Takže skladem jen vysokoobrátkové zboží a zbytek se objednává u dodavatelů poté, co si zákazník zboží objedná.
poptávka má na cenu vliv sakra velký, poptávka je hybatelem trhu. Pokud je o triko obrovský zájem, můžu nasadit cenu, protože se vždy najde někdo, kdo si ho koupí. Zatímco když o něj zájem není, musím dát takovou cenu, abych triko aspoň prodal. nabídka a poptávka tvoří trh, takže vliv na cenu poptávka skutečně má.
doplněno 23.08.10 12:25:konkrétně mám na mysli elastickou poptávku, tedy poptávku, která reaguje na změny cen
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.