Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych si nechat zasílat důchod do FIO a měl bych k tomu některé dotazy. Umožňije FIO si nechat zasílat důchod na SÚ a nebo to musí být pouze BÚ? Je za potvrzení formuláře pro ČSSZ na zasílání důchodu do banky na účet ve FIO nějaký poplatek? V ceníku to nemohu nikde najít. Jedině, že by se na to vztahovala sekce VIII. DALŠÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ K ÚČTŮM A ADMINISTRATIVNÍ SLUŽBY a bod 10., ale 250 Kč bych velmi nerad za jedno razítko a podpis bance platil. Máte s tím někdo ve FIO nějaké zkušenosti?
Nedávno jsem to absolvoval.
Na pobočce jsem předložil OP a vyslovil žádost o potvrzení pro ČSSZ.
Za pět minut jsem vycházel ven s vytištěným potvrzením v ruce.
Zaplatil jsem úsměvem a poděkováním.
Nejde to udelat datovkou/elektronicky? Cena byla nejaka u Fio?
ps: fio si bere 250,- za to, kdyz se na vas zepta exekutor ) asi jako JEDINA BANKA V CR ) takže vám naúčtují 250 Kč a ještě vám obstavili účet )
Datovkou spíš ne.
Na ČSSZ na to mají speciální formulář, který chtějí fyzicky potvrdit a přinést zpět. Ve Fio jsem ho vypisovat nemusel, mají v PC identický. Jen ho vyjeli, podpis a pryč.
Přitom by stačilo, aby ten formulář vyjeli s digitálním podpisem, myslím že i výpisy mají digitálně podepsané (některé banky). No ale je fakt, že lidé důchodového věku s tím stejně neumějí (stále je pro ně nejsnažší někde chodit osobně) takže...
tralalacek: Nedávno to je kdy? Pokud to bylo teď v prosinci tak poplatek za to (pokud nějaký je) se může na účtu objevit až na konci měsíce. Nevím jak a kdy ve FIO účtují poplatky. A stačilo to ČSSZ jen s podpisem bez razítka?
ahoj: Ohledně toho poplatku 250 Kč za exekutora je v ceníku samostatná položka v sekci VIII. DALŠÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ K ÚČTŮM A ADMINISTRATIVNÍ SLUŽBY a bod 7. a mne jde o bod 10. kde je to formulované nekonkrétně jako "Ostatní úkony neuvedené v ceníku prováděné pracovníkem Fio (za každých započatých 15 min)" a může se pod tím skrývat téměř cokoliv.
Jestli by ten formulář byl bankou potvrzený digitálním podpisem nebo podpisem bankéře to je mi jedno když stejně do té banky musím kvůli tomu zajít. Ono by stačilo kdyby se ČSSZ dohodla s bankami a nepožadovala po důchodcích aby ten formulář nechávali potvrdít v bance a pak by stačilo ČSSZ pouze nahlásit číslo účtu na který má být zasílaný důchod.
Děkují za snahu poradit, ale bohužel to není ono. To co je tam ke stažení je pouze potvrzení o vedení účtu. ČSSZ to ale požaduje na tomto jejích formuláři. Bylo by dobré kdyby to bylo až tak jednoduché jak to popisuješ a šlo to elektronicky odeslat na ČSSZ, ale bohužel nejde. Ono to až tak jedno kam se peníze (důchod) nechá posílat každému jedno není.
Bohužel, štíre, ČSSZ skutečně chce papír s podpisem a razítkem pěkně do ručky. Taky mi to připadá hloupé, ale je to tak.
stir: ČSSZ nestačí pouhé potvrzení, že je to můj účet. Oni chtějí ještě i potvrdít, že podmínky pro vedení tohoto účtu jsou stanoveny tak, že z něj mohou být zúčtovány a České správě sociálního zabezpečení vráceny splátky důchodu, na které nárok, z důvodu úmrtí jeho majitele, zanikl. Obávají se, že když odešlou důchod na účet a důchodce by zemřel tak banka by jim ty peníze nemusela vrátit zpět a tak chtějí aby se banka k tomu u každého důchodce zavázala. Je zajímavé, že kdysi dávno když mi důchod nosila doručovatelka tak po mne nechtěli něco podobného aby se pošta k tomu zavázala. Je to pouze neochota ČSSZ se nějak dohodnout s bankami a uzavřít s ními smlouvu aby ty důchody v případě úmrti důchodce vraceli. Není to jejích problém a tak at se důchodcí starají pokud chtějí aby jim byl důchod zasíkaný na účet v bance. Dopadne to tak, že nakonec do té banky budu muset zajít s vyplněným formulářem aby mi to potvrdili a pak to odnést na ČSSZ. Identitu občana tu sice už nějakou dobu máme, ale to co potřebují vyřídit já ČSSZ přes ní neumožňuje vyřídit, alespoň nevím jak.
etana: Ten papír s podpisem a razítkem ne vždy ČSSZ požaduje pěkně do ručky. Loni jsem měnil účet na zasílání důchodu a protože na ČSSZ měli zavřeno tak jsem jim to vhodil do schtánky u vchodových dveří abych tam nemusel s tím chodit jindy opakovaně a vše i takto bylo vyřízené bez problémů.
Chtějí konkrétní formulář. Rodiče to absolvovali, dostali formulář, zašli do banky pro razítko, pani na sociálce (asi jiná, než jim ho dala) lamentovala, kde to vzali, že je jiný, tento je loňský, tedy znova do banky, v bance jsou na to asi zvyklí, protože to nijak extra nekomentovali.
Kdyby se to stalo jen jednomu, tak beru, změnili se formuláře (teda ten rozdíl byl nějaký nepatrný) a pani se spletla, ale stalo se to oběma rodičům s odstupem několika let.
Podle mě je to celé nesmysl, sociálka si přece může ověrit účet například v centrální evidenci, kterou vede čnb. Ale o zbytečnosti tohoto kroku se už psalo na internetu mnohokrát, fakt je ale takový, že ho zatím sociálka chce. Přitom třeba pro vyplácení mateřské stačí napsat obyčejný dopis s novým číslem účtu (vůbec nevím, kde vzali to staré).
stir: Ono to až tak složité není, ale člověk se kvůli tomu zbytečně nachodí (do banky a pak na ČSSZ) a to vše v době kdy tu máme internet a e-identitu. Ono není každý úřad stejný. Když jsem nedávno měnil účet pro zasílání příspěvku na bydlení tak stačilo na stránkách úřadu práce vyplnit příslušný formulář a odeslat ho prostřednictvím e-identity. Kooperativa není státní úřad a tak se tam na to dívají trochu jinak. Pošta by neměla vydat důchod když důchodce už nežije, např. zemřel včera, ale asi to nemá jak ověřit když ten důchod vyzvedává za důchodce někdo s plnou mocí k tomu.
ml1: ČSSZ ale nejde pouze o ověření účtu. Jde jim také o to aby se banka zavázala důchod vrátit v případě úmrti důchodce, ale to by se snad dalo řešit nějakým zákonem nařízujícím to bankám nebo smlouvou s bankami, ale na to asi není na straně ČSSZ dostatek dobré vůle aby to tak zavedli.
@stir Jenže mrtvému důchodci to pošta těžko vyplatí na poště nebo doma do ruky nebo to nosí taky o týden dříve poštačka!? Tedy né v cyklu toho důchodu?
Takže na účtu, vem si že při 3 000 000 důchodcích a důchodu 18 000 a tom, že na účet to chodí dřív než je nárok... Je určité šance, že bude třeba 1 000 000 důchodů vyplaceno předčasně (1/3) takže potenciální škoda až 18 miliard Počítáno, jakože jedna třetina důchodců časem umře zrovna ještě předtím, než se to Čssz dozví A důchod na období, které už patří do dalšího cyklu, přistane na účtu,
V praxi o něco méně a se závazkem banky 0.
takže pokud chce důchodce do banky tak si prostě do té banky zajde,., není co řešit...
brát takovýdle peníze, kolik berou dneska důchodci, nejvíc za posledních milion let, sklapnu paty a dojdu si do tý banky a ne že budu remcat, když ani netuším oč jde
A hlavně proto, že to dělám jednou za život, a stejně to nezměním, a udělat to musím... Jen hlupák řeší věci, které stejně nemůže ovlivnit.
re Ahoj: navíc pokud je to v Praze, tak je návštěva v Trojské vysloveně příjemná zkušenost (až na to parkování), protože tamní zaměstnankyně jsou vesměs velmi příjemné dámy, což je na úřadech docela vzácnost. Člověk tak získá nejen prachy největší za poslední milion let (s výjimkou Valdštejna, který si dokázal jako finančník přijít ještě na víc), ale s překvapením zjistí, že ne vše je shnilé až na kost. Navíc jsou to takřka důchodci, co to musí obrážet osobně, tedy jedinci ještě fit, ale už s pracovním režimem "nějak to tu doklepu, však ono se to nepos...". A když s sebou vezmou vnoučata, můžou to vzít domů přes ZOO, kde ti lumpové líní mají navíc ještě slevu. Za mě dobrý...
ahoj: Mrtvému důchodci to pošta do ruky nevyplati, ale někomu živému kdo má od toho důchodce plnou moc na přebírání jeho důchodů asi klidně ano. To by ale asi byl podvod na straně toho kdo by ten důchod přebral na základě plné moci a tím i asi trestný čin.
Ty asi nevíš kolik důchodu berou mnozí důchodci, ale pokud se dožiješ důchodu tak pak nebuď překvapený, že ho nedostaneš až tolik kolik si to nyní naívně představuješ. Ne každý důchodce vydělával velké peníze na to aby pak mohl mít i velký důchod. A co invalidi kteří nemohli vykonávat dobře placenou práci nebo odpracovat si mnoho let?
Řešít je určitě co. Žijeme ve 21 století a v roce 2022 a máme tu už nějakou dobu internet a myní i identitu občana a tak proč by nemohlo jít změnit účet pro zasílání důchodu z domova přes internet když některé jiné úřední záležitosti takto vyřídit jde. Není pravda, že změnu účtu pro zasílání důchodů se dělá pouze jednou za život. Každý důchodce si ten účet může změnit kolikrát chce pokud má k tomu důvod.
Jen hlupák se zapojuje do diskuze i když vůbec netuší oč jde a nevyzná se v tom a dělá tak ze sebe ještě většího hlupáka.
stir: To ahoj nikdy nepochopi nebo možná až bude někdy důchodcem a bude potřebovat něco takového řešit.
Tak jsem si tento týden ve čtvrtek udělal trochu času a vyřídil to zasílání důchodu na účet ve FIO. Měl jsem cestu do města a tak jsem se tam stavil do FIO kde s tím nebyl problém. Bankéř mi již vyplněný a vytisknutý formulář zkontroloval a potvrdil razítkem a podpisem. Údajně by to mělo být zdarma bez poplatku za to. Na ČSSZ měli zavřeno (neúřední den) a tak jsem jim to vhodil do schránky u vchodových dveří. Doufám, že to snad nikde nezašantroči a vyřídí to. Nyní jsem zvědavý jak dlouho jim bude trvat než mi důchod začnou zasílat na nový změněný účet. Vím, že mají někde uvedené, že mají na to 3 měsíce. Ze zkušenosti z minula kdy jsem ten účet už několikrát měnil mi to začali zasílat na nový účet už následující měsíc po podání žádosti. Bylo by dobré kdyby to tak bylo i nyní a na ten změněný účet mi zaslali už lednový důchod, ale trochu pochybují, že by to tak rychle vyřídili i když asi jde o pouhou změnu čísla účtu v počátači.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.