Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Narušování schůzek telefonáty - jak to komentovat

Od: klukjakobuk odpovědí: 16 změna:

Ahojte. V pracovním prostředí (pracovní pohovory, pracovní schůzky, meetingy, ...) při osobním setkávání se mi dost často stává, že druhá strana přerušuje jednání kvůli vyřízení telefonních hovorů. Přijde mi to značně nevhodné. Kór když ty osobní setkání nebývají dlouhá - od 30 min do 1 hodiny (Maximilně 1,5 hodiny). To si myslím, že každý chvíli vydrží nevolat a zavolat až po konci osobní schůzky.

Ty telefonní hovory se týkají třeba toho, že někomu vezou novou lednici a on naviguje 5-10 minut dovozovou službu, aby to dovezli až před vchod. Pak ještě volá manželce na 5 minut, že má každou chvílí čekat tu dopravní společnost. Nebo jiný člověk - telefonní hovor s dítětem, kde "se řešilo", jestli má dítě jít na kroužek, co bude jíst a jaké je venku počasí, aby se vhodně obléklo. Opět tak 5-10 minut.

Lidé, kteří takto jednají, se samozřejmě omluví než zvednou telefon a řeknou, že je to velmi naléhavé, že to vzít musí. Ještě se ale nestalo, že by se jednalo o opravdu naléhavou věc. Ale já absolutně nevím, jak reagovat. Většinou mě napadne automatické - "To je v pořádku, tak si to vyřiďte /vyřiď.", což nakonec i opravdu řeknu. Ale vnitřně mě to neuvěřitelně sere, protože já bych si nikdy neodvažoval důležitou schůzku, meeting nebo pracovní pohovor přerušovat vyřizováním jakýchkoliv svých věcí. Já mám vždy telefonní zvuky utlumené. Maximálně si dovolím poslat automatickou SMS: "Teď nemohu hovořit. Zavolám zpět jakmile budu moci", což je otázkou dvou kliků na mobilu - max 10 sekund.

Jak se dá asertivně vyjádřit, že mi to vadí, aby to nevyznělo moc agresivně? Prosím o konkrétní formulace, jak se dá v těchto chvílích reagovat, aby se daná osoba neurazila nebo nenaštvala, že je mi tohle přerušování osobními telefonáty značně nepříjemné a přijde mi to nevhodné.

Díky za nápady.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

racio

8x

Souhlasím s vámi - rozšířil se nám tady takový nešvar , že někteří si před jednáním vyzvánění nevypnou. Většinou se jedná o jednodušší tvory, o které nikdy v Česku nebyla nouze. Mám v blízkosti jednoho takového neštastníka na vyšší pozici, o kterém se všeobecně ví, že nejvíce mu vyhovují úkoly typu přines - odnes, stůj a na nic nesahej, sedni si a dívej se. Právě tento tajtrlík přímo čeká, kdy mu na poradě zazvoní jeho vyleštěný iPhone 13 (jak jinak), pak vyskočí, zakřičí "haló" a rychlým krokem opouští zasedačku - porada je přerušena. Zpravidla mu volá známý, aby mu koupil žížaly na ryby, případně neznámý obchodník s ropou, aby mu nabídnul nějakou tu stovku výjimečně levných barelů. On se však cítí mimořádně důležitě, jak je zaneprázdněný a vůbec nestíhá. Nejste sám, koho to štve, ale takový je život.

 


4x

Přijde na to, v jaké pozici k těm "telefonujícím" jste.

Pokud jste podřízený, nebo max. na jejich úrovni, potom máte smůlu.

Pokud jste nadřízený (což pochybuji), pak prostě před jednáním vyzvete všechny své podřízené k bezpodmínečnému vypnutí telefonů.

klukjakobuk

Takže pokud jsem v pozici podřízený nebo na jejich úrovni, tak mám smůlu a nemůžu se vyjádřit nijak jinak než "To je v pořádku, tak si to vyřiďte /vyřiď." Když je člověk podřízený nebo na stejné úrovni, tak je z něho hovno, po kterém si každý může šlapat jak chce? Nemůže se tedy člověk nijak asertivně k tomu vymezit.

Napadá mě tedy řešení, také si na schůzkách, pohovorech a na meetingu vyřizovat osobní hovory. Jaképak braní ohledů, bude mi volat manželka, že úplně došly plínky malému, že je mám koupit a 5 minut mi bude dávat pokyny, jaký druh, velikost, cenu a cestu k obchodu, tak si to také na místě vyřídím telefonicky samozřejmě s omluvou, že je to velmi naléhavé, protože malý nemá žádné plínky a nemá do čeho kakat.

Asi si nerozumíme...

Samozřejmě že se mi to také nelíbí a osobně jsem pro vypnutí telefonů.

Ale můžete je pouze hezky poprosit a oni to buď budou respektovat (palk OK), nebo ne (a Vy pak nemůžete v podstatě dělat jako "podřízený" nic).

Jedna věc je slušnost a ohleduplnost, druhá věc jsou kompetence. Vy asi těžko z práce vyhodíte ředitele či ,majitele firmy, pokud si on zatelefonuje a Vás platí.

ahoj*

Můžeš se vyjádřit jak je libo. A jak zní otázka?

V tvém dotazu není jasné, co a na jaké pozici vykonáváš. Tak třeba můžeš dotyčnému říci, že odcházíš a až si ten naléhavý a nedůležitý hovor vyřídí, tak má přijít za tebou do kanceláře... Jistě pochopí, že nemůžeš ztrácet čas Čekáním na vyřízení jeho nedůležitého hovoru

klukjakobuk

Vykonovám kancelářskou práci. Chovají se tak nadřízení, ale kolegové na stejné úrovni jako jsem já. Občas zajdu i na nějaký pracovní pohovor, abych byl v obraze, možná trochu uvažuji o změně firmy, tam se mnou jedná takto HR nebo někdo z firmy kompetentní za to oddělení nebo potenciální nadřízený. U všech vyjmenovaných se to běžně děje.

 

jaros70*

2x
Nápady a díky za můj nápad? Konec. Jak konec? 30 roků kámoš. Hovořil se mnou, současně kamsi jinam, do mobilu. Tak si říkám, řídí ho někdo? Ke konci mi připadal jako instruktor BIS. I při konverzaci se mnou listoval v moudrém mobilu. Také vy šetřete svým časem, svým časem, opakuji svým časem. A takové vyzvěte aby opustili váš prostor. Telefonovat mohou venku, v jiných světech. Nemohou dočasně být na místě? Ven s nimi. Jak? Opustte tuto místnost! (Já nejsem svědkyně nákupu dočasných slev vajec) Zvedněte firemní ručku a volejte ostrahu.
Opravdu jak to píšu, nenávidím takové chování. Kecání všude a k hovnu.

 

 


1x

Nebo si nasaď sluchátka a proháněj příšerky na tlf. - taky "hrozně důležitá činnost". Až protistrana dokončí hovor, můžeš zase ty nechat čeka jí.

 

sony*

1x
Dobrý den, pokud chcete změnit přístup sveho kolegy aby při jednání nezvedal telefon,snažte se s ním pratelsky dohodnout.Vyckejte na chvíli klidu,ideálně samoty,kdy kolega nic zrovna neřeší a popište situaci co nejpřesněji a řekněte,proč vám jeho chování vadí a co vám způsobuje. A hledejte spolu možná řešení. V případě, že jeho reakce začně být agresivní, s klidem navrhněte :" pojďme se spolu dohodnout,nerad bych do toho zatahoval šéfa.." zdrzte se všech emocí a dejte mu nějaký čas,změna nemusí přijít hned.

 

aoano

1x
… taková individua vyprovodím z kanceláře, bez pardonu.

 


1x

@klukjakobuk - Když je člověk podřízený nebo na stejné úrovni, tak je z něho hovno, po kterém si každý může šlapat jak chce? Nemůže se tedy člověk nijak asertivně k tomu vymezit.
Z vás ta asertivita přímo sálá - aneb potlačená agrese, protože vy po sobě šlapat necháte a vymezit se nechcete, neumíte nebo docela obyčejně bojíte (což mi samozřejmě obratem vyvrátíte ).

"Františku, promiň, ale svým hovorem mě zdržuješ v mojí práci." "Boženko, já chápu, že máš o dítě starost, ale příště se s ním prosím domluv před/po našem jednání." A tak podobně. Případně schůzky o délku telefonátu z vaší strany zkrátit s tím, že máte další povinnost, bohužel...

Na druhou stranu, vaše vyjádření "Ještě se ale nestalo, že by se jednalo o opravdu naléhavou věc." mi přijde lehce nadřazené - neměl byste posuzovat, co je pro Božku nebo Frantu v daný moment naléhavější než vy.

 


1x
Skoro to na mne působí,že jsou vděčni,když můžou schůzku s vámi raději proplkat na telefonu. Nepoužívají tzv falešné vyzvánění?

 

sametka

1x

Před každou schůzkou se s každou protistranou dohodněte, že oba vypínáte mobily. A je to.

 


0x

Zřejmě jsou pro ně telefonáty důležitější než Vy. Zkuste se zamyslet proč.

 

break

0x
Máš nulovej respekt.

 

xcom*

0x

Pak doporučuju pořídit si kapesní rušičku signálu. Zapnete na jednání a pár metrů od rušičky jsou telefony out.

Osobně to řeším tak, že pokud to není nadřízený, tak se omlouvím a odcházím s tím, že schůzku naplánujeme jindy až dotyčný bude mít čas na jednání a nebude zaneprázdněn řešením jiných úkolů. U podřízených schůzku ukončuji též a odcházím z ní - po měsíci jim už telefon kupodivu na schůzce nezvoní

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]