Nejste přihlášen/a.
Zdravím diskutující,
zajímalo by mne, jakým způsobem se má správně postupovat, pokud zaměstnavatel i zaměstnanec ztratí své vyhotovení pracovní smlouvu zároveň +- ve stejné době, samozřejmě za předpokladu, že daný zaměstnanec pracuje i nadále pro svého zaměstnavatele.
Má otázka je pouze teoretická.
Dokáži si skutečně bez problémů představit situace, že ztráta PS na straně zaměstnance bude v reálném životě běžnější a to z nesčetně možných důvodů, protože ten jako takový není a ani nemůže být trestán za ztrátu a nemá ani zákonnou povinnost PS archivovat.
Zaměstnavatel na druhou stranu má povinnost PS archivovat 10 let (někde se uvádí i 30 let) po skončení zaměstnaní pracovníka.
Snažil jsem se tuto informaci vyhledat na internetu, ale nikde se mi nepodařilo dohledat, že by někdo takový problém řešil po právní stránce.
Děkuji Radim
Nejjednodušší je využít institutu "narovnání"
OZ § 1903
(1) Dosavadní závazek lze nahradit novým závazkem i tak, že si strany ujednáním upraví práva a povinnosti mezi nimi dosud sporné nebo pochybné. Týká-li se narovnání věcného práva k věci zapsané do veřejného seznamu, nastávají účinky narovnání zápisem do tohoto seznamu.
Tedy sepsat dohodu se současným datem, uvést do ní podstatné náležitosti původní pracovní smlouvy (vyjmenovat) s tím, že je obě strany považují za nesporné a tato dohoda nahrazuje původní pracovní smlouvu ze dne (není-li znám, pak den nástupu do zaměstnání).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.