Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
reklamoval jsem základní desku s tím, že do protokolu jsem uvedl preferované řešení "Výměna". Za 2 dny uplyne 30-denní lhůta na reklamaci a vím, že poté má člověk automaticky nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Ale moje otázka je opačná - pokud nechci vrácení peněz, ale trvám na výměně zboží, je prodejce povinnen po uplynutí 30-denní lhůty zboží vyměnit za nové? Anebo si může sám vybrat, že vystaví dobropis bez ohledu na požadované řešení zákazníka?
Požadovat výměnu sice můžete, ale pokud prodejce prohlásí, že stejným výrobkem nedisponuje (deska může mít např. kjiný FW), nezbyde vám nic jiného, než vzít peníze.
Kde nic není, ani smrt nebere.
Není. Může, ale nemusí.
Každý prodejce chce především prodávat. Takže pokud zboží mít bude, bude tlačit na výměnu. Pokud nebude, nebo pro něj bude nerentabilní vám sehnat nové, může vám vrátit peníze. Myslím, že je to jen na něm. Pokud by se ale jednalo o nějakou drobnost a vy viděl, že ji v regále má, můžete trvat na výměně a peníze vám vnutit nemůže.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.