Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace po 30-denní lhůtě - možnosti výběru řešení

Od: previt® odpovědí: 6 změna:

Zdravím,

reklamoval jsem základní desku s tím, že do protokolu jsem uvedl preferované řešení "Výměna". Za 2 dny uplyne 30-denní lhůta na reklamaci a vím, že poté má člověk automaticky nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Ale moje otázka je opačná - pokud nechci vrácení peněz, ale trvám na výměně zboží, je prodejce povinnen po uplynutí 30-denní lhůty zboží vyměnit za nové? Anebo si může sám vybrat, že vystaví dobropis bez ohledu na požadované řešení zákazníka?


doplněno 05.09.22 23:24: Tak den před vypršením lhůty se najednou objevil stav "Vyřešeno opravou" a až dnes deska dorazila zpět. A vzhledem k tomu, že symptomy desky jsou naprosto stejné, jako před reklamací, tak nevěřím, že něco vůbec opravili, ale že to jen rychle nějak uzavřeli, aby nepropásli lhůtu.
V tomto případě mi asi nezbývá nic jiného, než znovu reklamovat a opět čekat 30 dní, že?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Požadovat výměnu sice můžete, ale pokud prodejce prohlásí, že stejným výrobkem nedisponuje (deska může mít např. kjiný FW), nezbyde vám nic jiného, než vzít peníze.

Kde nic není, ani smrt nebere.


doplněno 30.08.22 13:31:

Není. Může, ale nemusí.


Není to tak, že by měl vyměnit za podobný výrobek ve stejné kvalitě?

 


0x

Každý prodejce chce především prodávat. Takže pokud zboží mít bude, bude tlačit na výměnu. Pokud nebude, nebo pro něj bude nerentabilní vám sehnat nové, může vám vrátit peníze. Myslím, že je to jen na něm. Pokud by se ale jednalo o nějakou drobnost a vy viděl, že ji v regále má, můžete trvat na výměně a peníze vám vnutit nemůže.


Po uplynutí 30-dní už si jako zákazník můžu určit, že chci odstoupit od smlouvy a dobropis - to už není na prodejci.
Ale otázka je, jestli stejným způsobem mu můžu určit, že chci výměnu - tzn. že to opět nebude na rozhodnutí prodejce, ale na rozhodnutí zákazníka.

 

re4zon

0x
Nemuzes. A jestli jsi nereklamoval v prvnich sesti mesicich od koupe, tak je uplne jedno, co jsi uvedl do protokolu, o zpusobu vyrizeni rozhoduje prodejce.

Myslím po uplynutí 30-denní lhůty. Je mi jasné, že před uplynutím této lhůty o způsobu vyřízení rozhoduje prodejce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]