Nejste přihlášen/a.
Zdravím, pracuji kancelářskou práci, ve které řešíme komunikaci s koncovými klienty na internetových platformách. Po velikonočním pondělí jsem měl dva dny dovolenou - úterý a středa. Nadřízený mi dovolenou schvaloval již cca v půlce března s tím, že mi ji schválí, když já osobně seženu někoho ve firmě, kdo mě bude zastupovat. Tak jsem sehnal kolegu, který dělá také komunikaci se zákazníky, ale v cizím jazyce (v podstatě dělá to samé, co já) a kdo by mě mohl na ty dva dny dovolené zastoupit. Zástup se jednal na komunikaci v českém jazyce. Požádal jsem ho, zda by mě tyto dny mohl zastoupit a souhlasil s tím.
V úterý, kdy jsem měl dovolenou, se mě nadřízený ráno psal SMS a ptal se, kdo je můj zástup. I když jsem to s nadřízeným komunikoval již v době, kdy mi nadřízený dovolenou schvaloval a o zástupu věděl, tak jsem mu ze své dobré vůle napsal (i když už jsem čerpal dovolenou), že je to člověk XY. (Ještě podotýkám, že dle firemních standardů jsem všechny ve firmě týden před začátkem dovolené obeslal hromadným e-mailem, který informoval o mé dovolené i o člověku, který mě bude tyto dny zastupovat. Tento e-mail šel automaticky i mému nadřízenému.) Pak mě nadřízený na dovolené otravoval další SMS (tentokrát v úterý večer), že člověk XY, se kterým jsem zástup vyřešil (na úterý a na středu), vykryl komunikaci se zákazníky za úterý a za středu, avšak zákazníci, co psali v pátek až v pondělí zůstali bez reakci, že to bude čekat na mě do čtvrtka.
Po návratu z dovolené (ve čtvrtek) jsem komunikoval s nadřízeným tak, že jsem dlouho dopředu oznamoval dovolenou, kterou mi na základě nalezení zástupu nadřízený schválil. Že v komunikaci se zákazníky máme nastaveno na našem oddělení tak, že když někdo napíše o víkendu nebo ve státních svátcích, že se k tomu daný pracovník dostane hned následující první pracovní den, tj. ten bude vyřizovat danou komunikaci. Že můj zástup to také tak dělá se svými zákazníky v rámci jeho oblasti komunikace, takže nechápu, proč daní zákazníci měli čekat až do čtvrtka, než se já vrátím z dovolené, že je mohl odbavit ten můj zástup. Takže nechápu, proč mi toto nadřízený píše. Nadřízený mi na to reagoval tak, že můj kolega XY pochopil můj zástup tak, že bude odbavovat komunikaci se zákazníky pouze za úterý a středu. A že si mám projít moji komunikaci a vyřídit resty, tj. ty komunikace, kde nereagoval můj zástup.
Tak jsem kontaktoval mého zástupce a zeptal jsem se ho, zda odbavuje (či v minulosti odbavoval) komunikaci chronologicky. Potvrdil mi, že ano. I jsem ho při nástupu na danou pozici školil, kde jsem mu říkal, že komunikaci se zákazníky odbavujeme vždy chronologicky. Dále jsem tedy prošel komunikaci pátek-pondělí, nebylo třeba nic dodělat, nebot to udělal můj zástup.
Informoval jsem o tom svého nadřízeného, který reagoval tak, že je rád, že to kolega XY nakonec udělal, protože prý viděl jeho rozladěný (rozladění toho nadřízeného) v tom, že by komunikace se zákazníky pátek-pondělí, mělo čekat až do čtvrtka. Také mi říkal, že když se s ním pobavím, tak zjistím, že nebyl připravený odpovídat i na komunikaci pátek-pondělí. Pak mi nadřízený doporučil, abych si to s ním jednoznačně a srozumitelně nastavil.
Tak jsem napsal kolegovi XY, kde jsem poděkoval za info, že řešil a řeší komunikaci s klienty chronologicky a také jsem mu poděkoval, že mě po dobu mé dovolené zastupoval. Také jsem mu napsal, že si nadřízený přeje, abych mu připomněl, že komunikaci s klienty řešíme vždy chronologicky, jak na jeho cizojazyčném trhu, tak kdyby zastupoval v komunikaci mé osoby v českém jazyce.
Když se dozvěděl nadřízený, co jsem napsal kolegovi, protože musíme z hlediska informovanosti držet dané nadřízené v kopii komunikace, napsal mi na to, že "Takhle tedy ne." Že zítra na meetingu se k tomu vrátíme.
Nechápu, k čemu se můj nadřízený chce vracet. Vůbec nějak nechápu komunikaci a reakce nadřízeného. Měl jsem z toho stres ty dva dny dovolené, i dnes, protože jsem to musel řešit a nadřízený se k tomu chce vracet ještě zítra. Pro mě je to už uzavřené a nechápu, proč to není uzavřené i pro mého nadřízeného.
Já mám pocit, že si váš nadřízený myslí, že jste z něj udělal před kolegou blbce i když to tak není. Vidím jak to je u nás. Nadřízený chce vypadat za každou cenu dobře i když se chová jak kretén.
Zítra bych to odkejvala a víc se k tomu nevracela.
A po nas chces, aby sme Ti rekli, k cemu se tvuj nadrizeny chce vracet?
Proste ziskal nejaky dojem o nejakem problemu, tak se to na spolecnem meetingu probere, aby se vse vyjasnilo, lepe drive nez-li pozdeji. Treba se ukaze, ze je vse v cajku, treba se ukaze, ze neni. Jak jinak na to prijit, nez si o tom promluvit?
Zbytecne se stresujes.
Chtěl bych třeba vědět, zda je dle pracovního práva normální, že nadřízený schválí dovolenou, JEN KDYŽ já seženu zástup. Jinak mi ji nedá, ani jiný termín, který bych třeba navrhl, když tenhle nejde z hlediska absence zástupu. A kdybych ho nenavrhl a nechal navrhnout jeho termín (nadřízeného), řekne, že nikdy, protože není zástup. Zda nadřízený může nedat vůbec dovolenou, pokud já, jako podřízený, nezařídím zástup.
Rozumim.
Reseni zastupu je veci vaseho nadrizeneho, ne vase. Ovsem odmitnuti dovolene v terminu, ktery si vyberete je take v kompetenci zamestnavatele. Zamestnavatel musi pouze umoznit 160h dovolene za rok.
Normalni mi prijde se lidsky domluvit. K cemuz, podle toho co pisete, presne doslo.
Nikdo nedosel ujmy, vse bylo vyrizeno radne a vcas.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.