Nejste přihlášen/a.
Koupila jsem si zimní, zateplené boty se šněrováním / a zipem na boku / Při koupi řešíte velikost, šířku, pohodlnost...
a ani ve snu vás nenapadne zkoumat podložení zipu krycím proužkem. A vtom je ten problém :zateplené zimní boty
ho nemají. To ovšem zjistíte až po obutí v realitě: Zipem táhne a propouští mikroskopické částečky vlhkosti...kaluže jsem nezkoušela...
Jde o skrytou vadu?...Boty jsem reklamovala. Lhůta na vyřízení 30 dní- to už bude jaro.
Podle mne nikoliv. Takto jsou boty navrženy a Vy jste se s nimi seznámila při koupi a tím jste akceptovala toto řešení. Na botě se nic nerozbilo, nerozpadl se šev, neupadla podrážka,... a tudíž se nejedná o uznatelnou reklamaci.
a teď mi prosímtě vysvětli, jak
1) v obchodě vyzkoušíš nasákavost a odolnost proti vlhkosti a za
2) kdo ze zákazníků si myslí, že když kupuje ZIMNÍ boty do zimy a sněhu (poznámka sníh je zmrzlá voda), že tyhle boty nebudou vůči těmto vlivům odolné?
Jako reklamovat, že mi teče v létě při dešti do sandálů je asi blbost... Ale reklamovat, že mi teče do zimních bot nebo v nich mám vevnitř vlhko z venku je docela závažný problém...
---------------- "Co s tím je? Neseje to. To je docela závažný problém u secího stroje, nemyslíte?"------
krtek6: To co říkáte je logické, ale bohužel to neznamená, že je to vymahatelné. Výrobce to vidí takto: Máme X reklamací, že do těch našich nových bot táhne a teče. Když to uznáme, vrátí se nám skoro všechny a vyhodíme spoustu bot a peněz. Tak to neuznáme, řekneme že je to vlastnost výrobku, konec konců ti lidi viděli co kupují tak to neměli kupovat. S tímto vám to vrátí a pokud chcete vymoct reklamaci, musíte vy prokázat vadu. Ale co vlastně prokazovat? Že boty nejsou vodotěsné? Každé zimní boty přeci nemusí být vodotěsné. A kde je ta hranice, že tohle je ještě dobrý a tohle už ne? Ta je subjektivní. A nedej bože, že by to byly boty tak zvaně módní. U těch vám může upadnout podrážka a nevyreklamujete to, protože jste si to způsobil sám. Módní boty nejsou určeny k běžnému nošení. A nemusí to být dámské lodičky, kde bych to ještě chápal, že nejsou dělané na to, aby se v nich dáma brodila kalužema. Módní jsou i některé outdoorové boty tvářící se jako boty pro horolezce.
Nechci se s vámi hádat, bylo by určitě správné aby reklamaci uznali, ale obávám se, že se splní spíš moje předpověď. Doufám, že se tazatelka pochlubí jak dopadla.
makk: "S tímto vám to vrátí a pokud chcete vymoct reklamaci, musíte vy prokázat vadu"... zásadní chyba v tom co píšeš...dle občanského zákoníku platí, že VÝROBCE/PRODEJCE musí dokázat, se o vadu nejedná...nikoliv zákazník..a hranice vodotěsnosti těchto věci je dána vodním sloupcem jako např. na bundě či jiným piktogramem na výrobku.
Pak se tedy muselo něco změnit (pokud máte pošlete odkaz na právní předpis). Kdysi jsem řešil reklamaci až přes ČOI a tam mi řekli, že mám smůlu, že musím prokazovat já.
makk: např: DTEST
Pokud zamítl včas?
Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Zákonný podklad:
§ 1924, § 2106, § 2161 a § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 19 odst. 3, § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Převzato z dTestu: www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25
Není to vada a už vůbec ne skrytá..
Zimní neznamená nepromokavé.. Zateplený jsou, že tam je normální zip bylo vidět při zkoušení... Příště líp vybírat (a to nejsem žádnej ochránce prodavačů)
vyreklamovat boty v dnesni dobe? to se driv zjevi nejaky ten buh na nebi
navic tohle asi neni na reklamaci, to by ty zbyle stejne boty ten prouzek musely mit , pokud je nemaji tak na nich neni co reklamovat
já bych místo reklamace apeloval na odstoupení od kupní smlouvy... nicméně je rozdíl toto řešit při nákupu minulý týden a při používání 3 měsíce...
Zkusil bych dohodu s akceptací nákupu jiného zboží v dané ceně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.