Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, zkrachoval mně dodavatel jak na plyn - BlueGas, tak elektřinu - Skautská.. Dostala jsem zálohy na 18 000 (dříve 6 000). Když chci změnit dodavatele, abych nebyla na poslední instanci, tak se jiným poskytovatelům nejde dovolat ani nikdo neodpovídá na e-maily. Má tato moje situace nějaké řešení nebo zbývá jenom nadávat na Brusel nebo naše zákonodárce nebo na sebe nebo na Bůh ví co/koho? Co dělat?
Kdyby nedělalo EU trapnou šarádu se zelenou energií a povolenkami, ty firmy nekrachují. Totéž, pokud by české kontrolní orgány dozorovali správně dostatečné předzásobení, nebyl by problém. Tohle není běžné zdražení energií o 2%. Tohle je prostě zpackaná zelená politika Bruselu a kšeftaření spovolenkami. Kdo by nechtěl ušetřit ale to neznamená, že kontrolní úřady nemají dělat co mají - kontrolovat včas. Možná vám to nevoní ale je to +- nějak tak.
Nadávat můžete na koho chcete, ale bude to neoprávněně. Jedině kdy budete nadávat, jak jste napsala, nebo na sebe nebo
Když se nemůžete dovolat někam, tak klidně nadávejte. Pomůže Vám to?
Nebo postupujte jako mnozí, kteří popsali svůj postup na zdejší poradně. A že jich je plno, každý den někdo se ptá.
Nevím, co s má hlavní město Belgie (Brusel) společného s vaším případem... Teďka k duležitymu... Když Vám zkrachuje dodavatelská společnost, uvědomte si, že nezkrachovala nejenom Vám ale i dalším, a ti se snaží také kontaktovat jiné poskytovatele, jako VY. Takže poskytovatelské společnosti jsou dost zaneprázněné. Místo sjednávání schůzek email/telefon, na které budete asi dlouho čekat, si zkuste vyřešt smlouvu online.
Souhlas se zaneprázdněním. Otázka je, kdo za tuto situaci skutečně může, kdo něco někde nedomluvil atd.. Známý jel včera okolo jedné pobočky ČEZu a takovou frontu viděl prý naposledy v roce 1988 na banány.. Pro tazatelku: Také jsem byl u "krachujícího" dodejce-Bohemky, a Innogi jsem dával písemný souhlas/plnou moc "na přepsání a odhlášení" plynu od Bohemky. Plyn od nich budu mít (dáli pánbu) až od 1.12.2021. Zatím tedy poslední instance a obrovská měsíční záloha, kterou za mě zaplatí Innogi posl. instanci a kterou si doufám celou nenechají a vrátí přeplatek, alespoň se v článku na novinkách dušují všechny ty instance, že ty ceny budou jen nepatrně vyšší o procentíčko než to stálo doposud. Celé je to podraz na lidi, jak z nich dostat peníze.
Když chci sjednat smlouvu online, například u Innogy nebo u Čez, chce to po mně například číslo EIC a když ho zadám, tak mně to napíše hlášku, že uzavření smlouvy není možné, protože mě nevedou jako zákazníka poslední instance. V tomto bodě mě to odkáže na podporu telefonem, kam se nedovolám. Prostě nevídaná věc. Eko-teror z Bruselu, nemám slov. Problém je, že AZ Energies, kam mě BlueGas převedl není oficiálně jako dodavatel poslední instance, nicméně podle záloh tak jedná.
Zdaleka nejsem fanda Bruselu, ale co má Brusel společného s tím, že se hromada naivních lidí nechala nalákat na nereálné nabídky pár vych...ných dodavatelů? Byla jen otázka času, kdy tak zvaně "zkrachují". Trochu mi to připomíná Viktora Koženého a jeho "Harwardské fondy", nebo známý "H systém".
Řekl bych, že politika Bruselu má s obecným a obrovským zdražováním cen energií společného poměrně dost a pád BE je jedním z jeho důsledků. Není to samozřejmě jediný důvod. Nicméně tyto experimenty s povolenkami, zelenou energií, vypínáním zatím cenově dostupných a relativně spolehlivých zdrojů energie mohou mít zajímavý dopad. Už tady podobné experimenty byly, třeba jistý pan Mao se v nich vyžíval. Výsledkem bylo pár desítek milionu mrtvých na hladomor. Doufám, že se mýlím a neskončí to stejně. Málokterý stát je dnes energeticky a potravinově soběstačný, v případě průseru si každý nechá to své pro sebe. Nic se ze zahraničí nedoveze a potraviny a energie budou třeba jen pro 50% obyvatelstva. Ten zbytek? Hm... byla by to asi větší úmrtnost než na covid, který je dalším z důvodů. Zjevně se předpokládá, že to "nějak" uskáčeme.
Vy jste všichni chytří jak rádio. Je vidět, že nejste v situaci jako Pavla. To, co se děje na trhu s energiemi je šílené. Já byla s obojím u BE. Jen pár měsíců a neměla jsem fix, tedy měla jsem cenu jen nepatrně nižší než jinde. Netušila jsem, že BE má problémy. Nemám nahamtané ušetřené peníze. Při hledání nového dodavatele jsem postupně propadala zoufalství anebo vzteku. OPRAVDU se nejde nikam dovolat, firmy ani neuvádějí ceníky, často je tam prostě příkaz: zanechte číslo, ozveme se vám. Zanechávala jsem asi 6x, neozval se nikdo. Ceny pro nové zákazníky jsou hororovité. A všichni nabízí jen fix, většinou na dva roky. Já jsem nakonec přes kamarádky známou, zaměstnankyni EON, sjednala zatím elektřinu, plyn ještě uvidím. Ale nebýt té známosti, jsem u EONu bez šance. Ti nejen že neuvádějí ceník, ti pro jistotu ani neuvádějí žádný telefon. Online sjednat to jde u MND, ale ti mají opravdu blbé ceny. Uvažovala jsem o Centropolu, ten má ceny jakž takž, a hlavně se tam dá dovolat a jsou ochotní. Ovšem zaznamenala jsem pár hlášek, že Centropol taky padne. Tak Pavle poraďtte KONKRÉTNÍHO spolehlivého dodavatele s rozumnými cenami, kde lze sjednat smlouvu online.
Aha, to jsem zapomněla napsat. Nenaletěla jsem šmejdům, k BE jsem přešla sama, na doporučení od známých, když jsem na tom nebyla finančně dobře a hledala někoho levnějšího. Netušila jsem, že BE není spolehlivý, opakuji, byl to dodavatel pro 900 tis.domácností a tím pádem miliony lidí, přes 10 let na trhu. Jak má normální člověk posoudit, který dodavatel je spolehlivý? Já např. vůbec nevěděla, že se energie nakupují na roky dopředu a někdo to dělá a někdo ne. A i kdybych to věděla, zas bych nevěděla, jak si tu firmu proklepnout. Fakt mě nenapadlo, že když si člověk vybírá nějakého dodavatele, měl by si pro jistotu najmout soukromého detektiva. A to jsem se snažila být opatrná, k nějaké Lamě nebo Gazele bych nešla. Dost mě tyhle moudré kecy o tom, jak jsme nebyli zodpovědní, ba dokonce jak jsme byli hloupí a naivní, štvou.
ellen: Plně s tebou souhlasím. Já jsen v podobné situaci. Zkrachoval mi Kolibřík u kterého jsem byl s elektřinou a plynem přes Skautskou energií a nyní hledám kde přejit. Já se v tom příliš nevyznám a nevím kde by bylo nejlépe přejít. Vím, že by chtělo to řešit rychle, ale nerad bych něco vyřizoval ukvapeně abych to pak nemusel litovat. Asi nakonec zkončím s plynem a elektřinou u ČEZu pokud to půjde protože co tak ohledně toho různě v internetu čtu tak hodně lidí píšou, že přecházejí k ČEZu. Skautská energie sice zajistila nějaké dodavatele energií ke kterým by bylo možné přejít a včera rozeslali ohledně toho lidém kteří u nich byli několik e-mailů. Podle jiné diskuze v jiném fóru je ta nabídka od Skautské energie docela dost nevýhodná a mnohé lidi kteří na ni čekali zklamala. Mne nyní DPI innogy nasadil měsíční zálohy na plyn 14370 Kč což je pro mne šílené a jako ID ani nemám tolik měsíčního příjmu. Navíc ještě nemám od DPI stanovené zálohy za elektřinu a toho se také velmi obávám kolik to bude. U zkrachovalého Kolibříka jsem platil měsíčně 2200 Kč za plyn a 800 Kč za elektřinu a nyní je to obrovský skok nahoru s těmi zálohami a nikoho to nezajímá. Innogy ještě navíc hrozí nějakými sankcemi pokud jim někdo nebude platit tolik kolik chtěji. A kde jsou ještě jiné nutné životní náklady které sice pomaleji, ale také stoupají nahoru.
Také mne štvou ty kecy některých vychytralcú, že si za to můžeme všichni sami, ale tak už to v internetových diskuzích bývá, že někteří vychytralci rádi kritizují jiné místo aby jim něco smysluplného poradili. Asi se tím někteří takto baví když nemají nic jiného na práci.
Proč ty tajnosti? To nejde napsat přímo sem jak se dovolat? Předpokládám, že by to zajímalo více lidí.
Tak předpokládám, že tím neprozradím něco hodně tajného když tu uvedu tel. číslo a kod který je třeba zadat pro dovolání se na zákaznickou linku ČEZ Prodej za účelem přeregistrace se s elektřinou a případně i s plynem od DPI k ČEZu. Ten telefon je 800 810 820. Po vyslechnutí nějakých informačních keců je člověk vyzvaný k zadání nějakých číselných kodů, ale nic z toho nezadávat a zadat rovnou kod 911 a čekat až se někdo ozve. Já jsem tam telefonoval dnes krátce po 17:30 a bez problémů jsem se dovolal a po zadání toho kodu jsem čekal pouze asi 4 minuty než se mi někdo ozval. Ozval se mi podle hlasu asi starší pán který se mnou velmi dobře a příjemně jednal a vyřídil se mnou celou přeregistraci elektřiny a plynu od DPI k ČEZu. Celé jsem to vyřídil za necelé půl hodiny. Kdybych s tím šel na zákaznické centrum ČEZu tak bych tam možná strávil půl dne čekání ve frontě a to by se mi příliš nechtělo a ani na to nemám příliš čas. Kdo zvažujete přechod od DPI k ČEZu tak tento telefonický způsob s uvedeným kodem mohu doporučit. Ten kod který je třeba zadat jsem našel v jiném fóru kde z toho nedělají žádné tajnosti.
od dodavatele posledni instance ti prijde dopis a tam budes mit i zakaznicke cislo s kterym se online zaregistrujes jako normalni odberatel
vcera mi prisla nova nabidka od skautske energie, jeste vecer sem se registroval pod cez/innogy a 4 odberne mista sem mel sjednane za 20min, za plyn sem od innogy dostal lepsi nabidku nez od skautske
jurajjuraj: Ty jsi využil tu nabídku od skautské energie? V jiném fóru to tam téněř všichni kritizují jako hodně nevýhodné v porovnání s jinými dodavateli. Jinak innogy je označovaný mnohými lidmi jako energošmejd a nedoporučuje se k ním přecházet jako na běžného dodavatele. Už jen proto jaké přehnaně vysoké ceny záloh v režimu DPI lidém nasadili v porovnání s jinými DPI a že chtějí na tom co nejvíce vydělat když se k tomu naskytla dobrá příležitost a také ctějí zálohu v plné výši i za říjen a hrozí sankcemi v případě neuhrazení.
ne nepresel sem zpatky ke skautske protoze ta nabidka byla vysmech, innogy je smejd s porovnani s jinymi DPI? jakymi jinymi? jedini dva DPI v CR jsou CEZ a INNOGY, cez poskytuje DPI u elektriny, innogy DPI u plynu , pripadne jejich dcerine spolecnosti - zalezi podle mista bydliste , zadne jine DPI neni
ty zalohy zas nejsou tak divoke, kdo zbytecne neceka na zazrak uz je nekde upsany a behem par dnu ho prepisou k novemu dodavateli, tzn ze DPI mu muze poslat faktury, zalohy sem neposilal a ani jim nic posilat nebudu, za 10 dnu mam platne smlouvy a muzou mi poslat vyuctovani
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.