Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řidič sk c+e

Od: klmd odpovědí: 14 změna:
Ahoj všem , plánuji řidičák sk.c ,c+e , chtěl bych začít řídit kamion , hlavní důvod jsou peníze , jsem zedník obkladač při své práci se celkem nadřu za málo peněz a hodně času, mám cca 25-28 000 Kč , děne odcházím do práce v 6 ráno a vracím se kolem 17/18 někdy i 19 hodiny domu , dostal jsem nabídku řídit kamion a každý den se vracet domu , o řidičák mi nejde , spíš přemýšlím o tom jestli se mi to vyplatí finančně , mám řidičák sk.b cca 7 let jeden čas jsem jezdil celkem často ,Francie, Belgie , nemecko, velká Británie, ale osobním autem k tomu kamionu mám celkem respekt a nevím co od toho čekat jestli to zvládnu řídit , teď k otázce , ptám se hlavně řidičů kamionu , je možný mít při řízení kamionu stabilní příjem cca 40.000 korun? Jak je to s platem , dietami atd , a taková dost blba otázka :D řízení při porovnání s osobakem je to veliký rozdíl? . Děkuji za odpovědi . Budu rád za každou zkušenost popřípadě radu .

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinl

5x
Více peněz dostaneš za cizinu. Rozvoz betonových dílů po ČR tahačem+návěs u CSbeton čistého 28-30ooo Kč, po-pá 6:00-15:30/16:00.
U klasického návěsu si musíš kvůli délce nadjíždět u ostrých/pravoúhlých zatáček a kvůli výšce hlídat výšky mostů/podjezdů-zkrátka koukat po dopravních značkách a ideálně jezdit po dálnicích a silnicích první a druhé třídy. Třetí třída už nabízí výmoly, nezpevněné krajnice, kopce, nepřehledné a úzké serpentiny, zvěř, cyklisty a mnohdy chodce. U plachtových návěsů by si měl zvršku stahovat sníh a led, do ciziny se hlídají emise a celková váha, ono i tady ty váhy jsou.. Jsou i dobré navigace pro náklaďáky, navedou tě i do blízkosti cíle, kde se má skládat zboží. Vše také záleží na dobrém zraku, odhadu. Musíš dodržovat přestávky, stavět i na přeplněných benzínkách na jídlo/kafe nebo WC. Musíš umět obsluhovat tachograf, hlídat pípání u mýtných brán, umět vyměnit bouchlou pneu na návěsu (ideální na dálnici v odstavném pruhu, za deště a na straně u pomalejšího jízdního pruhu..), vědět kde se co na tahači dolévá, protože oleje to žere celkem dost a ostřikovače se také musí používat. Dá se zvyknout na všechno, je to jako přejít z motorky na dodávku. Je toho daleko víc, někteří známí co jezdili cizinu s tím po pár letech sekli a jezdili jen ČR nebo max. Slovensko, přešli na autobus nebo na rozvoz dodávkou.
klmd

Děkuji za odpověď, některé věci který, jste psal mi ani nedošli , popravde řízení osobaku miluju a kamion me vzdicky lákal, akorát mám k tomuhle řemeslu veliký respekt a řidiče obdivuji chtěl bych jezdit spíš českou republiku mám dvě děti a určitě by ta cizina nebyla ideální , i když 2x, 3x do roka by to asi neuskodilo
olinl

Ještě dodám, že při ježdění si jednou nohou v hrobě a tou druhou v kriminále. Navíc tě zaměstnavatel/šéf dopravy "hlídá" přes GPS, jestli jezdíš v obci 50 a mimo do těch 90-ti km/h. Kouká se i na spotřebu nafty a šéfové (dopravy) tě nutí NEjezdit po dálnicích+placených úsecích, protože se platí mýtné a to něco stojí-tahač má těch náprav v průměru pět.. Kolikrát se berou i odměny, pokud musíš jet po placeném úseku a nenahlásíš to na dopravě, vlastně to uděláš jen jednou, potom jedeš po okreskách, protože to nechceš poslouchat dokola. Na druhé straně prskaj starostové, že maj rozmlácené silnice/vyjeté koleje v obcích od těžkých aut a přemýšlí kudy ty auta hnát jinudy-takový uzavřený kruh-na jedné straně mýto a na druhé odfláknuté nebo staleté flikované silnice.

klvd

To ke docela ale špatný na to že je řidičů tak málo , popravde sem si i říkal ze budu mít větší , protože v zedničině vás tak buzeruje kde kdo , šéf , nebo dozor , šéf hlavně kvůli tomu ze to chce s prominutím ojebat když to neuděláte tak vás sjede šéf a když to uděláte tak vás sjede stavby dozor , tkze je to taky takové kolo :D
olinl

Zkus to (ohledně řízení, papírů C+E). Jsou autoškoly, kde ti vše ukážou, dopodrobna vysvětlí, jak jízdy tak tachograf, takže to pochopí každý. Řidiči chybí všude, ale jsou na ně kladeny velké nároky a když se něco stane, odskáče to finančně jak řidič, tak firma. To odrazuje nové řidiče. Na začátek doporučím na zvyknutí si na náklaďák "rozvoz" v ČR a potom můžeš jezdit i cizinu ve dvou a za nějaký čas, až nějakou kačku vyděláš toho případně necháš a vrátíš se k řemeslu. U řemesla člověk ve většině případů "žere prach nebo piliny" případně dýchá chemikálie, ale to dost lidí z kanceláří nevidí nebo se s tím nedá nic moc dělat-záleží na firmě, jak to zdraví zaměstnanců ocení.. Ještě se vyplatí rozvoz dodávkou do 3,5 tuny pro lékárny- rozvoz vitamínových doplňků apod., ale záleží na kraji, ve kterém člověk žije. Někdy u tohoto rozvozu musíš vstávat ve tři ráno a ve tři odpoledne jsi doma a nic doma neuděláš. Na tohle je ale dobré bydlet v paneláku a i tak je to se zdravím o "cukrovku". Pokud si na to ježdění člověk zvykne a není toho moc-myslím tím, že neskládáš ručně tuny materiálu a nevozíš to na paletáku desítky metrů, tak u toho řízení zůstane dlouho. Potom je tu ještě dostatečný spánek, aby si se neprobudil u svodidel po procitnutí z mikrospánku. Každý jsme "energeticky" nastavený jinak, někomu stačí čtyři hodiny spánku, někdo musí spát osm, aby byl čilý, odpočatý a jinak se jede v noci a jinak za dne.

 


0x
Synovec jezdí kamionem Evropu. Krátký turnus dva týdny. Často se stane i třítýdenní turnus a párkrát se mu stal i měsíční turnus. Po měsíci přijel v pátek ráno domu a v úterý ráno zase jel.
Peníze vydělá, to ano, ale pro každýho to není.
Jednou jsem s ním jel. To je jako osobák, tam stačí jen točit volantem. Samo jede, samo řadí, samo brzdí. Při najetí na krajnici by to probudilo mrtvýho.
Jen to je prostě větší.
klmd

Díky za odpověď , mám dvě děti , takže bych preferoval spis asi českou republiku

 

pb®

0x
Řemeslníci jsou placení zlatem, je jich málo a dobrých ještě míň. Vás nejspíš zaměstnavatel šidí, obvyklá cena řemeslníka je 500Kč/hod, vy nepracujete ani za 200. Řešení je začít pracovat na sebe.
klmd

Ono je to dneska hrozně těžký, sehnat nějaký melouch nebo něco podobného , firem je teď mraky a výběrka jsou podplácené. ve firmách v okolí mají zedníci cca stejně jako mám já , a na živnost to ke dneska vysoké ryziko žádná dovolená , marodka proste nic a každopádně jak říkáte v tomhle řemesle je jediná možnost jak si vydělat jít sám na sebe
Já bych se ve vašem případě vůbec nerozmýšlel a šel dělat na sebe. Určitě bych nešel za 40 litrů točit volantem. Ano, je to risk a vlastní odpovědnost, a máte recht, že nikdo vám nezaplatí dovolenou, ale já osobně bych se už mezi zaměstnance nevracel. A nejde jenom o ty peníze.
michalverner
U nás (stř.Čechy)zaměstnavatelé platí zedníkům 18 000 hrubého za měsíc...bavím se o zednících pracujících pro někoho.Inzerátů je po městě spousta.

 

klvd

Souhlasím za me je tohle remeslo velice špatně placené a na živ.List to ke těžké pokud nemáte známe , tak proste kšeft jentak nedostanete a některé věci proste sám člověk udělat nemůže .

 


0x

Ježdění s nákladákem po světe je pro lidi bez dětí a baráku. Páč jinak se o vše musí starat manželka. Vrátíte se za dva týdny, a po třech dnech jedete znova. Denně jezdíte 8-10 hodin, zbytek někde sedíte, ležíte, koukáte.

Spíše jak po cizině bych jezdil po ČR s denním návratem domů. Když si zadáte na bazoši řidiče skupiny "C" najdete v okolí mnoho firem, co hledají řidiče.

40 tisíc určitě nedostanete hned, páč ještě nic neumíte, ale vše se časem naučíte. Diety samozřejmě dostanete, ale za ně se neužívejte. Musíte se stravovat v autě. Ráno se probudíte a potřebujete na...

Ale bez řidičů to nejde, vždy budou potřeba a stále více.

Jen si uvědomte, jak řidiči osobáku nadávají na kamioňáky. Pak budou nadávat i na Vás. Jako mladý jsem chtěl jezdil s kamiónem, jezdil jsem jen po Čechák, přesněji jen východočeský kraj, s denním návratem domů.

Vše není jen o penězích.

Po mnoha letech ježdění ven jsem zjistil, že jedna z největších životních hodnot je spát denně ve vlastní posteli !

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]