Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bankovní identita

Od: karmelia® odpovědí: 57 změna:

Dá se odmítnout založení bankovní identity? Stejně plánuji na důchod účet zrušit to bude příští rok. Identitu nevyužiji.

 

 

57 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x
Já myslím, že je to jen paranoida. Na čssz můžete jít pěšky a neprihlasovat se přes banku, když máte obavy. OP s čipem vám v tomto rozhodně nepomůže, protože na to potřebujete mít čtečku dokladů a připojenou k pc. Stojí asi 1600kc. A ještě byste mohla napsat, jakou tu banku máte. Nejen já bysme chtěli vědět, která je před krachem. Přes bankovní identitu se prihlasuju normálně, ale ještě mi účet nikdo nevyluxoval. Ono to ani nejde. Kdyby to totiž bylo tak jednoduché, tak už ho máte prázdný i bez identity.

obyčejná čtečka stojí cca 250 Kč

I kdyby byla zadarmo, tak proč to dělat složitě. Jednodušší je identifikace přes banku. Kolik mám na účtu se vůbec nikdo nedozví.

 


6x

Celý tento pseudoproblém pochází z toho, že BFU nechápou jak to funguje.

Přitom je to tak jednoduché. Úřad, po kterém něco chcete, vám dá na výběr z několika subjektů které by vás mohly znát. Pokud je mezi nabídnutými někdo, kdo vás zná, tak si ho vyberete. Úřad mu následně pošle dotaz: "Hele, jakési individum tvrdí, že je Franta Vopršálek, narozený 1955 a tvrdí že ho znáš. Mám mu to věřit nebo je to někdo jinej?" ... No a ten dotázaný vás vyzve svým zabezpečeným přihlašovacím dialogem: "Hele, Franto, dej sem svoje přihlášení jako bys chtěl kouknout na účet co u mne máš." Pokud se do té banky (nebo jinam) úspěšně přihlásíte, tak se úřad zpátky dozví: "Jo ouřade, ten otrava je skutečně Vopršálek."

Ouřad se nedozví nic dalšího než že vy jste skutečně vy.

 


5x

Nemáte co odmítat nebo přijímat. Vaše banka ji buď poskytuje nebo ne. Jestli ji poskytuje a máte internetové bankovnictví, tak ji prostě máte zřízenou a nikdo se vás nebude ptát. Přihlášení do ní a následné (ne)využití je pouze na vás.

 

sk*

3x

Odmítnout se dá, jak už bylo řečeno v diskuzi. U některých bank to znamená nepřistoupit na změněné podmínky a tím pádem skončit s bankovním účtem. U jiných bank (např. Fio) lze odmítnout zřízení bank. identity pouho žádostí. A u některých bank ji sice zřídí, ale v administraci ji můžete zakázat.
Dobře je to popsáno zde: lupa.cz/...

 

eman

2x
Samozřejmě že můžete odmítnout.

Můžete odmítnout v souvislosti se změnou podmínek a tím zrušit účet bez jakékoliv sankce.

 


1x

Již po několikáté slyším že někdo nechce bank. identitu. může mi někdo vysvětlit důvod? Nějak tomu nerozumím.

Chce anonymní účet a prát špinavé peníze!


Peníze dám na knížku a mám přehled, když tak všechno vyberu. Mám obavu , že moje banka začíná mít problémy.

která to je?

motak
Jak jste ty problémy banky odhalila? Varuje prosím i ostatní,aby mohli včas vložit také peníze na knížku a nepřišly o ne
qwert
Čím více funkcí pod jedním přihlášením, tím větší riziko. Při úniku informací hrozí zneužití u více služeb.

Také by mě zajímalo, jaký může být důvod bankovní identitu odmítat. Mám ji půl roku a už jsem ji použil třikrát. K přiznání, přehledu a teď očkování. Považuju to za velice užitečnou službu.

hel*
Jak to prosím funguje? Mužete třeba nějakým příkladem poinformovat kdy a jak pouzit?
prik

Zatím jsem nezkusil, ale asi by to mělo probíhat takto. Bankovní identitu již nabízí několik bank. V bance musí být zapnutá, většinou vyžadují osobní návštěvu. Pak protistrana musí vyžadovat ověření moji identity. Třeba celnice pro vyřízení celního prohlášení při nákupu z Aliexpresu. Nemusím do Prahy, ale vyřídím přes jejich stránky. Tam budou vyžadovat bankovní identitu, já zadám login a heslo jako do internetového bankovnictví mé banky a celnice má potvrzeno, že komunikují se mnou.

Bankovní identita je opravdu nesmysl pro toho, kdo má například MojeID nebo jinou elektronickou identitu.

Bankovní identita funguje jako další z možností elektronického podpisu eidentita.cz. Ze všech šesti možností je nejdostupnější. Pro její zřízení není potřeba nikam chodit. Je to velice užitečná věc. Při vyžizování nějaké záležitosti s úřadem není potřeba tam chodit a podepisovat dokumenty ručně. Jednoduše se podepíše elektronickým podpisem a pošle. Např. už jsem ho použil pro daňové přiznání, přehledy pojištovnám a očkovací certifikát. Možností bude určitě mnohem víc. Třeba při celním řízení nákupů z ciziny.

prik

Kdo má? Kdopak asi má ID či elektronický podpis. Prostě třeba Air banka chce vidět ksicht jednou pro vždy, podle občanky ověří že se jedná skutečně o majitele účtu a pak identitu zapne

 


1x

A to budeš v důchodu bez peněz? Já jsem důchodce a nedovedu si představit že bych tahal drobné, do zahraničí něco stále vyměňoval sem a tam.

 


0x

Odmítnout se nedá. Banka ji buď poskytuje, nebo nikoliv. A pravděpodobně ji časem budou mít všechny.

Nicméně nikdo Vás přece nenutí, abyste ji využil.

Na druhou stranu se někdy třeba dostanete do situace, kdy ji budete potřebovat.


doplněno 21.07.21 15:29:

Pardon... využila.


doplněno 21.07.21 15:46:

Tak podle článku (viz odkaz níže), bylo možné identitu odmítnout, když banka poslala upozornění na změnu podmínek v souvislosti s identitou. Touhle cestou to už zřejmě nejde... leda snad u banky, která by identitu zaváděla teď... nemám přehled jak na tom která banka aktuálně je.

Nicméně některé banky zřejmě umožňují deaktivaci v rámci internetového bankovnictví.

seznamzpravy.cz/...

 


0x

Když máte účet v bance, máte bankovní identitu. Je na vás, jestli jednou provedené ověření využijete i k jiným ůčelům nebo ne...


doplněno 21.07.21 19:46:

Popletené to máš ty. To, co si myslíš, že to je, je až sdílení bankovní identity. Tedy banka si tě jednou ověří (samozřejmě u některých starších účtů dodatečně) a na tvoji žádost tvoji identitu potvrdí jinému subjektu.

eman
To máte nějaké popletené, bankovní identita a účet jsou naprosto rozdílné věci a můžou fungovat samostatně.

 

gazda*

0x

Myslím, že ČSOB plánuje, že bez bankovní identity se časem nepříhlásíte do internetového bankonvictví. Ale jestli to tak nakonec dopadne nebo ne, to se uvidí. Další banky netuším.

motak
Tomu nerozumím. Bankovní identita je, že vás banka overila(to ve většině případů bylo standard, jinak byste tam neměli ucet) a při přihlašování do portálu státní správy se prihlasujete přes bankovnictví tj jste ověřen i pro státní správu.
Nedává mi teda smysl používat bankovní identitu pro přihlášení do bankovnictví.

Ano, je tomu tak. ČSOB spolu s PS ruší postupně staré IB a mobilní aplikaci a nadále bude možné přihlášení jen přes jejich bankovní identitu.

motak
ČSOB identita ale není bankovní identita. To jsou dvě rozdílné věci.

Je to totéž. Rozdíl je jen v prvním přihlášení do IB po datu změny. Kdo už identitu u ní má, ten jen odsouhlasí podmínky, kdo jí nemá, tomu se automaticky zřídí a může ji používat i pro jiné účely společně se Smart klíčem.

Včera ráno jsem se nemohla přihlásit do intern. babkovn. do poštovní spořitelny. Stále mě to psalo abych si založila Inter. identitu. Mazala jsem na banku co to znamená.Osobně ověřili znovu mé údaje. Telefon,bydliště atd. zda nebyla změna. Nastavila mi tu identitu a po novu se musím místo do poštovní spořky přihlásit do ČSOB a přihl. je stejné. Napíšu přihl. jméno+heslo a na SMS mi dojde kod který vypíšu do kolonky Identita. To je vše. Nic jiného se nemění. Chápu to tak že poštovní spořka tím že spadá pod ČSOB tak se nějaké produkty slučují. To je můj názor. Jinak změna v ničem není. Jen že místo vypsání kodu je tam kolonka: kod identity.

Ano, PS je součástí ČSOB a v současnosti se postupně přechází na přihlašování pomocí bankovní identity ČSOB. Není potřeba nikam chodit. Dá se to vyřídit z původního internetového bankovnictví potvrzením v telefonu. Místo původní aplikace Smartbanking se dál bude v telefonu používat ČSOB Smart.

mc

Mé ženě ČSOB znemožnila přístup k internetovému bankovnictví v PS dokud neodsouhlasí nové smlouvy související se zavedením ČSOB Identity jejíž součástí je i výpověď dosavadní smlouvy o internetovém bankovnictví. Nestydatost ČSOB je neuvěřitelná - dokonce uvádí, že přechod je snadný a zdrží to jen 5 minut. Musím souhlasit, pokud vše odklikáte jako robot, včetně souhlasu, že vše jste přečetl a se vším souhlasíte, tak je to jen 5 minut. Jenže těch stránek k prostudování v rámci změny smluvního vztahu je asi 40! Dokud to však neuděláte nedostanete se k svým penězům a nemůžete v rámci internetového bankovnictví udělat nic. Pokud vás tlačí čas protože potřebujete nějaké peníze někam poslat, aby nevznikla škoda tak to prostě ofajfkujete - nemáte čas jít se s nima hádat či soudit.

Pokud nějaká banka začne jasně deklarovat, že bankovní identita bude u ní vždycky jen volba nikoliv nutnost bude to rozhodně jeden z prvků, které mne mohou nasměrovat na přechod k takové bance.

ČSOB a PS tímto krokem ztratili moji důvěru. Chceš pracovat se svými penězi? Tak odklikej nové smlouvy - je to přece jen 5 minut...

To máte pravdu. Je to poměrně obsáhlý dokument. Jsem také jedním z těch, kteří si to přečetli jen zběžně. Našel jste tam něco, co by mělo od používání bankovní identity odradit?

Nevěřím, že tomu tak je. Moje banky vždy s velkým předstihem pošlou nové podmínky a mám dost času si je přečíst nebo od banky odejít.
radekr

Ano, ČSOB mi také zablokovala internetové bankovnictví, dokud neodsouhlasím zřizení identity.

Na cestě v zahraničí mi přišla v pátek SMS, že za 5 dnů mi bude převeden účet. Od úterý se již nebylo možné přihlásit. Byl jsem pak další týden v zahraničí bez možnosti kontrolovat platby na karátch, provádět převody z účtů, kontrolovat zůstatky účtů, blokovat platební karty a jakkoliv disponovat s ůčtem.

Na infolince mi bylo striktně řečeno, že termín přechodu posunout nelze, že jsem byl informován v dostatečném předstihu, a dokud neodsouhlasím podmínky zřízení identity, tak s účtem nemohu disponovat. Návštěva pobočky v zahraničí nebyla možná, takže mě prostě odrízli od peněz.

Za mě neseriozní jednání a ztráta důvěry v CSOB.

Aktuálně hledám nabídky konkurence. Pokdu některá banka umožní odmítnout využívání bankovní identity s možností aktivace pouze na pobočce, bude to pro mě silná motivace pro změnu.

No ta SMS rozhodně nebyla první výzva, aby ses dostavil. Když na to kašleš měsíce, možná roky, tak se nediv...

radekr

Pokud pravidelně procházíte stránky ČSOB, dozvíte se zde: csob.cz/...

Že nemáte nic dělat, dokud nepřijde email/sms s termínem.

Pokud stránky neprocházíte, tak vám přijde email s předmětem: "Za 2 týdny Vám bankovní identita od ČSOB odemkne nové možnosti"

Tento email je obsahem spíš marketingové sdělení a mluví o rozšíření funkcí, nikoliv o zablokování přístupu. V těle emailu je ovšem tato zmínka:

" Přibližně za 2 týdny Vám sdělíme přesné datum, po kterém budete moci využívat Identitu v novém elektronickém bankovnictví, a to e-mailem a SMS zprávou. Pak bude potřeba udělat jen 4 kroky:"

Co se týká obchodních podmínek, upozornil bych na tyto odstavce:

IV. Práva a povinnosti související s ČSOB Identitou

15. Jsme oprávněni k plnění svých povinností stanovených právními předpisy využívat údaje o vás vedené v informačním systému veřejné správy, včetně údajů vedených v základním registru, nejdříve však k 1. 1. 2021. K tomu jsme oprávněni zřídit a spravovat informační systém, který využívání těchto údajů umožní.
16. ČSOB je oprávněna využívat údaje:
a) ze základního registru obyvatel,
b) z informačního systému evidence obyvatel,
c) z informačního systému cizinců,
d) z informačního systému evidence občanských průkazů a
e) z informačního systému evidence cestovních dokladů.

Část 4 ve svých bodech taky upozorňuje na fakt, že klient nese veškerou odpovědnost za zabezpečení zařízení, ze kterého se připojuje pomocí čsob identity. Doporučuji přečíst.

VII. Závěrečná ujednání

2. (...) Jsme oprávněni poskytnout informace, které jsou předmětem bankovního tajemství, společnostem ze Skupiny ČSOB.

(...)Pro shora vymezené účely jsme oprávněni poskytnout Důvěrné informace o Klientovi – právnické osobě i osobám ze skupiny KBC. Jsme dále oprávněni poskytnout Důvěrné informace obchodním partnerům, které jsme pověřili výkonem určité činnosti nebo kteří nabízí, prodávají, případně obsluhují produkty Skupiny ČSOB, a to za účelem plnění obchodní smlouvy, včetně vypořádání nároků.

 

 

vilik*

0x
V případě použití bankovní identity máte možnost ji využít, nefunguje tak, že si ji musíte nějak aktivovat. A i při použití můžete použít pouze jednorázové přihlášení bez uložení údajů nebo odkliknete trvalý souhlas.
Ve vašem případě ji prostě a jednoduše nebudete využívat, pokud by ovšem někdy nastala situace, kdy by byla potřeba, použijete jednorázový přístup.
Nevím, proč se jí bráníte, stát o vás ví beztak úplně všechno a jedna jediná věc navíc, která vaši identifikaci provede na základě toho, že se za vaše skutečné údaje zaručuje vaše banka, a která je i k tomu užitečná, už na situaci nic nemůže změnit.

 


Zkrátka zajdu do banky a řeknu, že nesouhlasím s jejich podmínkami. Chci se přihlašovat jako doposud. Mám se přihlásit 26.7 2021 co nejdříve, tak si do té doby vyberu peníze a přihlásím se až později a asi zruším účet. Zaměstnavateli řeknu, že chci peníze v hotovosti, využívá to u nás většina lidí. Vše platím přes Sipo. Nechci svoje údaje zadávat soukromým firmám. Kdoví kdo by moje údaje někam zašantročil. Děkuji za rady.

To už stejně děláte... i banka je soukromá firma. Nemluvě o dodavatelích energií, kterým platíte přes SIPO.

motak
Jako ze by banka někam zasantrocila třeba vasi adresu a vy byste ji už neměla? Tomu rozumím, to by bylo nepříjemné.
21.07.21 15:49

vilik*
Aha, takže klasika, za prvé nevím co to je a za druhé mě to uráží.
Hodně štěstí.
racio

To je fakt nebezpečné. Banka zašantročí vaši adresu, tím pádem se stanete bezdomovcem a do bytu do nadměrných metrů vám Piráti nastěhují mladou rodinu. Teď vy to nebudete ani vědět, takže nezaplatíte z (ne)přijatého nájemného daň ... a jste úplně v ha*lu. Exekuce, vystěhování, vězení pro dlužníky. No nevím, být vámi tak mizím ke Kimovi, tam jim nic nezašantročí a mají pohodu, klid, tabáček,


Mám obavu z vytunelování mého účtu. Mám OP s čipem a potřebuji jen se přihlásit na ČSSZ jinak úřady obejdu sama. Zkrátka to má býti tak, že kdo chce identitu tak si ji může udělat a kdo ne nemusí. Připadá mi to jak nátlak za Husáka nebo povinné zpovědi za mocnářství. Zkrátka ruším účet.

To je obava naprosto zbytečná. Naopak. Přihlašování přes šifrované spojení v aplikaci je ještě bezpečnější, než přes textové SMS. Bankovní identitu považuju za skutečně funkční krok kupředu. Interaktivní daňové přiznání, placení QR kódem, elektronické přehledy, paráda. Letos už nebylo potřeba vůbec nikam chodit, nic tisknout a podepisovat. Ani okrajově nemám pocit, že by mě do toho někdo nutil, naopak, těšil jsem se na datum, kdy si to budu moct zřídit.

karmelia®

nic ve zlém, ale nejsme v mocnářství, ani za Husáka, máme již jiné technologie a znalosti. Jen u některých se to neprojevilo.

mc

@milancukrar

Nic ve zlém, ale pokud nemůžete ze dne na den pracovat se svými penězi v rámci internetového bankvnictví, protože v rámci přechodu přihlašování na ČSOB Identitu musíte odsouhlasit nové smlouvy a například původní o internetovém bankvnictví vypovědět tak je něco hodně špatně. Pro člověka co má energii je nepocybně odchod od ČSOB správným krokem.

mc

@hlada

Jen přes SMS se pokud vím nikde nepřihlašuje. Prohlížeč kterým se přihlašujete samozřejmě s bankou komunikuje šifrovaně a většinou tam zadáváte aspoň něco jako jméno a heslo. SMS je až další oddělený kanál pro ověření - dobře je to odděleno pokud SMS přijímáte na jiném zařízení něz máte prohlížeč. Aplikace nepoužívám, ale pokud tam nemáte další oddělený kanál pro přihlášení a vše je na jednom zařízení tak to nazvat bezpečnější je dosti pochybné. Kompromitace mobilních telefonů jsou dnes hodně časté...

Věřím tomu, že kdyby reálně existovala cesta, jak se někomu cizímu nabourat do účtu přes mobilní aplikaci, nepochybně by to byla mnohonásobně omílaná mediální senzace, ihned by taková aplikace byla zablokovaná a banka by vyplatila náhradu. Osobně používám mobilní aplikace u čtyřech bank už nekolik let a nikdy se mi nestala sebemenší chyba.

mc

@hlada

Nabourání účtu přes bankovní aplikaci jsou věci co se dějí. Není na tom nic na mediální senzaci. Je třeba si uvědomit, že Váš telefon je obyčejný počítač, který v okamžiku kdy je kompromitován může být zcela v rukou někoho jiného aniž to nějak poznáte. Aplikace je bezpečná jen pokud je dobře napsaná a nikdo nezná u ní žádnou chybu, ale HLAVNĚ pokud běží na bezpečném a důvěryhodném zařízení. Prostě pokud někdo ovládl Váš telefon, tak Vám bezpečná aplikace, která na něm běží nemusí vůbec k bezpečnosti pomoci. Například útočník může i tu Vaši bezpečnou aplikaci nahradit za svoji upravenou aniž to poznáte - když plně ovládá Váš telefon tak mu v tom nic nebrání.

Ne vždy útočník ovládne telefon plně, ale i částečné ovládnutí může stačit.

Tady máte relativně starou zprávu, která informuje o škodlivých aplikacích, které se zaměřují na bankovní aplikace:

zpravy.aktualne.cz/...

Prostě bezpečnější často je, pokud máte během bankovních operací dva nezávislé komunikační kanály na dvě oddělená zařízení pro přihlašování a potvrzování plateb. Například počítač s prohlížečem a telefon s potvzujícími SMS. Útočník musí pak ovládnout dvě zařízení (nebo dvě komunikační cesty) a to je prostě složitější (či pracnější) než ovládnout jedno.

Ano, máte pravdu, že dva nezávislé kanály jsou bezpečnější, spíš ale ve smyslu prezervativu na svíčce. Jsem přesvědčený o tom, že ani zachycení šifrované komunikace neumožní zadání platby. Nikdy jsem neslyšel o případu, že by banka vydala aplikaci, která by umožnila napadení účtu. Ve všech publikovaných případech jde buď o několikanásobnou chybu uživatele nebo jde o reklamní článek výrobce antivirového programu a případ je smyšlený tak, že v praxi nemůže nastat. Jako u všeho, tak i u IB je potřeba dodržovat určitá pravidla a pak je naprosto bezpečné. Stejné to vidím s bankovní identitou. Jsem překvapený, kolikrát mi už byla za tak krátkou dobu užitečná.

mc

@hlada

Ve svém předchozím příspěvku upozorňuji hlavně na ovládnutí zařízení - to že je komunikace šifrovaná je pak většinou nezajímavé, protože útočník (či jeho aplikace) je přímo na koncovém zařízení... O tom, že by banka vydala aplikaci, která by umožnila napadení účtu jsem také nemluvil (i takové případy existují - v programech bývají chyby) - ta aplikace někde běží a sebelepší aplikace nemá šanci něco uchránit v prostředí, které je ovládnuto útočníkem. Slova, že něco je v komerčním mobilu běžného uživatele "naprosto bezpečné" opravdu neplatí. Díry v operčních systémech Andoid a iOS se nachází stále... Další problém je chování uživatele...

Že bankovní identita může být pro někoho užitečná - ano, ale má to rizika a je na uživateli zda je přijme či ne. Hlavně kritizuji to, jak se k tomu postavila ČSOB a jak to tlačí a uživatel pokud chce pracovat se svými penězi v blízkém čase musí souhlasit. Pokud se vrátím i k samotnému nápadu bankovní identity, tak pro mne to není dobrý nápad - identifikovat se přihlašovcími údaji k bankovnímu účtu i pro komunikaci s úřady či eschopy prostě je rizikové a konkrétně já to takto nechci. Vyžaduje to obrovskou důvěru v banku a v jejich zaměstnance i pro další záležitosti s kterými banka jinak nemá nic společné. Dále to vyžaduje pozornost, abych přihlášení posílal jen tak kam mám a dělal to pokud možno jen na důvěryhodných zařízeních. Únik těchto dat (rybařením či přímo z banky) ohrožuje nejen moje peníze, ale i mnoho dalšího...

MC mýlíte se stejně podobně jako tazatelku. Bankovní identita není nic jiného než jen údaje z vašeho občanského průkazu. To znamená, že nemusíte chodit po úřadech, ale lze se prokázat z domova. Pokud ovšem nechcete investovat do čtečky OP. V žádném případě se úřad nedozví, kolik máte na účtu, kolik kde dlužíte jelikož dle ochrany osobních údajů s těmito informacemi banka nemůže nakládat ani je zveřejňovat. Čelila by průseru. Taktéž není pravda, že by banka ze dne na den změnila obchodní podmínky a zamezila přístupu na účet. Mám několik bank a vždy mi přijde změna obchodních podmínek několik týdnů či měsíců předem a mám možnost buď souhlasit nebo nesouhlasit a v této době i možnost odstoupit od smlouvy a účet zrušit. Vždy je jasně napsáno, odkdy budou nové podmínky platit. Mně všechny účty fungují normálně, at už mají bankovní identitu schválenou či neschvalenou.

Pro mě je útočník něco, jako Jára Cimrman. Kdykoli jsem o něm něco četl, tak to ve výsledku byl výmysl pro reklamní článek. Kdykoli někdo skutečně přišel o peníze, tak to byla jeho hrubá chyba. I kdyby někdo ztratil odemčený telefon, tak nikdo nemá šanci zadat platbu. Pokud jde konkrétně o Poštovní spořitelnu, tak nové podmínky posílají vždycky několik měsíců předem do IB, e-mailem i do mobilní aplikace. Teď tu mám např. e-mail z 20.7. s tím, že se budou měnit podmínky od 1.11. Pokud jde o identitu, tak je mi úplně jedno, jestli se někdo doví o tom, že jsem zaplatil SIPO, nákupy v supermarketech a balíčky z Činy, když mi už za pár měsíců ušetřila několik cest na úřady.

mc

@stir

Není mi jasné v čem se dle Vás mýlím.

Srovnání s hmotnou občankou není v pořádku:

* když se někomu rozhodnu prokázat občankou, tak na rozdíl od BID se banka nedozví, že jsem to udělal, kdy jsem to udělal a komu jsem se prokazoval

* když se prokazuji občankou musím ji fyzicky mít a je na ní má fotografie - u BI stačí znalost přihlašovacích údajů (banka je zná či si je může zjistit) a je tak možné činit z jakéhokoliv místa na zeměkouli a protistrana nemá možnost mrknout na foto zda zhruba ladí se mnou; takové prokazování je velmi snadné a jde automatizovat; mám pocit, že rybaření BID bude brzo velmi frekventované a ne každý se tomu ubrání

O tom, že se úřad dozví kolik mám na účtě jsem nepsal. Naopak banka ví, kde se prokazuji, kdy a na jaké úřady chodím a dle reklam ČSOB se také dozví, kdy a v jaké sázkové kanceláři sázím (nechápu proč ČSOB propaguje BID jako bezva věc pro sázky - neměla by se banka zabývat jinou činností než propagací sázení?). Na prokazování idenity u úradů je více možností než BID a není k nim třeba čtečka občanky.

 


0x
Já teda nechápu, jaké změny jsou v tom přihlašování do banky. Já se prihlasuju v aplikaci úplně stejně, jako když jsem identitu neměl. Prihlasoval jsem se na čssz přes air a pravda, nefungovalo to. Napsalo mi že mám propadly OP. Uvědomil jsem si, že mám nový, tak jsem jej naskenoval přímo do aplikace banky a hle, bankovní identita byla na světě. Poté bylo přihlášení na čssz sranda a do banky se prihlasuju stejně. U monety je to stejné, ale tam jsem OP ještě neaktualizoval, monetu nevyužívám.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]