Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace/oprava - Jaká je lhůta na vyřízení ze strany servisu

Od: flicek® odpovědí: 20 změna:

Dobrý den,
minulý rok v létě jsem nechal opravit sekačku v jednom servise. Sekačka má 7 let a byla tam koupena.
Nešla nastartovat.
Sekačka tam byla celkem 3 měsíce. Nakonec servisák přišel na to, že je prasklý kroužek v motoru.
Po 3. měsících je mi to vydal ze servisu jako opravene. To bylo v září. Jelikož už pro mně končila sezona, tak jsem provedl jen údržbu a sekačku zazimoval.
Teď jsem ji vytáhl a rozjel a zjistil jsem, že mi přes sání vzduchu uniká/stříka benzín. Podezírám, že za to mohou v servise, tudíž to tam povezu jako reklamaci, ale nevím zda mi to uznají. Budu po nich chtít vysvětlení a nápravu. Zda si to zaplatím už neřešim.
Ale zajímá mně jedna důležitá věc. Jaká je lhůta na opravu věci? Kolik je dní? Našel jsem, že na vyřízení reklamace má servis 30 dnů, ale nevím zda to je i tento případ. Já to budu reklamovat, ale co když to servis nevezme jako reklamaci, ale jako opravu. Jaká je tedy lhůta na opravu a předání věci? Zajímá mně to z hlediska zákona, protože nechci, aby to tam bylo tak dlouho? Děkuji všem za odpovědi.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

carys

2x

Podle mě to bude půl roku. Alespoň myslím, že to tak bývalo.

Bývalo, ale už není.


genehawkins - Jak dlouhá je ta doba?

 

asd1

2x

Asi slušnej servis - změřit kompresi, zjistit že je nízká tak rozhodit motor, objevit prasklý kroužek, objednat, přebrat, smontovat a to všechno jen za 3 měsíce

Jestli hází do sání, tak je blbě nastavený rozvod nebo netěsní sací ventil.. Pokud teda neni rozkousaná hadička u karburátoru...


Slušně řečeno "Asi slušnej servis"
Ne teď vážně, kdyby to u nich nebylo koupený a neměl bych podezření na to, že s tím něco udělali, tak jedu jinam.
Když mi předával tehdy sekačku, tak mi naučtoval výměnu vzduchového filtru a svíček, i když s vadou vůbec nesouviseli, A navíc jsem je sám měnil. Ovšem sranda byla, že jsem doma pak zjistil, že učtovaný vzduchový filtr nevyměnili, protože jsem tam našel použitý, špinavý a nasáklí benzínem.

jurajjuraj*

v servisu u sekacek na trech mesicich nevidim nic tak strasneho, maji tam toho hromady ( protoze vetsina lidi neni schopna nechat sekacku zeservisovat pres zimu) , takze kdyz toho maji hromady tak bere jednu po druhe , u nas treba autorizak sekacek STIGA bere na servis jen sekacky zakoupene u neho, pokud priveze nekdo stigu koupenou nekde jinde tak ji nevezme, v sezone se tam taky bezne ceka mesic a vic


Jo, je to možné, že to tam toho mají hromady a nebo, že dlouho čekají na díl než jim přijde a nebo dlouho badají nad problémem než ho vůbec najdou. Ovšem to mně jako zákazníka vůbec nezajímá, to je jejcich problém. Já jim ho za ně nevyřeším. Povezu to tam zkusím se s nima domluvit, vysvětlím jim problém kde je, aby to mechanik nemusel dlouho hledat a uvidí se. Problém je, že jim nevěřím. Nemám jistotu zda mi říkají pravdu a nebo mně jen chlácholia. Jsem mirné povahy a něco mně jen tak nenaštve.
Dám jim měsíc na opravu - pak jim sdělím, že všechny podklady, které mám (Potvrzení přijetí do servisu, fakturu a potvrzení, že jsem si sekačku vyzvedl, následné potvrzení, že o příjmu na servis, které teď dostanu) pošlu na Českou obchodní inspekci + s vysvětlením, co se tam dělalo, co udělal servis a v čem si myslím, že při opravě pochybyl.
Přidám tam k tomu veškeré, podklady z historie servisování, co mám a budu požadovat, aby se na to podívali, prošetřili zda, to co mi servis říká je pravda. A prošetřili proč to tak dlouho trvá.
Dodám, že s opravou jsem nebyl spokojený a že závada, která se mi objevila, vznikla při posledním servise, jelikož byl celý motor vykuchaný (podle slov servisáka) a závada se objevila při prvním použití na sekačce. Náhoda! Nemyslím si.
Důvod proč jsem se ptal jaká je lhůta na opravu věc, která již neni v záruce je!. Kdyby tam byl nějaký limit, tak bych mohl s tím operovat.

 


0x

Pokud se nedohodnete na zkrácení na 12 měsíců, je záruční lhůta opravy 24 měsíců. Pokud však budete reklamovat po šesti měsících, jste to vy, kdo bude muset dokazovat, že byla oprava vadná. Do šesti měsíců se to má za automatické a je na opravci, aby to eventuálně vyvrátil.

Ale normálně tam zajeďte, vemte to s sebou, s normálním opravcem se domluvíte.


A jaká je lhůta na opravu ze strany servisu. Mají zákonem stanovené do kdy to musí opravit, předat zákazníkovi? Pokud věc už neni v záruce.

jurajjuraj*

neni, jestli to budou delat dva dny nebo pul roku je jedno, jedine co muzes je dat to do jineho servisu


Pokud by závada byla jiná a neměla nic společného z původní závadou, tak jdu jinam a tam už nenechám nic opravovat a ani od nich nebudu nic kupovat. Dávám, to tam jen z důvodu, protože chci aby se k tomu postavili a zajímá mně, co mi na to řeknou teď.

jurajjuraj*

ono je otazka jestli se to vyplati, sezona sekani zacala a mit vecne sekacku v servisu ti v sekani nepomuze, jestli neni lepsi rovnou zkusit jiny kde ti to treba za 500,- opravi dobre

ladis*

Anebo si za 1000 koupit sekacku na 230V, zalezi, co je to za sekacku a kdes tim seka.

jurajjuraj*

no ja taky letos koupil novou, ta stara mela 6 let, vysla me jen to co sem ji koupil jinak nic, zadne vymeny oleju atd sem neresil, ted uz to chtelo nove predni kolecka, nejake lanka, ovladani rychlosti, startovaci mechanismus, nez davat penize do stare hajtry tak sem ji odvezl do sberneho dvora a za 10 koupil novou

 


Rozepíši celý problém.
V srpnu 2020 mi nešla nastartovat sekačka, při poslední sekání mi začali padat otáčky až sekačka nakonec sama zdechla. Následně nešla nastartovat. Tak jsem ji vezl po záruce do servisu kde jsem ji kupoval. Při opravě jsem ještě požadoval at mi i nabrousí žací nože, když už tam je. Paní si vše zapsala do protokolu a bylo zatím vše O.K.
První měsíc servisák mi tvrdil, že vyměnil filtr vzduchový a svíčku. (Já měnil měsíc zpátky obě věci) v podstatě obě věci moje vyhodil, dál tam nové a ty původní nevrátil. Pak rozebral celý motor (jeho slova) a nepřišel na závadu. Během dalšho měsíce znovu rozbral motor a zjistil, že je zlomený jeden pisní kroužek (nebo něco takového) v motoru.
Po 2.5 měsicích jsem mu volal zda už je to hotové. Řekl mi, že jo. Zeptal jsem se ho, jak dlouho už ví, že je to hotové a proč mně nikdo nekontaktoval! Prej zapomněl!
Říkám mu, že je super, že to má opravené. Přijedu si proto, co nejdřív. Nože jsou nabroušené?
Říkal mi, že pokud chci nabrousit nože, tak neni problém, že to nabrousí. Myslel jsem, že vyletím zkůže.
Oni to tam měli skoro 3 měsíce a nebyly schopní nabrousit nože, už jsem neměl na to se ptát, proč to během té doby neudělali. Broušení nožů trvalo další 2 týdny!
Pak jsem si byl vyzvednu sekačku, zaplatil jsem za nové kroužky do motoru, vzduchový filtr a zapalovací svíčku.
Broušení, vyvážení nože a práci.
Doma jsem zjistil, že Vzduchový filtr vůbec nevyměnili, byl tam asi můj původní, ale byl strašně zastratý od oleje a pách benzínem. Mávl jsem nad tím rukou a nechal tak. Vysál jsem benzín z nádrže a vyjel zbytek benzínu v nádrří do zdechnutí. A zazimoval jí.
Na jaře jsem provedl výměnu oleje, vyměnil zasviněný filter ze servisu za nový.
Týden poté jsem sekal trávu, před tím jsem zkontroloval olej. Byl mezi riskami a krásně hnědý.
Sekal jsem s tím asi hodinu a pak to znedání zdechlo. Po asi hodině hledání příčiny. Jsem objevil, že přes saní stříká benzín do filtru, který se následné zalepí. Nejde tam dostatečný přisun vzduchu a sekačka zdechne kvůli jeho nedostatku.
Závěrem toho si myslím, že servis nějak neodborně poškodil motor při jeho sestavení, protože neni možné,aby ze sání stříkal benzín tak moc, že zalepí a zničí uplně nový filtr.
S tímhle vším půjdu na ČOI pokud mi servis nevýjde vstříc. Slyšel jsem od hodně lidí, že nejsou s tím servisem spokojená a mají špatné zkušenosti. Takže si myslím, že nejsem ojedinělí případ. Proto upozorním dozorčí orgán, aby prošetřili moji zkušenost. A servisní zásah. Veškeré učtenky, doklady a faktury si schovávám, takže jim mohu ukázat veškerou historii uprav, která byla provedena na sekačce.
A to je důvod, proč jsem se ptal zda platí nějaká lhůta na servis. Pokud nemají zákonou povinost opravy a může to u nich být 2 dny a nebo půl roku, tak s tímto nemohu operovat.

ladis*

Pokud máš kopii předávacího protokolu, s uvedením požadovaných oprav, a zejména se smluveným termínem dokončení zakázky, tak jistě můžeš požadovat slevu z ceny za nedodržení termínu! Zakázce by měla být předběžná cena opravy, to může dodavatel překročit tuším že nejvýše o 10%, jinak potřebuje tvůj, byt i telefonicky, souhlas s navýšením ceny, změnou rozsahu zakázky.

pokud by ti nevrátil tvé původní díly, tak mu nemusíš nic platit, Ale je vhodné na to upozornit předem, že budeš vyměněné díly požadovat zpět, ideálně poznámkou v zakázkovém listu nebo alesp. ústně.

Na servis platí taková lhůta, kterou si sjednal v zakázce. Výjimka je pouze ze zákona o ochraně spotřebitele, a to při zákonné záruce. Tedy i při dobrovolné tříleté záruce už nemusí být garantována lhůta 30 dní na vyřízení reklamace.

A pokud myslíš lhůtu, kterou opravitel nese garanci (záruku) za kvalitu své opravy, tak teď si nejsem jistý jestli to je 3 nebo 6 měsíců podle druhu opravné zakázky anebo je to úplně zrušeno? Tohle fakt nevím.

Obávám se ale, že to jako neznalý práva v ruce nemáš ani sjednanou lhůtu, ani zakázkový lístek. !?

Vigilantibus iura scripta sunt (zkráceně vigilantibus iura = zákony jsou psány pro bdělé; rozuměj: pro ty, kteří dbají o svá práva) je klasické římskoprávní pravidlo, podle něhož se mocenská ochrana poskytuje jen těm subjektivním právům, jejichž držitelé o ně dbají a aktivně je vykonávají a v případě porušení vymáhají.

 

 


Sekačka je ode dneška v servise. Nahlasil jsem to jako reklamaci předešlé opravy.
Řikal, že se na to zítra technik podívá a dámi vědět, co to mu je. Tak jsem zvědavý, co na to řekne.
Výsledek jak jsem dopadl napíšu jako novou otázku do volné diskuze, kde se pak společně můžeme pobavit nad výsledkem. Pro zatím jsem ohodnotil nejlepší odpověď. Děkuji Všem zůčastněným.

To je vtipný.

 


0x

Nepoznam presne CZ pravo, ale asi bude podobne SK : pri prijati do opravy vas maju informovat o termine skoncenia a cene. Ak sa oboje zmeni, musia vas kontaktovat a ziadat stanovisko, co s tym. Priklad : povodne sa nazdavaju , ze staci vymenit sviecku za 200 CZK + robota 300 CZK. Potom najdu prasknuty kruzok za 1000 + robota 800, nesmu to svojvolne opravit bez vasho suhlasu, lebo cena opravy sa vyrazne zmenila. Treba vas suhlas. Rovnako, ak napr cakaju na nahradny diel a dodavka meska, lebo lod v Sueze na krizom, musia vas informovat.

 


Sekačka je tam už týden. V prodejně jsem to nahlásil jako reklamaci předcházející opravy a vedoucí říkal, že se na to mechanik na druhý den podívá a zavolá mi. Samozřejmě se neozval, tak jsem mu volal sám.
Nemá čas a má přede mnou 10 sekaček, tak jsem volal hned vedoucímu prodejny at mu jde vyříďit, že mu dávám ultimátum at do příštího uterka se aspoň podívá a zhodnotí, závadu. Říkal jsem, že pokud se na to nepodívá. Budu to řešit dalším způsobem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]