Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vishing - podvod

Od: ddk odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, kontaktovala mě pracovnice ČSOB, představila se i jménem, o kterém vím, že pracuje v naší bance, kde mám účet, voláno bylo z čísla, které souhlasí s totuto bankou. Oslovila mě dokonce příjmením a ptala se, zde je vše v pořádku. A kdybych prý cokoli potřebovala, nebo měla nějaký problém, mám jí kdykoli kontaktovat. Mám si prý uložit tel.číslo. Nechtěla po mně žádné citlivé údaje, piny, hesla. Nevím tedy jestli to byla nějaká akce banky nebo to byl vishing. Myslíte, že bych měla kontaktovat banku a přeptat se na to?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Mám stejnou zkušenost, z banky mi taky sporadicky volají, v pořádku... Hlavně, když chtějí nabídnout další produkt, zeptat se na spokojenost, častěji ale komunikují e-mailem...
doplněno 24.04.21 17:41: Zrovna včera se ozvali, nabízí videa pro seniory... Jak ovládat účet, jak si zařídit e-identitu, e-pin, atd., je tam více návodů... csas.cz/...
ladis*

Takze na tebe udelali Vishing, protoze jsi u nich v kategorii senior?

no nevim, internetbanking se tu v republice pouziva pres 20 let, prvni byla Fio a expandia banka nekdy v 1997-1998.

Ucit po 25 letech duchodce (ty, kteri tehdy byli asi u pasu), ma to nejaky smysl? Vzdyt oni se musi citit asi tak, jako ja s ponorkou a Boeingem, v nejistote, zda neudelam fatalni chybu. Proste ne jako ryba ve vode.

Meli by jim dat klid a nechat dozit, beztak se je snazi usmrtit stresem ze vseho, media v tom jedou taky.

Tyto e-maily posílají všem klientům, starým i nám mladým... dával jsem to jako příklad komunikace...

Ještě mi to nedá nezeptat se, ladis@; kdo je u vás senior? Nad 80, 50 nebo nad 30? Puberták to bere tak, že nad 30 je každý starý...blbý, nemyslící, každý ho odrbe...už jsem to párkrát slyšel od těch COOL, skvělých osob..které ještě nedokončily ani základní školu. Jen mě to tak napadlo, ta otázka...a nic ve zlém...

 


2x

Co je to za nivinku - vishing?

Na tom co píšeš není nic podivného, normální péče o klienta.

Toto je vishing...

ladis*

To jsou novoty...

@arne1 senioři už jsou tak houkání, že i normální volání z banky nerozpoznají ;-( Za chvíli z toho půlku klepne...

Neboj se, i ty budeš senior!
ladis*

Jo a budu koukat na zpravy

@ladis® - no popravdě jaá jsem taky senior. Nezapomeň, že dnešní senioři už prožili valnou část svého aktivního života s počítači i jinou podobnou techniokou.

No, prý jde udělat, že volající má normálně číslo banky, tak se nedivte, že to pak nejde poznat. Pokud nic nechce o mně a mém účtu vědět, tak at si volá.

ladis*

Prý? Kdo říkal?

Tak udělat to jistě jde, ale musíš mít SS7 signalizaci a statut operátora defakto

Psali to jako informaci aby lidi nenaletěli. Stačí si zaplatit a dostaneš číslo i takové, které už někdo má. Je to jen jakoby přikryté jiným číslem. Ale už ty šmejdy chtějí rušit. Nemusím mít na každou zprávu či myšlenku odkaz, že ne?

 

lamy13

0x

To jsou mi věci. To je nutné řešit. Buď s nikým o financích přes telefon nemluvím a telefon položím, pokud by mi podobný telefonát měl přivodit trauma či bezesné noci, tak zavolám své bankéřce, zda mi ona či její kolegyně volala.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]