Nejste přihlášen/a.
Mám na AliExpress podaný spor s požadavkem vrácení části peněz. 31.1.2021 bylo zozhodnuté, že mi požadované peníze budou vrácené, ale doposud mi vrácené nebyly. Platil jsem kartou a tak by mi peníze měly být zastané na účet přes kartu kterou jsem platil. U toho sporu mám uvedené mj. "Result: Refund: USD 1.46 ,no need to return goods if there is a refund,normally buyer will receive the refund in 3-20 business days)". 20 dnů už dávno uplynulo a peníze prozatím nikde. Jak bych měl nyní postupovat aby mi ty peníze zaslali když už mi jejích vrácení přiznali? V minulosti jsem měl už více sporů a peníze jsem vždy měl na účtu do 1 - 3 dnů po rozhodnutí o vrácení. Naposledy tento měsíc jsem měl peníze po rozhodnutí vrácené do 3 dnů. Na stránkách AliExpress ani není žáden kontakt na nich (alespoň jsem ho tam nikde nenašel) abych jim mohl napsat a reklamovat to.
Když otevřete AliExpress, tak já mám vpravo dole v rohu ikonku panáčka ve skafandru a jmenuje se "Eva". Je to pomoc při nesnázních které se na Vám s objednávkou vyskytnou. A je tam několik nabídek běžných problémů. Hned na druhém řádku je kolonka ohledně vrácení peněz. Já to mám francouzsky "remboursement", Vy to budete mít asi v polštině. Tak na to klikněte a tam můžete komunikovat s poradcem. Já jsem tu službu využila jenom jednou a už je to dávno, ale odpověděli mi.
suzymon: Děkují moc za trvoji radu s tou otravnou a obtěžující Evou. Ta neustále a téměř všude vysouvací se Eva mne docela dost iritruje když mi neustále překrývá kus stránky a musím ji rušit. Vůbec mne nenapadlo, že bych přes tu Evu mohl hledat řešení s neobdrženými penězmi za spor. Přes ní jsem se proklikal až k údajům o vrácené platbě za konkrétní spor kterou mi AliExpress zaslal. Píšou tam, že s těmito údají bych se měl obrátit na banku která vydala kartu a že oni by měli byt schopni tu platbu dohledat podle nějakého čísla ARN které mi tam uvedli. Podle toho co tam uvádí byla platba odeslána 3.2.2021, ale když se podívám do IB na příchozí platby tak tam od 3.2.2021 až dodnes nikde tu konkrétní platbu nevidím. Není možné, že by banka ani po měsící nedokázala připsat na účet příchozí platbu na kartu. Jsem nyní připravený podat na tu platbu v bance reklamaci a jsem velmi zvědavý jak to nakonec dopadne. Ani pořádně nevím jak se taková reklamace piodává, protože prozatím jsem v bankách nepotřeboval nic takového reklamovat. Jedná se o banku Hello bank.
stir: Kde konkrétně je problém to nevím, ale téměř určitě není normální aby peníze zaslané na kartu ani po měsíci nebyly připsané na účet v bance a je jedno jestli ty peníze na kartu byly zaslané z Číny nebo třeba z Marzu. Nevím jestli je na to stanovená nějaká lhůta do kdy by to mělo být zrealizované, ale měsíc je hodně dlouho na to aby to už dávno nemohlo být připsané na mým účtu. Nejsou to první peníze které mi AliExpress vracel a vždy jsem je měl na účtu do 1 - 3 dnů. Naposledy mi vraceli peníze minulý měsíc a na účtu byly do 3 dnů. At už je problém kdekoliv tak pokud to nebudu reklamovat tak se to asi jen tak samo nevyřeší a ty peníze se na mým účtu neobjeví.
Rk22, tak to jsem moc ráda, že Vám to pomohlo. Mně ta "Eva" také štvala, ale pak jsem ji potřebovala a byla jsem ráda, že ji tam mám. Já už si nepamatuji co to bylo za problém, ale vím, že jsem se proklikala k rozuzlení. Já si myslím, že teď, když máte konkrétní informace, tak Vám banka musí odpovědět. Držím palce. Také bych se nedala. Na sumě nezáleží, jde o princip.
suzymon: Pomohlo mi to, ale prozatím jen částečně. Teď řeším jak podat na to reklamaci v Hello bank a nepřijít zbytečně o další peníze. V jejích reklamačním řádu mj. čtu: "Poplatky za Reklamace? Naší snahou je poskytovat maximálně kvalitní produkty, které přispějí k Vaší spokojenosti. Vaše Reklamace nám pomáhají ke splnění tohoto cíle. Podání a vyřízení těchto záležitostí je bezplatné. Jedinou výjimkou jsou neoprávněné Reklamace, kdy je nutná spolupráce třetích stran. V těchto případech Vám účtujeme náklady uplatněné v souvislosti s vyřizováním Reklamace třetí stranou (například karetní společnosti, ostatní banky)." Nerad bych ale aby banka uznala reklamaci za neoprávněnou a využila tu jedinou výjimku a účtovala mi za to nějaké možná nemalé náklady. Pokud AliExpress opravdu odeslal ty peníze na moji kartu tak jak to vidím po přihlášení se a proklikání k tomu přes tu Evu tak přece není normální aby peníze zaslané odkudkoliv ze zahraničí na kartu nedorazily na cílový účet ani po měsíci když jiné platby na kartu z Číny jsem měl na účtu vždy do 1 - 3 dnů.
No on ty peníze ten čínský prodejce zpátky nemohl poslat, jelikož on je dostane na čet až poté, co kupující odklikne, že má zboží doma a platba je až do té doby blokovaná systémem AliExpress. Proto také jsou ty nákupy tak spolehlivé, protože kdyby to bylo na jednotlivých prodejcích, tak by docházelo k problémům. Člověk a peníze, to je věčný problém . To jsem si přečetla, když jsem se do AliExpress přihlašovala, abych věděla do čeho jdu a jak na jakém principu ten obchod funguje. Proto také, když otevíráte spor, rozhoduje systém AliExpressu a ten posuzuje, jestli je požadavek odůvodněný. A vyjádřují se obě strany, Kupec a prodejce. A někdy se stává, že prodejce nesouhlasí s vratkou, nebo nabízí částečné vyrovnání. Ale pokud na to kupec nepřistoupí a je v právu, jako třeba v tom případě, že zboží nedostal v ochranné lhůtě, i když ho prodejce odeslal, tak systém peníze vrátí kupci. A také se pak klidně může stát, že zboží dojde třeba za další měsíc, nebo pár dní po uzavření sporu a prodejce má holt smůlu. Nezajistil si dostatečně způsob přepravy. To už se mi stalo asi 3x. Ale také se často stává, že tohle lidé nevědí a spor neotevřou a pořád čekají. Někdy se dočkají, ale většinou ne a pak už nemohou nic dělat, protože Systém uvolní za přesně určenou dobu peníze prodejci a pak už je na všechno pozdě. A ochrana pro obchodníky je stejná, jako pro spotřebitele. AliExpress je arbitr, který rozhoduje, ne prodejce, ne kupec. A proto se musí poctivě vyplnit ten formulář, protože oni si umí dohledat a ověřit, jestli bylo zboží přijato kupcem, nebo ne. A prodejce své peníze dostane i v tom případě, že kupec příjem neodklikne a z nějakého důvodu mlčí. Buďto že to neví, že by měl potvrdit příjem balíčku, nebo na to kašle, nebo zboží nedostal a pořád čeká a nic nečte a nijak nereaguje. Takže je zase určitý počet dní, po kterých obchodník své peníze dostane i v tom případě, že kupec zboží nedostal. Jenomže to systém neví a když nejsou žádné reakce ze strany kupce, považuje objednávku za kladně vyřízenou a peníze obchodníkovi uvolní. Ono je to dlouhé čtení, všechny ty podmínky obchodu, ale každý by si to měl přečíst, než se pustí do nakupování v jiné zemi. Jde přece o peníze.
Stire, to je možné, že pokud k tomu měl svůj soukromý důvod, tak raději přistoupil na zrušení objednávky a tím pádem došlo z jeho strany ke stornování objednávky a tím pádem i automatická akceptace vrácení kupci jeho náklady. Je to takové odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodejce a v tom případě je uzavřený obchod mezi dvěma stranami ukončen s tím, že se kupci vrátí to, co zaplatil.
suzymon: Nevím jestli prodejce dostane peníze za zboží hned po tom co kupující potvrdi doručení zboží. Ono po tom potvrzení doručení zboží je ještě do 15 dnů možné podat spor a to AliExpress nemůže vědět jestli ten spor nebude podaný a jestli nakonec nebude třeba kupujícímu peníze vracet.
Ale on je ihned samozřejmě nedostane, až po té lhůtě, která je určená k úplnému ukončení eventuelních možností. Oni to tam mají přesně popsané. Proto taky máte jenom určitou dobu, kdy ještě můžete reagovat. Po uplynutí té doby, už to možné není. Zkuste si to přečíst, ale je to v angičtině a je to hodně dlouhé.
A já jsem nikde nepsala, že jsou peníze uvolněné ihned, jakmile potvrdíte příjem balíčku. Jsou až po uplynutí doby, která je určená k tomu, aby mohl kupec ještě reagovat v případě, že se ukázal nějaký problém a že ho kupec může doložit fotografií, nebo videem, že to třeba nefunguje. Pak většinou prodejce nabízí parciální vrácení peněz, nebo AliExpress rozhodne jinak. Možností je několik, ale to přece sám znáte. Ale jestli chcete znát šechny detaily, tak to opravdu najdete v jejich podmínkách obchodování.
Oni to vratia na kartu, nie na ucet. Skontrolujte si transakcie na karte. Mate kreditnu alebo debetnu?
Ano, vráti to na kartu, ale ve výsledku se ty peníze vrácené na kartu připíšou na účet ke kterému je ta karta vedená. Vždyt jsem to napsal, že by to mělo být zaslané na účet přes kartu kterou jsem platil. Platil jsem debetní kartou.
Aha, ja to mam trochu inak, karta je kreditna a teda mi len znizia sumu, ktoru musim na konci obdobia splatit. Na ucet mi to nikdy nepride.
A nepřehlédl jste to? Také se mi to už stalo, že jsem vratku přehlédla. A samozřejmě to musíte najít ve Vašem internetovém bankovnictví, ne na kartě, ta přece souvisí s internetovým bankovnictvím a tam musí být vidět všechny transakce. Ta doba je opravdu dost dlouhá, to se mi ještě nestalo, že by vratka trvala tak dlouho. Zkuste se znova podívat.
Já s bankou nemohu nic řešit, protože nemám žáden doklad o tom, že mi ty peníze byly zaslané. Pokud ty peníze AliExpress zaslal a někde se ztratily tak by to měli reklamovat oni.
V jakém procesu bych to měl mít? Ten spor už je dávno ukončený. Mám tam uvedené "Dispute Finished". 31.1.2021 AliExpress rozhodnul o vrácení peněz, ale bohužel dodnes mi nebyly zaslané.
Dobrý večer,
mě když vraceli peníze,tak se to připsalo k tomu dni,kdy se uskutečnil nákup,takže zkuste pohledat zpětně třeba v internetovém bankovnictví.
To mi připadá trochu nesmyslné aby se platba připsala zpětně o 3 měsíce. Měl jsem už více vrácených peněz za spory na AliExpress a vždy se to připsalo s datumem kdy vrácené peníze přišly do banky tj. po skončení sporu. Díval jsem se na to do IB a žádnou platbu připsanou zpětně v den kdy jsem reklamované zboží nakupoval a platil tam nemám. Je na tom dost blbé, že to nejde ani u AliExpress reklamovat, protože na nich není žáden kontakt na který bych jim mohl napsat. Nejedná se o nějakou větší částku, ale i tak bych se na to nechtěl vykašlat, ale bohužel mi nakonec asi nic jiného nezbude.
Tak záležitost ohledně té platby na kartu se dnes vyřešila. Včera večer jsem ohledně toho napsal z IB bance zprávu a dnes dopoledne přišla na to odpověď. Napsali mi, že platba byla vrácena dne 26.11.2020 a zaúčtována 2.2.2021 a že připsanou ji můžu dohledat ve výpise za únor. Já jsem tu platbu v IB hledal pouze v transakční historií a vůbec mne nenapadlo, že by mohla být uvedená pouze ve výpisu. Jinou podobnou platbu vrácenou z AliExpress na kartu z 20.2.2021 v transakční historií uvedenou mám. Předpokládal jsem, že je samozřejmosti, že stejné platby jako v transakční historií budou uvedené i ve výpisu a tak mne nenapadlo zkontrolovat i výpis. Je to bohužel chyba na straně Hello bank, že tu platbu přijali, ale neuvedli ji v transakční historií. Nevím ale jak se dospělo k tomu, že uvedená platba byla vrácená 26.11.2020 když z Číny byla zaslaná na kartu 3.2.2021, ale to už pro mne není až tak důležité abychj to dále zjištoval. Pro mne je důležité to, že se zjistilo, že platba dorazila na můj účet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.