Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak postupovat v případě nedodržení reklamační lhůty a nereagování prodejce

Od: ann* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, v srpnu jsem si přes internet zakoupila chytré hodinky zn. Garmin Vivoactive4. Po necelých 3 měsících se odlepil display a já poslal hodinky na reklamaci (Ještě předtím jsem psala prodejci, ale nejdříve nereagoval, po telefonickém hovoru z mé strany pak tedy slíbil řešení, ale i to jsem musela následně urgovat) Hodinky jsem tedy zaslala s reklamačním lejstrem a obdržela potvrzení o přijetí zboží, které mělo být dáno k posouzení výrobci. Termín předpokládaného vyřízení byl napsán na 29. 11. 18. 11. přišlo na mail oznámení Zásilkovny, že byla informována o blížící se dodávce zboží. Od té doby uplynuly dva týdny a nic se neděje. 30. 11.uplynula zákonná lhůta pro reklamaci. Psala jsem proto opět prodejci, že tato lhůta prošla a že tedy žádám o zaslání nových hodinek nebo příslušné finanční částky (6 500) na můj účet. Bohužel opět bez odezvy. Ráda bych věděla, jaké jsou mé možnosti svého zboží nebo peněz se domoci a jak postupovat v řešení této situace. Předem moc děkuji za odpověď

S pozdravem

Ann

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku.Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět příslušnému dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.

Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna.

Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na dtest.cz/...

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

celé znění zde: vasestiznosti.cz/...

 

asd1

0x

Můžeš odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit prachy (prokazatelně a správnou formou), pokud nevíš tak vzory tře a na D-testu nebo právník..

 

makk

0x

Měsíční lhůtu pro vyřízení reklamace prodejce dodržel. Teď je teřba reklamovat dopravu.

ann*

O vyřízení reklamace jsem nebyla prodejcem informována. Zpráva Zásilkovny je neustále ve stavu očekávání výrobku. Pokud tedy reklamace vyřízena byla, čekala bych minimálně zprávu od prodejce. Takto je týden po stanoveném termínu a já nemám ani zboží, ani zprávu. A jakpak můžete vědět, že reklamace byla vyřízena v termínu?

 

peter*

0x

Avizo pre Zasielkovnu je len trik, v skutocnosti to neposlal. Mozete skusit tu predzalobnu vyzvnu, ale najskor tie peniaze nikdy neuvidite, lebo "podnikatel" skrachuje. Sudit sa nema vyznam, rovnako trestne oznamenie nema vyznam.

jurajjuraj*

myslis ze nekdo bude kvuli 6500,- "krachovat"?

peter*

"Podnikatela" takeho druhu riesia problem zalozenim dalsej sro a novym eshopom.

 

zelenydabel*

0x

Dotyčnému obchodu napiš jednoduchý e-mail, kde v kostce napíšeš dosavadní jednání a také to, že do djme tomu 9.12.2020 čekáš, že ti bude produkt doručen a nebo at ti vrátí peníze. Pokud hodlají i nadále ignorovat tvou záležitost, nemáš problém se obrátit na ČOI a Celní správu ČR.

Do jednoho dne to půjde jako po másle, Pokud ne, tak se na dotyčné obrat. Oni si už s obchodem poradí.


doplněno 04.12.20 13:02:

lépe bude znít: "celá záležitost bude předána státním kontrolním orgánům: ČOI, Cení správa ČR"

ann*

Prodejci jsem psala, ale dělá mrtvého brouka. Ani čárka odpovědi. Termín jsem dala pondělí a pak se na "státní kontrolní orgány" skutečně obrátím.

Díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]