Nejste přihlášen/a.
V obchodě - řetězec nebudu jmenovat.
U sousední pokladny platil zákazník stravenkou a systém pokladní nahlásil, že tato stravenka ( toto sériové číslo ) již byla použita - sdělil i datum - bylo to minulý měsíc.
Přece když pokladní stravenku přijme, tak ji znehodnotí - orazítkuje. A ta znehodnocená nebyla - byl jsem v takové pozici, že jsem ji viděl z obou stran.
Jak je toto možné - přece není možné aby byly 2 stravenky se stejným číslem.
A nelze použít už v žádném řetězci a nebo jenom v tom konkrétním?
Stravenku jsem dokonale neviděl, ale věřím tomu, že pokladní by znehodnocenou stravenku nevzala.
A co hlásila pokladní, jsem slyšel, že toto číslo již bylo použito a když jsem otočil hlavu, tak jsem viděl na monitoru hlášku systému o použití a datum kdy už byla použita. Bylo to minulý měsíc. Přesné datum a hlášku si již nepamatuji.
Jestli byl zakázník pokladní nebo někdo jiný z obchodu nevím ( neznám ho a na čele to neměl napsané ).
Tazatel má totiž velmi dobrý zrak. Viděl nejen to, že zákazník u vedlejší pokladny platí stravenkou, ale i to, že ona stravenka není orazítkovaná. Dokonce viděl i informaci na displeji vedlejší pokladny do takových detailů, jako je datum použití stravenky.
A já myslel, že "Bystrozraký" je jen pohádková postava .
Asi se to děje, ale nemám zkušenost jak je to možné, stravenky jsem nikdy neměla, kopíruji:
Zákazník může při nákupu potravin zaplatit stravenkou. Pokladní naskenuje zakoupené potraviny a v platebním režimu naskenuje na stejném pokladním skeneru stravenku. Systém rozpozná čárový kód stravenky, odešle čárový kód validačnímu serveru GMS CAMO. Server identifikuje vydavatele stravenky, zkontroluje platnost stravenky, zkontroluje v databázi, zda stravenka již nebyla použita a pokud je vše v pořádku, vrátí na pokladnu v čase do 300 milisekund nominální hodnotu stravenky.
Jaký je problém pro pokladní stravenku neznehodnotit a pokusit se ji udat v jiném obchodě? Po zjištění že on-line systém takový podvod pozná, už to znovu neudělá
Problém to trochu je, protože jí pak bude v pokladně chybět částka v ceně té stravenky. To už si může z kasy rovnou vzít hotovost.
@magdon: nesmysl. Je to elektronicky zaúčtováno a ta papírová stravenka je tam jen ze setrvačnosti, možná pro ev. kontrolu, ale jinak k ničemu. Je to stejné jako platba kartou...
Tak stále existují obchody, kde se stravenky nenačítají přes čtečku, takže teoreticky by mohla jedna a ta samá stravenka kolovat po celý rok. Ale takto to opravdu nefunguje. Její hodnota je zaúčtována v systému, takže opravdu ji nelze jen tak vzít a strčit si ji do kapsy. Při odvodu tržby musí být fyzicky přítomna v kase. M.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.