Nejste přihlášen/a.
Dostala jsem se do situace, kdy zákazník požaduje z neadekvátního důvodu zboží vrátit (do 14 dnů). Situace je už vyřešená, ale zajímá mě, zdali můžu požadovat po zákazníkovi vrátit zboží zpátky k dodavateli - adresa odeslání (Slovensko). Adresu k vrácení zboží určuju já? Nebo je pevně stanovená (např. sídlo firmy)?
Ano, adresu určujete vy. Měla byste ji mít na webu, například v obchodních podmínkách.
Viděl jsem v podmínkách různé adresy podle kategorie nebo výrobce (už si přesně nepamatuji). Myslím že to má tak i Lidl. Myslím, že by vůbec nevadilo, kdyby to bylo uvedené u každého zboží.
Do 14 dnů žádný "neadekvátní důvod" neexistuje. Zákazník žádný důvod uvádět v tomto případě nemusí. Jde o odstoupení od smlouvy. Smluvu má s vámi, takže to pošle vám, zákazníka vaše dodavatelské vztahy vůbec nezajímají. Nevím proč by měl platit drahé poštovné na Slovensko, když smlouvu uzavřel s vámi v ČR. (§ 1818, § 1820 odst. 1 písm. f), § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník)
Vracení na Slovensko je v pohodě, jen se to uživatel musí dozvědět před koupí. Věci od Lidla se vrací do Německa a je to v podmínkách.
Ale kdepak, věci od Lidla se vrací do Plzně. A ještě jsou grandi a pokud to pošlete přes PPL, nesou i náklady na dopravu (i při odstoupení od smlouvy). lidl-shop.cz/...
Jinak nějaké obchodní podmínky v rozporu se zákonem mě jako zákazníka vůbec nemusí zajímat. Zboží vrátím prodejci a hotovo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.