Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vraceni platby

Od: 0000 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,potřeboval bych poradit jaj postupovat.Z Ali jsem si objednal a zaplatil zboží po 14 dnech jsem zjistil ,že obchodník neodeslal moje zboží.Na dotaz proč ho neodeslal jsem dostal tuto odpověď:

Dear customer, ,Please do as follow: 1.Please open the dispute,and the question 1 of the dispute please chose :I have received the product.then choose "return the item and refund the money” pls dont worry, u dont need to return anything 2.After that,you can see many choices,and you can chose :Personal reasons.Then you can chose :I no longer need the product. 3.Then you can chose a refund. After that,we will refund you the money!

Nechce se mi riskovat a potvrdit přijetí zboží.Mam počkat až uběhne cela čekací doba na zboží i když vím že nedorazí?

Díky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

No rozhodně neklikat na to, že jste dostal zboží. Obchodník má určitý počet dní, ve kterém musí zboží odeslat. Pokud ho v tom limitu neodešle, Vy nemusíte dělat vůbec nic. Systém AliExpress sám zruší objednávku a peníze Vám automaticky přijdou zpátky na účet. Nemusíte otevírat žádný spor a už vůbec ne tímto způsobem. Podle mne jste si s obchodníkem nerozuměli a on si myslí, že už jeho zboží nechcete. Sledujte u své objednávky, kolik času mu zbývá k tomu, aby Vám zboží odeslal. Ta informace je napravo, ve Vaší objednávce. Je tam napsáno, že artikl čeká na odeslání a také tam je přesně doba, kdy vyprší čas pro obchodníka. Ale někdy opravdu posílají až v ty poslední hodiny. Třeba nemá momentálně skladem a čeká. Také můžete objednávku zrušit, ale to se nedělá tím, že otevřete spor. A jestliže v tom nemáte zkušenosti, tak raději čekejte. Rozhodně neotvírejte spor a neklikejte na to, že jste zboží obdržel! Většinou mají asi 10 dní na to, aby objednávku odeslali. Vždy je to přesně napsané u každé objednávky.

Znova jsem si přečetla co jste tady psal. Tak odeslal zboží, nebo neodeslal? Po 14 dnech už byste měl mít automaticky zprávu od AliExpress, že je objednávka automaticky zrušená a že Vám vrátí peníze. Ale je docela možné, že prodejce věděl, že musí čekat delší dobu a sám prodloužil čekací lhůtu na odeslání. To by bylo možné. Tak jestli už to zboží nechcete, tak musíte u objednávky kliknout na "cancel order" a pak vybrat v nabídce důvodů, "long shipping time", přesně to nevím, ale nějak tak to tam bude. Ale pokud zboží chcete, tak nic nedělejte a čekejte. Pokud zboží nebude mít, tak ho neodešle a Vám se vrátí automaticky peníze systémem AliExpressu. On Vám totiž nemůže nic vrátit, on Vaše peníze nemá, ty jsou uloženy v depozitu Aliexpressu. To je právě ta ochrana kupujícího.

000

Zboží neodeslal po zobrazeni sledovani zasilky-zasilka zrušena po zeptaní proč to zrušil odpověd nahoře.Takže co s tim děkuji

 


1x

Musíte přeposlat co je napsáno přímo u vaší objednávky, tohle jste už klikl na sledování zásilky a nejsou tam podrobnosti. někde musí být napsán důvod, proč byla objednávka zrušená. A navíc, podle toho co vidím, byla objednávka už na cestě, teda prodejce ji odeslal a v tom případě se nejedná o neodeslanou objednávku, ale o zrušenou objednávku. Teď jde o to proč. Jestli ji zrušil on, nebo vznikl nějaký problém třeba při tranzitu. Tak otevřete spor, ale rozhodně tam nepište, že jste zboží dostal a že už ho z nějakých důvodů nechcete. To byste zpátky peníze nedostal a ten obchodník to na Vás zkouší a to je od něho podraz. Musíte napsat že, zásilka byla zrušena obchodníkem. A musíte chtít peníze zpátky všechny. Prostě postupovat podle pravdy. Ale nejsem si jistá, jestli bude možné spor otevřít už teď, nebo jestli budete muset čekat až do uplynutí ochranné lhůty. Ale to zjistíte hned, jakmile kliknete na otevření sporu, protože Vás na to upozorní přímo systém. Tak jestli budete muset čekat, tak čekejte a hlídejte kdy vyprší ochranná lhůta a pak postupujte standardním způsobem. Zboží jste nedostal, problém a tak dál. Vrátit celou částku.

Ještě jednu radu. Pamatujte si, že jakýkoliv problém mezi obchodníkem a kupcem, vždy řeší systém AliExpressu. Nikdy nerozhodujete ani Vy , ani obchodník. AliExpress posoudí situaci a rozhodne, jestli Vám budou peníze vráceny, nebo jestli budou odeslány obchodníkovi. A to právě posuzuje podle pravdivých údajů. Takže ve Vašem případě se pokouší obchodník na Vás ušít boudu, protože Vás navádí k tomu, abyste napsal, že jste zboží dostal, ale že ho už z osobních důvodů nechcete, jenomže v tom případě byste ho opravdu musel poslat zpátky, jinak to totiž nejde, tak je to nastavené a ten filuta Vám slibuje, abyste se nebál, že on ho chtít zpátky nebude, dále píše abyste kliknul na na kolonku, že už to zboží nepotřebujete a že chcete peníze vrátit. Takže kdybyste postupoval podle jeho rad, tak pak byste opravdu musel jenom věřit, že on nakonec potvrdí, že od Vás zboží dostal a teprve pak by byly Vaše peníze uvolněny a poslány Vám. A když to neudělá, tak AliExpress uvolní peníze jemu a ne Vám. Tak do tohohle se nepouštějte ani náhodou. Vy můžete postupovat úplně v pohodě podle pravdy, protože jste v právu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]