Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontakt s prodejcem na AliExpress

Od: rk22 odpovědí: 62 změna:

Potřeboval bych se zkontaktovat s prodejcem na AliExpress ohledně zboží které mi zaslal, ale po odeslání zprávy mi to vypíše, že "Zpráva nebyla odeslána. Vezměte prosím na vědomí, že je vyžadován soulad s místními zákony a předpisy.". Nevíte někdo co to znamená? Zkoušel jsem zprávu odeslat ještě jednou, ale se stejným výsledkem. Nejsem si vědom, že bych tím porušoval nějaké zákony nebo předpisy. Komunikaci jsem už s prodejcem začal před několika málo dny a zprávy šly normálně odeslat a prodejce na ně reagoval odepsáním. Potřeboval bych v této komunikaci ještě pokračovat, ale nyní už to nejde.

 

 

62 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Divné, to se mi ještě nestalo. Něco budete dělat špatně. V jakém jazyce komunikujete? Je mi divné, že to co Vám to píše je v češtině. Pokud komunikujete s AliExpressem, tak je to vždy v angličtině. Normálně otevřete svou stránku, jdete na vaši objednávku, tam kliknete na "Kontaktujte prodejce" (contact the seller) objeví se vám stránka s korespondencí a tam normálně do okénka dole napíšete co chcete a kliknete na tu šipečku vedle a je to. Já jsem jednou musela komunikovat s jedním prodejcem asi měsíc kolem dokola, nemohli jsme se dohodnout a už na mne posílal i čínské Bohy a vždycky to šlo odeslat. Celkem asi 60 zpráv. Tak něco někde děláte špatně a neuvědomujete si to.

priklad11*

Nevím jak jinde, ale mně Aliexpress dělá psí kusy. Každé přihlášení chce verifikace a captshu. Vůbec nemohu přidat do Wish list. Jsem přihlášen přesto se objeví stránka Access Now, potvrdím a jsem zpět na zboží. A tak pořád dokola. Z minulých restů zboží za dolar nepřišlo. Byla dodána náhrada. Nyní přišlo clik clak do sifonu za 8 dolarů. Prodejce má fotku 170 gramů. Skutečnost 140 gramů. Ošizený materiál nebo padělek, ale funkční. Aliexpress to rozsekl a vrací 4 dolary.

Z mé strany pouze změna přihlašovací mailové adresy.

Když mne něco zaujme musím to dát do koše, abych to nalezl.

Ano, 17.9, jsem chtěla něco nakupovat a nešlo se normálně přihlásit. Bylo tam napsáno, že systém vyžaduje ověření účtu. Klikla jsem na souhlas a obratem mi přišla od AliExpress do emailu zpráva, že pro větší bezpečnost je nutné ověřit přihlašovací údaje a poslali šestimístný číselný kód, který jsem pak napsala do políčka, které tam v tu chvíli bylo od nich otevřené a odeslala. A od té doby se opět přihlašuji jako obvykle pouhým kliknutím a své údaje a dál pokračuji jako obvykle nonstop a vše funguje jako dříve.

priklad11*

Tak já zkusil jako zapomenout heslo. Ano dostal jsem ten kód do mailu, zadal nové heslo a při přihlášení opět verifikace. Captha plus táhnout ten pruh. Navíc do Wish List nic nepřidám. Hláška

You have signed in to your account . You can now directly access your account.

Pod tím mail pro Aliexpress a potvrdit Access Now a pořád kolem dokola

priklad11*

Sign in using a different account

Mám tušení že za vše může změna mailové adresy

 

leeta

0x

Jak zní ta hláška v angličtině? Spíše než "zákony a předpisy", budete možná porušovat nějaká vnitřní pravidla AliExpressu. Je možné, že vaše zpráva obsahuje nějaké Aliexpressem nepovolené informace nebo slova. Zkoušel jste zprávu nějak přeformulovat, když jste ji posílal znovu?

Ano, důvody mohou být různé a proto se ptám, jakým jazykem koresponduje. Mně se několikrát stalo, že jsem psala recenzi ve francouzštině a také mi to v některých případech nepřijali a bylo tam to samé upozornění. A to používám francouzský server. Ale u některých prodejců to zřejmě nejde. Od té doby už raději rovnou v všechnu korespondenci v angličtině. Tak možná to napsal česky a odmítlo mu to. Ale bohužel se tazatel už neozývá.

 

rk22

suzymon: Mě se to stalo nyní poprvé. Možná něco dělám špatně, ale jak zjistit co? Jedná se o normální zprávu pro prodejce. Dvě zprávy mi šlo normálně odeslat a prodejce na ně reagoval odepsáním. Ve třetí zprávě jsem mu chtěl zaslat video které po mne požadoval i když já nevidím potřebu nahrávat video k tomu co s ním řeším, ale i přes to jsem mu ho nahrál a chtěl zaslat ale kvůli velikosti videa (489 MB) se to odesílalo hodně dlouho a tak jsem to zrušil a to možná bude ta příčina proč se mi nyní další zprávy neodešlou. Místo té zrušené zprávy tam nyní mám prázdnou plochu a podtím asi odpověď s pouze otazníkem. Další zprávy se mi už nyní neodešlou. Na AliExpress je vidím jako nepřečtené, ale pod ními je ta zpráva, že nebyly odeslané. To video které po mne piožadoval jsem uložil v internetu na serwer a e-mailem jsem mu na něho zaslal odkaz i se zprávou, ale bohužel na to nereaguje a tak jsem mu chtěl ještě napsat přes AliExpress. Tomu prodejci píšu v angluičtině, ale proto, že ji neznám tak to překládám překládačem Google a připadá mi to, že s tím nejsou problémy a pouze prodejce reaguje trochu zmateně.

leeta: Jak ta hláška zní v angličtině to nevím protože na AliExpress používám polštinu která je mi bližší a srozumitelná. Čeština tam bohužel není. V polštině je to "UWAGA: Wiadomość nie została wysłana. Nale?y pamiętać, ?e wymagane jest przestrzeganie lokalnych przepisów prawa i zasad.".

priklad11: Ve webovém AliExpressu to požaduje často přihlášení a to i s captchou. Stačí chvilka nečinnosti a už to požaduje nové přihlášení. Používám i mobilni aplikaci a tam to téměř vůbec přihlášení nevyžaduje a to ani po několika dnech. Se seznamem přání problémy nemám. Jde mi tam bez problémů přidávat a odebírat zboží a to na webu i v mobilní aplikaci.

priklad11*

Nejde o nečinnost. Prostě každé nové spuštění Aliexpress chce u mne verifikaci. Captha plus natáhnout ten pruh.

Mobilní aplikaci nepoužívám. Třeba s ní neumím. Prostě chybí mi tam spousta věcí které mám ve vebové aplikaci.

Do seznamu přání se dostanu. Možná i odběru. Jen přidat nejde.

janh*
Tím jsi měl začít...,že jsi začal posílat velké video a stopnul si to...
Video jedině přes odkaz,nahraj třeba na youtube na pošli mu jen odkaz.

Ano, to jste měl napsat hned, takto jsme tápali a hledali všelijaká vysvětlení. Ale ještě k tomu dodám pro příště, já posílám jenom fotky, když je něco evidentně poškozené. Ono to s tím videem není tak jednoduché pro dokazování poruchy a stejně tím nic nedosháhnete. Jednou se mi stalo, že mi nefungoval bezdrátový zvonek. Prostě najednou začal zvonit sám od sebe a nedalo se to zastavit a pak zase nezvonil, když ho někdo zmáčkl. Prodejce chtěl také video . Úplná blbost, jak mám videem dokázat, že se zvonek spustí sám od sebe? Vždyt bych ho klidně mohla napřed zmáčknout a pak nahrávat zvuk . Jak mu můžu dokázat, že jsem to neudělala, když on tady se mnou není, aby viděl, že to spustilo samo? Napsala jsem mu co si myslím, poslala ho do "háje" a koupila nový zvonek u jiného prodejce. Nejhorší na tom bylo, že to ten zvonek začal dělat až asi po 3 týdnech a to už jsem dávno odklikla, že jsem spokojená a že to funguje. Kdyby se to projevilo hned, tak bych postupovala jinak a vznesla stížnost, že je poruchový a určitě bych dostala alespň část peněz zpátky od systému.

rk22

Nevím jestli ten můj pokus o zaslání velkého videa je zrovna tou příčinou proč se mi ty zprávy prodejci neodesílají, ale vyloučit to asi nejde. Spíše mi to připadá na nějaký problém na straně AliExpressu. Dnes v noci jsem tomu prodejci zaslal 2 zprávy a asi se i odeslaly, protoýe ta zpráva o neodeslání tam u nich není a prozatám jsou označené jako nepřečtené. Před chvíli jsem mu chtěl zaslat ještě další zprávu, ale ta se asi zase neodeslala, protože u ni je ta zpráva o neodeslání. To video jsem samozřejmě uložil na server, ale nyní je trochu problém mu na něho zaslat odkaz a další informace k tomu. Nevím jak jinak bych ještě měl komunikovat s tímto prodejcem když na e-maily nereaguje a přes zprávy na AliExpress to příliš nejde.

priklad11*

Na komunikaci s prodejcem bych nespoléhal. Buď automat, nebo magor, nebo vůbec neumí anglicky. Já několikrát psal konkrétní zprávu a dostal jsem po překladu vždy stejnou odpověď. Děkujeme, že máte zájem o naše zboží.

No ono bude záležet, jestli bude chtít prodejce komunikovat. Pokud jste už potvrdil přijetí balíčku a dal hodnocení, systém peníze už pro prodejce uvolnil. Nevím co máte za problém se zbožím, ale jestli je to tak jak píši, tak už bude jenom záležet na dobré vůli prodejce. Systém už nemůže nijak zakročit, pokud tam nemáte ještě možnost otevřít spor. Jestli ano, tak neváhejte a otevřete spor a tam vysvětlete problém. Jestli tu možnost promeškáte, už nemáte žádnou páku a prodejce to ví a už vůbec nemusí na Vaše zprávy reagovat. Možná proto je už ani nečte, ví, že už má "vyhráno". Oni nejsou všichni stejní, tak jako u nás. Lidé jsou lidé...

rk22

Jedná se mi o to, že tištěný návod který mi byl zaslaný ke zboží neodpovídá skutečnosti a přístroj (dá-li se to tak nazvat) reaguje úplně jinak než je uvedené v návodu a některé funkce tam nejsou popsané vůbec a nevím k čemu jsou určené. Ten přístroj je asi v pořádku a funkční, ale jedná se mi o ten návod abych věděl jak správně ho používat a nastavit. Po prodejci požaduji aby mi zaslal nový návod který odpovídá přístroji který mi zaslal. Stačilo by mi to i v souboru pdf a s tím by neměl téměř žádné náklady např, na poštovné. Díval jsem se na to na AliExpress a prozatím tam mám u toho ještě odkaz na otevření sporu. Nechtěl jsem tuto záležitost řešit prostřednictvím sporu, protože jsem předpokládal, že se to dá vyřešít v klidu i bez sporu. Ani nevím co a jak bych v tom sporu měl zdůvodnit aby to byla pravda a zároveň aby to vedlo ke kladnému vyřízení nebo vrácení alespoň části peněz.

priklad11*

Otevřít spor. Na to zabere. Vždy to jde zrušit. Horší je důkaz. Zda ho uznají.

rk22

Dokazovat by se to při sporu dokazovalo dost špatně. Poslední odpověď od toho prodejce mám z 23.9.2020 ve které mi píše: "Vážení, omlouváme se za nepříjemnosti, ale náš technik potřebuje k potvrzení problému video. Až nám potvrdíme, že vám poskytneme dobré řešení, pošlete nám video. Neboj se (Dear sorry for the inconvenience to you but our technician need the video to confirm the problem pls sned us the video once we confim we will give you a good solution pls dont worry)". Od té toby nemám od něho žádnou zprávu a kontakt s ním se přerušil asi kvůli neodesílání mých zpráv a nebo prozatím nepřečtených zpráv které se snad odeslaly a nebo také, že se na to prodejce vykašlal aby to nemusel řešit.

Tak přesně tohle se mi stalo s digitálním budíkem, nebyl návod vůbec. Napsala jsem a dostala doslova stejnou odpověď jako Vy. Na co by mu bylo video, to dodnes nevím. Pak slíbil, že bude kontaktovat továrnu, kde on budíky nakupuje a že se ozve. Neozval se nikdy. Nechala jsem to plavat a systémem pokus omyl, jsem se budík naučila ovládat. Už mám budík půl roku a žádný návod samozřejmě nemám. Také jsem chtěla, aby mi to jenom přeposlal ofocené, stáhla bych si to. Ale myslím si, že ve Vašem případě, pokud ten přístroj funguje, asi s otevřením sporu neuspějete. Zkusit to můžete, ale velkou šanci tomu nedávám. Také bude záležet na ceně toho co jste koupil a můžou rozhodnout, abyste to teda poslal zpátky a nevím, jestli by se to vyplatilo.

rk22

S tím videem to masjí ti prodejci na AliExpress asi takovou univerzální formulku kterou asi zasílají všem aby je něčim zbyli nebo aby to tím zdržovali. Také jsem některé funkce zjistil způsobem pokus omyl, ale některé mi nejsou zcela jasné nebo nevím k čemu se používají a proto bych měl rád k tomu zprávný návod. U toho zboží ten prodejce nabízí i roční záruku, ale nevím jak by se uplatňovala v případě, že by se to pokazilo když z takovou "prkotinou" ohledně návodu jsou problémy.

 

rk22

Tak teď před chvíli jsem prodejci zkusil zaslat 2 zprávy a vypadá to, že se to odeslalo. Je to bez toho upozornění, že zpráva nebyla odeslána. Tak snad prodejce na to bude reagovat a něco odpoví a komunikace s ním bude pokračovat.

rk22

Tak dnes konečně po někoklika dnech přišla od Číňana odpověď. Je zajímavé, že u těch zpráv které jsem mu zasílal a u kterých je to upozornění, že zpráva nebyla odeslána mám nyní uvedené "přečtené". Jak mohla být zpráva přečtená když údajně nebyla odeslána? Asi jim ty zprávy na AliExpress nějak blbnou.
Číňan (prodejce) mi píše, že odkaz na video který jsem mu zaslal je nefunkční. Já jsem to několikrát zkoušel a je normálně bez problémů fumkční. Navíc mi píše abych zkontroloval jestli mám vložené zprávně batérie (+ a -) a jestli jsou nové a plně nabité. Nejsem tak blbý jak se to ten Číňan na mne snaží zkoušet abych vkládal vybité batérie a to ještě opačně. Je vidět, že Číňan se takto asi záměrně tváři nechápavě aby to zdržoval a vyhnul se tak odpovědnosti za nesprávný návod který mi zaslal. Možná si myslí, že se na to nakonec vykašlu a nebudu po něm nic požadovat. Už nevím jak bych měl na něho jít aby se mnou začal jednat rozumně a solídně a přestal se tvářit jako nechápavý člověk který nedokáže pochopit o co mi jde.

rk22

Tak ten čínský prodejce se chová tak jako by byl nějaký "nenormální pako"nebo už nevím co jiného bych si měl o něm myslet. Dnes přišla jeho odpověď na zprávu kterou jsem mu zaslal včera. Píše mi toto: "Dear i want solve for you but cant open the video you send pls wait i will try to apply refund you" . Z toho jsem pochopil, že mi asi zvažuje vrátit peníze což já po ním nežádam. Napsal jsem mu pouze, že pokud to bude zdržovat a ohledně toho návodu se s ním nepůjde nějak rozumně dohodnout tak jsem připravený podat spor s požadavkem vrácení peněz. Celou dobu co s ním komunikuji mu píšu ohledně toho návodu a že chci aby mi zaslal (třeba i v pdf) nový návod odpovídající přístroji který mi zaslal, ale on v jeho odpovědích se ohledně návodu vůbec nezmiňuje a pořád požaduje po mne nějaké video. Vždyt on jedná sám proti sobě když mi nyní píše, že se pokusí o vrácení peněz o což jsem ho ani nežádal. Pokud mi sám od sebe bude chtít vrátit peníze tak mu v tom nebudu bránit, protože by to i tak asi těžko pochopil. Připadá mi to jestli náhodou nejde o to, že ten zprávný návod nemá k dispozici a možná ani neví kde by ho sehnal a tak to nakonec chce vyřešít vrácením peněz.

Pokud jde o to video na které jsem mu zaslal odkaz a o kterém tvrdí, že ho nemůže otevřít tak mi k tomu zaslal obrázek z prohlížeče na kterém je vidět, že v adresním řádku má vepsanou nějakou nesprávnou adresu která sice obsahuje adresu toho mého videa, ale před ní jsou ještě vepsané nějaké nesmysly které tam nepatří. Já přece nemůžu za to, že se mu do prohlížeče vepisuje před adresu k videu ještě nějaký nesmysl. Já jsem to zkoušel několikrát a mne se po kliknuti na adresu videa to video normálně spustí v okně prohlížeče.

Myslel jsem, že nebudu raději prozrazovat co konkrétně jsem koupil, ale není to nic tajného a jedná se o toto ( obrázek). Koupil jsem to když to bylo za 7,50 USD s dopravou zdarma.

Zajímalo by mne co si kdo o tom myslíte a co by jste mi doporučili jak dál bych měl s tím Číňanem ohledně toho postupovat. Připadá mi to, že když jsem už to s ním začal tak by asi bylo dobré to dotáhnout do nějakého konce.

Myslím, že už si budete muset poradit sám, stejně Vám žádná odpověď nepomohla.

rk22

suzymon: Ne každá rada vždy pomůže. Radit ale stylem poraď si sám a to ještě na poradně mi připadá trochu hloupé.

Hloupé je to, že jste nikomu kdo se Vám zde věnoval, ani jednou a ani jediným slůvkem nepoděkoval. A já si myslím, že jsme se všichni docela snažili. Tak se mějte hezky.

priklad11*

Nejlépe řešit přes reklamaci. Třeba uspěješ aspoň finančně, pokud prodejce návod nemá (měl by být u zboží) tak shánět nebude. Někdy bývá odkaz na pdf někde na netu. Já pouze jednou dobře komunikoval, ale to byl přímo výrobní závod. Objednal jsem drahou, ale nevhodnou baterií a byla mně vyměněna. Při reklamaci, pokud se nejedná o nepoužitelné zboží, nechtěj 100%. To by chtěli zboží vrátit. Po jedné hrozné komunikaci jsem Obchodníkovi napsal, že je zloděj a poslal ho někam. Opět jsem dostal odpověď. Děkujeme, že máte zájem o nás obchod.

rk22

suzymon: Pokud jsem tě nějak nevědiomě něčím urazil tak se ti omlouvám. Za rady všem samozřejmě děkují, ale zde na poradně je tolik různých dotazů kde někdo založí diskluzi, lidí se mu snaží radit a on se do disdkuze už ani nezapojuje, natož aby někomu poděkoval čímž dává najevo, že mu o ty rady asi ani příliš nejde a nebo tu diskuzi založil jen tak z legrace a jen málokdy ho tam někdo uraženě za to kritizuje.

priklad11: Návod u toho zboží přiložený byl, ale mne se jedná o to, že ten návod je asi k jinému podobnému teploměru, protože se podle něho nejde řídit. Teploměr vypadá, že je funkční, ale bohužel reaguje úplně jinak než je uvedené v přiloženém návodu. Některé funkce jsem si už zjistil sám stylem pokus omyl, ale na některé jiné nemohu přijít k čemu jsou určené. Požaduji proto po prodejci aby mi zaslal nový zprávný návod k tomu teploměru a stačilo by mi to i v souboru pdf. Pokud ten zprávný návod nemá tak mi to mohl napsat hned narovinu a nepožadovat po mne video nebo abych zkontroloval jestli mám vložené zprávně baterie (+ a -) a jestli nejsou vybité. Ano na netu se dá najit návody k různým věcem, ale já ani nevím jaký je to přesny typ toho teploměru, protože to na něm není nikde uvedené a bez toho se to na netu asi těžko najde.

priklad11*

To video je jejich obvyklý požadavek. Já měl natočit video, že jsem dostal jiné skřípce. Stačila fotka skřípce s pravítkem pro srovnání

Pokud teploměr je nějaký typ. A v návodu je jiný typ, tak bych to nafotil a otevřel spor. Pak se obchodník začne starat.

rk22

Já jsem mu to video natočil, ale nyní se zase vymlouvá na to, že mu nejde přehrát. Připadá mi to tak jako by možná schválně ze sebe dělal hlupáka aby to tím záměrně zdržoval.

rk22

Tak včera jsem tomu čínskému prodejci zaslal zpravu a napsal jsem mu mj., že nemám už příliš trpělivost to s ním řešit do nekonečna, protože je vidět, že to k nějakému rozumnému závěru nevede a pokud to co nejdříve nevyřeší tak jsem připravený podat spor. Dnes dopoledne přišla od něho tato odpověď: "Dear pls provide your paypal account then i will apply refund you". Nevím ale proč mi to nyní zaslal jako text ve formě obrázku nebo jaký fígl tím na mne zkouší. Zaslal jsem mu ty údaje potřebné k zaslání peněz na můj PayPal účet a jsem zvědavý jak dlouho na to budu čekat nebo jestli mi vůbec něco na ten PayPal zašle. Já jsem po něm vrácení peněz nežádal, ale pokud je tak "blbý" a sám mi ty peníze nabízí, tak bych byl asi blbý já kdybych mu v tom bránil. Příliš nechápu jak může někdo takto jednat sám proti sobě když to šlo vyřešít jednoduše zasláním nového zprávného návodu v pdf bez vrácení peněz. Chápu, že ten zprávný návod asi nemá k dispozici a možná ani neví kde by ho mohl sehnat a tak to radějí nabízí vyřešít tím vrácením peněz. Možná na něho zapůsobilo i to, že jsem mu pohrozil sporem kterého se asi docela dost bojí.

priklad11*

Jsi naivka

rk22

priklad11: Proč bych měl být naivka?

priklad11*

Protože prodejce stejně nemá zájem komunikovat. Nemá ani zájem zdůvodnit proč to nejde. Jen utíká čas. Možná že by jsi se domohl slevy. Ovšem musíš prokázat, že všechno není, jak by mělo být.

Já kupoval clik clak. Prodejce měl fotku 171 gramů. Skutečnost 143 gramů. Spodní matka nebyla z masivu, ale z plechu. Nejspíš ničemu nebude vadit. Aliexpress dal 50% `slevu.

rk22

Prodejce komunikuje i když trochu zdlouhavě a hodně zmateně. Spor se mi příliš nechce otevírat právě proto, že by se to co požaduji těžko dokazovalo. Prodejce mne dnes požádal o poskytnutí mého účtu PayPal a slíbil, že mi tam vráti peníze. Je ale otázkou jestli se tomu dá věřit. Zaslal jsem mu údaje potřebné k zaslání těch peněz na můj PayPal a počkám do zítra jestli mi tam ty peníze skutečně zašle. Pokud ne tak zvážím podání sporu na AliExpress. Nejde mi ani tak o ty peníze které bych mohl získat, ale především o ten zprávný návod. Když se ale k tomu návodu vůbec nevyjádřuje a misto toho mi nyní sám nabízí vrácení peněz tak mu v tom nechci bránit. Je to jeho věc, že se to takto rozhodnul vyřešit místo toho co po něm požadují.

priklad11*

Stejně si uděláš co chceš. Někteří lidé si nedají poradit a jen potřebují, aby jim někdo pochválil, že to dělají správně. At ti to dopadne.

rk22

Někteří lidé si myslí, že pouze ty jejích rady jsou ty nejlepší a nic jiného lepšího být nemůže a tváří se uraženě když někdo jejich radu hned nevyužije. Někteří nedokážou pochopit, že někdo jiný ne všechno vidí stejně jako oni, protože se na to dívá z trochu jiného pohledu. Já netvrdím, že by něčí rady v této diskuzi byly špatné. Postupoval jsem v této mojí zaležitosti tak jak jsem to tu popisoval, protože jsem předpokládal, že to tak bude lepší než složitě dokazovat ve sporu s nejistým výsledkem, že mi prodejce zaslal jiný návod který neodpovídá zaslanému teploměru a nejde se podle něho řídit. Když jsem už s prodejcem začal komunikaci tak jsem to s ním chtěl dotáhnout až do konce. Spor jsem také zvažoval, ale jako krajní řešení když už všechno selže a s prodejcem nedojdu k žádnému závěru. Když prodejce se ohledně toho návodu nevyjádřoval a místo toho mi nakonec nabídnul vrácení peněz na PayPal tak jsem nakonec s takovým řešením souhlasil, protože bylo vidět, že k jinému rozumnějšímu řešení s ním nedospěju a to co jsem po něm požadoval (zaslání nového návodu) je asi téměř nereálné. Byl jsem také zvědavý jestli mi ty nabízené peníze prodejce skutečně na PayPal vráti tak jak mi to nabídnul. Moje trpělivost s ním se nakonec ukázala jako dobrá, protože dnes mi na můj PayPal přišlo 164 CZK a z toho mi PayPal vzal poplatek 18 CZK a zůstalo mi tak z toho 145 CZK. Za ten teploměr mi bylo v bance po zaúčtování platby kartou stržené 172,24 CZK. Myslím si, že těch 145 CZK které jsem nakonec získal zpět je docela dobrý výsledek který bych zde propagovaným sporem jako jediným možným řešením asi nedosáhnul. Já jsem ty peníze po tom čínském prodejci nepožadoval. On mi je nabídnul sám a tak mohu mít čisté svědomi, že jsem po něm nic neoprávněně nevylákal. Víc se už ohledně toho návodu s ním nebudu dohadovat, protože je téměř zřejmé, že i kdybych se třeba stavěl na hlavě tak mi ho nezašle a možná ani nepochopi o co mi jde.

priklad11*

Tak to máš pravdu. Určitě nepochopil o co jde a domníval se, že teploměr má vadu. Co jsi získal. Nějaké peníze a návod stejně nemáš. Takže buď si s teploměrem poradíš a návod je zbytečnej, nebo neporadíš a pak ti je nanic. Nevím kolik původně teploměr stál. Paypal sice mám ale přes něj platím průběžně kartou jinam. Na účtě není ani fenik. Aliexpress vrací na kartu bez poplatků. PAYPAL teď vyhrožuje s poplatkem za vedení účtu. A máš pravdu, že pokud bys nic neprokázal, tak by Ti Aliexpress asi nic nevrátil. No a obchodník už chtěl mít od tebe pokoj.

rk22

priklad11: Možná ten obchodník nepochopil co po něm požaduji a nebo také to chtěl záměrně zdržovat s tím, že se na to já nakonec vykašlu a dám mu s tím pokoj, ale nyní už to je jedno. Teprvé až jsem, mu začal psát, že zvažují podání sporu tak mi začal psát, že mi peníze vrátí tak až nakonec dnes k tomu došlo. Asi se obával toho sporu který by mu také možná přinesl i negativní hodnocení a tak to raději vyřešil mimo spor tím vrácením peněz na PayPal. Domnívám se, že asi ani ty jsi zcela nepochopil o co mi šlo a tak se mne alespoň snažíš trochu pomluvit za to, že jsem nepostupoval přesně jak jsi mi radil. Já návod sice mám, ale ten bohužel není k teploměru který mi byl zaslaný a nejde se podle něho řídit. Teploměr mi slouží dobře. Některé funkce toho teploměru jsem si zjistil zkoušením co a jak funguje, ale jsou tam i některé asi ne až tak důležité další funkce u kterých tím zkoušením jsem nezjistil k čemu slouži. Zprávný návod k tomu teploměru nemám, ale mám místo toho alespoň ty peníze. Ty asi příliš pozorně tuto diskuzi nečteš, protože jinak by jsi se na to neptal a věděl by jsi, že jsem už tu psal, že jsem to koupil za 7,50 USD s dopravou zdarma a v CZK to bylo po zaúčtování platby 172,24.

Pokud jde o PayPal tak ho mám proto, že některé platby je možné přijímat pouze na PayPal a jinak prozatím jiné využití nevidím. Kartou platím přímo a nevidím důvod proč bych do toho měl zatahovat ještě PayPal.

priklad11*

Ne nečtu. Potřebuješ se vypovídat. Paypal chce obchodník, když se sám rozhodne, že něco vrátí. Nemají rádi spor a chtějí 5 hvězdiček. Já musel založit paypal, když jiný obchodník zrušil přímou platbu přes banku. Na účtě není ani fenik. Hned si platbu strhnou z mojí banky přes debetní kartu.

rk22

Je pochopitelné, že obchodníci spory nemají rádi, protože jim to kazí hodnoceni a tak se to někteří snaží raději vyřešít nabídkou vrácení peněz na PayPal. Já na AliExpress platím přímo kartou bez účasti PayPalu. Nevidím žáden důvod proč bych do toho placení měl zatahovat ještě PayPal a zbytečně to komplikovat. Na PayPalu také nemám žádne peníze protože je tam na nic nepotřebuji. Pokud mi tam příjde nějaká platba tak ty peníze hned převádím na účet v bance.

priklad11*

Děsně rád rozvádíš diskuzi o něčem o čem vůbec nic nevíš. Platbu má v ruce Aliexpres a jediné on ti může vrátit peníze na účet. Obchodník může jedině poslat peníze na PayPal, nebo se s ním lze dohodnout na jiné objednávce kde sníží cenu. Po potvrzení příjmu zboží, nebo projití ochranné lhůty, Aliexpress uvolní platbu pro obchodníka.

Jednou kvůli vadě zboží jsem přistoupil na slevu jiného zboží. Ponížená platba. Jenže ta byla vadná a já dostal zpět pouze tu nižší platbu.

rk22

priklad11: Vidím, že se tu chceš prezentovat jako nějaký znalec a poradce na problematiku AliExpressu i když o tom nevíš všechno. Já také o AliExpress nevím vše a tak se netvářím jako odborník na tuto problematiku i když už s AliExpress nějaké zkušenosti mám. S obchodníkem se jde dohodnout na čemkoliv pokud ten je ochoten k nějaké dohodě dojit, včetně dohody o vrácení peněz třeba na PayPal. Ano peníze má AliExpress a ten může vrátit celou zaplacenou částku nebo její část na základě sporu který uzná jako oprávněný. Už jsem absolvoval několik sporů a vždy mi byly vrácené peníze v částce kterou jsem požadoval.

priklad11*

Znalci jsou tady jiní. Na to se nepasují. Jen posbíráné zkušenosti při 800 objednávek z Aliexpress

A pokud jsi požadoval 100% a zboží nebylo zcela nepoužitelné, tak bych se divil že to na tobě nechtěli vrátit.

rk22

Při sporech kde zboži bylo nepoužitelné jsem samozřejmě požadoval vrácení celé částky kterou jsem za to zaplatil. Tam kde zboží bylo částečně poškozené, ale funkční nebo nebylo v množství jak bylo uvedené tak jsem samozřejmě požadoval vrátit pouze určitou část z toho co jsem za to zaplatil. Už si přesně nepamatuji, ale asi v jednom nebo dvou případech chtěli zboží vrátit s tím, že mi pak vráti peníze. To jsem samozřejmě odmítnul a peníze mi byly vrácené i bez toho. Nejsem tak blbý abych zboží vracel do Číny na vlastní náklady a zaplatil za to mnohem více než kolik by mi pak možná vrátili.

priklad11*

Jsi asi smolař. Já mám dost objednávek, ale reklamací minimum. Doufám, že jsi nechtěl návod v češtině. Aliexpress dává nejméně 2 návrhy jak ukončit spor. Divil bych se, že by že svého návrhu slevil. To může udělat obchodník.

rk22

Měl jsem už několik sporů a všechny dopadly tak jak jsem požadtoval tj. vrácení peněz ve výši kterou jsem uvedl. Dokonce jsem se velmi divil, že jeden spor který jsem založil v neděli odpoledne byl do večera rozhodnutý v můj prospěch a v pondělí jsem už měl vrácené peníze v bance na účtu. U sporů asi záleží jak dobře to kdo zdůvodní a jaké důkazy (fotografie, video) k tomu přiloží a jak hodně trvá na svým. Pokud je u zboží z Číny něco vadného nebo nevpořádku tak dávám na to spor. Stejně tak jak u nás v Česku mám právo na reklamací koupeného zboží pokud není v pořádku tak proč bych to nemohl mít i v případě zboží koupeného z Číny.

priklad11*

Takže nejsi smolař, jsi klikař. V Česku máš nárok na manuál v českém jazyce. Zkus to příště na Číňanovi

rk22

S těmi spory na AliExpress bych řekl, že spíše jsem to dobře zdůvodnil a dodal dobré důkazy. Myslím, že u některých sporů to bylo jednoznačné a ani snad nebylo co zpochybňovat a neuznat to. Jinak pokud si někdo myslí, že má pravdu tak je třeba u sporu o to bojovat a nevzdávat to hned na začátku když to prodejce odmítá uznat.

Nevím proč se mi snažíš podsouvat, že jsem po tom číňanovi požadoval návod v češtině. Když o tom co jsem po něm požadoval vůbec nic nevíš tak se o tom raději nevyjádřuj a nepiš tu nějaké tvoje naivní doměnky.

priklad11*

Přečti si po sobě co píšeš. V Česku máš nárok, proč bych to neměl mít od Číňana

rk22

priklad11: Já si po sobě čtu co píšu, ty to bohužel asi neděláš nebo alespoň nad tím nepřemýšlíš. Mezi tím nárokem v Česku a od číňana je ale rozdíl. V Česku je možné se toho nároku spíše dovolát, ale v případě číňanů je to už horší. V Číně neplatí české nebo EU zákony a pokud se číňan rozhodne že kupujícímu nevyhoví tak se s tím asi nedá níc příliš dělat a ani se není kde na něho postěžovat.

priklad11*

Kdybys mi to neřek, tak bych to nevěděl.

rk22

Tak teď už to možná víš, ale nejsem si jistý jestli to i chápeš.

 


0x

Je mi líto, ale pokud otevřete spor, tak nemáte prostor k nějakému "boji". Systém to má perfektně nastavené a přes to vlak nejede, ani kdybyste se přes vnitřní poštu s prodejcem hádal donekonečna. Takže pokud byste spor otevřel tak obchodník většinou nabízí, že raději zaplatí co požadujete přes službu PayPal a prosí o zrušení sporu, což ještě v tuto chvíli můžete udělat kliknutím, na "cancel", protože v tuto chvíli ještě AliExpres do sporu nevstupuje a nikdo nic neví, jenom Vy a prodejce. Jenomže když tohle uděláte, tak už znova otevřít spor nelze a musíte se spoléhat na to, že pak se s obchodníkem dohodnete a on peníze na PayPal opravdu pošle. A v této fázi už se teda dohadovat můžete jak dlouho chcete, ale je to pořád už jenom na něm, jestli peníze vrátí, nebo ne. Já tohle zásadně nedělám, protože služba PayPal je zpoplatněná a nevidím důvod, proč bych se měla dohadovat a nakonec měla tratit, když jsem si jista, že jsem v právu. A za další se také může stát, že obchodník peníze ani nepošle, protože oni také dobře vědí jak to funguje a vědí, že pokud tohle uděláte, už nemůžete dělat nic jiného než čekat a doufat. Obchodník teda žádá napřed o zrušení sporu, jinak že nemůže peníze na PayPal odeslat. Což je logické, protože to by nebyl obchodník, ale blbec. Kdyby někdo nechal spor otevřený a obchodník peníze poslal jiným způsobem, tak pokud by byl spor oprávněný, tak ho uzná i systém AliExpressu a peníze, které jsou u něho v depozitu odešle také na účet kupce. Ve Vašem případě jste zřejmě spor ani neotevřel a dohadoval se s prodejcem přes interní poštu. A jim všem jde v prvé řadě o kladné hodnocení a ty "hvězdy", které jsou pro ně nejdůležitější, protože to jsou recenze zákazníků a podle toho je jeho obchodování posuzováno. Je buďto důvěryhodný, nebo méně, nebo má na svém kontě mnoho stížností. A to je vždy u každého prodejce možné nalézt a tím se řídí miliony zákazníků po celém světě. Jsou to obchodníci a vzájemně si konkurují. Jak jste si snad všiml, tak jednu a tu samou věc neprodává pouze jeden obchodník, ale je jich víc a každý má své podmínky a někdy i ceny. Ale hlavně je každý nějak hodnocený a já osobně než nakoupím, tak si přečtu recenze ostatních a zkontroluji si, jaké má hodnocení od systému AliExpress. Takže ten Váš obchodník potřeboval, abyste mu dal 5 hvězd a proto Vám raději vrátil peníze, i když zrovna nemusel, protože kvůli návodu v angličtině, kterému jste asi neporozuměl, nebo byl špatně do angličtiny přeložený, byste od systému AliExpress peníze zpátky nedostal, ani kdybyste spor otevřel. Přinejlepším by Vám vrátili 1$. Pokud jste teda vůbec ještě měl možnost spor otevřít a ochranná lhůta zákazníka nebyla prošlá. Nezapomeňte na to, že Číňané používají také automatický překladač do angličtiny, tak může být ten návod také špatně přeložen a i kdyby Vám prodejce poslal nový, bude tam to samé. Proto se o to ani nesnažil a raději Vám vrátil peníze. Tak doufám, že jste alespoň dal tomu prodejci 5 hvězd a napsal mu dobrou recenzi, protože on se zachoval velmi korektně. Vrátil Vám peníze, i když zrovna nemusel.

rk22

suzymon: Dovolím si s tebou trochu nesouhlasit a snad tě zase tím neurazím. Když otevřu spor tak prodejce se k tomu má asi vždy možnost vyjádřit a může tak odmítat to co se ve sporu reklamuje a nechtít vrátit požadované peníze nebo navrhnout jeho řešeni. Zakladatel sporu ale má možnost na to reagovat a trvát na svým. Konečné slovo v tom všem má nakonec asi AliExpress a buď navrhne řešení které navrhuje prodejce a nebo uzná požadavek kupujícího a peníze které požaduje mu vrátí. I s rozhodnutím AliExpressu které je pro kupujícího nedobré je možné nesouhlasít a trvát na svým, např. na vrácení požadovaných peněz. AliExpress pak může ještě své rozhodnutí přehodnotit a kupujícímu nakonec vyhovět. Měl jsem už spor kdy kupující odmítal peníze vrátit, AliExpress pak navrhnul vrácení zboží (samozřejmě na moje náklady) a až pak vrácení openěz. S tím jsem nesouhlasil a AliExpress pak nakonec rozhodl o vrácení peněz které mi byly i vrácené.

Jak víš, že jsem návodu nerozuměl nebo, že byl špatně do angličtiny přeložený? Vyjádřuješ se k něčemu co jsi neviděla a tváříš se při tom, že velmi dobře víš jak co asi bylo. Připadá mi to, že se snažíš mne pomlouvat, že jsem hlupák který nedokáže porozumět návodu a pouze se snaží poškodit obchodníka. Já jsem ty peníze po tom obchodníkovi nepožadoval. Šlo mi pouze o ten návod který skutečně neodpovídal teploměru který mi byl zaslaný. Jestli obchodník tomu co jsem mu ohledně toho psal nerozuměl a nebo se pouze tak z nějakých důvodů pouze tvářil to nevím. Kdyby se mi ten zprávný návod snažil někde sehnat a zaslal mi ho třeba v pdf tak by ho to vyšlo asi mnohem levněji. Sám zvolil a nabídnul mi vrácení peněz a tak když jsem viděl, že ten návod nemám šanci od něho dostat jsem přistoupil alespoň na ty peníze.
Toho prodejce v žádném případě nemám v úmyslu nějak poškozovat a připadá mi to, že se poškodil sám tím jeho zmateným jednáním se mnou.

No mně nemusíte vysvětlovat jak to na AliExpress chodí a postup při otevření sporu. Za ty roky a při tom množství objednávek, které týdně dělám, protože objednávám pro své známé a jejich známé, mám nonstop na cestě kolem 20 balíčků, tak asi o tom, jak probíhá spor, něco málo vím. A jste na omylu, jestli si myslíte, že bych se urazila. Proč? Mně šlo jenom to, že jsem si všimla už v polovině diskuze, že Vám nikdo nevyhoví a měla jsem pravdu. Proto jsem Vám napsala, že si budete muset poradit sám. A také se mi nelíbilo, že jste všechny snahy o pomoc bral jako samozřejmost. A tak to teda mezi slušnými lidmi nefunguje. To je můj názor. Vy jste oponoval, že ty rady co jste dostal nebyly dobré a nepomohly, tak nemáte za co poděkovat. Já teda poděkuji vždycky, protože si vážím toho, že se mi někdo cizí věnuje ve svém volném čase a snaží se mi pomoci. Ale tohle Vy nechápete, protože jste si to vyložil po svém a napsal mi, že je moje připomínka hloupá. A pak už reagoval jenom rádce "příklad" a dočkal se toho, že jste ho ještě navrch "setřel" a začal jste poučovat jeho. Jenomže on se na nic neptal a nepotřeboval od nikoho radu, tu jste potřeboval Vy a navíc jste ani nedokázal ten Váš problém pořádně vysvětlit a pořád to bylo kolem dokola. No a nakonec napíšete i mně, že se Vás snažím pomlouvat a že z Vás chci udělat hlupáka. Tak já nevím, kdo se tady uráží . No ono je to nakonec úplně fuk, celá tato debata tady bude napořád a každý má možnost si udělat úsudek sám.

rk22

uzymon: Nejsem si jistý jestli o tom jak na AliExpress probíhá spor víš všechno. Psala jsi tu, že "pokud otevřete spor, tak nemáte prostor k nějakému "boji". Systém to má perfektně nastavené a přes to vlak nejede,". Já mám s tím trochu jinou zkušenost tj., že jsem si "vybojoval" v jednom případě místo navrhovaného vrácení zboží na moje náklady vrácení peněz i bez toho což svědčí, že i přes to "vlak projel". Tím netvrdím, že ten vlak přes to projíždí vždy.

Pokud jde o to urážení tak tvoje některé příspěvky psané uráženým stylem o tom svědčí dostatečně, např. když jsem ti napsal co si myslím o radě typu "podaď si sám". Píšeš o slušnosti, ale sama asi příliš nevíš co to slovo slušnost znamená. Nepřipadá mi příliš slušné vyjádřovat se k návodu co a jak v něm bylo když jsi ho ani neviděla nebo tvrdit, že jsem oponoval, že rady které jsem dostal nebyly dobré i přes to, že jsem nikde nic takového zde nepsal. Ono když chce někdo někoho pomlouvat tak si často na něho vymýšlí i to co není pravda a nějaká slušnost ho při tom vůbec nezajímá. Píšeš o děkování, ale pokud ti jde abych především tobě děkoval za ty tvoje pomluvy vůči mne tak něco takového ode mne nečekej. Pokud nevíš kdo se tu snaží pomlouvat a dělat ze mne hlupáka tak si přečti ty tvoje zdejší příspěvky a pořádně se nad nimi zamysli.
Chápu, že s tím co ti píšu asi nebudeš souhlasit a budeš na mne za to naštvaná. Asi nikdo nemá rád když se o něm píše pro něho nepříznivá pravda, ale mne je to fuk. Mám ve zvyku psát to co si skutečně myslím bez ohledu na to jestli se to někomu líbí nebo ne a příliš to neumím obalovat do bavlny pouze proto abych tím někoho neurazil. Nemám v úmyslu kohokoliv urážet, ale nemohu za to, že někoho dokáže urazit kdeco co mu není příliš po chuti.

Myslete si co chcete, dělejte si co chcete. Ale už je to fakt nuda . Debatovala bych, kdyby to mělo nějakou úroveň. Ale Vy chcete jenom prosazovat svou. A s takovými lidmi je nejlepší diskuzi ukončit. Takže já také končím. Hádejte se s Číňany, tam máte prostor...

priklad11*

Souhlas na 100%

 

rk22

suzymon: Ztěžuješ si na úroveň, ale jsi jedna z těch kdo tu úroveň zde možná záměrně pokazil. Je vidět, že nejsi ochotná tolerovat názory někoho jiného kdo je má trochu jiné než ty a myslíš si, že nikdo jiný kromě tebe pravdu mít nemůže. Když si někdo dovolí slušně s tebou nesouhlasit nebo má jiné názory než ty tak se tváříš uraženě a začínáš na něho útočit s nesmyslnými pomluvami. Ano, za těchto okolnosti je s tebou nejlepší diskuzi ukončit když nejsi ochotná slušně v klidu a bez pomlouvání diskutovat na dané téma.

 

hanicka

0x
Dobrý den vám přeji mám dotaz a zajímá mně proč taky nepíšete v češtině, když člověk si chce něco objednat tak neví na co má kliknout hodně moc lidí neumějí anglický jazyk a nerozumí v angličtině a druhá věc není nikde napsaný e-mail a také je špatné číslo telefoni napsaný děkuji vám za pochopení Hanička

 

hanicka

0x
A když si objednám něco jako šaty a budou mi třeba velké nebo malé tak kam to pošlu na výměnu komu se dovolám tak to znamená že přijdu o tak to je už moc přehnaný

Haničko, pokud mluvíte o AliExpressu, tak tam dostanete to číslo šatů, které si objednáte. Když potom zjistíte, že Vám ta velikost nesedí, tak je bohužel na nějakou reklamaci pozdě, protože v objednávce je výslovně uvedené to číslo, které jste objednala a není to pochybení prodejce. Proto si musíte před každým nákupem opravdu důkladně přečíst rozměry, které má prodejce u svého produktu uvedené. On sám na to vždy upozorňuje, aby si kupující tyto údaje pořádně přečetl a poměřil. Dokonce mají někteří i zdůrazněno, že rozměry jsou měřeny ručně a žádají o toleranci plus - mínus 1-2cm a jestliže to kupec nechce tolerovat, tak prosí, aby raději zboží neobjednával. Telefonovat nikam nemůžete, to byste musela musela volat do Číny a to by se Vám asi takový rozhovor platit nechtělo. Doporučuji hlavně číst recenze jiných kupců, kteří tu věc už koupili a mají ji doma a ti vždycky napíší a někdy přidají i reálnou fotku, podle které vidíte, jak ta věc vypadá doopravdy. Nic přehnaného na tomto nakupování není, jenom si musíte uvědomit, že se nejedná o český e-shop. Před nákupem doporučuji důkladně přečíst všechny podmínky takového nakupování, najdete toho opravdu hodně na Googlu a je to v češtině. Píší to lidé od nás, kteří tam běžně nakupují, vědí jak na to, poradí od A až do Z se vším.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]