Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ve stresu se klepu - k doktorovi?

Od: barbora* odpovědí: 29 změna:

Nevime, co by to mohlo byt a zda-li bych mela vyhledat nejakeho lekare? Nebo to je zcela normální? Vždy když jsem nervní, nebo když jsem v nějakém stresu. Celá se klepu... klepou se mi ruce,nohy(u stehen), i bricho... a motá se mi hlava...

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pt®

2x

Tak to jsou nervy. To není legrace. Víte všechno se dá poléčit a uzdravit, ale nervy si musíte chránit, to není škrábanec, který se rychle hojí. Opravdu si zajděte k lékaři, dostanete léky, které budete užívat určitou dobu a srovná se to. Možná by bylo dobré zůstat i na neschopence, aby jste byla v klidu. PT /stařenka/

sebod*

PT a bodík. Opravdu to jsou nervy. Takže honem k doktorovi. Když nás bolí zub, nebo žlučník, tak tam jdeme hned. Ale s hlavou se nějak stydíme. Není zaco. Naopak je třeba se léčit co nejdříve, jinak se duševní porucha může prohloubit. Navíc stres může aktivovat rakovinu, vyvolat infarkt, napomoct k cukrovce.

raadek*
Barborko jsi nervove labilni a psychicky nevyrovnana. Neumis se vyrovnat s beznymi situacemi. Take ti doporucim psychiatra, ktery ti napise nenavykovou medikaci. R.
sebod*

raadek. No, s tou nenavykovou medikací to není tak jednoduché. Používají se medikamenty pro okamžitý účinek (cítím obrovský stres - vezmu prášek, za pár minut dojde k útlumu), potom jsou léky, které se užívají dlouhodobě. Jejich účinek se projeví třeba za dva-tři měsíce. Obojí je návykové (často se jedná o jev - placebo). Někdy je pacient nucen brát tyto léky celý život. Mimoto většina těchto prášků má dost závažné vedlejší účinky. Ale to se nedá nic dělat. Je třeba situaci řešit okamžitě. Čas ukáže, jak je nemoc závažná a jak bude léčení pokračovat.

Barborko,nevím, odkud jsi. Jak to je u vás s vytížeností psychiatrů. Domnívám se, že v Tvém případě není dobře měsíc čekat. Pan doktor by měl vědět, jaké máš problemy a měl by první návštěvu sjednat na dřívější termín. A neboj, "na hlavu" je dnes hodně moc lidí. Je toho víc, než třeba chřipky .

barbora*

Je mi teprv 16 let... kdyz jsem se jednou vynervoala,brecela jsem.. nemohla jsem pak dychat a museli mi volat zachranku... tedkdyz se mi to nekdy stane, tak se snazim byt v klidu, ale nejde to proste, cela se klepu...

pt®

Barborko, a co na to rodiče? Z čeho se vynervuješ? Kdy to na sobě pozoruješ? To vypadá na distres. PT /stařenka/

Pojem distres
distres
Upozornění:
definici formuloval uživatel prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc. a ověřil editor
Význam:
intenzivně prožívaný a negativně na organismus působící, osobnost jedince škodlivě zatěžující, handikapující, metaforicky nazývaný ,,zlý" stres
doplněno 25.04.10 21:07:

Sebod, díčky. PT

barborka*

Rodice me objednali k psyhologovi, i dokorka mi to doporucila. Ale objednana jsem asi v cervnu, drive uz nebylo volno..

pt®

To nevadí Barborko. Ale zkusila bych psychiatra, ten by tě vzal určitě dřív. A co dorostová lékařka? Mluvila si s ní?Jsi velice mladá na takové projevy stresu. PT /stařenka/

barborka*

Mamka se doktorky ptala, co by bylo lepsi, jestli ten psycholog nebo psychiatr, ale doporucila nam toho psychologa prave. Tak jsme se objednali u nej... Projevuje se mi to hlavne ve skole, kdyz mam byt zkousena nebo kdyz mam jit treba jen k tabuli, klidne i staci, ze se mnou ucitel jen mluvi a hned se zacnu klepat a robusi se mi srdicko... Kdyz se hadam s nekym, tak se mi to stane nebo kdyz neco resis s pritelem a hctneme se u toho...

A kdyz brecim, tak mam tezko na hrudniku a tezko lapam po dechu.

pt®

Barborko, je na tobě, jak dlouho to vydržíš, než půjdeš k psychologovi, možná by jste měli zkusit i toho psychiatra, jde o to, že ti napíše léky, které ti navodí rovnováhu, pak stresu odoláš a nebudeš mít ty příznaky, které míváš. Nejsem odborník, ale vím to ze zkušenosti z okolí. Hlavně jdi včas spát, dopřej si odpočinek. Víš spánek je lepší než chleba s máslem. PT /stařenka/

 

malvinka*

0x

Vyšetřená na štítnou žlázu jste absolvovala, jedná se o rozbor krve, příznaky se rovněž podobají borelioze, hypoglikemii nejsem lékař. Takže šupky dupky k němu bez zbytečného otálení.

 

jsem*

0x

Milá Barborko, poslechni všechny, co ti tu radí a upaluj na psychinu. Ve tvém věku se v těle dějí obrovské hormonální změny a to může ovlivnit moc věcí. Mimo jiné i chemickou nerovnováhu v mozku. Mozek nevyrábí v dostatečném množství některou látku, třeba serotonin apod, nebo vyrábí moc, např. dopamin, a to nezjistí psycholog. Hlavně, je to další oddálení, psycholog nemůže napsat léky. A než tě vezmou na psychině, máš konec léta. Teda aspoň u nás je čekací doba 2,5 měsíce. S přibývající nezaměstnaností přibývá i pacientů. Nenech si to "rozjet", chce to začít léčit hned. Držím ti palce.

 

arimas*

0x

tak psycholog ano, ale cumim jako blazen jak tu vsichni tlachaj o lecich .. LEKY ji nevyleci! JEDINE oteverene mluvit o problemu s kymkoliv kdo ji opravdu chce naslouchat a ona bude schopna tim mluvenim poznat sama sebe neboli svoje NITRO! Pricina vetsiny takovychto problemu vznika z totalni neznalosti sebe sama a toho ze clovek drzi vsechno v sobe! Proto lidi chodi k psychologovi protoze tam o problemech mluvi! to je to jedine co pomuze. v dnesni dobe jsou psychologove uplni trotlove a vetsinou chteji vsechno mit hned z krku tak pacientum naordinuji prasky a tim se SE JAKOBY TEN PROBLEM RESI ... TAK DOVOLTE ABYCH SE TOMU ZASMALA HA- HA- HA-

slecna potrebuje nahlednout sama do sebe ... do sveho nitra a tam najde pricinu problemu! MLUVIT MLUVIT MLUVIT nebat se otevrit a naslouchat sama sobe a ja dam ruku do ohne za to ze tohle vzdy pomuze.

Prasky si vsichni muzete strcit vite kam.. a zrovna v jejim pripade jsou upppppppppplne zbytecne!

doplněno 26.04.10 10:45:

ty brdo ... do ditete cpat prasky ... do ditete ktere je stale ve vyvynu a ktere ma ocividne jen banalni problem a ktery se da tak krasne odstranit "humanim" zpusobem ... ja jsem stale v soku

sebod*

Animas. Toto je pohled laika. A velice nebezpečný pohled... Vypovídat se člověk může, má-li nějaké trápení. Dojde-li však k tomu, že mozek nepracuje tak jak má (viz odpověď od JSEM , at se neopakuji) , tak pacient NENÍ schopen toto zvládnout bez medikamentů. Duševní nemoc NENÍ věc pocitu, je to onemocnění jako každé jiné.

arimas*

nezlobte se name .. prasky jenom otupi ale pricinu nevyresi... mam velice dobre zkusenosti s temito problemy a vidim ze jistych pripadech jako je tento prasky nejsou na miste..!

Alespon z toho co ta slecna popisuje PRASKY VUBEC NEPOTREBUJE!

doplněno 26.04.10 10:54:

tady prosim nejde o VYPOVIDANI! Prectete si muj prispevek jeste jednou! JDE O POZNANI SEBE SAMA tim ze clovek nahledne sam do sebe odstrani pricinu toho co mu zpusobuje potize! a nahledne do sveho nitra pouze tim ze bude mluvit s nekym kdo ho pochopi a bude naslouchat! proto rikam ze dobry psycholog je na miste .. NE KAZDY PSYCHOLOG JE DOBRY PSYCHOLOG a rodil je prave v tom zda do ni hned nahaze prasky nebo ne!

doplněno 26.04.10 10:55:

sebod*

ANI. Z toho, co tady slečna popisuje NELZE určit, zda je přecitlivělá, nebo opravdu nemocná. Ano, souhlasím, že v mnoha případech prášky na místě nejsou. Ale v daleko více případech dokáží člověka vrátit zpět do normálního života. Pochopitelně, že je jen dobře, když se k léčbě medikamenty přidá i to, že se pacient může někomu vypovídat, když mu někdo pomáhá svými radami. Ale znovu opakuji,jestliže došlo k narušení chemické rovnováhy v těle pacienta, tak není schopen toto řešit bez léků. Bohužel v naší populaci nadále převládá názor, že chodit k psychologovi /psychiatrovi) je něco divného. Že jsou to vymyšlené zdravotní problémy. Stačí však navštívit čekárny těchto odborníků a s několika pacienty si popovídat. Jen díky lékům se vrátili do normálního života.

arimas*

vratili se do "normalniho" zivota. spise bych rekla ze se do zadneho normalniho zivota nevratili oni takovy zivot ani nezazili a vlastne ani nezaziji protoze jsou utlumeni leky.. zcela zakrni ALE NEBUDOU MIT TY SVOJE NAVALY cehokoliv!

v dnesni dobe se vsechno resi rychle! nikdo nema zajem neco resit do hloubky a hlavne "NENI CAS" nikdo nikoho nezajima...

"LEKY" jsou tudiz ta nejrychlejsi moznost! a hlavne NEJJEDNOSSI! bohuzel..

ALE kdo chce kam pomozme mu tam ..

doplněno 26.04.10 11:17:

jo ted si nejsem jista ale to ANI jak pises nemas na mysli skratku meho nicku A R I mas? jen pro upresneni .. ale o nic nejde ja jen ze jsem si toho vic krat vsimla a rikala si co sakra mysli tim ANI ..

sebod*

Arimas. Máš pravdu. Mnoha lidem by pomohlo najít same sebe. Ale mnoho lidí by to bez léků opravdu nezvládlo.

Nojo. To mám z toho, že čtu bez brýlí Ale to ANI zní hezky, ne? Zkusím se polepšit

jsem*

Vážená paní! Je vidět, že jste si sice přečetla naše příspěvky, ale jaksi jste si zapomněla přečíst, co že to má Barborka za potíže. Jestliže jí museli volat záchranku, tak mi neříkejte, že to nic není. Na vás je vidět, že jste ničím podobným neprošla. Já jsem po tragické smrti syna (bylo mu 18 let), měla úplně stejný potíže, a protože mám asrma, sváděla jsem to na to (dušení se atd.). Taky mě všichni říkali - to časem přejde, čas je nejlepší lékař a podobné žvásty. Když jsem se pak odhodlala k lékaři, tak mi řekla, že jsem si "vyčerpala rezervu". Trvalo několik let, než jsem se dostala do normálu. Ale protože jsem našla solidní doktorku (až třetí), se kterou se dalo domluvit, tak jsem žádné oblbováky nedostávala, protože jsem pracovala jako řidič a nemohla jsem si dovolit opožděné reakce. Léky jsou dnes kvalitní, není třeba brát Neurol a podobná svinstva. Ale chce to doktora hledat. Pokud doktor řekne - musíte se snažit - pryč od něj. Jsou i tací. Člověk se nesmí odevzdat pasívně do rukou doktora, chce to po stanovení dg. hledat v odborné literatuře a být s doktorem partner a né odevzdaný chudák. Ptát se, nechat si věci vysvětlit, atd... Já taky nejdu hned k doktorovi, protože na to nemám povahu, ale kolikrát už jsem na to dojela. Ani to astma jsem nemusela mít. Přeji hezký den...

marenka*

jsem.. to je mi hrozně líto a moc přeji hodně síly a zdraví

Bez odborné pomoci to opravdu někdy nejde, přečtěte si třeba o syndromu vyhoření, to může potkat kohokoli z nás, řekla bych že je nás mnoho, kdo tzv. "jedou"na plné obrátky. syndrom-vyhoreni.psychowe/...

 

pt®

Sebod, děkuji za Váš odpovědný přístup k Barborce a za Vaše odpovědi pro Barborku, doufám jen, že to řekne rodičům a ti to nenechají to bez léčby. Nervy nejsou legrace, obzvlášt u tak mladého děvčete. Tam se něco v organismu děje a chce to odborníka. PT /stařenka/

sebod*
26.04.10 11:51

PT

 


0x

Barborko, ty ses ptala na dokrmování štěňátka čivavky? Jak to dopadlo? Štěňátko žije? Je vpořádku? Prosím tě, když se na něco zeptáš, reaguj pak. Napiš, co se děje. Jo?

barborka*

Ne ne, já se neptala... To si mě asi s někým pletete Nejspíš tu má někdo stejný nick jako já.

kytka*

to byla BARBORA

 

barborka*

Děkuji moc všem za rady a za takový přístup . Moc si toho cenním. Akorát jste mě trošku vyděsili některýma odpověďma Já ještě uvidím, s rodiči si o tom popovídám a od příbuzných mi byla doporučena psycholožka v Žatci, že je prý výborná a hodně pomůže.

arimas*

je dobre ze o tom s rodici mluvis! a drzim palce aby ta psycholozka byla ta spravna!

barborka*
26.04.10 16:40

Děkuji

barborce-ahá, fakt to byla barbora. Barborko, hodně štěstí a at máš klidný život bez nemocí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]