Nejste přihlášen/a.
Doufám že jednou přijde doba, kdy E-kola zmizí z cyklotratí a budou moci jen na silnice kam patří. Včera jsme se jeli s ženou projet na oblíbené cyklostezky ale co se tam teď děje, to už nemá s cyklistikou nic společného. Příklad: "Kolo" s baterkou jak z autobusu, motor jak dvěapůla panelka na tom dědek skoro nešlape, jede snad padesát a huláká pozor nastranu. Jinde celý pelotony těhle elektrikářů, hukot ja na D1, děsnej povyk. . Když se člověk podívá na nějaký jejich jejich diskuze, tak tam řeší jak ojebat limitujících 250W a 25km/h a dát tam motor 500W nebo lépe 750W .
Mě to prostě přijde, že ekolo je trojský kůň jak se dostat s motorem na cyklotratě a za značku zákaz vjezdu všech motorových vozidel. Ekolo tam může E-Babeta tam nemůže a přitom jsou to stejné dopravní prostředky.
A argumenty, že někdo neušlape 50 kilometrů na normálním kole? No tak je neušlape, vždyt nemusí. Nebo může jezdit po silnici třetích tříd na elektriku a kochat se krajinou také.
No tak si zase někdo musel postěžovat na ty hrozná e-kola . To už je tady takový týdenní stereotyp. Budu se sice opakovat, ale kdyby někdo nevěděl, jezdím na klasice i e-biku, takže snad se trošku ( přiznám že jen trochu ) mohu považovat za nestranného. Opravdu vám na těch cyklostezkách vadí jen ti e-bikeři? Fakt tam nemáte žádný jiný problém? Já tedy ano. Klidně můžeme začít - chodci, kteří neví po které straně se má chodit, navíc roztáhlí přes celou šířku, maminky s kočárky vedle sebe ( musí si spolu přece povídat, že se vedle nich nedá ale projet nevadí ), absolutně nevypočitatelní hafani ( psa mám taky, jinak nic proti nim nemám ), skupinky těch pravých bajkerů, kteří ale přece nepojedou za sebou, to není cool, tak si to valí svých 30 - 40 km/hod a ostatní uhýbejte... Ale jsem s tím smířen, prostě vím, že tak to na těch cyklostezkách kolem měst je, o to víc se těším, až budu někde v lese. A s tím zákazem elektrokol nechci teda brát iluze, ale toho se nedočkáte. Elektrokolo podle předpisů je podle mě v pohodě. Upozorňuji na to - podle předpisů či zákonu. Tedy splňující max. rychlost a výkon motoru. Ty ostatní zhovadilosti by se jednoznačně měly velmi tvrdě trestat, možná bych šel dokonce tak daleko, že bych postihoval i ty prodejce, kteří to nabízejí at už jako finální produkt nebo úpravu. Protože by nemělo jít nabízet to, co je tady zakázané. A nakonec perlička - v roce 2019 se v Nizozemí prodalo z celkového počtu zhruba 70% elektrokol ( to je jen pro příklad, tento trend nárůstu e-biků je všude). Takže se budete muset někteří s tím smířit - boom teprve přijde . Jo a ještě bych dodal - dělit cyklisty na blbce a normální podle toho, na čem jede, svědčí o inteligenci člověka, který takhle škatulkuje.
Považuji za nutné upřesnit některá fakta:
- celá sestava e-pohonu se vším všudy váží asi tak 10 kg. Žádná baterka z autobusu nebo motor z motorky
- 250 W výkonu zvládne i senior, je jedno jestli je ta síla z baterky, nebo ze svalů
- pro někoho je e-pohon nutností. Ne proto, abych ujel 50 km, ale jako senior už nezvládnu žádný kopec
- to jak se kdo chová na cyklostezce nezáleží na pohonu, ale na ohleduplnosti. Leckterý mladý divočák na obyčejném kole je nebezpečnější e-cyklista.
Já doufám, že přijde doba (brzo) a zmizí všechny cyklostezky a zas se bude chodit na procházky pěšky. Váš názor na elektrokola beru a rozšiřuji na běžná kola. Copak musíte šlapat 50 km? Nemusíte.
Elektrokolo je normální motorové vozidlo, které patří na silnici. Zákonodárci by si tento fakt měli uvědomit a zakázat provoz elektrokol na cyklistických stezkách, které by měly sloužit pro posílení fyzické kondice občanů.
@aloisb- cykostezky ... které by měly sloužit pro posílení fyzické kondice občanů.
Nevím, co si na cykostezkách posilují chodci a zavazející maminy s kočárkem. Chápu maminy na bruslích s kočárkem.
Jen k tomu elektromoru - takže když se v tom jízdním pruhu bude kymácet cyklista na na tom jediném správném klasickém kole, tak to bude v pořádku? No nevím, myslím, že jste to myslel určitě jinak, protože toto určitě problém "ošéfování" elektrokol nevyřeší.
Největší problém pro cyklistu je ten fakt, že dle zákona musí použít pro jízdu na kole cyklostezku, pokud vede v souběhu s pozemní komunikací.
Výkonnostní cyklista se za běžných okolností na cyklostezku cpát (dobrovolně) nebude, protože jeho rychlost je běžně 2-4x vyšší, než lidí co se na cyklostezce běžně pohybují. Ale dle zákona ji použít musí.
Elektrokola mi sice "vadí", ale je to každého věc co používá.
Co mi ale vadí zcela určitě je to, že jak "cyklisté" na elektrokolech, tak na obyčejných kolech se neumí chovat..a nedodržují základní nepsaná pravidla.
Zpravidla pokud jsem na tréninku, předjížím jak klasická kola, tak elektrokola. Ale velmi málo běžných lídí na kole (obou typů) ví, jak se zachovat pokud na ně zakřičím "LEVÁ"..Potom často z 50km/h musím brzdit až na nulu, protože se mi tak zamotají po celé šířce cesty, že je nemám kudy předjet. A pokud musí člověk takto řvát a brzdit každých 400m, není to zcela příjemné.
Moc bych si tedy přál, pokud jezdí lidé na "procházku" (budiž jim přáno), aby buď jezdili za sebou a nechali místo na předjetí pro rychlejší cyklisty, nebo aby se čas od času podívali za sebe, jestli je někdo rychlejší nedojíždí.
Od toho ty stezky jsou, aby cyklista nepřekážel na silnici. Jsou místa, kde cyklista vadí (zúžený prostor, členitost). Sám jezdím autem i na kole, tak vím o čem mluvím. Na stezkách jde hlavně o ohleduplnost, to je ten problém. Dost často se např. vyskytují maminy s kočárky vedle sebe, nebo volně pobíhající děti.
ferax: Cyklostezky si vyřvalo pár lidí...a jsou i v místech, kde jich není vůbec potřeba. Pamatuji na petici v našem městě..aby se cyklostezka nestavěla v jednom místě v polích, je tam zcela zbytečná a jezdilo se tam dřívě i bez ní (a lépe). Móda posledních let je "vyasfaltovat vše co jde a z pojmu cyklostezka si uděláme alibi". Cyklista (a já to zlišuji pojem cyklista a jezdec na kole) jede často i rychleji (v daném místě) než auto. Rozdíl v rychlosti mezi cyklistou a autem (na běžné silnici) je 30-40km/h (někdy méně) a to stejné je mezi cyklistou a "jezdcem na kole" (neřkuli maminou s kočárkem) na cyklostezce. Pokud budeme výkonnostní silničáře vyhánět na cyklostezky (a striktně dle zákona by to tak být mělo), tak bude mrtvých více, než když je necháme na silnici.
Přiznám se, že výkřik "Levá!" bych taky asi nepochopil, a to jsem na cyklostezce prakticky denně - dojíždím na kole do práce. Naštěstí těch "závodníků v tréninku" tolik nepotkávám.
jethro: Tohle nebyla cyklostezka, ale v tomto případě lesní cesta. To ale není tak podstatné. At na tyto lidi křiknu cokoliv, dopadne to většinou tak, že se ona skupinka "rozjede" vějířovitě různými směry..a musím stejně téměř zastavit (nebo je objet loukou či lesem pokud to jde). V těžkém terénu se objíždí cyklisté zleva i zprava dle konkrétní situace. Ale na běžné komunikaci (cyklostezka, lesní cesta) by se člověk měl chovat jako na silnici a pokud předjížídm, tak zleva...a pokud mne někdo předjíždí, tak v drtivé většině také zleva a jsem na to připraven.
Už jsem psal, že pokud je to jen trochu možné, snažím se těmto "cyklodálnicím" vyhnout.. Jenže už jsou ti pitomé cedulky a asfalt skoro všude.
Květen, to je měsíc. Mnohem větší koncentrace lidí, co nezná, neví, nechápe ohleduplnost, značky, nic. Ale musí v práci ukázat, že jezdí na kole. Aby podpořili pochybný projekt.
S cyklisty je to čím dál horší. Býval jsem taky cyklistou dlouhá léta. Nejsem. Nepřijde mi to ve velkém městě bezpečné.
Mých pár zážitků z poslední doby.
1. Cyklistu nezajímá, že je tady 50km/h. On jede z kopca maximum, třeba 70-80km/h. Vůbec mu nevadí, že se cpe mezi zúžení na silnici zezadu na vás z pravé strany! Když jsem ještě jezdil, tak byly situace, kdy jsem se řadil za auta, ne vedle nich. Ale cyklista přece spěchá! Spěch je v kurzu! Jede, jede, dokud tam nebude.
2. Cyklistu nezajímá, že není potmě vidět, když se řítí bez dostatečného vybavení z kopce do křižovatky po boku auta, které svými světlomety oslní auta z bočních silnic a tudíž cyklista není vidět. Ne. Proč by předvídal, nedejbože se vybavil technicky správně na silnici? Ninja.
3. Cyklista, který má zapojený "vlek" s malým děckem. Jede jak ďas po chodníku, vřítí se ne po své, ale po druhé straně chodníku do zatáčky. Lidově řečeno ji střihne! Nevidí do zatáčky, ale to přece nevadí. Neuvažuje, jak zabrzdí na 2 metrech s děckem na vlečce ve velké rychlosti. Pán chodníku.
4. Někteří cyklisté nepředvídají, že když běžíte, tak vám fičí vítr kolem uší a neslyšíte ho, jak se na vás řítí zezadu. Zvonek neznají. Upravit/zpomalit rychlost proč?
Cyklisti jsou i slušní. Ale tihle neumětela jim to kazí.
Nerozumím dnešní době. Větřík si hraje, stromy šumí, ptáčci zpívají. Ale bez sluchátek jako bys nebyl.
ad 1. No abych to upřesnil. Popravdě si teď ani nevybavím, zda tam je na silnici malovaná cyklostezka. Na Google mapách není, ale ty nejsou často aktualizovaný.
Ale nepřijde mi v pořádku, že auta dodržují třeba 50 km/h a na cyklostezce se může jet 80 km/h po tom stejném úseku silnice? Tak to se opravdu brzo podíváte do kufru auta.
Tady jde často o to, že ty cyklostezky jsou kolikrát tak blbě řešený, že není v možnostech řidiče na ně reagovat, protože v tu chvíli řeší další 3 věci na silnici. Cyklostezka a její zapojení do běžného silničního provozu je kolikrát tak zpackaná věc, že by jeden brečel.
Podél stojících či pomalu jedoucích vozidel můžete projíždět i vpravo, a to se zvýšenou opatrností aby jste předešli případné kolizi. Musíte také počítat s tím, že Vás někteří motoristé nemusí včas zaregistrovat a mohou i náhle vybočit z kolony, spolucestující vevozidle mohou otevřít dveře apod.
Pokud se ale pohybujete po vozovce bez dostatečné široké krajnice a srovnatelnou rychostí jako kolona vozidel zařaďte se mezi ostatní vozidla. Motorista jedoucí za vámi vás nebude moci ohrožovat nežádoucím vytlačováním souběžnou jízdou při případném pokusu o předjíždění. Zároveň vy sami nebudete mít tendenci objíždět motoristu jedoucího před vámi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.