Nejste přihlášen/a.
@smrtivous - Ten dárkový poukaz dal už ze své dobré vůle.
Ano - jako omluvu firmy za svého zaměstnance. To některé podniky dělají, at už z "pouhé" slušnosti nebo v rámci dobrého jména.
Ono nejde o 38 Kč, ani o to, že nakonec zákazník dostal co měl a za co si zaplatil. Ono jde o pověst firmy, která má cenu značně vyšší. Tu jste bez pochyby poškodil. Pošramocená pověst se těžko získává zpět. Šéfova poukázka byla pokusem o jakousi chabou nápravu. Vy jste mu způsobil nefinanční škodu (poškození pověsti), kterou on (možná) napravil poukazem za 100 Kč. Že ho k tomu nikdo nenutil je omyl. Přinutil jste ho k tomu Vy, udělal to proto, aby napravil Vaší chybu. Je pochopitelné, že to vyžaduje uhradit od Vás.
Kdo má škodu? Zákazník dostal nakonec vše, co si objednal, podnik za to má své peníze. Šéf rozdal z vlastní iniciativy poukaz za stovku. Vy nezodpovídáte za nápady šéfa.
Vy jste poškodil zákazníka, nedostal vše, co si zaplatil. Zároveň jste poškodil dobré jméno firmy. Protože naštvaný zákazník může potkávat známé a troubit kolem sebe - tam nechoďte, tam se šidí!
Proto majitel firmy zboží doplnil do objednávky a jako omluvu za Vaši nepozornost přidal ten kupón. Dělá se to často a jistě to potěší. A zákazník už nehodnotí podnik negativně.
Chybu jste ale udělal Vy, tak po Vás, jako viníkovi chce šéf náhradu. Kupón dal kvůli Vám, nepracoval jste dobře. To chápu, zavinil jste to Vy, proč by z toho měl on mít škodu? Navíc, když se po někom chce náhrada, bude si to už pamatovat a příště si dá daleko větší pozor, zda připravil všechno.
Jinak nevím, zda je to ve Vaší práci možné, ale existují pojistky "na blbost", kde když něco provedete, platí pojištovna. Ale to byste se musel v nějaké zeptat. Drahé to není. Jaga.
A přestaňte se tady handrkovat kvůli stovce. Také by Vám sice nemusel dát ten kupón k náhradě, ale mohl by Vám klidně ze mzdy strhnout třeba pětistovku a to by Vás jistě bolelo víc, než ta stovka.
A příště si dejte lepší pozor.
Tu škodu způsobil vedoucí restaurace, nikdo ho nenutil, aby mu ten dárkový kupón dával. Takže to není vaše věc a nic nepodepisujte.
Druhá stránka věci je jak se vám v práci líbí a jaké jsou platové podmínky. Protože se potom může také stát, že vás ten vedoucí brzo z té práce dostane.
Babi, on žádnou škodu nezavinil! Tu zavinil ten vedoucí.
@smrtivous - Chtěl abych podepsal doklad o manku za 100 korun a chce mi to strhnout z výplaty. Má na to právo?
Zaměstnavatel má právo na náhradu škody, kterou jste způsobil - zavinění je jasné.
ZP
§ 250
(1) Zaměstnanec je povinen nahradit zaměstnavateli škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním.
§ 257
(1) Zaměstnanec, který má povinnost nahradit škodu podle § 250, je povinen nahradit zaměstnavateli skutečnou škodu, a to v penězích, jestliže neodčiní škodu uvedením v předešlý stav.
Srážka ze mzdy je možná pouze po dohodě
§ 147
(3) Srážky ze mzdy zaměstnance ve prospěch zaměstnavatele za přijetí do zaměstnání, ke složení peněžních záruk nebo k úhradě smluvních pokut nejsou dovoleny. Srážky ze mzdy k náhradě škody jsou možné jen na základě dohody o srážkách ze mzdy [§ 146 písm. b)].
tedy nepodepisujte žádný "doklad o manku", ale pouze tuto dohodu.
Měl jste udělat naprosto jednoduchou věc, za kterou jste placen. Tu jste nezvládl, udělal ji špatně a naštval tím zákazníka, který si přišel stěžovat - to v lepším případě znamená, že už nedojde. V horším, bude vykládat, že to je tam špatně a odradí další.
Za chyby se platí - 100Kč je dobré...
ono by se taky mohlo stat ze tam prijde sefuf znamy a da mu poukaz na 1000,- , taky mu to podepises? zakaznik dostal to co mel a vic bych neresil
Omyl. Zákazník sice nakonec dostal, co zaplatil, ale až po reklamaci a nikoliv v termínu, ve kterém to dostat měl. On zaplatil za to, že dostane bezchybné zboží hned a ne za to, že bude někde pobíhat, shánět vedoucího a k jídlu se tak dostane třeba o půl hodiny později. Stálo ho to minimálně čas, který pro něj v tu chvíli mohl být i velmi cenný (mohl třeba spěchat na vlak). Nějaký poukaz ve směšné ceně je jen slabá náplast na problémy, které mu tím mohly vzniknout. A ty případné problémy nezpůsobil vedoucí, ale nepozorný zaměstnanec. Proto by za ně měl nést následky on.
Mimochodem - takového brigádníka bych po druhé podobné chybě vyhodil. V tom případě bych mu asi onu stokorunu i odpustil.
V jakém termínu. Je nějaký termín nasmlouvaný v převzaté objednávce. Pouze pošta se u některých poštovních zásilek zavazuje k dodání v termínu. Pokud ho nedodrží, opět nehradí žádnou škodu, ale pouze rozdíl mezi levnějším poštovným. Jo někteří vědí všechno a často vědí úplné h...
Já bych magdon nikdy nevyhodil. Prostě vůbec nezaměstnal.
Je jasné, že tu jde o pověst a ne o nějakou chybějící ingredienci. Jsou tací, co zajdou za šéfem se stokorunou a omluví se. Tady jde zas o to, aby si na něj šéf nezasedl a nezařadil ho mezi ty, kterých se chystá zbavit. Šéf nejspíš stokorunu odmítne, ale zároveň uvidí, že sis sáhl do svědomí a že Ti záleží, abys v podniku zůstal.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.