Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdo zaplatí škodu?

Od: smrtivous odpovědí: 25 změna:
Dobrý den,
pracuji v jednom fast foodovém řetězci, a zapomněl jsem do jedné objednávky vložit produkt, tudíž objednávka nebyla kompletní (produkt za 39 Kč). Zákazník si přišel stěžovat a vedoucí restaurace mu dal dárkový kupón za 100 korun. Z kamerového záznamu zjistil, že jsem tu objednávku špatně zabalil já. Chtěl abych podepsal doklad o manku za 100 korun a chce mi to strhnout z výplaty. Má na to právo? Zbytek objednávky zákazník nakonec dostal. V pracovní smlouvě tohle uvedené nemám, ale podepsal jsem hmotnou odpovědnost, jestli to je uvedené tam, to nevím.
Díky.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x

@smrtivous - Ten dárkový poukaz dal už ze své dobré vůle.
Ano - jako omluvu firmy za svého zaměstnance. To některé podniky dělají, at už z "pouhé" slušnosti nebo v rámci dobrého jména.

 

lee*

7x
Poměrně často využívám drive thru okének. Jeden čas byl u nás mekáč dost tragédie. Co objednávka, to chyby. Sice chápu, že se člověk splete, dělám s lidmi a na pozicích jako obsluha a kasa mám něco odmakáno. Ale také chápejte zákazníka. Když si zaplatím zmrzlinu (60kc) a nedostanu ji, nedostanu majonézu k hranolkám, místo svého burgru dostanu jiný s BBQ omáčkou kterou nesnáším a nakonec jsme si domů donesli burger, ve kterém chybělo maso úplně, tak už vás to taky pořádně naštve. Tedy i já jsem se několikrát vrátila a pak i psala stížnost. Možná za chyby mohlo více lidí a tu poslední kapku způsobil někdo, kdo se spletl poprvé, ale tak na to jako zákazník nekoukám. Vy jste sice znehodnotil burger za 39, ale také můžete způsobit to, že zákazníka nas@rete a ten se tam pěkně dlouho neukáže, čímž kazíte majiteli kšeft. Krom toho jste zákazníkovi mohl způsobit též další výdaje, kdy třeba jel autem zpět. Možná se vám to zdá jako malichernosti, ale pokud jste od 5 na nohou, makáte, žádná pořádná šance se najíst, domů se vracíte ve 20h, všeho akorát tak po krk, v břiše kručí, jediné na co se zmůžete je zastavit právě v tom drive thru, dát si ty hnusy a jet domů, tam se svalíte, otevřete sáček a zjistíte, že vám nějakej matlák zabalil housku bez masa takže se můžete leda zase zvednout a jet si to tam vyřídit, tak to, že vám objednávku opraví a dají vám to, za co jste před 45minutami dávno zaplatil není úplně uspokojující řešení. Vedoucí to pak hasí něčím zdarma a za vaši chybu má platit firma? Pokud vám pochybení prokázali zaplatila bych bez keců
smrtivous

Neříkám, že zákazník kupon dostat neměl. Ačkoliv kdyby si každý kontroloval svou objednávku, může nahlásit chybějící produkt hned a nerozčilovat se na cestě zpět. Nejsme roboti, a každý se někdy splete. Ptám se na to proto, protože nejsem jediný, komu se to stalo, ale jsem jediný, o kom vím, že to musel takhle zaplatit. Ale chápu, že kontrolovat např. zda je v hamburgeru maso už je hodně. Za to jsme zodpovědní my. Ale zkontrolovat si potom to, co vám podají je zase vaše povinnost. Když přijíždí k nám dodávka surovin, taky si kontrolujeme, jestli přišlo všechno.
re4zon
No, ja nevim nic o tom, ze bych si musel nezbytne kontrolovat ihned, co dostavam. A to ani ve fastfoodu, ani pri dovozu jidla. Pokazde to udelam az doma a kdykoliv byla nejaka nesrovnalost, vzdy mi vysli vstric a nabidli kompenzaci, nekdy i neco navic. Jak by to taky vypadalo? V driveinu fronta az nekam, ja dostanu dva narvane pytle 10 ruznych veci, zacnu to vyndavat vedle sebe na sedacku a prohlizet? To same pri dovozu jidla, uz vidim jak nekolik plnych tasek vyndavam na chodnik. To je jen chaba vymluva, slusna firma uzna chybu i pozdeji. Jak si to pak resi se zamestnancem je druha vec. Kdyz jste jediny, nejste jediny i v necem jinem?
lee*
Souhlasím s @re4zon. U nás na drivu je 8 parkovacích míst, z toho 4 invalidní. Ta ostatní jsou jediná, která u obchoďáku nepodléhají placení, jsou mimo závoru, tedy jsou ustavičně obsazená. Na objednávku se čeká na žlutých čarách, není kde jinde a místo je tak pro 2 auta. Pokud člověk nemá 2 cheese a colu tak se to kontroluje pěkně blbě. Jakmile hrábnete do pytlíku tak se trhá, hranolky se sypou... Omáčky jsou většinou hozené až na dně. Smysl drivu je v tom vem to a jeď. Podle mě by to mělo být maximálně expresní odbavení. Hrabání se v pytlikach téhle logice trochu odporuje. Znovu říkám, že bych nechtěla někoho věšet za to, že se spletl. Jen jsem chtěla ukázat tu druhou stranu - to no bože, dal jsem mu blbej burger může být pro někoho doma prostě dost nepříjemný zjištění. Nevím, kolik vám je, asi jste brigádník. Věřte mi, že když za den odřídím třeba 450km, k tomu vyřídím hromadu telefonátů, řeším věci na místech kam dojedu, hlavu mám jak škopek doma si sundám boty a konečně se rozvalím na sedačce, ten pocit že už je konec dne, jen se najím, kouknu na TV a půjdu spát, konečně klid a pohoda a záhy zjistím, že se mám zas zvednout, obléct, obout, zamknout barák, vyjet z garáže, dojet zpět, parkovat, vystát frontu, řešit to, znovu čekat na vyhotovení a zas se táhnout domů... Tak v tu chvíli je to prostě k nasr@ní, no

 


7x

Ono nejde o 38 Kč, ani o to, že nakonec zákazník dostal co měl a za co si zaplatil. Ono jde o pověst firmy, která má cenu značně vyšší. Tu jste bez pochyby poškodil. Pošramocená pověst se těžko získává zpět. Šéfova poukázka byla pokusem o jakousi chabou nápravu. Vy jste mu způsobil nefinanční škodu (poškození pověsti), kterou on (možná) napravil poukazem za 100 Kč. Že ho k tomu nikdo nenutil je omyl. Přinutil jste ho k tomu Vy, udělal to proto, aby napravil Vaší chybu. Je pochopitelné, že to vyžaduje uhradit od Vás.

lee*
@magdon K tomuto jen dodám, že to funguje. Jednou mě neuvěřitelně vytočila pokladní v Bille, je to přes 2 roky a už jsem tam nevkročila. I když to mám nejblíž.

 


4x

Kdo má škodu? Zákazník dostal nakonec vše, co si objednal, podnik za to má své peníze. Šéf rozdal z vlastní iniciativy poukaz za stovku. Vy nezodpovídáte za nápady šéfa.

lee*
@pckop Vy jste asi nikdy nepodnikal nebo nenesl zodpovědnost za hospodářský výsledek nějaké pobočky, že? Sem si kdysi objednala skříňky v Kika. Přišly, sehnala jsem kamaráda s dodávkou. Při převzetí jsem zjistila že jsou skříňky jiné barvy. Tedy zbytečná cesta (25+25km) a také čas. Podruhé po rozbalení prasklá 2 prkna. Opět cesta tam a zpět s reklamací a tam a zpět po jejím vyřízení. Podle vaší logiky se nic neděje protože jsem nakonec dostala co jsem objednala? Proplatili mi všechny cesty km x spotřeba dle TP + 20% sleva. Nevím jak to máte vy ale já za jejich bordel očekávám satisfakci

 


4x

Vy jste poškodil zákazníka, nedostal vše, co si zaplatil. Zároveň jste poškodil dobré jméno firmy. Protože naštvaný zákazník může potkávat známé a troubit kolem sebe - tam nechoďte, tam se šidí!

Proto majitel firmy zboží doplnil do objednávky a jako omluvu za Vaši nepozornost přidal ten kupón. Dělá se to často a jistě to potěší. A zákazník už nehodnotí podnik negativně.

Chybu jste ale udělal Vy, tak po Vás, jako viníkovi chce šéf náhradu. Kupón dal kvůli Vám, nepracoval jste dobře. To chápu, zavinil jste to Vy, proč by z toho měl on mít škodu? Navíc, když se po někom chce náhrada, bude si to už pamatovat a příště si dá daleko větší pozor, zda připravil všechno.

Jinak nevím, zda je to ve Vaší práci možné, ale existují pojistky "na blbost", kde když něco provedete, platí pojištovna. Ale to byste se musel v nějaké zeptat. Drahé to není. Jaga.


doplněno 15.06.20 15:10:

A přestaňte se tady handrkovat kvůli stovce. Také by Vám sice nemusel dát ten kupón k náhradě, ale mohl by Vám klidně ze mzdy strhnout třeba pětistovku a to by Vás jistě bolelo víc, než ta stovka.

A příště si dejte lepší pozor.

 


3x

Tu škodu způsobil vedoucí restaurace, nikdo ho nenutil, aby mu ten dárkový kupón dával. Takže to není vaše věc a nic nepodepisujte.

Druhá stránka věci je jak se vám v práci líbí a jaké jsou platové podmínky. Protože se potom může také stát, že vás ten vedoucí brzo z té práce dostane.

Babi, on žádnou škodu nezavinil! Tu zavinil ten vedoucí.

@satam - Slyšel jste někdy o nemajetkové újmě, respektive jejím odčinění?

re4zon
@jedubabicka Presne tak. Ono v jinem odvetvi nez je fastfood, resp. na jine pozici se muze stat, ze zapomenete neco pridat do objednavky a objednavatel vam vrati cely kamion. Nebo rovnou zmeni dodavatele a vy ho pak budete nahanet zpet slevou, coz muze jit do uplne jinych castek. Tady je to akorat hur prokazatelne, protoze tezko zjistite, kde bude zakaznik jist priste. Takze nejakych par korun za voucher bych ozelel bez reci.

 


3x

@smrtivous - Chtěl abych podepsal doklad o manku za 100 korun a chce mi to strhnout z výplaty. Má na to právo?
Zaměstnavatel má právo na náhradu škody, kterou jste způsobil - zavinění je jasné.

ZP

§ 250

(1) Zaměstnanec je povinen nahradit zaměstnavateli škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním.

§ 257

(1) Zaměstnanec, který má povinnost nahradit škodu podle § 250, je povinen nahradit zaměstnavateli skutečnou škodu, a to v penězích, jestliže neodčiní škodu uvedením v předešlý stav.

Srážka ze mzdy je možná pouze po dohodě

§ 147

(3) Srážky ze mzdy zaměstnance ve prospěch zaměstnavatele za přijetí do zaměstnání, ke složení peněžních záruk nebo k úhradě smluvních pokut nejsou dovoleny. Srážky ze mzdy k náhradě škody jsou možné jen na základě dohody o srážkách ze mzdy [§ 146 písm. b)].

tedy nepodepisujte žádný "doklad o manku", ale pouze tuto dohodu.

smrtivous

Neměla by být ta náhrada škody pouze cena produktu? Ten dárkový poukaz dal už ze své dobré vůle.

A proč, když zákazník produkt nakonec dostal? A v případě, že by ho nedostal, tak jste tak jako tak podniku škodu nezpůsobil, tu jste maximálně způsobil zákazníkovi.

 

donpapa

2x

A to kvůli stovky jste ochoten se dohadovat? Stovku v práci platíme za každé sprosté slovo, a to dobrovolně. Nemluvě o tom, že dneska jsem na rodinném obědě v hospě nechal daleko více jako spropitné. Pokud máte čas řešit takové ptákoviny, tak jste na tom skvěle.

 

radis

1x

Měl jste udělat naprosto jednoduchou věc, za kterou jste placen. Tu jste nezvládl, udělal ji špatně a naštval tím zákazníka, který si přišel stěžovat - to v lepším případě znamená, že už nedojde. V horším, bude vykládat, že to je tam špatně a odradí další.

Za chyby se platí - 100Kč je dobré...

 


1x

Jen si zvykejte na reálný život. U nás je za doslova drobnost -500 z osobního ohodnocení.

 

jurajjuraj*

0x

ono by se taky mohlo stat ze tam prijde sefuf znamy a da mu poukaz na 1000,- , taky mu to podepises? zakaznik dostal to co mel a vic bych neresil

Omyl. Zákazník sice nakonec dostal, co zaplatil, ale až po reklamaci a nikoliv v termínu, ve kterém to dostat měl. On zaplatil za to, že dostane bezchybné zboží hned a ne za to, že bude někde pobíhat, shánět vedoucího a k jídlu se tak dostane třeba o půl hodiny později. Stálo ho to minimálně čas, který pro něj v tu chvíli mohl být i velmi cenný (mohl třeba spěchat na vlak). Nějaký poukaz ve směšné ceně je jen slabá náplast na problémy, které mu tím mohly vzniknout. A ty případné problémy nezpůsobil vedoucí, ale nepozorný zaměstnanec. Proto by za ně měl nést následky on.

Mimochodem - takového brigádníka bych po druhé podobné chybě vyhodil. V tom případě bych mu asi onu stokorunu i odpustil.

 

priklad1*

V jakém termínu. Je nějaký termín nasmlouvaný v převzaté objednávce. Pouze pošta se u některých poštovních zásilek zavazuje k dodání v termínu. Pokud ho nedodrží, opět nehradí žádnou škodu, ale pouze rozdíl mezi levnějším poštovným. Jo někteří vědí všechno a často vědí úplné h...

Já bych magdon nikdy nevyhodil. Prostě vůbec nezaměstnal.

re4zon
A, mistni troll se objevil. Tobe bezne nosi jidlo mist hned az za pul roku domu, ze? Spokojenost zakaznika asi nema zadnou cenu, zbozi se prodava samo a penize rostou na stromech. Takze neni chyba zakaznikovi neco nedat, at si prijde stezovat a priste jde jinam, blbec.

 

re4zon

0x
Hm, tak to se seslo nekolik blbcu na jednom miste. Zakaznik by mohl taky prijit za vami, abyste chybu napravil. Sef by mohl poukaz odepsat, to se bezne dela, ne kvuli tomu buzerovat zamestnance, stacilo by rict dej si priste bacha. A nechci se do vas navazet, ale stovka mi prijde jako nic, akceptoval bych to jako pouceni. Jinde jsou schopni vam odpustit i velkou skodu, ale prijdete o vsechny vyhody, napriklad pri pridelovani smen nebo vybirani dovolene.

 

liska5

0x

Je jasné, že tu jde o pověst a ne o nějakou chybějící ingredienci. Jsou tací, co zajdou za šéfem se stokorunou a omluví se. Tady jde zas o to, aby si na něj šéf nezasedl a nezařadil ho mezi ty, kterých se chystá zbavit. Šéf nejspíš stokorunu odmítne, ale zároveň uvidí, že sis sáhl do svědomí a že Ti záleží, abys v podniku zůstal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]