Nejste přihlášen/a.
Zdravím,přišlo mi z plynáren,že mám malý nedoplatek,tak jsem reklamoval,že mám vše vyrovnané,načež mi odepsali,že je to nedoplatek na zálohy,které mi napočítali a o tutu částku mi ji zvýšili v měsíční záloze,já protože zálohy platím přímo z ůčtu a ne sipem,tak mě je nemohou sami podle libosti zvyšovat,já jim odpověděl,že zálohu zvyšovat nehodlám a že si klidně doplatím,protože mám zkušenost,že to vždy NĚJAK spočítali,aby nic nemuseli vracet a normální člověk se vtěch fakturách nevyzná,a tak se ptám,mají nárok,mě NUTIT ,abych si musel zvýšit měsíční poplatky?čeká mě nějaký postih,když odmítnu?a prosím,jen kdo tomu rozumí,aby mě pak nebouchal exekutor na dveře,děkuji.
A kolik jste doplácel za minulý rok; tedy v posledním vyúčtování vám vraceli nebo jste doplácel? Podle toho lze odpovídat alespoň trochu smysluplně...Pokud jste doplácel, pak vám oprávněně zvýšili zálohu a to byste měl respektovat...když už se nevyznáte ve faktuře za plyn...
A to je co chci vědět a o čem píšu,vám ji ZVEDL a mě ji ZVEDNOUT právě nemůže,protože já jim zálohy posílám k nim na ůčet a ZVEDAT můžou jedině ze SIPA a ted jde o to,jestli na to samovolné ZVEDÁNÍ aniž by to konzultovali,nebo vy to povolil,tak neváhají a samovolněZVEDAJÍ a jelikož to u mě nejde,tak je to asi se-re,a posílají upomínky za nezaplacení doplatku KTERÝ MI PORUČILI platit.
Nařizovat Vám nemohou nic. Taky asi nenařizují, tak jak to chápete Vy.
Ale mají právo požadovat takovou zálohu, jakou odhadují dle zkušenosti s Vašim odběrným místem. Vždy lze ale (ne)souhlasit s názorem druhé strany. Vše je o dohodě mezi Vámi.
"NĚJAK spočítali,aby nic nemuseli vracet a normální člověk se vtěch fakturách nevyzná"
Proč já se ve fakturách různých dodavatelů vyznám? Proč mi zase vraceli přeplatek? Sice malý ale vrátili.
Není chyba na Vaší straně?
Viktore, z Vás čiší zloba.
Nevím u jaké společnosti máte elektriku, ale většina co znám, mají v textu uvedeno, že si změnu záloh můžete domluvit i jinou.
Pokud je Vám ale milé, zlobit se a hledat problém, je to Vaše právo.
Ostatní by zvedli telefon, zavolali na jejich bezplatnou linku a sdělili jim, že nechtějí takovou zálohu, ale že chtějí jinou. Vyřešeno za 5 minut.
Hezký den.
Poslali mi vyůčtování a na další rok mě tam vypsali každý měsíc o 30kč navíc,že mám platit,takže mi to NAŘÍDILI aniž by napsali,že bych mohl,nebo chtěl,ale že mám ano,já jim napsal,že si klidně doplatím,že mi to nevadí,ale neustále vysírají kuli těm 30kč,tak nevím jestlije chyba ve mě,jak píšete,ale u vás je to JASNÉ,vy máte vše v malíku,kor za ty roky,co už jste tady a radíte,že.
Hned mě napadlo přesně to samé, co píše rádce vilik.
Každému odběrateli přijde při vyúčtování rozpis záloh na příští rok.
Vy se k tomu můžete vyjádřit, když se Vám to nelíbí, nebo se změnily podmínky užívání u Vás /odstěhování člena, jiné spotřebiče/.
Pokud nereagujete, má se za to, že se zálohami souhlasíte. A to je závazné. Stejně všechno dělá automat. U některých dodavatelů je informace, že ten zákazník, který platí z účtu, si nemá zapomenout upravit trvalý příkaz ve své bance.
Jinak, v každém zákaznickém účtu, pokud jste u dodavatele energie zaregistrován, si můžete výši záloh upravit on-line sám.
Oni Vám to nenařizují. Jenom postupují podle podepsaných podmínek.
I kdyby to byl rozdíl 10 deset korun, tak ta situace nastane stejně.
Doplatek v ročním vyúčtování? Tak máte snad přehled a tam vidíte kolik jste zaplatil na zálohách a kolik byla celková částka za odebrané kWh plynu přepočtené na m3. Buď zvýšíte zálohu, nebo budete muset šetřit plynem.
Já se ptám,jestli mají nárok,mě poroučet,kolik mám platit,já měl za to,že jako klient si stanovím nějakou odpovídající částku a pak je na mě,jestli budu doplácet,nebo si zvýším zálohy a ne tak,že mi budou nařizovat ,okolik si ji mám zvýšit,když to nemohou udělat oni ze SIPA,proč bych si měl u nich dělat bezůročnou spořitelnu ,abych se pak nemusel ptát,co jsou to JINÉ NÁKLADY a jiné položky -za co mě strhli atd,a když jsem jim psal,co to jako znamená,tak mě nikdo neodepsal,a toto zkoušeli i v ČEZU až jsem ty jejich vychcanosti musel dát jejich ombudsmanovi,který mi dal za pravdu a vše mi vrátit a omluvit se mi.
Tak když to již rozhodl ten jejich ombudsman k vaší spokojenosti, proč se tedy ptáte tady?Nebo čekáte nějakou lepší odpověď nebo radu?
Já si myslím, že od nich je to jenom návrh, ale nemusíte s tím souhlasit a klidně jim můžete napsat, že Vy preferujete platit zálohy nižší a pak případně doplatit nedoplatek. Mám to samé s elektrikou od ČEZ, také mi letos zvýšili zálohy o 2 stovky. Každý rok mi vraceli a letos jsem musela doplácet 800 Kč. Také mne to trochu namíchlo, teda ne to zvýšení záloh, ale to, že evidentně zdražili, protože jsem rozhodně netopila víc než jindy, protože byla mírná zima. Už dokonce přemýšlím, že přejdu po hodně letech jinam. ČEZ už to fakt přehání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.