Nejste přihlášen/a.
Dd, prosím o názor, co byste dělali vy. Mám řadu let stejné tel. číslo. Nyní mi několik měsíců volají lidé,kteří si mne pletou s pizzerií. Mé číslo je až na jedno čísílko totožné s číslem nonstop pizzerie,která navíc hojně prodává vouchery na své služby i přes slevové portály.Vysoké procento lidí se v tom jednom čísílku překlepne (celé číslo končí 2221 a oni často dají o jednu dvojku víc a jsou na mém čísle). V noci mb z osob.důvodů nevypínám, často tedy zvoní,totéž celý den.
Pizzerie si toto číslo zřídila před několika měsíci. Kontaktovala jsem je, bez reakce.Slevové portály dál prodávají jejich vouchery,číslo je registrované pod pizzerií v řadě katalogů a vyhůedávačů.
Denně mi volají a píši objednávky pizzy,volného stolu,dovozu jídla,dotazy na voucher. Zvednee hovor a:Prosím vás,chci jednu šunkovou, dvě sýrové...Dobrý den,rezervujte mi stůl...atd. Měnit své číslo se mi nechce, mám ho přes 20 let.
Děkuji.
Na chytrém/smart telefonu s Androidem jde povolit skupina vybraných kontaktů a pouze ti se ti dovolají, ostatní tel. čísla co nemáš v onom seznamu se prostě nedovolají. Nevýhoda je však jasná-pokud ti někdo známý bude volat z jiného tel. čísla, nedovolá se. Tato "skupina kontaktů" by se dala nastavit přes noc a přes den povolit "všechny kontakty".
Jen by mě zajímalo, jestli takové jednání - vydávat se za někoho jiného, předstírat obsluhu pizzerie, přebírat objednávky, být sprostý atd. - nemůže být nějakým způsobem postižitelné. Nevím, ale svým způsobem je to podvod, kazí to "dobré" jméno restaurace a může je to poškodit i finančně. To jen k zamyšlení.
Já sama bych se k takovému jednání nesnížila. A hlavně, pokud mne otravuje zvonění a požadavky, které jsou směřovány ve skutečnosti někomu jinému (jde o omyl), přece se nebudu vykecávat. Prostě řeknu máte špatné číslo a zavěsím. Dvě sekundy. Přebíráním imaginární objednávky strávím mnohem více času. Tak si řešení problému nepředstavuji. M.
@pavlos - v klidu? Ve větším, než: ano, hned si vás, píši, na 18.00 je zde ještě volný stůl, od 18.30 už by to mohl být problém, to víte, konečně můžeme začít fungovat, tak se rezervace hrnou...nebo: chcete velkou nebo malou, přidáte si k tomu něco navíc? Kukuřici? Dobře, na jakou adresu vám... Jasně! Tohle je naprosto ideální řešení, které mě vůbec nerozčílí
@martincakl - správně píšete, že je to chyba volajícího, proč tedy poškozovat restauraci?
Kdo určuje, kdo má větší nárok na své tel. číslo? Má ho ten, co ho používá již dvacet let? Nebo podnik, který se evidetně teprve rozjíždí? Kdo má ustoupit? Nevím, to fakt nevím. Ale já sama mám už třetí tel. číslo, takže vím, že pro klid duše a dobrý spánek bych ho měnila klidně i po čtvrté.
Však se nemusí představovat jménem té pizzerie a logicky ani nebude.
Pokud nějaké "pako" nedokáže vytočit správné číslo...a stává se to opakovaně..je to jeho chyba.
Kdy si se mi stalo něco podobného (ještě na vojně)..Nějaký obchod si chtěl na vojenské lince (čísle) objednat snad 200ks vajec v domění, že volá do drůbežárny. Asi 5x jsem se snažil vysvětlit, že má špatné číslo...bez odezvy. Když to bylo po šesté, objednávku jsem potvrdil i s dovozem vajec na 6h ráno.
Od té doby už se obchod nespletl. A byl klid.
Vydávat se za někoho jiného trestné je včetně náhrady škody a radit to může jen kretén. Za omyl nemůže pizzerie ani volaný, ale ten co to číslo vytáčí. Pokud si pizzerie změní číslo tak přijde o soustu kšeftů + musí všude zadat změnu čísla, takže bych taky nic neměnil. Říct "to je omyl slpetl jste si číslo" a zavěsit je jediná správná možnost. Hrát si na pizzerii a podobné vtípky jsou na přestržku, karma je zdarma a doufám že těm vtipným rádcům se to vrátí přesně tak jak radí...
Martin - uvědom si, že tím netrestáš to pako, ale pizzerii která nic blbě nevytočila a o tom telefonátu vůbec nic neví. Podívej se do zrcadla a řekni koho tam vidíš, jestli vtipnýho borce nebo pííííp..
asd1: Před nedávnem se mi stala opět podobná věc...na můj mail chodil mail mého jmenovce (není nás v ČR moc, ale pár se nás najde). Snažil jsem se jmenovce kontaktovat a věc vyřešit i s tím, že mu budu mailovou korespondenci přeposílat. Na margo toho člověka jsem řešil i telefonáty (nemáme podobná čísla, jen stejná jména).
Reakce? Nula..absolutně bez odezvy.
Tudíž když není zájem věc řešit na jedné straně, já ten zájem také nemám.
Ovšem klidně mne nazývejte kreténem..já to snesu.
P.S.: vždy se představuji svým jménem (příjmením) a předpokládám, že tazatel také. Pokud si tedy někdo "Nováka" splete s pizzerií...není to problém na straně toho, kdo telefon zvedne.
@martincakl - pokud normálně bude přijímat objednávky, v podstatě volajícímu potvrzuje, že se dovolal správně (tedy se vydává za někoho jiného). M.
72mona: Opět a ještě jednou...Nikde jsem neradil vydávat se za někoho jiného, opravdu nikde. A měnit telefonní číslo? Já mám stejné telefonní číslo 20 let a má ho mnoho set lidí... Tudíž bych já číslo rozhodně neměnil.
martincakl 9:07: "Ale objednávky normálně potvrzujte, přijímejte...dávejte slevy atd."
Tohle jakože není vydávat se za někoho jiného? Aha tak jasně...
asd1: Tak ještě jednou. Zazvoní telefon, představím se (tak to dělám vždy a předpokládám, že tazatel také) "truhlářství Novotný" (i kdyby jen Novotný). V tu chvilku normálnímu člověku dojde, že se nedovolal do pizzerie, omluví se za omyl..a zavěsí. V našem městě se pizzerie představuje v telefonu opravdu jako pizzerie (a ještě jejím jménem). A pokud to volající prostě nechápe a ještě se jedná o opakované telefonáty, klidně budu postupovat dle mého názoru.
A žalovat mne nikdo nebude, tím jsem si naprosto jistý. Nemá šanci.
asd1 uz te vidim pokud bys mel 15 takovych telefonu denne jak bys delal to co tu radis
a nikdo mu nerika ze se ma vydavat za nekoho , jestli mi nekdo zavola ze chce pizzu tak kde je problem? jo jasne za pul hodiny ti ji dovezu
jurajjuraj® a opravdu si myslíte, že je jednodušší 15x si vyslechnout a potvrdit objednávku nebo rezervaci a následně řešit nějakých dalších 10-15 telefonátů, kde jsou s tou pizzou, než rovnou 15x říct, že se jedná o omyl?
jako nevím, jak situaci řešit, ale moc si neumím představit, co by na tom měla řešit pizzerie. ta neovlivní, že se lidi překliknou v čísle a překliknutí se mohou stávat u jakéhokoli čísla. ale taky si neumím představit, proč by tazatel měl být tak dětinský a hrát si na pizzerku a přijímat objednávky.
tak na jednu stranu pizzerie nemuze za to ze zakaznici neumi vycvakat cislo ale jinak bych to resil stejne jak je psano vys, prijimal objednavky na rozvoz, sem tam nekomu rekl ze mu povezu pizzu jen kdyz mi da kilo do kapsy, slevovy kupon ze plati ale chci z toho neco do kapsy, objednaval stoly atd, casem ta pizzerie prijde na to ze bude lepsi zmenit cislo
Přesně tak. Docela bych se v tom vyžívala. Třeba říct, že už nedělají pizzu, ale přešli na svatební dorty. Tak jestli volající chce dort a kolik. Dodáváme ale až od 3 kusů výš.
Nebo že pan vedoucí má koronavirus. Nevadí Vám to? Na mně a kolegu totiž taky právě něco leze. Asi máme teplotu...
Já vím, že je to pitomé, po dlouhé pauze chce vydělat každý a kazit jim kšefty je pro ně nemilé. Ale asi jen tak si změní číslo. Je to pro ně taky dost nepříjemné. Mají třeba natištěné vizitky, různé reklamní letáky...a všechno předělávat.
Úplně nejlepší by asi bylo, kdybyste si změnila číslo Vy. Že ho máte už 20 let? Změna je přece život. A budete mít klid. Jaga.
Ale když o tom přemýšlím dál, ta restaurace za to nemůže, že zákazníci spletou číslo. Proto měním svůj názor - neškodila bych jim, jsou v tom nevinně. Číslo změňte Vy. Jaga.
pizzerie za to nemuze ale tak stejne za to nemuze tazatel
pokud to je pizzerii jedno co se deje tak bych si to uzival , nakonec by radi zmenili cislo
z meho pohledu jednoduche, pokud musi jet na nejake slevove kupony tak asi tak dobri nejsou, pokud by meli dobrou pizzu tak si ji kazdy koupi rad i za plnou cenu a nemaji potrebu delat tyhle akce, vzdycky kdyz vidim vsechny ty slevove portaly tak uz davam pozor
Pokud by šlo o mé soukromé číslo - oznámil bych mým lidem změnu a šel bych do nového. Staré číslo bych nabídl za zajímavou cenu pizerii. Mslm,že číslo,na které si zákazníci zvykli volat a je hodně podobné jejich by pro ně mohlo mít hodnotu.Kdyby ho nechtěli,nabídl bych ho konkurenci...
Pokud by šlo o pracovní,neřešil bych.Tam mi občas volají šílenější věci a v noci ho vypínám.
...Pizzerie si toto číslo zřídila před několika měsíci. Kontaktovala jsem je, bez reakce...
A na co má ta pizzerie reagovat? Že někteří neumí správně vytočit číslo? Já si na noc + sobotu a neděli dávám tiché zvonění / neznámá čísla nezvedám / na špatně doručené SMS neodpovídm a mám klid.
Nebo hovor zvedněte a položte telefon k puštěné televizi nebo rádiu at si volající poslechne zprávy nebo písničku.Vás to stát nic nebude a zaplatí si to on.
Dnes si můžete snadno změnit číslo.
V hloubi minulého tisíciletí jsme měli podobný problém. Mobily ještě nebyly, na pevnou linku se čekalo léta, byly "podvojky" my měli "popětku" . A číslo jsme "podědili" po japanoložce (to jsme zjistili ze starého telefoního seznamu). A to číslo zřejmě měli na letišti (Ruzyně) a když se nemohli domluvit s nějakým japonským turistou, dali mu ho. A tak nám o půl třetí ráno volali zmatení japončíci nevládnoucí žádným z nám známých jazyků ..
proc by ho menil kdyz ho ma 20 let? kdyby si to druhe cislo ( pizzerie ) koupil nekdo kdo ma 5 hovoru za tyden tak by se to urcite nedelo
Mně se líbil výše zmíněný návrh nabídnout číslo pizzerii. Jen je potřeba povzbudit jejich zájem problém řešit a chut nabídnout slušnou cenu. Je jasné, že podnik za problém nemůže, ale bohužel jsou to jejich zákazníci a na nich už závislí snad jsou. Já se jim ani nedivím, pokud problém neuvidí, nepocítí, nemají důvod ho řešit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.