Nejste přihlášen/a.
Prodáte zboží - se zákazníkem se dohodnete na platbě předem na účet.
Vystavíte ihned fakturu a zašlete mu ji na email?
NEBO
Pošlete mu číslo účtu a až poté co Vám přijdou peníze na účet vystavíte fakturu s tím že byla uhrazena a přibalíte mu ji ke zboží
které po připsání částky zasíláte?
Někerý účetní tvrdí že se to musí hned. Někerý tvrí že až potom. Tak se chci zeptat jak to děláte?
Když máte paušální daň tak pouze vystavujete faktury a někam si to značíte za kolik byly vystaveny faktury nebo vedete knihu vydaných faktur? (zase sem se setkal s odlišnými názory)
Jen z profese fakturantky. Při odběru zboží, vystavím FA buď v hovosti, nebo převodním příkazem /bankovní spojení je na FA/
Máteli knihu faktur, nebo sešit, který si nadepíšete kniha Faktur, a pak řádek po řádku si pod sebe zapisujete vydané faktury a jejich čísla. Při proplacení, udělejte pomlčku a zápis - zaplacena.
Jak Vám to už psala Sebod. Nebojtese, nic na tom není, to zvládnete. PT /stařenka/
Týpku, sebod Ti tu už dala velmi kvalifikované odpovědi a dala si s nimi dost práce, slíbila Ti pomoc po mailu. Proč se tedy ptáš znovu na to samé?
Takže znova. NEJDŘÍVE vystavíš fakturu. Zde jsou nutné údaje pro toho, kdo bude platit. Částka, za co se platí, jakým způsobem se platí, číslo faktury, datumy (vystavení, splatnosti, daň.plnění) atd. Jestliže plátce tyto informace nemá, NEMUŽE hradit. Pro představu - Tobě zaplatí PŘEDEM deset zákazníků na účet naprosto stejnou částku. Ty dostaneš do ruky výpis z banky a budeš , protože se Ti tam neobjeví jména vkladatele (nebo někdo to zaplatí z cizího účtu a bude tam úplně jiné jméno). A než dáš do kupy, co kdo zaplatíl, tak budeš . Proto každá faktura má SVOJE číslo, které plátce používá jako variabilní symbol. Podle toho dohledáš, co to je za platbu . Fakturantky mi dají za pravdu, že i tak je to někdy práce pro Sherlocka Holmse .
doplněno 08.04.10 01:06:Ty nebudeš mít paušální daň. Ty budeš uplatňovat VÝDAJE paušální částkou. To znamená, že nemusíš schraňovat účtenky zato, co nakoupíš - co je Tvůj výdaj.
budu si někam zapisovat vydané faktury nebo vést knihu faktur? Tak nějak jsi to napsal. Ano, budeš si zapisovat někam vydané faktury a tím pádem vedeš knihu faktur . Můžeš si to zapisovat třeba na futra od dveří. Jestliže je to přehledné, srozumitelné pro FÚ, tak je jen na Tobě, jakou tomu dáš formu.
Sebod, máš za jedna! Perfektní odpověď!
Mám taky jeden blbý dotaz: když nejsem plátce DPH, tak nemusím vystavovat tzv. příjmové doklady na zboží, které jsem nakoupil a vést sklad na kartách (něco jako příjem-výdej-zůstatek? Přeba automechanik, malá dílna, koupí 5 litrů oleje, nějaké díly, filtry, pár malých korunových součástek (něco jako do zásoby)a průběžně to montuje do aut. Třeba přijede zákazník, chce vyměnit olej, naleju 3 litry a vyměnín filtr. Vystavím montážní list, nebo paragon za hotové, kde je cena za 3 litry oleje, cena za filtr a cena za práci. Tak to chodí celý rok. Na konci roku vždy něco v zásobách zbyde, jak to mám vykázat? Nebo opravdu nemusím? jen účetní doložím vydané montážní listy? Na příjmových dokladech je zboží, které jsem přece za celý rok nakoupila, ale i některé zůstalo ve skladu (garáži). Nějteré věci třeba použiju až za rok, či dva? Opravdu nemusím vést skladovou evidenci? Děkuji
Jestli jsi nebo nejsi plátce DPH je celkem jedno.
Předpokládám že ti účetní ani nevede podvojné účetnictví takže jediné co jí vlastně zajímá je kolik jsi utratil (a je v zásadě jedno jestli za olej, náhradní díly, nový počítač nebo účet za služební telefon) a kolik ti lidi zaplatili. Klidně si ty jednotlivé doklady o nákladech jen nalep do sešitu a pak všechny sečti dohromady. Žádné skladové karty vést nemusíš, spíš jde jen o tebe abys měl přehled kolik čeho vlastně máš.
Účetní ti z toho na konci roku tedy spočítá že jsi měl náklady jsi měl třeba 800 000, a lidi ti zaplatili třeba 1 000 000. Pak už jen zbývá se rozmyslet jestli budeš danit paušálem z toho co ti lidi zaplatili (což by se ti za téhle situace nevyplatilo) nebo jestli si necháš započítat skutečné náklady a z těch 200 000 zisku zaplatíš daň.
Moc děkuji, opravdu nemám ani podvojné účetnictví, takže prostě co koupím, at už náhradní díly, oleje, benzín i třeba kancelářské potřeby a počítač atd..., tak všechny tyto doklady dám do jedné krabice a na konci roku ji předám účetní (at už třeba nalepené) a k tomu jí dám druhou krabici, kde budou mnou vystavené montáky (paragony za hotové-faktury nevystavuju). Z tohu rozdílu, jak jsi uvedl, třeba: Příjem...1 000000 kč a Výdej 800 000 kč = 200 000 kč je můj hrubý zisk. Ten budu danit. A teď co je ten paušál, kolik to je? A když je výhodnější to přepočítat, jak mi ta účetní spočítá ty skutečné náklady?
Mrkni na moji odpověď o kousek níž. Můžu mít hotové účetnictví pro někoho za tři hodinky (myslím malého podnikatele), je to pro mě sranda, koukám přitom na televizi a lístky házím do programu, který mi na konci vyplivne, kolik budeš danit. Nebo to budu dělat pět hodin a přemýšlet, JAK to udělat, aby podnikatel NEMUSEL danit a přitom nepřišel do konfliktu s FÚ. Víš sám, že ne každý, kdo se vyučil automechanikem, je DOBRÝ automechanik. A tak to je i s účetní.
Jestliže použiješ variantu výdaje paušálem, tak Tě nemusí zajímat skutečné výdaje. Spočítáš si příjem a z toho odečteš 80% pro živnost řemeslnou, nebo 60% pro ostatní živnosti. To je vlastně ten PAUŠALNÍ VÝDEJ. Je to o moc jednodušší a ve většině případů i pro podnikatele vyjdou daně lépe. Ale...jestliže ten rok hodně nakupuješ(nářadí, nové zařízení dílny, platíš leasing na auto atd) , tak pro Tebe může být lepší využít skutečné výdaje. Na to je třeba kouknout.
Petr. Proč by se mu nevyplatil paušál? Já předpokládám, že u tazatele se jedná o živnost řemeslnou a tam je paušál 80%. Takže mu to vyjde nastejno a má s tím míň práce. Záleží, na co má vystavený ŽL.
Beru zpět. Za téhle situace se mu to opravdu může vyplatit, neznám aktuální hodnoty paušálu na řemeslo - podnikám v jiném oboru.
ˇUčetnictví se nesmí brát jako nuda . Já to beru jako zábavu a mám radost, když mi nějaký neštastník přinese nějakou HRUZU a mě se povede mu to spočítat a vymyslet k jeho spokojenosti. Ale zato něco chci. Sponzoruji jeden dětský domov, tak většinou takového podnikatele ukecám na to, aby něco dal dětem. Třeba hloupost - hračky po svých dětech, vyřazený počítač apod. Kdyby platil daně, tak se z těch jeho peněz k těm dětem nic nedostane. Takhle jim udělá radost a kolikrát ho to nic nestojí
S tou podporou souhlasím. Třeba díky nám se snad o něco lépe spí dětem v jednom loni otevřeném "Klokánku"
PS: a záměrně to na shopu nemáme uvedené - neděláme to proto že chceme získat "reklamu" a zapůsobit na klienty, ale protože prostě chceme pomoci tam kde je to potřeba...
doplněno 08.04.10 11:05:Jo a k té "hrůze" - jsem zastáncem toho že člověk má dělat to co ho baví. Mě by to asi nebavilo, ale nevidím nic divného na tom že tě účtařina baví, zvlášt když dostaneš nějaký složitější úkol a ne jen sečíst pár kolonek.
Ted si to vystihl. Házet do počítače plus, mínus...to mě moc nebere. Ale vymyslet, nějakou legální kličku . Kdyby ty peníze z daní šly na něco pořádného, tak at každý něco platí. Ale takhle ...
Petr123. Proč se mu nevyplatí paušál?Já předpokládám, že tazatel má ŽL na živnost řemeslnou a tam je paušál 80%. Takže vyjde nastejno. A má s tím méně práce.
Vést skladovou evidenci je dobré pro Tebe. Z účetnického hlediska je to v Tvém případě zbytečné. To, co koupíš je výdej, co prodáš je příjem. Jenom pozor na předměty, které nelze odečíst najednou, ale patří do odpisových skupin. To potom dáváš do ročních nákladů jen část z ceny.
A takto bys to dělal i v případě, že bys byl plátce DPH. Drobní podnikatelé se často bojí stát se plátcem. Ale když jim mrknu na účetníctví a vysvětlím jim, že na tom mohou i vydělat, tak se k této dani rádi přihlásí
K montážnímu lístku bys měl vystavit přijmový doklad. Jeden dáš zákazníkovi, jeden přicvakneš k montážnímu listu a dáš do účetnictví
Pokud je většina jeho klienů neplátci DPH tak by na tom moc nevydělal, naopak by se z hlediska jeho klientů o něco zdražil svou práci
Petře, ano, to je pohled laika. Budu muset zdražit. Ale dobrý účetní Vám musí umět spočítat, kolik jste na DPH schopen vydělat. Pak můžete zlevnit svoji službu a s cenou jste nastejno. Ne nadarmo se říká, že o výsledcích firmy rozhoduje účetní (ale musí být dobrý ).
Rád se nechám poučit, neříkám že to nemůže být pravda. Nejsem studovaný účetní.
Můžeš mě uvést nějaký příklad jak by se dalo ušetřit? Třeba konkrétně s tím autobazarem. Veškeré drahé servisní zařízení už majitel má, prostory jsou vlastní takže nájem neplatí (navíc na nájem je 0% DPH), nové firemní auto taky neplánuje, kupuje v podstatě jen díly které potřebuje na vyřízení zakázky. Většina odběratelů jsou neplátci DPH.
Protože je tady jedna lepší odpověď než druhá tak jedna odpověď jak se to většinou dělá...
Pokud je klient firma tak může chtít nejdříve vystavit zálohovou fakturu, tu zaplatí a potom se mu se zbožím pošle vyúčtovací faktura.
Pokud jde o koncového klienta který nepodniká, tak mu stačí poslat nějakou výzvu k platbě, kde je samozřejmě uvedeno na jaký účet má zaplatit, jakou částku má zaplatit a pod jakým variabilním symbolem to má zaplatit (třeba u eshopu je to číslo objednávky). Po tom co klient zaplatí se mu se zbožím pošle i ostrá faktura.
Jenom ještě upřesňuji že jde o situaci pokud já jako dodavatel vedu daňovou evidenci (většina menších firem). Pokud byste vedli účetnictví ("podvojko") tak mám pocit že se faktury musí vystavovat vždy i pro zaplacení zálohy. Jestli jste plátci DPH nebo ne na to nemá vliv.
Petr 123. Ano, mělo by se to řešit zálohovou fakturou. To tu bylo řečeno. Jde to i tou výzvou o zaplacení. Ale proč si přidělávat zbytečné papírování? Pro podnikatele, jako je Týpek, stačí ten nejjednoduší postup a co nejméně papírů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.