Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bulharsko 2020

Od: babajaga® odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

chtěla bych poprosit o radu. Jezdíme už několik let k moři. Trpím totiž lupénkou a ta slaná voda i vzduch mé pokožce velice prospívají. Dědu beru s sebou, aby se mu doma nestýskalo. Takže to není dovolená na chlubení, aby sousedé koukali, ale kvůli zdraví. Jenom ta nejobyčejnější, pouze se snídaní, ostatní si zařídíme sami. Vadí mi ty dovolené AI, kdy lidé jen baští a válejí se u bazénu a přijedou domů o 10 kilo těžší. Šetříme na to vždycky celý rok.

Zažili jsme různé CK - Fischer, Blue style, Krasim, Alexandria, Čedok aj. Nikdy nenastal problém. Dovolenou si hledáme už předchozí rok, v prosinci. Chceme totiž letět "od nás" a z našeho letiště je letů velice poskrovnu. Tak si to snažíme zařídit co nejdřív.

Letos se nám zadařilo. Bulharsko, Nesebar, snídaně, odlet Padrubice, 21.8. až 4.9., přesně, jak jsme chtěli. Cena přiměřeně slušná. Zařídili jsme si to už v prosinci, zaplatili 1. splátku a taky hned cestovní pojištění od Axy. Tady se zastavím. Pracovnice agentury Invia nám nabídla "lepší" pojištění. Prý jsme v letech, do odjezdu je daleko, stát se může prý cokoli, pojištění bude krýt na 100% i problémy, kdybychom nemohli z nějaké příčiny odletět. Třeba prý nemoc nebo úraz. Byla by vrácena celá částka. Tak jsme si připlatili. Toto ovšem bylo pouze sjednané "na pusu".

Dneska to na 100% vypadá, že z letošního moře nebude nic. Chtěla bych vědět, co mám podniknout. Z agentury ani z CK se zatím nikdo neozval. Mám sama dovolenou zrušit? O co asi přijdu?

Mezitím jsme 3. února zaplatili 2. splátku v polovině ceny. To by už pořádně bolelo, kdyby to nevrátili. CK se prý ohánějí brzkým zabukováním letenek. U nás se ale jedná o nejlevnější charterový let, bez jakýchkoliv služeb, bez občerstvení a tak si myslím, že toto se nezabukuje tak dlouho dopředu.

Zajímalo by mě, co mám dělat? Zrušit dovolenou sama a to hned, nebo čekat, až se ozve sama cestovka, přípaně agentura, která dovolenou zprostředkovala?

Mám z toho špatné myšlenky a strach. On důchodce honem neušetří na dovolenou u moře, dá to práci, co si budeme povídat.. Tak se bojím, abychom o peníze nepřišli.

Co byste mi poradili? Mám jednat sama, nebo vyčkávat? Děkuji za pochopení - Jaga.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

prestik*

3x
Neporadím, ale snad alespoň trošku povzbudím. Bulharsko považuji za velice sympatickou zemi, už od dob filmu Тримата от морето. Také je s námi historicky spjato, Václav Stříbrný je faktickým zakladatelem moderního bulharského zemědělství. Není divu, že Černé moře v Bulharsku je druhým českým mořem, hned po chorvatském Jadranu. I vnitrozemí státu má mnoho co nabídnout. At vám to dobře dopadne.

Děkuji za slova povzbuzení, Přeštíku. Jaga.

 

007cz

2x

Jsme na tom podobně, mám přišlo tohle. Jak to budu řešit jsem se ale ještě nerozhodnul. Nikdo neví kolik cestovek přežije.

Rozhodujte se bez rizika, v nejhorším případě vyděláte!

Cestovní kancelář Alexandria vnímá a chápe znepokojení zákazníků způsobené obavami ze šíření koronaviru. Naším cílem je bezpečnost a spokojenost našich zákazníků. Chápeme, že v současné situaci se lidé bojí nejen o své zdraví, ale také o své peníze.

Snažíme se udělat vše, co je v našich silách. Jsme rádi, že Vám můžeme nabídnout několik možností, které pomohou při vašem rozhodování a zároveň Vás nenutí se rozhodnout nyní, kdy ještě nevíte, jaká bude reálná situace v době Vaší dovolené.

Na všechny zájezdy (platí i u již zakoupených zájezdů, včetně Vašeho), z nabídky CK ALEXANDRIA na léto 2020 se nově vztahuje následující akce:

Každý zákazník CK ALEXANDRIA má až do 30. dne před odletem či odjezdem možnost se rozhodnout a vybrat si z následujících možností:

a) možnost rozhodnout se, že si chci svůj zájezd odložit na rok 2021 a získat 125% hodnoty zaplacené částky.

Rozhodne-li se zákazník nejpozději 30 dnů před odletem, že má zájem svůj zájezd zrealizovat až v roce 2021, získá 125 % hodnoty zaplacené částky k čerpání na nákup libovolného zájezdu z nabídky CK Alexandria na léto 2021.

Zákazník má možnost vybrat si tento zájezd až do 31. 3. 2021.

Hodnotu 125% částky zaplacené na zálohách dle Smlouvy o zájezdu lze čerpat na zájezd v ceně minimálně odpovídající této hodnotě či vyšší.

Např. pokud jste na zálohách zaplatili 20 000 Kč a rozhodnete se nejpozději 30 dnů před odletem, že preferujete dovolenou odložit, budete mít místo 20 000 Kč rovnou 25 000 Kč na nákup zájezdu na léto 2021. Toto navýšení nelze vyplatit v penězích.

b) realizacezájezdu dle smlouvy,

c) možnost změny zájezdu zcela zdarmaaž do 30 dnů před odletem (detailní informace a postup zde)

d) možnost zrušení zájezdu bez uvedení důvodu za minimální stornopoplatek ve výši 10% z ceny (nově až do 30 dnů před odletem tedy ve stejné výši, jaká je platná i nyní).

Podmínkou k možnosti uplatnění uvedené akce je platba předepsaných záloh dle Smlouvy o zájezdu, tedy doplatek do 50% ceny zájezdy do 31. 3. 2020.

Případné zrušení zájezdu z důvodu karantény nebo jiného bezpečnostního opatření se řídí platnými zákony, Alexandria tedy zruší Smlouvu o zájezdu a nabídne Vám možnost vrácení peněz za zrušený zájezd či možnost rozhodnout se, že si chci svůj zájezd odložit na rok 2021 a získat 125% hodnoty zaplacené částky (za stejně výhodných podmínek, jako je uvedeno výše ve variantě a).

Nemusíte se rozhodovat nyní. Můžete se v klidu a bez rizika rozhodnout až podle aktuální situace před odletem, zda a kam chcete cestovat, příp. že si chcete dovolenou odložit a své peníze zhodnotit.

O své peníze v žádném případě nepřijdete!

 

etana*

2x

Já bych počkala, Invia si nemůže dovolit "zkrachovat", nevracet za jí zrušené dovolené atd. A srpen je daleko. Předpokládám v létě nějaký sice omezený provoz, ale zatím bych se neděsila, jen bych před doplacením zájezdu požadovala po Invii písemné prohlášení, že zájezd se uskuteční a pokud ho zruší, v rámci sjednaného a zaplaceného pojištění vrátí plnou cenu. Vše výhradně písemně, žádné povídání po telefonu, nikdy.

donpapa

1. Invia.cz je agentura, tzn. zájezdy pouze prodává, ale neorganizuje,

2. předpokládám, že ji zůstává pouze odměna za zprostředkování a rozhodující čast předává cestovní kanceláři. Pokud cestovní kancelář platí zálohy hoteliérům a leteckým společnostem, tak peníze zákazníků jsou třeba v Egyptě, v Řecku, atd.

3. Invia.cz je bezesporu bohatá a úspěšná společnost, ale dostanou se peníze zákazníků k ní zpet z ciziny? Nevím.

etana*

Donpapa, já vím, co je Invia. Je to agentura, která nejen vyhledává optimální zájezd, ale i přebírá veškerou administrativu s tím spojenou, výběr peněz, vesměs i reklamace atd. Její podnikání je založené jen na pověsti...a má tolik vedlejších investic, že nemůže riskovat zánik. Ani za cenu velkých ztrát.

 

navstevnik

2x

Dobrý den, dívala jsem se na smluvní podmínky INVIA a píšou tam, že teď byste při stornu zaplatili "skutečně vynaložené náklady", nejméně 10% ze zájezdu. Sama INVIA má na svých stránkách informaci, že ty skutečné náklady jsou teď i mnohem vyšší, než těch 10%. Taková Alexandria má u storna prostě napsáno těch 10%, to se mi zdá jako férovější jednání.
Napsala bych e-mail na INVIA, aby mi zjistili, kolik by mě stálo to storno a pak bych se rozhodla, co dál. Kdyby to bylo do 10%, stornovala bych to. Chtěla bych tu odpověď zase e-mailem.
Storno bych preferovala, protože nevíme, jak se bude situace vyvíjet. Nejen u nás, ale i v jiných státech a v letecké dopravě. A karanténa po návratu domů by byla na 100%. A nevíme, jak na tom cestovky budou, nakonec by třeba neměli peníze k vrácení.


Máte pravdu, Návštěvníku, když se neozývají oni, zkusím jim napsat já. Je mi to dost líto, smířili jsme se s tím, že dovolená nebude a chápeme to, ale ještě přijít o peníze, to by bylo dvojnásob špatné.

Děkuji všem, kteří mé otázce věnovali svůj čas. Buďte hlavně všichni zdraví. Jaga.

 


2x
Zrušil jsem Egypt těsně před doplatkem. Přijdu o zálohu, která činí 1500 na osobu, plus pojištění a parkovné, nicméně žádám zpět uhrazení zálohy dle paragrafu 2535. Ono totiž cestovky mají od asociace cestovních kanceláří doporučené vydávání voucherů, takže peníze nechtějí vracet. A já nechci mít haldu peněz u cestovky rok nebo dva. I když dají 25% navíc, stejně si to zase vemou zpět na ceně zájezdu. A když náhodou bude zájezd levnější, rozdíl nevrátí.

 

 

joudic*

0x
pujde to pokud bude otevrene i bulharsko... uz ustupuji, po navratu vsak skoncite v karantene a asi bude i trochu na vlastni riziko to, ze na stejne misto muze prijet jeden, ktery to tam behem tydne rozsemeni jak na te vyletni lodi v japonsku
houbes*
Osobně si myslím, že opatření bude přísné co se týče jezdit na dovolené. Možná takové 2 roky na hranicích budeme muset dokazovat lékařskou zprávou, že nemáme covid-19. Ale mohu se mýlit, kdo s čím přijde

 

liska5

0x

Předevčírem to bylo v rádiu na Dvojce. Radili lidem, co jedou už v květnu, doplatit. A že pak bude vráceno vše.


To se mi zdá absurdní. Když o situaci vědí a jsou připraveni vracet, proč tedy chtějí doplatit všechno? Tomu nerozumím. Když se dovolená neuskuteční, proč doplácet za něco, co zaručeně nebude?

Teď mi třeba mají vracet 15 tisíc korun. Poslední splátkou v červnu doplatím dalších 15 tisíc. A oni mi pak všechno vrátí?

To mi opravdu připadá, jako šití boudy na klienty. Když mi teď nemohou či nechtějí vracet dejme tomu těch 15 tisíc, potom mi těch 30 vrátí v pohodě? To zní jako nepovedená pohádka.

Nejsem už mladá ani naivní a připadá mi to něco podobného, jako když kočka slibuje, jak bude mít ráda myšky.

Jestli je to jinak, vyveďte mě z toho, prosím. Zatím mám názor, že se jedná o nepřímou úměrnost. Čím víc do toho nacpu, tím míň se mi vrátí. Jaga.

Je otázka, kdo tento postup doporučoval. Určitě to nebyl někdo z cestovní kanceláře, spíše někdo nezávislý nebo ten, kdo hájí zájmy klientů. Možná se mýlím, ale zdá se mi, že tu jde o čas a nervy, kdo déle vydrží. Když je klient rozhodnut, že nepojede v žádném případě a zájezd před odjezdem stornuje, přijde o určitou částku, která zůstane CK. Ale když cestovní kancelář do poslední chvíle očekává, že se zájezd bude moci uskutečnit a z důvodu vládních opatření to nevyjde, tak musí vrátit zákazníkovi celou částku. Záleží však na všeobecných podmínkách, která mohou mít jednotlivé CK odlišné.

My máme stejný problém jako Jaguška, asi obětujeme storno poplatek. Určitě nebudeme chtít voucher na nějaký příští zájezd, není totiž jisté, zda ta či ona CK přežije do příštího roku.

 


0x

A co když se ta Invia "položí"? Prostě udělá bankrot? Tak kdo potom příští rok bude vracet peníze lidem, kteří si tu dovolenou odloží na rok 2021? Ono je to hezké nyní slibovat lidem navýšení o několik procent, když nebudou muset vracet ani korunu, ale jak a čím se mohou zaručit, že budou ještě oni schopni za rok normálně fungovat? Aby pak za rok zase nepsali, že bohužel nepočítali s tím, že by se jejich podnik "zhroutil" a že jsou v insolvenci a že nemohou plnit. Já bych určitě nic neprodlužovala na příští rok a žádala bych vrátit peníze. A rozhodně bych teda nic nedoplácela. I v tom radiu mohl mluvit někdo, kdo ví prd, nebo to byl někdo z nějaké cestovky a ten má zájem, aby lidé nechtěli vracet peníze. Tomu bych vůbec nevěřila, dneska může každý kecat co se mu zachce.

 


0x

Určitě nepojedete, ck se daly slyšet, že kdo nepožádal do 30.3. o vrácení zálohy 1500, pěníze zět nedostane a bude mu nabídnut zájezd až se bude jezdit, to ovšem můze být až za dva roky. Jsem ráda, nže jsem to zrušila včas. 1500 oželím, kdo ví, co bude potom a zda budu chtít někam jet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]