Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, rád bych poprosil o radu, jak dále postupovat v následujícím případě. Na Aliexpress jsem si objednal a zaplatil jisté zboží v bílé barvě, dle nabídky prodejce. Po zaplacení mi prodejce sdělil, že uvedený produkt v bílé barvě nemá na skladě a má ho již pouze v černé barvě a zda může poslat černý. Obratem jsem mu sdělil, že je mi líto, ale že chci jen bílý.Odepsal dobře dobře, at otevřu Open dispute a že mi vrátí peníze. Zkusil jsem tedy spor otevřít, ale nešlo to s odkazem, že to půjde až za 10 dní. Čekal jsem tedy a postupem času jsem zjistil, že bylo prodejcem něco odesláno. Následovala nekonečná diskuse, kdy jsem se snažil zjistit, zda něco prodejce tedy odeslal nebo ne a pokud ano, zda je to mnou požadované zboží, tedy v bílé barvě. Znovu jsem ho upozornil, a´t mi v žádném případě neodesílá černou variantu. Zase jen zmatené heslovité odpovědi, ano friend, pošlu peníze, příště dám slevu friend apod., prostě jako u bláznů. Dnes, kdy je zboží již na naší poště mi konečně na stručný dotaz odpověděl, že poslal zboží v černé variantě, které nechci. Otázka zní, jak dále v takovém případě postupovat, abych dostal peníze zpět. Mám tedy v úmyslu zboží nepřevzít a počkat, až půjde spor otevřít a pak tam uvést, že mi zboží nebylo doručeno. Předpokládám, že pošta ho odešle zpět do Číny. Také mám otázku, zda mám prodejci něco odpovídat, třeba že je podvodník a že zboží nepřevezmu, nebo neodpovídat a čekat. nevím totiž, zda při řešení sporu má Aliexpress přístup do naší vzájemné korespondence či ne, takže abych si přiznáním, že zboží nepřevezmu ještě neuškodil.
Díky moc za radu.
Ještě se mi nestalo aby spor nešel otevřít. Něco jsi dělal blbě. Tvoje chyba. Nereagoval jsi a tak odeslal dle jeho nabídky. Jistě můžeš nepřevzít. Takovou zkušenost nemám. Číňan má evidenci zda zboží došlo až na poštu. Nebo po doručení otevřít spor. Můžete se dohadovat, foto bude nutné. Aliexpress to rozsekne. Chceš peníze zpět. Proč ne. Dostaneš je až vrátíš zboží. Poštovné hradíš sám. Nebo chceš slevu třeba 50% třeba ji dostaneš a nemusíš nic vracet.
Nejspíš zboží není posláno doporučeně, takže jakpak nepřevzetí. Mně pošta nechá balík na schodech a je vymalováno.
Zboží bych převzal a otevřel spor. Jako důkaz bych zkopíroval korespondenci, že jinou barvu nechci. I když Ali má zajisté přístup i do vaší korespondence.
Stalo se mi něco podobného. Peníze vrátili. Všechny. Mmch. mě to zboží ještě nedošlo, ale prý je na cestě. Poslali mi sledovací číslo podle kterýho stejně nevím kde zboží je, protože jsem objednávala už 16.9. . Myslím si, že z toho co jsme si s číňanem psali pochopil, že zboží nechci a sledovací číslo si jen vymyslel.
Free pošta má lhůtu 60 dnů. Ta ještě neprošla. Divím se, že vrátili peníze. Asi se nechali oblafnout. Číňan vždy hned po odeslání objednávky uvádí sledovací číslo. To spíš vyčůraný čechácek si to rozmyslel a tvrdí, že nic nedošlo. Mám 800 objednávek a všechny došly. Pouze některé vůbec nebyly odeslány a následně vráceny peníze. Asi dva případy poškození poštou, na slib, že pošle znova, taky nedám.
Jak už jsem psala objednávala jsem 16.9. , takže 60 dní už uplynulo. A vzhledem k tomu, že mám za sebou několik stovek objednávek a toto byl první spor si opravdu nikdo nemůže myslet, že jsem vyčůránek. Poslední pohyb ve sledování byl koncem října kde bylo napsáno odklon od země příjemce, takže fakt nevím. Už to neřeším, peníze poslali.
Tak na co si stěžovat. Někdy se stane. Peníze vrátili, objednám znova. Mně spíš vadilo že jeden nabízel skřípce a přišla menší velikost. Jistě Číňan nabízel všechno možné, blafoval. Chtěl jsem slevu a dostal. Objednal jsem u jiného se stejnou nabídkou a vše se opakovalo. Jedině vysvětlení že nabízí zboží pod dvěma obchody.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.