Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny. Nejmenovaný prodejce nabízí (jako jediný v ČR) na svých internetových stánkách zboží, které mi i po zaplacení není schopný dodat, protože ho neumí sehnat. S platbou problém není, hodněkrát jsem už od něj nakupoval, peníze by mi vrátil, ale to já nechci. Trvám na tom zboží, které se dá sehnat, při troše štěstí, jen v zahraničí ale za dvojnásobnou cenu. A mě už po 3 měsících oddalování a výmluv došla trpělivost. Jasně, nejde o život, jen mě zajímá, jestli je jeho povinností nabízené zboží sehnat?
Za odpovědi a rady děkuji
Mám eshop a nabídnu pohled i z té druhé strany. Hodně záleží na tom, kolik produktů má eshop v nabídce. Prodejce zboží obvykle nevyrábí, ale nakupuje u dodavatelů za obchodní cenu, která je nižší, než končená prodejní cena u zákazníka. Při velkém množství produktů se může stát, že výrobce zvýší cenu (třeba o 30 nebo 50%) a majitel eshopu se to hned nedozví. Zjistí to až v případě, že dostane objednávku od zákazníka. Podobnou věc jsem řešil několikrát, ale v rámci férového jednání jsem zákazníkovi vždy ponechal původní cenu, kterou viděl na mém eshopu. U jedné objednávky neprodělám velkou částku...
Může se stát, že výrobce ukončí výrobu nebo dané zboží přestal nabízet. Většinou se dají nalézt alternativy - podobné výrobky v zahraničí. Pokud bych byl v podobné situaci jako eshop tazatele, objednal bych uvedené zboží i za vyšší cenu a nabídl za původní (nezvýšenou) cenu. Na této objednávce sice nevydělám, ale zákazník mi neuteče jinam.
Pokud mám jednu nebo dvě "prodělečné" objednávky za rok, určitě nebudu celkově ve ztrátě a zákazník bude spokojený.
Prodejce nepřinutíte uzavřít s Vámi nwvýhodnou smlouvui, sehnat zboží v zahraničí a dodat Vám je za poloviční cenu.
Takový požadavek není fér.
Prodejce by ale měl jedmnat jednat jinak. Místo oddalování a výmluv měl komunikovat narovinu, informovat Vás o situaci a nabídnout Vám zboží za aktuální cenu. Nemluvě o tom, že by měl na webu uvádět aktuální ceny i možnosti dodání.
Jeho povinností to není, zejména, když se chová solidně a informoval Vás, že je zboží nedostupné a nabídl vrácení peněz. Určitě ví, proč to dělá. Zřejmě měl kdysi možnost to zboží dostat z takovou cenu, aby na tom neprodělal. Jenomže všechno se mění a on nyní zistil, že už to za tak výhodnou cenu nesežene, tak raději preferuje zrušení objednávky s tím, že Vám částku vrátí. Když na to nepřistoupíte, je to jenom Vaše věc a Váš problém. Nic na něm nevymůžete. On nepochybil.
V tom případě ale Vy víte, že to ani ten prodejce nemůže sehnat za původní cenu. Tak mu nabídněte, že zaplatíte tolik, kolik si řekne, když to sežene. A Vy víte, že jde o sběratelský kus, u kterého cena stoupá, tak nemůžete prodělat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.