Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu, moje stará účetní mi pořád tvrdí že ke každé faktuře přesto, že je na ní napsané, že byla placena v hotovosti musí být ještě příjmový doklad - např dobírka PPL - je tam akorat listek s logem PPL napsano 1x balik a cena- konec.Již několik dodavatelů mi říkalo že to není pravda a tento doklad není potřeba, stačí FA.
Poradí někdo zkušený?
Zde je diskuze na toto téma - je fakt, že názory se různí : business.center.cz/...
Já bych souhlasila s posledním názorem v diskuzi, že stačí na faktuře potvrzení o platbě v hotovosti a pro zaúčtování platby z pokladny by měl být vystaven výdajový pokladní doklad s odvolávkou na číslo faktury. Nakonec to můžete upřesnit ve vnitřní směrnici o pokladně.
Nevím, jestli jsem "zkušená", ale dělám manželovi faktury už 6. rok. A když mu někdo chce zaplatit hotově, vyrobím příjmový doklad. Chápu to laicky tak, že musí být nějaký papír, na jehož základě přibudou "do pokladny" hotové peníze. Kdybych to neudělala, jeho účetní si stejně takový doklad napíše sama, protože by neměla jak podložit peníze v pokladně.
Samozřejmě, že žádnou skutečnou pokladnu nemáme, ale v daňové evidenci (a určitě i v účetnictví) se pohybují peníze virtuální (tedy bezhotovostní převody přes bankovní účty) a peníze hotové (tedy jakási pomyslná pokladna). A na každou částku musí být doklad. Je pravda, že se některé administrativní procesy zjednodušují (třeba se nevyžaduje na všem razítko), ale dokud nebude vyřčené slovo platit totéž jako papír, bude asi muset být holt ten papír...
Nevím. Manžel přijímá platby v hotovosti málokdy, takže není pro mě problém jednou za čas vypsat doklad. Pochopila jsem, že je rozdíl mezi fakturou, která je uhrazena bezhotovostně (zařadí se do faktur) a fakturou uhrazenou v hotovosti (měla by být mezi pokladními doklady jako příjmový doklad) a to asi dělá problém v evidenci, protože prý je důležité, aby navazovala číselná řada faktur (čili je to kvůli tomu, aby se finančákům lépe kontrolovalo).
Také si děláme účetnictví...Když vystavíme fakturu, kde je částka, za co se platí a i když je tam napsáno, že způsob úhrady je v hotovosti (sice to je jen občas, ale je), a předáme fakturu k proplacení, tak ten, kdo fakturu přijal a dal nám peníze, nám ještě dává podepsat doklad, že peníze vydal, a my máme u sebe také podepsaný příjmový doklad. Jestli to tak být musí či ne jsme zatím neřešili, kdysi nám to tak účetní vysvětlila, tak to tak děláme, nikdo se nepodivuje a naopak ty firmy, se kterými obchodujeme, to dělají také tak, také mají příjmové doklady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.