Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Agrese na silnicích

Od: jitka9 odpovědí: 27 změna:

Děkuji všem, kteří to dočtou až do konce a napíšou vlastní názor.

V posledních pár týdnech, kdy jsem najezdila shodou okolností o docela hodně kilometrů víc, než běžně jezdím, jsem si začala všímat zvláštního jevu. Denně se najde někdo, většinou ne jenom jeden řidič/ka, kdo udělá na silnici nějakou "blbost", víc nebo míň nebezpečnou.

Dám alespoň nějaké příklady. O víkendu mě v úseku, kde to znám a vím, že se blížím ke STOPce, předjížděly dvě auta co, místní situaci očividně neznaly a téměř mě vybrzdily, když musely dávat přednost, se kterou nepočítaly. O kus dál mi vyjelo auto úplně před čumák, ale pak mi začalo ujíždět. V noci ze soboty na neděli jsem potkala mezi vesnicemi někoho, kdo jel vážně divně, úplně prostředkem a nechtělo se mu uhýbat. No a těsně před cílem měla řidička na hlavní silnici sice přednost, ale zastavila a čekala, až projedu já.

Předvčírem jsem odbočovala z hlavní silnice doleva na silnici vedlejší, v protisměru jelo auto. Tak čekám, že budu zastavovat já a on projede - nenapadá mě situace, kdy by dával přednost on mě - jenže zastavil i on a ukazoval, asi at jedu. Přitom je to úplně jednoduchá křižovatka do T, žádné složitosti ani chybějící značky. Večer znova, dojíždím felicii, která jede mimo obec cca 70, docela přehledný úsek, a tak začínám předjíždět. Ve chvíli, kdy zapnu blinkr, felicie přidává, přičemž končí tak na 120. Nemá cenu závodit, sice jsem předjela stejně - přece nebudu brzdit a řadit se zpátky jenom kvůli tomu, že je někdo blázen - ale o kus dál zastavila, at je takový blázen radši pryč. Do večera mi z toho bylo nějak divně, když si pomyslím, jak by to dopadlo, kdyby nám před auta něco vyběhlo. Nesnáším nebezpečnou jízdu, s kamarádem kamaráda jsem si udělala "zle", když jsem mu normálně naplno vynadala, že jezdí jak totální č..., když jel po tmě na státovce 196 kmh. To jen tak na okraj, ale další příklad bláznovství.

Včera jsem jela po dálnici, v pravém pruhu dojíždím dva kamiony, dívám se do zrcátka, za mnou na první pohled nikdo, na druhý odněkud přiletěla oktávka, odhadem 200+, já jela v tu chvíli tachometrových 135 a ona kolem jenom proletěla. Budiž, dálnice je dálnice. Z dálnice jsem sjela a narazila na druhý extrém - v obci, kde všichni jezdí běžně 50-55, jel přede mnou nějaký Fiat, rychlostí pod 30 (já jela 20-25), samozřejmě předjíždět nelze. Kolona za námi jak prase, ale Fiatu to bylo pravděpodobně úplně jedno.

Dneska, na té popisované STOPce, se stala další podivná věc. Za mnou asi čtyři auta. První za mnou začíná skoro ještě v křižovatce předjíždět, ale podle všeho na to vůbec nemá, a tak na mě troubí a cosi gestikuluje. Ano, vím, že to je přestupek, ale to budu někomu ještě brzdit, aby mě tedy předjel? Neříkám úmyslně přidávat a bránit tak v předjetí, to sama nesnáším, ale logika věci mi říká, že na konci obce, za křižovatkou, ... se bude zrychlovat, tak když už se rozhodnu předjíždět, je třeba s tím počítat. Limit klasicky 90, já jela tachometrových cca 110, protože rovný a relativně přehledný úsek. Jenže i tak mě tři auta, co byly původně za mnou, předjely a čtvrté se mi lepilo až na kufr. To první už bylo samozřejmě dávno na kilometr pryč, tak kolik muselo asi tak jet?

Taky dneska, předjížděla jsem dvě auta naráz a ve zpětném zrcátku vidím, že začaly předjíždět i dvě auta, co byly předtím kus za mnou. Těm jsem potom radši taky o kus dál uhnula, protože jeli rychle jak blázni - já lehce pod 120, ale oni mě i tak docela rychle dojeli a pořád vykukovali jeden přes druhého, kde mě předjedou. Vím, že potom je obec a je to tam vůbec nepřehledné, tak jsem jak blbka musela zbytečně brzdit, abych nejela moc rychle, tam je i povolených 50 kmh skoro až moc. Jenže ti závodníci vůbec nebrzdili, tak buď jim nefungují brzdová světla, nebo vážně projeli obec asi tak dvojnásobkem rychlosti povolené.

Přidám ještě jednorázovou zkušenost z vozidla nad 3,5 tuny, nejsem profesionální řidička, jela jsem vypůjčeným Ivecem Eurocargo, jelikož jsem jediná z okruhu mých známých s "céčkem". Nemyslím, že jsem jela v dané situaci nějak extra pomalu, ale přesto měl jakýsi hazardér potřebu předjíždět před ostrou zatáčkou, do které vůbec není vidět. Čím takový řidič myslí? Když pojedu v protisměru, tak mě sestřelí.

Taková klasika jsou přednosti zprava, které tak půlka řidičů snad vůbec nezná. To je skoro denně loterie, jestli se navzájem chápeme...

Mám tak na zdejší rádce otázku - je ten problém ve mně, nebo v pár řidičích okolo páchajících nepravosti? Uznávám, že sama nejsem svatoušek, který jezdí přesně podle předpisů, ale "co je moc, to je příliš". Jsou desítky, možná spíš stovky a tisíce aut, kterých si skoro ani nevšimnu, protože jednou úplně normálně, ale pak jsou takoví experti, kteří zůstanou v paměti. Sama se snažím jezdit tak, abych nikomu nepřidělávala starosti, nebo dělám něco špatně? Nejsem sice úplně ostřílená řidička s najetým milionem, ale ani žádná začátečnice, tak myslím, že vím, co si můžu dovolit, aby z toho nebyl problém. Snažím se přemýšlet dopředu a domyslet, co se kde může stát. Mám taky dojem, že se tohle tak často nestávalo, řídila jsem vždycky a dřív mě to i bavilo, ale teď se trochu před každou jízdou bojím vyjet.

Z pochopitelných důvodů nechci dávat odkazy na konkrétní místa.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jednoduché, všichni jezdíme slušně, zodpovědně, bezpečně. Jen ti druzí jsou neslušní nezodpovědní, nebezpeční.

Ale kdo je ten druhý? Nejsem to zrovna já?

jitka9

No ale právě na to se ptám. Je mi jasné, že jsou moje popisy jednostranné a uznávám že ani já nejezdím 100% slušně, zodpovědně a bezpečně, ale znamená to, že jezdím chybně a za popsané problémy si můžu sama?

Jitko, ..problémy si můžu sama...

ale to nikdo nemůžeme posoudit, jen Vy a Vaše okolí.

 


1x
Jako bývalý řidič z povolání jsem rád, že už asi deset let nemusím jezdit. Na dovolenou radši letecky a jinak jezdím podle předpisů, takže dle mého bych neměl teoreticky nikoho brzdit, ovšem vždy se najde někdo, komu je to málo. Nejhorší na tom je, že takový člověk ohrožuje i nepřímo všechny okolo. Na silničním kole poslední roky najedu víc km než v autě a to je teprve ten pravý adrenalin. To raději jezdím do Rakouska, kde to mám kousek a tam se vážně nebojím, protože tam když jede auto v protisměru, nikdo mě nepredjizdi a když jo, má cz značku.
jitka9

To je zajímavý postřeh od bývalého řidiče z povolání, díky moc.

 

petr888

1x
Pravda, lidi jezdí jako pra*ata... brilantní postřeh, jezdím poměrně hodně, všude možně, už přes 10 let a situace se zhoršuje poslední dobou je to někdy extrém. Také to pozoruji.
.
.
.
Pozn. za kterou mě teď ukamenujete, ale podle mě cyklisti nemají na silnici v dnešní době co dělat. Kupte si horská kola a jezděte po cyklostezkách (sám to tak realizuji). Jistě, není nic lepšího, než ohrožovat sebe a okolí extrémně pomalou jízdou a k tomu nabírat do plic ten úžasný vzduch plný prachu a splodin z výfuků aut... Jsem slušný řidič a cyklisty objíždím s odstupem, ale někdy mám chut vůbec blinkr nedávat a jet rovně , třeba za šourajícím se cyklistou do kopce, kam není vidět za horizont, zpomalit z pohodlných 90km/h na 30 a čekat, až se došourá na vrchol od kaď je už vidět alespoň na 50 m dopředu aby nás proti-letící magor ve 120 nesejmul oba...

Petře, za kterou mě teď ukamenujete..

nebudu Vás kamenovat za Váš názor. Jen sdělím, že jste popsal bezohlednost k druhým.

zpomalit z pohodlných 90km/h na 30 a čekat, až se došourá na vrchol od kaď je už vidět alespoň na 50 m dopředu
Kolikrát toto uděláte za týden? Buďte ohleduplný i k ostatním, taky někam chějí dojet a ten prach víříte i Vy.

Tak jako ohleduplný řidič a zároveň cyklista (nebo jen jezdec na kole) jistě víte, že ne všude se dá jet na MTB a lesem, nýbrž je relativně často nutné i překonat kratší či delší úsek po silnici.
A jinak mají cyklisté na silnici prakticky stejná práva a povinnosti jako řidiči aut. Ano a na některé úseky silnic cyklisté nemohou ze zákona, často to je dobře, někdy také ne.
Cyklisti na silnici nepatří? A kudy mají jezdit? Ne všude jsou cyklostezky a ne každý má horské kolo. Někoho víc baví silniční kolo. A s tím objizdenim? Za mnou jel kamion ctyricitkou 4km, ale musím říct, že to bylo na Slovensku. Český řidič by tohle psychicky nedal. Buď by mě vytroubil nebo sundal do příkopu. S tím zpomalenim mají taky řidiči u nás problémy, někdy jedou tak blízko, že občas přemýšlím, jestli dobře vidí. Nedávno v Rakousku jel za mnou nejnovější mercedes a slyšel jsem jak brzdí, ohlednu se a jel za mnou, jelikož v protisměru jelo auto. Nechápal jsem, jelikož tam byla tak široká silnice, že by mě mohl pohodlně objet, aniž by přejel do protisměru. O kus dál v mírně zatáčce mě zase odmítala předjet ženská, i když jsem jí ukazoval, že může jet, že o ní vím, ale jela za mnou celkem dlouho, bylo to do kopce, třicet jsem určitě nejel a objela mě až za zatáčkou. Tohle u nás nehrozí a je chyba, že za tohle nejsou pokuty, i když myslím, že by to nepomohlo. Lidi jsou prostě u nás jiní. Jedou si svých pohodlných devadesát a kdokoliv jiný kdo jede pomaleji, překáží.

 

daniela1

0x

No, co k tomu napsat.. Něco na tom je, souhlasím, snad čím dál víc "řidičů" jezdí jak prasata, ale @milancukrar má taky pravdu. Kdo si přizná, že to je on, kdo, cituji, " jezdí jak totální č...,"? Z toho výčtu, jet před obcí 120 km/h není úplně nejštastnější nápad, i když samozřejmě těžko soudit bez bližších informací.

jitka9
19.09.19 19:00

Děkuji.

 

houbes*

0x
Dobrý den, dnes je to na těch silnicích o život. Tzv. Řidiči jsou podráždění , neochotný v zipovani atd. To je samé troubení vybrdždovani , předjíždění jak závodníci atd. Jezdim do zahraničí a na těch dálnicích jezdí opravdový řidiči. Tzv.vsichni se respektují. Občas ti řidiči kamionů to jsou vyložení paka ale jejich asi tam 1%. My to nezměnime, myslím si, že v autoškolách jim málo vstupují do hlav, že v autě je největší riziko být mrzákem a nebo lehce přijít o život !

 

jardaa*

0x

Stačí nadpis, zhrubla celá společnost. různým způsobem rozvrstvena což kdysik tak viditelně nebylo, odcizení, nespokojenost, závist ect. Jak se říká, kdo něco špatného neudělal hoď kamenem.

 

kr

0x

...dojíždím felicii, která jede mimo obec cca 70, docela přehledný úsek, a tak začínám předjíždět. Ve chvíli, kdy zapnu blinkr, felicie přidává, přičemž končí tak na 120. Nemá cenu závodit, sice jsem předjela stejně - přece nebudu brzdit a řadit se zpátky jenom kvůli tomu, že je někdo blázen ...

Jste stejný magor, jako ten, co vás nechtěl nechat předjet , závodit a předjíždět ve 120 jen proto, že nechcete ustoupit... víte, že to nemá cenu, a stejně to uděláte?

feka
Ne že bych se jitky9 nějak zvlášt zastával, ani jsem to celé nečetl, ale když už vedle někoho jedu, je vážně jednodušší předjíždění dokončit, než brzdit a vracet se zpátky.
Magor je spíš, kdo se snaží v předjíždění zabránit. Narozdíl od jitky9 nemám problém zvolnit, když někdo předjíždí.

feka, je vážně jednodušší předjíždění dokončit, než brzdit a vracet se zpátky
ale to snad ne, páč já uberu plyn on od odjede a zařadím se za něj. Pokud chci ale závodit, tak to dotáhnu jako Jitka.

feka
Milancukrar, já to chápu tak, že Jitka nezrychlila na 120 stejně jako předjížděný, ale na třeba 130. A když už jsem rozjetý na předjetí, vážně nestačí ubrat plyn, ale je třeba brzdit. A jak tak lidi znám, ani bych se nedivil, kdyby začal brzdit i řidič Felicie.
Nevíme, jak se situace odehrála, tak těžko soudit. Divím se, proč tedy začala Jitka vůbec předjíždět, jestli viděla, že Felicie zrychluje. S tak rychlou jízdou taky nesouhlasím, ale brzdit vedle předjížděného je snad ještě větší hazardérství než jet rychle.

@feka - myslím, že jste nepochopil psaný text. Jitka začala předjíždět, protože felda jela 70, při předjíždění ale dotyčný začal přidávat a nechtěl se nechat předjet. Tak jsem to pochopil já. A Jitka docela dobře popsala situaci na současných cestách. Je nás tam mnoho skoro normálních( ano, počítám se mezi ně ), ale bohužel nezanedbatelné množství zcela nenormálních, prostě jezdit je o nervy.Jitce bych doporučil, at radši nad těmi nadřidiči moc nepřemýšlí, hodí to za hlavu a jede tak, aby v pohodě dojela a neničila si mozkové buňky přemýšlením nad chováním těchto exotů. A teď mě ještě napadlo, jestli tam psala o tom, že většina současných aut nemá blinkry...

Kr no ono je taky sranda, když ten dotyčný, kterého predjizdis, tě už nechce pustit ani za sebe, jelikož když ty začneš brzdit, on taky a další auta za ním se už začínají stošovat, takže není kam se vůbec zařadit. Proto v tomto případě je lepší předjíždění dokončit. Magor si udělá dobře a když mu ujedes, začne zpomalovat další obět jeho jízdy.

 

au1

0x
lidi dneska jezdi jako blazni. jsem rad ze to mam do prace 3km a nikam dal nejezdim. napriklad dnes jsem potkal asi 20 blaznu co jeli v protismeru a jeste na me troubili a blikali.

V radiu hlásí:
"Na dálnici D1 jede řidič v protisměru, jde zřejmě o blázna, prosíme řidiče aby ho zbytečně neprovokovali a neznervózňovali."
Rádio poslouchá velice naštvaný řidič a nadává:
"Jeden? Tady jedou v protisměru všichni."

20.09.19 16:53
)

 


0x

Mladí ví všechno nejlíp a umí všechno tak, že fyzikální zákony se strachem utíkají...

Staří jsou zase zkušení a navíc jejich nový auto má 20x větší sílu než první traboš.

Ti věkem někde mezi zase spěchají, aby mladého vyzvedli ze školy nebo starého zavezli na vyšetření...

Proto teď najezdím z původních 30-40 tis km za rok mám letos už jen 5-8 tis za rok. Cesty do Brna buď řeším jen o víkendech nebo využiji autobus.

I já občas někoho naštvu svojí jízdou - bohužel to je většinou svojí snahou dodržovat předpisy.

 

 

doprava

0x

Bezpečnost na silnicích se v posledních letech zlepšuje, nehodovost nejvíc vzrostla v 90.letech což je vcelku pochopitelné (otevření hranic, dovozy obrovských kvant aut atd) to byly počty mrvých na silnicích až kolem 1500 každoročně, od té doby se situace ale dost zlepšuje až v posledních letech počty mrtvých klesly kolem 600 ročně. Rok 2017 (507 mrtvých) byl dokonce rekordně nejbezpečnějším rokem v historii od začátku 60.let kdy se začaly vést statistiky a to si uvědomte že tenkrát jezdilo na silnicích 10x méně aut. A pro zajímavost, historicky nejvíce mrtvých na silnicích zahynulo v roce 1969 bylo to 1758 mrtvých, tomu se ani devadesátky nevyrovnaly. Čísla nelžou.

Rozdíl je leda v tom že dnes jsou kamery všude tak na vás každou havárku div ne každý přestupek valí na dvaceti tv kanálech a internetu 100x dokola takže to opticky vypadá jinak.

pb®

Bezpečnost se zlepšuje, protože se zlepšuje aktivní i pasivní bezpečnost samotných aut. Zkuste se nabourat v takovém embéčku, 120 nebo Favoritu či Felici a to samé v Audi Q7. Z jakého auta vylezete po svých a v jakém vás sešrotují plechy?

asd1

Ta bezpečnost je daná autama, pokud by stejné nehody byly v dřívějších autech tak těch mrtvol bude mnohem víc.. Klasická bouračka dobrzdit na 50 a bum - dnes vylezeš napudrovanej, dřív to byl smrták..

 

asd1

0x

Všechno to jsou konkrétní situace a daly by se jednotlivě rozebrat... Přijde mi, že spousta lidí v autě vypíná mozek a jede závody, a spěchají naprosto zbytečně a jdou za hranu rozumného rizika (předjíždění když nevidí před sebe atd.) Jede jak debil a ušetří 5 minut času a ostatním dokazuje že on je ten borec (co na křižovatku po 5 km dojede o 15 vteřin dřív za cenu několika rizikových předjíždění s ohrožením ostatních). Na druhé straně je zbytečně pomalá jízda, ta jde pochopit u začátečníků/ starších atd. Na druhou stranu pokud někdo jede z nějakého důvodu pomaleji než na limitu rychlosti, tak ostatní vypnou mozek a musí předjet i když v protisměru něco jede nebo když po 100m odbočuje..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]