Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, už objednala jsem z Aliexpressu, doprava zdarma, pak jsem našla v aplikaci info, že 17.7. a potom znovu 23.7. bylo zboží doručeno do země doručení a mám očekávat doručení v dalších dnech.
Bohužel do dneška, 26.8. mě už nikdo nekontaktoval, psala jsem prodejci, ten mi poslal nějaký odkaz na eTower, že se mám přihlásit na místní point of delivery, ale na té stránce se nedá nic zjistit, ani tam nemám žádný přístup. Prodejce má asi i problém s angličtinou, takže víc jsem z nich nedostala.
Mám otevřít Dispute přes Aliexpress nebo máte nějakou zkušenost, kam bych si měla pro balíček dojít? Není uveden žádný přepravce.
Děkuji moc.
V prvé řadě by Vám mělo přijít upozornění na Váš email. To mi přijde vždycky. Pak máte také možnost sledovat kde je Váš balíček přímo u té objednávky na svém účtě u AliExpress. Kliknete nahoře na "vidět detail", rozbalí se podrobnosti o Vaší objednávce a i její sledovací číslo, které je tam napsáno vždycky, najdete ho na levé straně. To si zkopírujete a pak si můžete otevřít "sledování zásilek"buďto Česká pošta a tam vložit Vaše sledovací číslo a ukáže se Vám, jestli ho skutečně mají v evidenci a kde se balíček nachází. Klidně může být ještě v Praze na celnici a tam čeká na odbavení. Někdy to trvá neskutečně dlouho. Jednou jsem čekala skoro měsíc. Nebo si otevřete tuhle službu a postupujete stejně. Otevřít spor zatím nemá smysl, ani Vám ho systém nepřijme, protože i oni "vidí", že je balíček na cestě. Ve Vaší objednávce máte také velmi důležitou informacia to je doba, kdy Vám končí ochranná lhůta jako kupujícího. Je to vždy uvedeno datumem. To si musíte pečlivě hlídat a v den, kdy ochranná lhůta vyprší a Vy jste balíček nepřevzala, nedoručili ho, tak otevřete spor. A je úplně jedno, jestli je ve sledování naspáno, že se balíček nachází v Čechách. To klidně může, ale Vám ho nedoručili, tím pádem Vám AliExpress vrátí zaplacenou částku. než to vyřídí, trvá to asi 5 dní, ale jste o jejich postupu informována emailem. A opět vždycky. A to i v případě, že by byla Vaše žádost zamítnuta. Pokud by zamítli, také vždycky vysvětlí proč.
Mně se zrovna nedávno stalo, že jsem koupila zboží asi za 15 $ a podle sledovacího čísla jsem viděla, že už je zboží v Praze. Tam bylo asi 5 dní, dokonce jsem ho pod číslem našla i na stránkách Č.pošty a viděla jeho pohyb přesně s datumy. No a najednou mi přišel email, abych potvrdila převzetí zásilky. Kliknu na to, o co se jedná a vidím, že mi byl balíček úspěšně doručen. No a já nic neměla a nikdo mi nic nedoručil. Na sledování zásilek bylo jasně napsáno, že byl balíček doručen někomu v Písku. No tak jsem si to vytiskla a jela s tím na poštu, protože já bydlím v Poděbradech a ne v Písku. A zjistilo se, že byl skutečně balíček, pod stejným sledovacím číslem doručen a řekli mi komu. Jenomže v tomto případě se jednalo o pokus o podvod ze strany prodejce. On zboží které jsem objednala neměl, tak mi klidně poslal sledovací č. jiného klienta ve stejné zemi a doufal, že jsem blbá a že nebudu asi vědět co mám dělat a jemu AliExpress peníze uvolní. Jenomže já jsem otevřela spor a všechno vysvětlila a prodejci jsem napsala co si myslím. On mi odepsal a prosil, abych spor uzavřela, že prý mi pak zboží pošle znova, nebo mi on vrátí peníze. Což by samozřejmě nikdy neudělal. Tak jsem mu napsala že nic uzavírat nebudu a že si počkáme, jak to vyřeší AliExpress. No a do dvou dnů jsem měla odpověď, že byl můj požadavek oprávněný a že mi vrací celou částku na účet. Takže nebojte, vždycky se dá něco dělat. Ale nesmíte propásnout dobu, kdy můžete reagovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.