Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nastoupil k nám nový kolega. Je drzý, nafoukaný a protivný. Mistr povídal, že to řekne na personálním a požádá je at zavolají bývalému zaměstnavateli a zeptají se jej na nějaké reference (hned 1. den odmítl dělat práci, kterou mu nadřízený přidělil a tvářil se jako mistr světa).
Zajímalo by mě, jestli opravdu nový zaměstnavatel může zavolat tomu bývalému a ptát se třeba na kvalitu práce, na pracovní morálku, chování atd.?
Bohužel doba je taková, že lidi nejsou a zakázek je hodně. Takže často se jim trpí manýry, které by jim třeba před 5 lety uričtě neprošly.
Vy si opravdu myslíte, že telefonické volání (mezi zaměstnavateli) je nějak omezené? To si snad děláte srandu!
No umím si klidně představit situaci (nebude to asi zrovna tato naše, protože tohle bude opravdu "vejlupek"), že by se bývalý zaměstnavatel klidně mohl přes takovýto telefonát svému bejvalému zaměstnanci pomstít. Mohlo by se stát, že by se rozešli ve zlém (a vůbec by to nebyla chyba zaměstnance - třeba mému známému zaměstnavatel neplatí výplatu včas, lidé utíkají a jejich vedení je na ně ještě rozčílené), takže někomu podobný telefonát může i uškodit.
Kuku, mě by zajímalo, co vy to jste za člověka, že tratíte čas a náladu sledoáním chování kolegů a nadřízených. Fakt! Že máte i přes svou zaměstnanost, tolik času a myšlenek. Nevšímejte si toho, co se vás netýká. Dělejte svou práci tak dobře, aby se z vás stal vedoucí a pak si to s takovým pracovníkem vyřídíte jinak.
Nemyslím si, že bych nějak extrémně sledoval své kolegy a nadřízené. Když pracujete v týmu, tak si určitých věcí prostě všimnete. Kdyby se lidé starali jen o sebe samé, tak by některé věci špatně skončily. A některé své myšlenky a otázky, na které jsem neznal odpověď, jsem napsal jsem na tuto diskuzi. Myslel jsem si, že k tomu tato diskuze je, když na ní někdo tratí svůj čas.
Kdokoliv může zavolat komukoliv a ptát se ho na cokoliv. Když ten druhý bude chtít, tak mu odpoví.
A kdyby chtěl bývalý zaměstnavatel někoho bezdůvodně pošpinit - od toho šéf dělá šéfa, aby si to dokázal ověřit v praxi; dá si na nového zaměstnance pozor, testne si ho, ... a nakonec zjistí, že to s ním třeba nebude tak zlé a nechá si ho i přes pomluvy bývalého zaměstnavatele. Koneckonců určitě se ptal, proč ten zaměstnanec mění práci. Když se dozví, že pro neshody a jakého druhu, bude podle toho už posuzovat i sdělení bývalého zaměstnavatele. Ale v popsaném případě se zřejmě jen chce ujistit, že jeho dojmy z nového zaměstnance nejsou jen nějakým nepochopením.
@kuk - hned 1. den odmítl dělat práci, kterou mu nadřízený přidělil
Pak nevím, poč někam telefonovat - je to porušení ust.
ZP § 301
Zaměstnanci jsou povinni
a) pracovat řádně podle svých sil, znalostí a schopností, plnit pokyny nadřízených vydané v souladu s právními předpisy a spolupracovat s ostatními zaměstnanci
a dotyčný je ve zkušební době. Pokud ji "přežije", může být hůř.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.