Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co obnáší vyřízení změny trvalého bydliště?

Od: viktorp odpovědí: 13 změna:
Dobrý večer, já i přítelkyně a naše malé mimčo máme každý jiné trvalé bydliště.
Zvažujeme si ho všichni změnit tam kde opravdu bydlíme.
Co to všechno obnáší? Je kolem toho hodně lítání po úřadech?
Plánujeme i časem svatbu, je jednodušší to udělat při jednom?
Děkuju

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Především musíte oba vzít občanky, rodný list mimča a doklad, potvrzjící vaše oprávnění k bytu, ve kterém bydlíte a dojít na příslušnou ohlašovnu, obvykle Obecní/městský úřad. Detaily zde.

Po zaevidování změny TP, obvykle po obdržení nových OP, je pak nutné oznámit změnu všem orgánům a organizacím, u kterých je trvalé bydliště podstatnou informací. Ovšem především je třeba se na ohlašovně zeptat, které orgány a organiace (většinou to budou státní) zaevidují změnu online bez vašeho oznámení.Ostatní je třeba vyrozumět, některým stačí telefonicky (doktor, často pojištovny), popř. emailem, někteří vyžadují písemné oznámení s doložením OP. Mobilním operátorům obvykle stačí nahlásit telefonicky změnu korespondenční adresu a změnu trvalého bydliště pak nahlásit při změně/prodloužení smlouvy.

 


3x
Je toho docela dost de o změnu ve veškerých dokladech
Občanka,řidičák,TP od osobních aut,pokud máš pojistky,banka,smlouvy s mobilními operátory,doktor,zdravotní pojištění,

 


2x

Udělal bych to zároveň s tou svatbou, kvůli svatbě byste si museli měnit občanku znovu (pokud chcete mít v občance rodinný stav, což se hodí) a jeden z vás i kvůli novému jménu.

 

pavelpavel*

0x

Zajdeš na úřad a hotovo a pokud nespěchách tak zdarma. Do 5 dnů 500kč. Fotky dělají tam.

Fakt vyčerpávající odpověď ! Jen ještě doplňte, na který úřad (které úřady) konkrétně. Ono totiž nejde jen o občanku, ale o poměrně značné množství nejrůznějších dalších dokladů a evidencí (třeba i knihovna, nebo tramvajenka...).

Ale no tak kolego Magdone,každému je snad jasné že tramvajenku,průkaz do knihovny nebude řešit na magistrátu a co se týká ŘP a OP-až na to že p.Pavel neuvedl kde (místní úřad)-na evidenci řidičů a na (nwn přesný název)u nás tuším, jen nápis Občanské průkazy s dovětkem na další tabulce uvedl dobře

diesel - Samozřejmě, že většina změn nijak moc nespěchá a lze to vyřizovat postupně třeba několik měsíců. Tramvajenku a knihovnu jsem uvedl jako příklad, že změna trvalého bydliště neznamená jen "zajít na úřad" a do 5 dnů je to všechno vyřízeno, ale že těch navštívených institucí bude mnohem víc (a stejně se na nějakou zapomene).

 

viktorp

Dobrý den,
kdybychom změnu trv. bydliště udělali před svatbou, bylo by to pak složité po svatbě?
To by nás pak čekala pouze výměna OP nebo něco více?
Děkuju
Tebe by moc nečekalo za to tvá manželka bude mít jiné příjmení a bude muset opět vyměnit a přehlásit veškerý dokumenty jak už sem psal
viktorp

Dobrý den,
to jsem si neuvědomil. Máte pravdu, bude jednodušší to udělat po svatbě.
Děkuju

Zkusil bych se domluvit na úřadě, aby to udělali zároveň se svatbou, mělo by to jít.

 


0x
Spíše by bylo zajímavé vědět, které instituce si to převezmou samy z centrálních databázi. Co taková sociálka? Finančák? Zdraví pojištovna? ...

 


0x

Počkal bych až po svatbě, při jednom běhání po úřadech.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]