Dobrý den , zajímá mě hudební teorie, a proto si o ni hledám věci na internetu, a ted sem nasel vec která mě hodně zarazila a předtím sem si ji neuvedomoval. Jak to že když mam např. C dur, tak proč tam mohu kromě tonickeho kvintakordu (ceg) , subdominantního kvintakordu (fac) a dominantního akordu (ghd) hrát ještě např (ahc) videl jsem to v jedne pisničce co byla v c dur? Do ted když jsem delal doprovod tak sem to delal přirozene podle toho jak to znělo, a podle tonu které se v pisničce vyskytovali, např když jsem hral ton c a vím, že skladba zní molově tak jsem dal A C E , a pak když jsem hrál třeba ton g v te samé skladbě a znělo mi to durově tak jsem zahral CGE , a celá skladba při tom byla pouze v c dur, no a ted když sem se nad tim vic zamyslel tak mi to vlastne nedava smysl, ze hrajeme molove akordy i v c dur. Ale myslím ze je v tom nejaká symetrie, o které nevím.Díky za radu
proč by měl být nesmysl hrát mollový akord v písničce psané do Cdur?
Akord Ami obsahuje tóny A C E, všechny najdeš ve stupnici Cdur. Zrovnatak Dmi obsahuje tóny D F A, všechny najdeš ve stupnici Cdur. Proč by se nedaly použít? Tyhle doplňkové akordy se používají hlavně proto, že přidávají více hlasů do doprovodu a skladba potom lépe zní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.