Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava silnice emulzí a kamenem

Od: amy® odpovědí: 9 změna:

Jen pro zajímavost, píšu jako laik - jaký je správný postup opravy výtluků na silnici? Každý rok nám opravují silnice v okolí (II. tř.) metodou emulze a kámen (šterk). Do výtluků či do vyfréz. děr nalijí emulzi (asfalt?) a pak to posypou štěrkem z trysky nebo hadice, která je obsluhována ručně. Ten štěrk pak nijak neupraví, pokračují se strojem dál. Je to za běžného provozu. Moje otázka je, zda třeba ještě ten štěrk nemají nějak udusat, aby tam držel? Takhle to jen posypou a "udusají" to pak auta, která hned štěrk rozjezdí, takže nakonec skončí všude, 80% skončí na okraji silnice a v příkopech. Jezdit na kole nebo v autě ve vrstvách několika cm štěrku není nějak ono... Navíc to dělají každý rok, jelikož se to hlavně přes zimu zase vymlátí... Je přesně tohle standardní postup nebo si ulehčují práci tím, že to po posypání už nijak neupraví?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Tohle není standartní postup, ale hovadina která nefunguje. Asi z toho někdo má dost vejvar... Technicky to je píííííp dobrá leda na příjezdovou cestu... Nesplňuje to základní požadavky na opravu - trhlinu to nezaplní, jen zakryje. Je to hrbaté, nedrží to. Oprava s životností dva měsíce jsou vyhozené peníze, je to jen aby se vlk nažral... Kromě toho ty šutry opískujou spodek auta, to je taky super...

amy®

No právě, s tím vlkem a kozou jsem taky chtěla napsat... Ale co s tím? Můžu s tím něco jako jednotlivec dělat, abych se mi někde nevysmáli, že prudím a nerozumím tomu? Je to pořád dokola, každý rok, na stejných trasách... Pokud se jedná o prokazatelně špatný postup, tak kam se obrátit? Možná mi to stojí i za to se ozvat jelikož tou trasou jezdím denodenně.

asd1

Nejlíp stát se ředitelem správy silnic a změnit technologii... Jinak řvát, upozorňovat, zapojit média atd., ale pokud to neudělá pár milionů lidí tak to je jak stížnost na lampárně... Pan šéf si pořídí teréňák a ostatní má na háku.. Jinak argumet silničářů je "komunikace je sjízdná"

 


0x

Nedávno jsem se bavil na toto téma s kolegou, projektantem silničářem.

Problém není v tom, že by v ČR nikdo neuměl opravit silnice jako v Německu, ale v tom, že se oprava vysoutěží na nejnižší cenu a zadá místní firmě "Karel z garáže" a on to potom se svým kolečkem štěrku a lopatou za dvě piva udělá.

V našem malém okresním městě opravuje místní komunikace "místní" firma alias Technické služby. Jak to vypadá? Inu, jak někde v Bangladéši. Ale je to "zadarmo".

On je rozdíl Německo a okresní město, tam za hranicí, to v případě špatné opravy nezaplatí, nebo jdou procenta dolů! U vás "Karel z garáže" , musí odevzdat "kozí daň", proto to převezmou! Takže to tam vypadá, jako v té Bangladéši!

asd1

Vzhledem k tomu že to je dodávka, náklaďák "foukačka", kolem 4 maníci a za den opraví 300m, tak to zadarmo nebude ani náhodou. A vzhledem k tomu že každou díru takhle spravujou 3x za rok znovu a znovu tak to vyjde dráž než v tom Německu kde díru jednou opraví kvalitně a drží to v pohodě 10 let...

Tady kromě foukačky ještě plácaj krátery lopatou, jen ty největší o které se urazí kolo, těch menších si nevšímaj, nevhávají je až se z nich udělá kráter. Mongolsko hadr

Takto se opravovalo před revolucí, aby "byli dělníci vidět". Tyto vaše postřehy musíte směrovat na příslušnou SÚS, at sjedná nápravu. Vždy jsem se musel smát, když porovnávali kanály ve městech u nás a v Německu! Ale že 50% těchto kanálů dělali dělníci z Čech, to už k tomu jaksi se nehodí říci! Až se zlepší kontrolní činnost zadavatele, tak se také zlepší kvalita předávaného díla! Stále tam dosluhují lidé, kteří to mají "za pár" do důchodu a ty se přeci nebudou učit novým věcem, oni to potřebují jen doklepat!

asd1

Nezáleží kdo to dělal ale jak to udělal. A na západ od nás pokud to neni OK, tak to firmu jednoduše nechají na jejich náklady předělat. Má to být 30, je to jen 29 = vykopat a znova. Firma to ví, tak si nedovolí to ošidit... Na rozdíl od nás kde projdou neskutečné prasárny a nikdo to dál neřeší. Stavební dozor, převzetí a reklamace... A u té foukačky je to nemysl už od začátku, to je opravdu technologie na příjezdovou cestu a ne na normální silnici..

V Německu si člověk nechává vše zkontrolovat i v průběhu prací a nechá podepsat do stavebního deníku, aby měl vše podchyceno na předávání stavby. Jako cizinec, musím poskytnout dvojnásobnou záruční dobu, než domácí! To jen k tomu, kdo to dělal, ale jak to udělal a kdy to dělal, to je jeho věc! Tam je úplně jiná kontrolní činnost a to je základní věc, která se tady moc nevyskytuje! Sám pan architekt kontroluje své dílo, potom zadavatel stavby a dále minimálně stavbyvedoucí atd. Když přeci jenom dojde k předělání nějakého kousku silnice, tak samozřejmě na vlastní náklady. Ta foukačka se sem dovezla hlavně na opravy silnic nejnižších tříd, ale jak to tak vypadá, aby se zaplatila, tak se musí otáčet!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]