Nejste přihlášen/a.
Nikdo nemůže prokázat, co de nepřihodilo.
Naopak DPD by musela prokázat, že Vám zboží doručila. Ovšem bez Vašeho podpisu by to podle mne prokázala.jen ztěží
Já bych zkusila reklamovat zboží u prodejce. Vy jste zboží neobdržel, jde o vztah prodejce - zákazník. Problém s dopravou by pofle měl/musel řešit prodejce.
Z Wishe se s Vámi nebude nikdo bavit. Pro ně je prostě balíček doručený a přes to vlak nejede.
Prvně bych zkusil dát podnět na DPD, kdy balíček byl doručen někomu jinému, tedy nebyla ověřena totožnost, atd...
Policie je asi až poslední krok, ale ty by stejně nic nevyřešili. Jediné důkazní médium může být nahrávka z palubní kamery kterou řidiči mají, ale záznam bude už asi přehraný novějším.
Osobně to vidím, že se nedovoláte balíčku ani penězí (objednávám z Číny přes 7 let, dohromady přes 400 balíčků).
Už několikrát se mi stalo, že dodavatel kromě podpisu požadoval připsat příjmení i čitelným tiskacím písmem. Stalo se to v případě, že adresátem byl partner - muž a přebírala jsem já - žena. A to v rodinném domě, kde se vzájemný vztah mezi adresátem a příjemcem dá víc než předpokládat.
Dále vzpomínám na situaci, kdy dodejce předal můj balíček klukovi ze sousedství. Puberták to převzal, doma položil a přestalo ho to zajímat. Když jsem pátrala, přečetl dodejce z přebíracího listu čitelné příjmení a hned jsem věděla, kam mám jít.
Proto si myslím, že pokud dodejce nevyžaduje při předávání osobní průkaz, měl by minimálně požadovat čitelné jmého přebírajícího. Ale jak se předává třeba v bytových domech, nevím.
@23it23: Nesmysl. Wishi bylo zaplaceno a balíček prokazatelně nedorazil, podpis na doručence nesouhlasí. Takže ten, kdo se bude starat, je Wish, třeba i pod pohrůžkou policií, popř. i soudem. S dopravcem si to musí vyřídit on, tazatel nemá s dopravcem žádný smluvní vztah.
Nejdříve by bylo dobré si zjistit, kdo nebo co je to ta společnost Wish. Protože je to prodejní portál jako třeba Aliexpress, tedy nejsou to prodejci.
Za další už se určitě hodně bojí, jak je bude vyšetřovat Česká policie. A hrozit podáním žaloby na zahraniční firmu mimo EU pro 2040kč. Hodně štěstí.
Společnost Wish s doručovací službou DPD také nemá žádný vztah. Pro ně je balíček prokazatelně doručen, protože má status "doručený" a je pod tím podpis (i když né člověka, který objednával).
Kamarád měl podobnou zkušenost a nikdo se s ním ani nebavil, objednávka tím byla ukončena. Když otevřel reklamaci, že zboží nemá, vždycky byl odkazován na informaci, že zásilka je doručená a at se obrátí na doručovací společnost.
@satan: Nezjištoval jsem, co zač je společnost Wish. Podal jsem obecné informace, ze kterých je možné odvodit jak dále postupovat. Víc mě celkem nezajímá.
Nenapsal jsi obecnou informaci, ale že to má řešit Wish. Což je nesmysl.
Z tvé odpovědi si nelze vzít nic, co by pomohlo tazateli.
Samozřejmě, že to má řešit Wish, protože jedině s touto organizací má tazatel smluvní vztah. Jak dalece to je nebo není reálné je věc druhá. A to je to obecné o kterém mluvím. Pokud neznáš zákony a předpisy, tak se do toho nemontuj nebo alespoň napiš, že popisuješ reálnou, ale bohužel zákonu neodpovídající situaci. A mně by ses měl omluvit za bezdůvodné napadání, co ty na to?
Wish je pouze zprostředkovatel obchodu, tedy že to za něj objedná u prodejce, který mu to zašle.
Ty jsi odborník na celosvětové právo? Protože čínského,vietnamského atd... prodejce české zákony vůbec nezajímají. Nemusí se dle nich řídit. Jeho zajímá pravní úprava platná v jeho zemi.
Proč by to měl řešit Wish? Odeslal a je doručeno. Že DPD udělalo podvod, nebo sedlo na lep podvodníkovi oni řešit nemusí. Mají zaplaceno a zboží dle papírů doručeno.
Tak ještě jednou: Samozřejmě, že to má řešit Wish, protože jedině s touto organizací má tazatel smluvní vztah. Objednal u Wish a nebylo doručeno. Jak dalece to je nebo není reálné, to už neřeším. Samozřejmě, že může zkusit to řešit přes DPD, možná i uspěje. Ale po právní stránce když ho DPD odbyde s tím, že nemají spolu smluvní vztah, tak stejně nic nenadělá.
On si neobjednal zboží u Wish, ale přes Wish. Oni jsou pouze zprostředkovatelé.
On má smluvní vztah o sprostředkování prodeje s Wish a smluvní vztah s prodejce, který mu dané zboží prodal.
Stejně jako když si něco koupím přes Aukro, tak Aukro neručí za zboží a dodání. Aukro není vlastníkem prodávaných věcí.
Stejně tak jako když koupím nemovitost přes realitku. atd...
Problém je, že stále nechápeš, kdo je to zprostředkovatel a jaké má povinnosti vůči zákazníkům.
Dobře. A jaký má tedy smluvní vztah s prodejcem? Vždyt ani neví, kdo prodejce je ! Srovnání s realitkou i s Aukrem ti nějak kulhá, protože tam je znám prodejce. Stejně je to např. u autobazarů. U Wishe ne, tedy jediný smluvní vztah má kupující s Wishem a tedy s ním musí projednávat všechny problémy. Stejné je to na našem netu třeba s MALLem. Ač se tváří jako e-shop, ve většině případů je pouhým zprostředkovatelem a dodává zboží od externích dodavatelů. A veškeré potíže se řeší přímo s MALLem.
Jsem hodně zvědavý, jaké argumenty nejdeš nyní !
Tak abyste se nehádali, tak jelikož jsem už za ty roky také měla nějaké dohady podobného rázu, tak jsem si musela přečíst pravidla na AliExpress. Což je to samé, jako když někdo nakupuje přes portál Wish. Majitelem balíčku je nesporně odesílatel až do té doby, dokud nedostanou potvrzení, že byl balíček doručen. Tudíž, pokud toto potvrzení nemají, tak v tom případě ho může urgovat a případně dohledat pouze ten obchodník který ho poslal, nebot on si vybral přepravní společnost a zodpovídá za správné doručení až do konce.
Ale tady jde o to, že on dostal vyrozumění, potvrzené v tomto případě službou DPD, že byl balíček předán příjemci. Jestli to byla jeho sestra, nebo babička, nebo jestli ho někdo ukradl a poedpsal, to už odesílatele nezajímá a nezajímá to ani ten portál Wish, který zde funguje jako zprostředkovatel a ručí za to, že prodejce dodržel všechna pravidla. A v tomto případě je pro ně vše vyřízeno a v pořádku. Tudíž nemá vůbec žádný smysl urgovat, nebo se chtít dohadovat s Wish, nebo s odesílatelem balíčku. Pro ně to je vyřízené a mají doklad o převzetí. Takové jsou podmínky o nákupu a každý by si je měl přečíst.
Jediné co může tento pán udělat je to, že se opět obrátí na DPD a pokusí se jim vysvětlit, že ten balíček opravdu on nepřijal a že ho kurýr předal někomu jinému, nebo mu musí dokázat, že si ho nechal. Což je v tomto případě zřejmě předem prohraný boj. Tazatel nemá v ruce vůbec nic, jak by to mohl dokázat. Pouze své tvrzení. A to je tvrzení proti tvrzení a nemá to smysl. Bude to těžké dokázat i cenu toho balíčku, protože tam je zcela určitě napsaná smyšlená cena. To je u nich běžné a všichni to víme. Já jsem zrovna včera dostala balíček s kosmetikou. Vážil 1 kilo a zaplatila jsem celkem kolem 30 $. Balík jak hrom a na něm cena 2$ Prodejce sloučil dvě objednávky do jednoho balíčku. Kdybych to věděla, tak bych se tady bála, že budu muset platit DPH. Naštěstí to prošlo. Asi je nějaké šminky a krášidla na celnici nezajímají.
Takže jestli DPD poslal odesílateli potvrzení o přijetí balíčku, má tento pán smůlu. Ale ono to podle mne bude nějak jinak. Tazatel už se vůbec neozývá. Asi nám nenapsal všechno.
Wish funguje jako AliExpress. Musí se zaplatit předem. Také jsem tam už něco objednala. Ale mně to teda vždycky doručila pošta. Vy jste si službu DPD vybral sám? Asi ano. Mohu se zeptat, jak jste přišel k tomu dokladu. Já objednávám v Číně každý den a zrovna touto dobou mi chodí i 3 až 4 balíčky týdně. Pokud je to doporučený, teda dražší balíček, já podepíšu dodejku poštačce a ona mi dá balíček. Dodejku si nechá. Já pak na své stránce v informacích o balíčku vidím, že balíček byl úspěšně doručený. Kdyby ho ale podepsala ona a nikdy by mi ho nedala, nemohla bych nijak prodejce a jejich systém přesvědčit, že já ho v ruce nemám. Je jasné, že by mne odkázali na mou poštovní společnost. A já vidím, že na té dodejce je podpis toho kurýra. Také byste měl mít od DPD sms s informací, kdy Vám bude balíček doručován. Tak totiž DPD funguje. Pošlou napřed informaci o doručení. Někdy pošlou i email. Takže Vy jste musel vědět, kdy Vám byl balíček doručován a musíte vědět, jestli jste byl doma. Vám nezbývá nic jiného, než kontaktovat DPD službu a žádat vysvětlení u nich. Oni budou určitě vědět který kurýr byl na Vaši adresu toho dne vyslán a tomu položí otázku, komu ten balíček teda předal. Kdyby došlo ke konfrontaci, ten kurýr by to ukradl a do očí Vám řekl, že Vám ho předal, tak se asi můžete jít leda tak klouzat. Ale mně se nechce věřit, že by to nějaký kurýr udělal. Za to by mu ta "sranda" přece nestála. Do balíčku neviděl, tak by přece neriskoval přijít o práci kvůli nějaké zásilce z Číny, když ani neví co v ní je. Ale pokud neříkáte všechno a máte podezření, že byl někdo u Vás doma a mohl balíček převzít a teď dělá mrtvého brouka, tak bych se já orientovala raději tímto směrem.
Tak jsem si to znova přečetla a vidím, že mi uniklo, že Vy už jste DPD kontaktoval a byli to oni, co Vám přeposlali fotokopii té dodejky. Tak v tom případě podle mne nemůžete dělat vůbec nic. Teda určitě ne u DPD. jediné je pokusit se zjistit, kdo byl ten den a v tu chvíli u Vás doma. Někomu přece byl balíček doručen. Když to není Váš podpis, někdo jiný to podepsal. Nevěřím, že by si ten balíček, teda vlastně "zajíce v pytli", nechal kurýr. A i kdyby, tak mu to nikdy nedokážete.
Dostali zaplaceno, nebylo doručeno (doklad s falešným podpisem není nic) = podvod. Vyzvi je k doručení a pohroz vymáháním. Nebo rovnou podej TO pro podvod, bude (musí) to šetřit policie... Mohl to stopit někdo od kurýrů, soused co se za tebe vydával apod.
Jéžiši asd 1 a jak asi ten pán dokáže, že ten podpis není jeho? Vždyt je tam jen jakýsi klikyhák. Neblbněte, přece se nejedná o nic tak důležitého, aby musel podpis ověřovat nějaký notář. A ani u dodání poštou do bytu, pošták nevyžaduje občanku a rozhodně neporovnává podpisy, jako někde v bance při výběru peněz z konta. Pouze u přepážky na poště vyžadují občanku. Ale když doručovatel stojí přímu na adrese dodání a zazvoní, tak je asi jasné, že v bytě nečeká neznámý zloděj na balíček, ale oprávněný uživatel bytu. Dnes už mají převážně ty přístroje, kde se podepíšete prstem, což někdy funguje velmi mizerně a kdyby měli porovnávat ty klikyháky, co já tam pokaždé "vystřihnu", tak by mi nikdy nepředali ani obal z toho balíčku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.