Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu. Loni v dubnu nám nějaký vandal poškodil plot, hlásila jsem to na pojištovnu a policii. Pojištovna sdělila, že nebude ani posílat likvidátora, at pošlu fotky, a získám od nějaké stavební firmy předběžný odhad, kolik bude stát oprava. Firma předběžně odhadla hrubým odhadem na 20000,tento odhad jsem pojištovně poslala, a potom nastal několikaměsíční problém s tím, že v lokalitě se hodně staví a stavební firma nebyla volná na opravu. Žádnou jinou firmu jsem na tak malou zakázku nesehnala, museli jsme proto čekat až do podzimu, firma udělala opravu v říjnu, fakturovali si 29000 Kč včetně materiálu. Obratem jsem firmě zaplatila a zaslala pojištovně kopii faktury. Pojištovna se dlouho neozývala, před Vánoci jsem musela telefonicky urgovat. Následně mi volala paní, že se na záležitost podívá, zase jsem čekala a počátkem ledna se z pojištovny ozvali, že chtějí kopii zápisu z policie (ačkoliv kopii oznámení už mají). Musela jsem tedy znovu shánět na policii, dali mi doklad o tom, že vandala nenašli. Doklad jsem poslala pojištovně a zase se nic nedělo. Po další urgenci mi přišla žádost z pojištovny, že stavební firma má udělat přesný rozpis použitého materiálu, museli tedy rozepsat jednotlivě i takové drobnosti jako jeden štětec na nátěr (!) nebo plastové vědro na rozmíchání cementu (!). To je normální postup? Pojištovně jsem to opět poslala a nic. Minulý týden či předminulý jsem opět psala pojištovně urgenci. Opět žádná odpověď. Je tento postup normální a existuje lhůta na vyřízení? Zaplatila jsem stavební firmě co si řekli, nikoho nepodvádím, dala jsem pojištovně doklad o odeslání platby. Možná jim připadá cena za opravu vysoká, ale byla jsem ráda, že vůbec nějaká firma přijela a udělala to. Strávila jsem na řešení celé dny, neustále žádají další a další písemnosti, řemeslník z stavební firmy už mi také rovnou řekl, že nemá nervy na to pořád něco sepisovat, že je řemeslník, nikoliv administrativní pracovník. Děkuji moc za radu.Jsem sama s dětmi,je to pro mne hodně peněz.
NOZ § 2798 má ještě další dva odstavce:
(1) Není-li splatnost pojistného plnění ujednána, je splatné do patnácti dnů ode dne skončení šetření.
(2) Nelze-li ukončit šetření nutná k zjištění pojistné události, rozsahu pojistného plnění nebo k zjištění osoby oprávněné přijmout pojistné plnění do tří měsíců ode dne oznámení, pojistitel oznamovateli sdělí, proč nelze šetření ukončit; požádá-li o to oznamovatel, sdělí mu pojistitel důvody v písemné formě. Pojistitel poskytne osobě, která uplatňuje právo na pojistné plnění, na její žádost na pojistné plnění přiměřenou zálohu; to neplatí, je-li rozumný důvod poskytnutí zálohy odepřít.
(3) Porušil-li pojistitel povinnost podle odstavce 2 z příčin na své straně, je v prodlení; k opačnému ujednání se nepřihlíží.
Ta pojištovna se chová značně nestandardně. Já bych to viděl na stížnost kontrolnímu orgánu, tj. České národní bance.
Lhůta sice existuje, ale je bez nadřízeného/kontrolního orgánu dost špatně vymahatelná.
@pojistka: To je sice hezké, ale platí to až poté, co pojištovna škodu vyřeší/uzná.
Pojištovna chce zvlášt položky materiálu, zvlášt práci a režijní náklady. Proto musí být faktura rozepsaná. Dělám to standardně. Určitě Vám nesdělili, že chtějí "plastové vědro na rozmíchání cementu". To určitě nenapsali. Osobně bych to firmě neplatil, nebot je to nářadí, jako Vám neúčovali zednickou lžíci, míchadlo a podobně. Ale byla jste ve slabší pozici, tak si naúčtovali vše.
Nevím jakou máte pojištovnu, ale některé pojištovny mají vkládání dokumentu on line.
Na začátku měsíce jsem řešil pojisnou událost, a za 4 dny byly peníze na účtě. Po vichřici jsem řešil další pojistku u jiné pojištovny, peníze za 10 dní na účtě.
Od října to je hotové a ještě nemáte peníze? Není vina i u Vás? Urgence se dělá každý týden.
Urgovala jsem několikrá mailem,vždy mi jen napsali,že věc předali pracovnici. Při online náhledu je vidět,že věc je v řešení. Při telefonickém dotazu mě zkusili přepojit na pracovnici,ale nikdo to nevzal,to se stalo opakovaně,takže jí nechali vzkaz.
P.S.Žádné další dokumenty si nevyžádali.Jen zkrátka nikdo nekomunikuje.V únoru jsem posílala urgenci doporuč.dopisem,v březnu 2xmailem.
takže nejsem asi jediná připadám si u nich jak zločinec, přitom poškozená jsem já, mám už špatný pocit jen z toho,že se pořád domáhám nějaké zprávy! dík moc
Můžete mi prosím do budoucna doporučit jinou pojištovnu? Jsem tam dlouho, byla jsem tam spokojená, četla jsem, že se zhoršila až teď. Podstatná je pro mne možnost domácí asistence, jsem sama žena děkuji
vše jsem nastrkal do poče a za 5 dní prachy na účtě.
Datum uplatnění nároku 27.02.2019
připsány peníze: út 05.03.2019 8:00
Místní Kooperativa v pohodě, jak škody na majetku tak na autě... Generali jak kdy, vcelku ujde. ČP pěkný vykukové, kroutí se jak had.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.