Nejste přihlášen/a.
Před několika lety jsem uzavřel pojistku na škody vzniklé výkonem povolání. Pojištění ve výši 2200Kč jsem platil každý rok v lednu na celý kalendářní rok. Pojištovna Kooperativa mi vždy pár dní po novém roce zasílala SMS s pokynem k platbě. Letos SMS nepřišla a tak jsem se zašel osobně zeptat pro tomu tak je. Bylo mi sděleno, že mi byl zaslán dopis o navýšení pojistného na 3300Kč a tudíž mi SMS neposlali. Já jsem se ale přestěhoval a změnu adresy jsem v pojištovně nenahlásil, prostě mě to nenapadlo, jsem jen člověk. Tím jsem ale propásl lhůtu k vypovězení pojištění, samozřejmě bych se pojistil jinde, protože jen platím a žádné plnění nemám stejně jako u povinného ručení. Tak se chci zeptat jestli tento dopis o navýšení pojistného nemusí být posílán doporučeně. Protože v tom případě by se vrátil pojištovně jako nedoručený. A já bych se o to mohl opírat. Nebo jestli mám ještě nějakou šanci změit pojištovnu. Pojištění na letošní rok 3300Kč jsem zatím nezaplatil?
Dík za rady.
Je úplně jednoduché. Pokud jsi ještě nezaplatil, postupuj přesně dle občanského zákoníku
§ 2786
(1) Upraví-li pojistitel výši pojistného, sdělí ji pojistníkovi nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit.
(2) Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl; v tom případě pojištění zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno.
Pojištovny neposílají navýšení pojistného doporučeně, takže nemají jak prokázat, že pojistitel o navýšení věděl. Fikce doručení je absolutní nesmysl.
Tedy je třeba napsat doporučený dopis, že dne toho a toho, jsi se na pobočce dozvěděl novou výši pojistného se kterou nesouhlasíš. Pojištění následně zanikne.
Ukončoval jsem takto spousty pojistných smluv, prakticky u skoro všech pojištoven, co jsou na trhu. Všechny mi prakticky na začátku odpověděli, že mi novou výši posílali a že tedy nemohu již smlouvu ukončit. Tak jsem se proti tomu rozhodnutí odvolal, pak to většinou řešilo jejich právní oddělení, kde jsem jim to přes e-mail znovu zopakoval.Poté již 100% úspěšnost.
Takže nenechat si ... na hlavu a jednat.
"Fikce doručení " byla reakce na tazatelovu domněnku, že nedoručený doporučený dopis by se vrátil odesílateli, tedy pojištovně. Asi jsem byla příliš stručná.
S vypovídáním pojistných smluv tak bohaté zkušenosti nemám, přesto se stále domnívám, že u neinformování o změně adresy pojistníka by se mohlo jednat o - alespoň částečné - porušení podmínek (které jsou nám dosud utajeny) z jeho strany. Proto navrhuji spíš řešení dohodou.
Mohl byste vědět, že pojištovna není žádná charita. Pojištovna je obchodní firma a pojištovat lidi je tvrdý kšeft. Když nezaplatíte pojistné, pojistka zanikne. Buďte si jistý, že případný právní spor těžce projedete.
Najděte si jinou pojištovnu.
@jardacountry - změnu adresy jsem v pojištovně nenahlásil... propásl lhůtu k vypovězení pojištění...
Vy jste úžasný, jak se pokoušíte z toho udělat chybu pojištovny, o kterou byste se "mohl opírat". Slyšel jste někdy o fikci doručení?
Nebo jestli mám ještě nějakou šanci změit pojištovnu. Pojištění na letošní rok 3300Kč jsem zatím nezaplatil?
Na to vám odpoví jedině smlouva nebo příslušný pracovník pojištovny - ale obávám se, že pokud smlouva nebyla řádně zrušena, může po vás být dlužné pojistné vymáháno. Možná by bylo vhodné si pro začátek přečíst co jste podepsal - včetně toho, co je psáno malým písmem a hned potom se jít do pojištovny pokusit domluvit.
No s Vámi by byla radost mít dvojdomek.
Nevíte, jak funguje pojištění, nenahlásíte adresu (jasně,jsme jenom lidi), ale nemůžete svoji chybu přece svalit na pojištovnu, když jste si patrně ani nepřečetl pojistné podmínky (ano, VÍM, že se to nedá číst).
Pojistka Vám patrně zanikne pro neplacení, ale od termínu pro zaplacení do dne zániku jste stále pojištěn a za toto období pak pojištovna vymáhá tzv. dluh ke stornu, což je část pojistného právě za dobu od splatnosti po zániku.
Já na pojištovnu žádnou chybu nesvádím. Ptal jsem se na radu jestli někdo neví co s tím, když jsem prokaučoval vlastní chybou zákonnou lhůtu a chci jinám. Tot vše.
PS. ani já bych s vámi dvojdomek sdílet nechtěl. Ale to ostatně vůbec s nikým, takovej zoufalec fakt nejsem
Pokud vám pojistku vypověděli, tak si můžete udělat novou - ale pochybuju o tom, jestli jste měl výročí na přelomu roku tak je to příliš brzy na to aby vám to zrušili pro neplacení. Leda dohoda - právní nárok na ni nemáte.
Jestli to jinde uděláte podstatně levněji si jako pojištovák dovolím pochybovat (pojistné na blbostky bohužel roste u všech pojištoven přibližně stejně). Řekl bych vám to přesně, ale vámi uváděná částka 3300 je příliš zaokrouhlená a nevím pro jaké krytí to je.
100000 oni mi jí právě nevypověděli, jenom zvedli a dopis o tom poslali na starou adresu a já ho nečetl. Myslel jsem, že jsem to popsal dost detailně. Já chci odejít, ale myslím, že mě nebudou chtít pustit. No ale alespoň jedinej jste napsal smysluplnou větu: Leda dohoda - právní nárok na ni nemáte. OK tak to zaplatím a půjdu jinam za rok. Nikde se nedoprošuju s povinný ručením to takhle dělám furt. Donesu do pojištovny papír s výpovědí dva měsíce před koncem, nechám si jeden potvrdit a už mám sjednanou jinou na rok zase za super cenu.
100000 a přibližně 3300? NIc takového v sazebníku nevidím. pokud jste řidič z povolání, tak je tam nějakých 3700, takže vám mohli dát nějakou věrnostní slevu nebo slevu za propojištěnost. U ČSOB se spol 10% je to 3375Kč. Jiné pojištovny se počítají komplikovaněji, ale v zásadě to bude cena velmi podobná. U ČP se například dá ušetřit když limit škody z řízení dáte menší.
Jo máte pravdu a přesně jak říkáte, na ČP mi to vyšlo líp. Vy mi asi rozumíte, že mi šlo o to jestli to měli poslat doporučeně či nemuseli a na to jsem se v jádru ptal. Jestli má cenu se dohadovat, nebo zaplatit a ohlídat si to na další rok.
Jak psali jiní - povinnost doporučeného není. Dnes se spíše preferuje elektronický kontakt (email), pokud to nemáte ve smlouvě úmyslně zakázané. Už jsem zažil klienty v podobné situaci, tam to došlo až k výpovědi ze strany pojištovny pro neplacení. K tomu ale dojde tak asi po půl roce a několika urgencích, samozřejmě je nutno pak doplatit poměrnou část pojistného.
myslim ze posilat dopisy o placeni pojistky neni povinnost pojistovny ale jenom jeji dobra vule, neni duvod posilat doporucene
"samozřejmě bych se pojistil jinde, protože jen platím a žádné plnění nemám" k tomu snad neni co dodat, strasne me vzdycky pobavi lide kteri si mysli ze mit pojisteni je investice
Samozřejmě se chci pojistit jinde. Hledal jsem jen třeba radu čím argumentovat, pokud mě nebudou chtít pustit a budou trvat na tom, že mi dopis poslali a jestli tam budu muset být ještě rok.
A samozřejmě, že pokud pojištovna zvedá výši pojištění musí vás informovat písemně. Proboha myslel jsem, že na to budou reagovat lidi kteří o tom něco ví.
ale to ze se prestehujes a nenahlasis to pojistovne neni jeji problem, oni te dopisem informovali, oni povinnost informace o zmene ceny splnili
tim ze nemaji povinnost sem myslel to ze ti nejsou povinni kazdy rok pripominat ze se blizi splatnost/vyroci
jinak co vim tak tam byva psane ze pokud s novou cenou nesouhlasis tak se mas do mesice ozvat, takze to res s pojistovnou, mozna to jeste stihnes bez problemu vypovedet
Já vím, primárně mi šlo o to, jestli někdo neví jestli to nemusejí posílat doporučeně. Jestli nemusí OK zaplatím na rok a pak jdu jinám. Já vím, že je chyba, že jsem nepřehlásil adresu. Víc nic.
doporucene nemusi, spis bych se obratil na pojistovnu proc to zvysili, mam pojistene podnikani a porad plati stejna cena ktera byla dohodnuta u uzavirani smlouvy ( zmeni se jen kdyz obnovuju smlouvu a menime tam treba pojistne castky), tak stejne pojistka na blbost porad plati to stejne, pojistka za domacnost, takze bych chtel aspon vedet co a jak, jestli se nahodou nejaky radoby makler nehrabal ve vasich pojistkach a vy o tom ani nevite
@jardacountry - Hledal jsem jen třeba radu čím argumentovat, pokud mě nebudou chtít pustit a budou trvat na tom, že mi dopis poslali
Tak ještě jednou a p o m a l u - co je uvedeno ve smluvních pomínkách, které jste podepsal? Jinak se nikam nedostaneme.
Jardo, dopis vám zašlou obyčejně na adresu, která je ve smlouvě. Není předpis, který nařídí pojištovně, že musí být korespondence doporučeně. I tak se bere fikce doručení.
Odpověď na další dotaz je třeba hledat v podmínkách smlouvy, co se píše o navýšení ceny.
Asi bych vzal telefon, zavolal na jejich infolinku, a zjistil podrobnosti o navýšení a placení. Domnívám se, že neodmítnutí ceny je souhlas, ale podrobnosti najdete jen ve smlouvě.
Obyčejný dopis a fikce doručení? To jsou mi novinky :D
Souhlas s - novou cenu mu sdělili až na pobočce, nesouhlasí a smlouva končí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.