Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chyba ve fakturaci

Od: berivo® odpovědí: 7 změna:
Dobrý den, nakoupil jsem ve stavebninách materiál(tepelná izolace) , po dokončení realizaci mi zůstaly 2.baleni tep.izolace,ktere jsem dle dohody vratil do stavebnin,ale špatně vypočitali částku za materiál, kterou mi vyplatilo. Sekli se o 1.900.kč.,ktere teď chtějí po mě tuto sumu uhradit. Podotýkám materiál byl vrácen 23.5.2018,a dnes to je 4.1.2019.mne kontaktovali o své chybě. Jen se ptám, není to trochu dlouho aby reklamovali po cca 8.měsiců.Maji na to právo, nebo je to už pozdě reklamovat. Rád by věděl jak se na to dívá zákon. Dekuji za názory.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

yforibem

3x

Bezdůvodně jsi se obohatil, takže ano mají na to právo a mohou to vymáhat i soudně.

Promlčení je 10let do zjištění obohacení, poté běží 3 letá promlčecí lhůta na vymáhání.


Nemohu za to, že pokladník neumí počítat.Mám známou pokladní v marketu, a ta když udělá manko, musi ho zaplatit.Takze pokladník udělal manko,`bohužel pro mne`mne znají.

 


2x

@berivo - Rád by věděl jak se na to dívá zákon.
Vysvětlení vám poskytl doplním jen konkrétní ustanovení zákona, které si přejete:

NOZ § 2991

(1) Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.

(2) Bezdůvodně se obohatí zvláště ten, kdo získá majetkový prospěch plněním bez právního důvodu, plněním z právního důvodu, který odpadl, protiprávním užitím cizí hodnoty nebo tím, že za něho bylo plněno, co měl po právu plnit sám.

Kdybyste po téže době přišel na to, že vám bylo vyplaceno o ty cca dva tisíce méně, také byste zastával názor, "že je to chyba pokladníka,a tudíž mě to nezajímá"?


U každé pokladny v obchodě je napsano:vrácené peníze jsi prepočitejte, na pozdější reklamace nebude bran zřetel. Já mohu za to, že pokladník neumí počítat? Pokud by byla opačná situace,tak jsi vše spočítám při převzetí peněz ale po 8.měsicích. Myslím si, že měli podstatně dřív reagovat na svou chybu. Zajímalo by mě další věc, jelikož jsem u tohoto dodavatele zaregistrovaný tak jsi mohou mě vyhledat, ale co kdyby byl pro ně neregistrovaný zákazník, tudíž by měli smůlu.

 

111®

0x

asi dělali inventuru, nebo roční uzávěrku, co by na tom bylo divného?


Můj názor je, že je to chyba pokladníka,a tudíž mě to nezajímá, to je to samé, teď budu dělat účetnictví, a zjistím, že mi zákazník nezaplatil třeba 2000.kč,tak když půjdu za zákazníkem po 8.měsicich,at mi doplatí, tak mě pošle do lesa. Jde mi o tu prodlevu,mě nějaká inventura nemusí zajímat. Pochopil by cca do týdne, nebo měsíc, kdyby mi dali vědět ale 8.měsicu si toho nikdo nevšiml?

 

111®

0x

tak proč se na to ptáte a nenapíšete jim, že mají smolíka? možná je řešení v NOZ, ale hledat se mi to nechce...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]