Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alliexpres bezpečnost

Od: timur odpovědí: 43 změna:
Chtěl bych nakupovat na alliexpresu a mám strach je to bezpečné,dávám tam údaje z karty a jak a kdy si ty peníze banka z účtu strhne? až zboží převezmu a musím to nějak potvrdit,diky

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Platím přes "George" také a jde to. A hlavně, s AliExpress jsem nikdy neměla problém. Nikdy! Nemusíte se vůbec ničeho bát. Já mám nastavený limit na 2 tisíce za den a nikdy to neměním a ještě se mi za 3 roky nestalo, že by mi zmizel jediný desetník. A to mám kartu nastavenou trvale, takže mi stačí jenom kliknout na "zaplatit". Všechny údaje z mé karty tam mám nastavené trvale. Visa karta. Co se týče toho, jestli musíte převzetí potvrdit, tak ano. Ale to přece nic není a je to přinejmenším slušnost. Zboží jste obdržel, tak kliknete na políčko, že jste ho obdržel. Nic tam psát nemusíte, to není podmínka. Je to kvůli tomu, že vlastně Aliexpress drží a chrání vaše peníze až do té doby, než k Vám zboží dorazí a prodejci peníze uvolní v momentě, kdy Vy potvrdíte převzetí. Když to neuděláte, tak peníze blokuje po určitou dobu, protože není jisté, jestli je všechno v pořádku a jestli jste zboží obdržel. A to je vůči prodejci nefér, protože i on musí žít a peníze za odeslané zboží potřebuje. Sice nakonec své peníze dostane, ale s dlouhým zpožděním.

timur

Děkuji vám
nikdo*

Co je to ten George?

timur

No přece světový džórž,inter.bankovnictvi čspoř.

To je v bance Česká spořitelna, internetové bankovnictví. Dříve jsi klikal na "Servis 24" a dnes to předělali na nový a moderní systém, samozřejmě daleko lepší na "George". Už jsem si zvykla, ale ten původní byl samozřejmě úplně dostačující. nic nového nepřinesli, akorát to trochu zkomplikovali. Tak jak je to s každým obnovováním stránek třeba na Seznamu.

nikdo*

Aha. Dík. To neznám. Mám FIO a MBank.

 

nikdo*

2x

Nastavte si na kartě limit pro internetové platby, na nějakou rozumnou částku.?500-1000kč? A když náhodou budete potřebovat nakoupit za víc, tak si to zvyšte, zaplatte, a zase vratte na původní hodnotu.


doplněno 18.12.18 20:17:

Přehlédl jsem zbytek otázky. probíhá to jako normální platba. tedy ali si peníze zablokuje, potvrdí vám platbu a následně je banka strhne sama. Potom vám už jenom budou chodit Emaily, o stavu vaší objednávky, až po doručení na cílovou poštu. Pak to zmizí a čekáte na oznámení (pardon, doručení) od pošty. V potvrzení objednávky je datum, do kdy by jste měl objednané zboží dostat. Pokud zboží dojde v pořádku, potvrdíte převzetí na stránce s objednávkou. Odkaz je zase v mailu potvrzení objednávky. Pokud zboží nepřijde, přijde rozbité, poškozené apod. musíte otevřít spor, je tam na to tlačítko Dispute. Tam se hodí angličtina. Jak reaguje Ali na češtinu nevím.

jen taková drobná poznámka k chování těch prodejců tam. Objednával jsem nějaké LiPol aku. 4,5mm tlusté. Nejdřív se mi ten dodavatel(výrobce) ptal mailem, jestli nutně musí být 4,5mm, že má standardně 5,5mm. Já trval na 4,5. Silnější by se nevěšla. Podruhé mě kontaktoval, když se ptal, jestli ty DVA kusy chci s nějakým konektorem, nebo bez. To mě dorazilo. Jakmile jsem mu potvrdil úspěšný obchod, že zboží dorazilo, poděkoval, a trval na tom, že jakékoliv reklamace(pokud budou), mám řešit s ním a ne přes ALI. Takže tak, no.

timur

Nastavit mi to právě nejde.george
doktpr365*

Musí taky mám George a jde to.

timur

I na mobilu,to podepsat mám pořád zešedle
nikdo*

Co vám nejde nastavit? Limit na kartě? A máte aktivované platby po internetu?

Nebo existuje ještě jedna možnost. Některé banky vydávají buď elektronické nebo skutečné karty pro platby jen na internetu.

timur

Limit na kartě,mám debetní visa
nikdo*

Nevím, neznám. Asi je to na bance, jaké služby vám poskytne. V každém případě, bych ale do toho s debetní kartou s neomezeným limitem výběru nikdy nešel. To je příliš velké riziko. Synovi Obchodní banka zablokovala požadavek na platbu někde ze světa. Přišla jim podezřelá. Měl štěstí. Ne každej ho ale pořád musí mít.

timur

Asi to nemám aktivované, stačí zavolat do banky,nebo tam musím jít
nikdo*

Já bych tam zašel. Třeba vám nabídnou nějakou druhou, jen pro platby po internetu, aby jste nemusel pořád přehazovat limit pro platby. Anebo na ni mít jen stovku-dvě, a poslat si na ni peníze až když budete chtít nakupovat. Převody mezi účty v rámci stejné banky, jsou dnes snad už všude online.

timur

Nikdo, děkuji
nikdo*

Není zač. Bylo nám ctí a potěšením a národním svátkem. Hi.

 


2x

Ali je prověřený shop, není čeho se obávat zneužití karty. Zboží je nutno potvrdit nebo vyvolat spor před ukončením ochranné lhůty. Pokud se balík toulá trochu déle, obchodník rád prodlouží ochrannou lhůtu - není třeba hned hrotit sporem.

 

joudic*

1x

Prodejce si kseft ujit nenecha a da vam i falesny tracking kod, jen aby prodej nepropadl, takze cekejte a jestli to zbozi jo chcete nebo potrebujete, tak 25. kliknete na prodlouzeni at si to pojistite

 


0x

Na aliexpressu nakupuji běžně, ale používám předplacenou platební kartu (coolkarta), abych nemohl přijít o víc peněz. Vůbec se mi totiž nelíbí, že u těchto eshopů není využito 3D secure, tedy ověření sms kódem. Prakticky vůbec nechápu, k čemu zabezpečení 3D secure vlastně je, když záleží na protistraně, jestli ji podporuje, nebo ne. Je to jako by člověk měl do domu vedle sebe jedny dveře zamčené a druhé bez zámku. "Slušní lidé" si musejí odemykat klíčem, ale kdokoli, kdo chce, může vejít těmi nezamčenými dveřmi. K provedení platby stačí pouze údaje, které si každý může přečíst z vaší platební karty. Žádné další ověření. To prostě nedává smysl. Kontaktoval jsem dokonce svoji banku (ERA) s žádostí, že si nepřeji, aby odesílali nezabezpečené internetové platby. Prý to nejde. Že pokud mám obavy, at si ebanking zakážu úplně.. Takže jsem to vyřešil tou předplacenkou. Její výhodou je například i to, že po každé platbě přijde oznamovací SMS s výpisem, kolik jsem právě zaplatil i jaký je na kartě zůstatek. Přitom samotná ERA mě o zůstatku na platební Maxkartě informovat "neumí".

 


0x

Ještě jsem chtěla dodat, že si samozřejmě musíte kartu Visa aktivovat k placení přes internet. A hlavně, pak už se jenom zaregistrujete na stránce AliExpress a zadáte požadované údaje, které jsou všechny na Vaší kartě. Vůbec přes účet "Gerorge" nechodíte. Interbanking k tomuto placení vůbec neotvíráte, vše jde jen přes tu aktivovanou kartu. Přeji příjemné nákupy . P.S. A jestli jse u spořky, tak si tam zavolejte a možná, že to už jde nastavit i z domova přes ten 3D systém.

 

fbiswat

0x

Vykaslete se na nejaky George.Zalozte si novej ucet ktery ma uplne vsechno zdarma.Tam si vzdycky preposlete penize kolik potrebujete a jste v klidu.

timur

Poradíte, který,dik
fbiswat

Ja osobne mam Fio banku .Jen kdyz jsem chtel debit kartu tak byl poplatek 100kč jinak vsechny pladby jsou zdarma na aliexpres ,ale jsou urcite jiny banky co maji vse zdarma

joudic*

equabank ma vsechno zadara, mam ji jako ucet do zahranici protoze ma dobre podminky vyberu

nikdo*

ono je dobrý mít na tyhle případy ty karty a účty od stejné banky. Převody mezi bankami zdaleka nejsou online, a bůhví jak dlouho ještě. K tomu ještě další problém, zdaleka ne všechny banky mají system co na kontě-to na kartě. Někdy musíte počkat přes noc, aby se vám prostředky z konta "přepsaly" do karty, a vy s nimi mohl dál disponovat.

Co já vím, jen MBank to měla opravdu online. Když mi syn zavolal ze světa, že je bez peněz, já mu ze svého konta u MBank převedl peníze na jeho konto u MBank, a on mohl kartou okamžitě zaplatit, např. u pumpy naftu. Proto taky u nich stále mám účet. Nikdy člověk neví, kdy se to může hodit. Ale na drobný platby, a platby po internetu, mám konto u FIO. Ta má zase výhodu v tom, že má u nás pobočku, kam můžu složit hotové peníze na účet. To zas u MBanky nemáme.

slon

Pánové, jedno mi není jasné. U jmenovaných bank, a i jiných, jsem četl, že platby do zahraničí jsou zpoplatněny částkou od cca 200 - 300 Kč.

nikdo*

Platba kartou není platbou do zahraničí. Platbou do zahraničí je myšlen převod z účtu na účet.

slon
29.12.18 12:00

 

 

asd1

0x

Na tyhle platby mám extra ůčet kam dám prachy jen na tu platbu = neni co ukrást. Fio vše zdarma a podobných je víc...

 

timur

Tak se mi to vše povedlo,nastavil jsem limit na kartu 1000.provedl první objednávku.mam tam dát raději zpět tu 0 v nastavení limitu nebo to nechat 1000kc denně.
nikdo*

To záleží na tom, jestli tu tisícovku chcete risknout. Já hraju. Tak ji tam mám trvale.

timur

Ok,dám tam 0kc

 


0x

Já se tady "směju pod fousy". Kluci, co blbnete! Tenhle obchod je daleko jistější, než některé echopy u nás. Je mi jasné, proč se obáváte, že budete okradeni. Asi proto, že to jsou "číňani". Ale přečtěte si něco o zakladeteli toho obchodu. Napřed založil gigant "Alibaba" a pak vznikla tato "pobočka", "AliExpress".

Toto je odkaz: Jack Ma je čínský podnikatel a filantrop. Je zakladatelem a ředitelem společnosti Alibaba Group, čínského internetového konzorcia. Jako první podnikatel z kontinentální Číny se objevil na obálce časopisu Forbes.[2] Po vstupu Alibaba Group na newyorskou burzu je považován za nejbohatšího Číňana.[3][4] V březnu 2018 jeho majetek činil 42,7 miliardy dolarů.[3]

Alibaba se zabývá velkoobchodem, kde si zboží můžete objednávat po paletách, nebo naložíte celou nákladní loď . A protože po velkém úspěchu chtěl, aby se tento obchod rozšířil i mezi obyčejné lidi, kteří nakupují třeba jako my, za pár kaček, založil pobočku AliExpress, což je "maloobchod". Píši úvozovky, protože ten maloobchod má dnes gigantické rozměry a nakupujet u nich doslova celý svět! Proto má všechno tak důkladně ošetřené, že není možné, aby byl zákazník okraden. Může se však stát, že kupující dobře nerozumí tomu, co sám dělá, nepřečte si podmínky, nerozumí anglicky natolik, aby věděl, co mu prodejce píše a neví, jak se má bránit, v případě neshody s prodejcem. Ale to není vina systému AliExpress, nýbrž toho jedince, který se v tom nevyzná a pak nadává a stěžuje si. Za tu dobu, co tam nakupuji se mi samozřejmě několikrát stalo, že jsem se dostala do sporu s prodejcem. Ale vždy se to vyřešilo v můj prospěch, protože jsem byla v právu a AliExpress to uznal a peníze mi byly bez problémů vráceny na můj účet. Ale člověk musí mít alespoň základy v angličtině a vědět, kam a co má napsat. V češtině s nima komunikovat samozřejmě nelze. Doporučuji si něco přečíst o zakladateli tohoto obrovského gigantu. Je to zajímavé a poučné.

nikdo*

Suzy. Ale tady nejde o bezpečnost Ali. Tady jde o to, že se někde po internetu povalují kompletní data o té kartě. A stačí jeden únik takových dat, a je zaděláno na prů.er. A ALI o tom vůbec nemusí vědět. Přečtěte si kousek výš, co se stalo mému synovi. Stálo ho to zaplatpánbů jen 14 dní zablokované karty, a zítra cestu na banku pro novou. Měl štěstí.

Suzi, tak to bych mohl říct jak se směji tvé naivitě. V době kdy máš možnost si založit u nekolika bank účty zdarma s kartou tak by mě ani nenapadlo platit někde svou běžnou kartou (a už vůbec ne zahraničí). Kdybys jen viděla co a kolikrát za den ti útočí na servery v internetu (je jedno jestli mailový, webový...) tak bys třeba uvažovala jinak.

Maverik, to ano a také mám dva účty. Nedávno jsem si otevřela účet u Fio banky. Ale tuto otázku jsem pochopila tak, že se tazatel ptá na bezpečnost AliExpressu. Jinak je samozřejmě možné všechno to, co zde píšeš, i když se mi to zatím nestalo. Ale co není může se jednou stát. O tom žádná.

 

timur

Ještě bych se chtěl zeptat,Dal jsem do košíku asi sedm položek u pěti už vidím cestu ke mě u dvou žádnou změnu od objednání.neni tam to sledovat.objednaval jsem 19.12.mam tam prodloužit dobu na objednání.je tam 26.12.dekuji
nikdo*

Asi vám nerozumím. Dal jste do košíku a dál? Objednal jste a zaplatil? A přišel vám potvrzovací Email, na každou objednanou položku?

timur

Objednal,zaplatil, peníze se strhly,mejly přišly a ve sledování těch položek u pěti vidím pohyb u dvou žádnou změnu.
nikdo*

To se může stát. Nesmíte propadat panice. ALI to určitě dalo dál, a pak už je to v režii toho dodavatele. Hlídejte si jen datum do kdy by jste měl otevřít spor, a když to nevyjde, tak se braňte. Teď to ještě jde. Nejhorší je to po Novém roce, když tam na východě slaví ty jejich svátky. Dřív to v lednu, tak do půli února byla zoufalost, teď už se to zlepšilo.

timur
22.12.18 18:39

Jo, díky

Timur, to se stává velmi často. Když se podíváte do "mé objednávky", tak vlevo vidíte, jestli prodejce už vaší objednávku odeslal. Normálně Vám to přijde i emailem. Ale já to hlavně sleduji na svých stránkách, protože když prodejce neodešle předmět do určitého počtu dní, tak je objednávka zrušena systémem AliExpress a automaticky se Vám vrací peníze na Váš účet. Když si rozklinete tu objednávku, tak vidíte, jak tam běží čas a máte u toho jasně napsáno, kolik dní prodejci zbývá. Já to dělám tak, že jim napíšu a připomenu se. Okamžitě reagují a odepíší vysvětlení a objednávku urychleně odešlou, protože nechtějí přijít o peníze. Jsou výjimky, ale mně se to ještě nestalo, že je to nějaký "kuliferda" a zboží neodešle. Ale Vám nic nehrozí, Vše peníze se Vám vrátí. Pak je jiný případ, že prodejce zasílá zboží systémem, který nelze sledovat. Většinou jde o drobné předměty. Základní údaje tam jsou, ale máte tam napsáno, že u balíčku není možné sledování zásilky. Ale vždycky mi to přišlo. Dále musíte sledovat čas, který mají na doručení balíčku a to máte také napsáno ve vašich objednávkách u každého předmětu. A ten doporučuji sledovat pozorně, protože když zapomenete a nereagujete včas tím, že otevřete spor, tak o peníze přijdete. Když se mi stane, že vidím, že balíček je pořád někde na cestě a nevidím pohyb, tak nejméně 3 dny před ukončením limitu napíši prodejci a informuji ho, že budu muset otevřít spor a že mi bude muset vrátit peníze. Reagují také ihned a sami od sebe prodlouží limit dodání, abyste byl chráněný jak Vy tak oni. Já jsem s tímto systémem velmi spokojená, když si to člověk hlídá, tak nemůže přijít ani o halíř. Jednou se mi stalo, že byl balíček poškozen tak, že jsem ho nemohla převzít, protože podle rozsahu poškození bylo jasné, že to co je uvnitř bude rozlámané. Ani mi to pošta nepřivezla domů a napsala mi, abych si přijela osobně balíček převzít, že je hodně poškozený a bylo na mně, jestli ho přijmu, nebo ne. Já to neriskovala a řekla jim, aby ho poslali zpět. Bez problémů to pošta udělala a nic jsem neplatila. Okamžitě jsem informovala prodejce a zároveň jsem otevřela spor, kde jsem důvod napsala. Peníze jsem měla bez problémů asi do měsíce na svém účtě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]