Nejste přihlášen/a.
Mám jen teoretický dotaz , třeba někdo bude vědět. Vezmu od výrobce či dodavatele například zahradní lehátko , které je sice nové ale má škrábance a již ho tak výrobce nemůže prodat dále jako nové , já ho koupím od výrobce za nižší cenu s tím že výrobce mi negarantuje žádnou záruku , všechny reklamace tedy půjdou zamnou , do této části vše v pohodě , je to něco za něco , ale jak se řeší například situace kdy u lehátka dojde k výrobní vadě ( například praskne svár či kloub ) a zákazník má díky tomu zranění?
Je jasné že bude požadovat odškodnění , ale bude ho požadovat po mě nebo po výrobci , který ale díky druhojakostnímu zboží nedrží záruku?
Na internetu jsem se dočetl že odpovědnost za zranění jde za tím kdo výrobek uvedl na trh a vyrobil , což jsem já jako prodejce nebyl , tudíž by to i tak mělo jít za výrobcem?
Děkuji za vaše názory , třeba to bude někdo vědět přesně.
@Kakamil "... zahradní lehátko, které je sice nové ale má škrábance a již ho tak výrobce nemůže prodat dále jako nové, já ho koupím od výrobce za nižší cenu s tím, že výrobce mi negarantuje žádnou záruku, všechny reklamace tedy půjdou za mnou, do této části vše v pohodě, je to něco za něco ..."
Vycházíte z mylného předpokladu> prodejce je povinen Vám i v tomto případě poskytnout záruku. Záruka se nevztahuje pouze na ten defekt (zde škrábance), pro který Vám byla poskytnuta sleva. Kdyby došlo ke zranění, určitě by to nebylo kvůli škrábancům na laku.
Reklamaci byste samozřejmě musel uplatnit u prodejce.
K Vaší poznámce ohledně Rozbaleno.cz> Reklamační řád
@kakamil - já ho koupím od výrobce za nižší cenu s tím že výrobce mi negarantuje žádnou záruku , všechny reklamace tedy půjdou zamnou
To je neplatné ujednání:
NOZ § 2174
Ujednají-li strany ještě předtím, než kupující může uplatnit právo z vady věci, že se jeho práva omezí nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu.
Obecně zákazník vždy reklamuje u prodejce, výrobce pro kupujícího není partner. Takže odpovědnost za škodu i zranění máte vy, s výrobcem si to pak budete muset vyřídit sám.
Děkuji za zprávu , to jste špatně pochopila , zákazník má samozřejmě standartní záruku 2 roky na zboží , ale šlo mi o to , že když mi výrobce sdělil že tím že to je jakoby poškozené zboží , které mám levnější třeba o 50 % tak už se mu logicky na to nechce garantovat záruka , což chápu , a pokud se výrobkem něco stane tak reklamace či oprava půjde z mé kapsy , já se ale ptal jak je to kdyby se zákazník při poruše výrobku zranil a žádal odškodnění , třeba 400 000 Kč , jestli to jde za mnou nebo za výrobcem.
Funguje takto například rozbaleno , také bere hodně zboží poškozeného , z výstav atd , určitě mu na to výrobce nedává žádnou záruku když je hrnec např. nový ale poškrábaný . A jak je to potom , když já si třeba ten nový , ale poškrábaný hrnec koupím a a potom mi doma zrovna při přenášení vařící vody upadne ucho a já se opařím? Jde to za Rozbalenem nebo za jeho dodavatelem či výrobcem? Logicky Rozbaleno nemohlo tušit když přijalo na sklad poškrábaný hrnec a také ho tak prodalo že má skrytou vadu a upadne mu ucho. To by podle mne mělo jít za výrobcem.
@kakamil - Logicky Rozbaleno nemohlo tušit když přijalo na sklad poškrábaný hrnec a také ho tak prodalo že má skrytou vadu a upadne mu ucho. To by podle mne mělo jít za výrobcem.
Podle vás - ne podle zákona a dokonce ani ne podle "Rozbaleno"- to uvádí:
" Na rozbalené zboží garantujeme záruku v délce 2 roky. U poškozeného nebo servisovaného zboží je záruka v délce 1 roku" rozbaleno.cz/...
Právo Uživatele z vadného plnění (Zboží) zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na Uživatele, byt se projeví až později. Právo Uživatele založí i později vzniklá vada, kterou Poskytovatel způsobil porušením své povinnosti. rozbaleno.cz/...
Poskytovatel odpovídá Uživateli, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Poskytovatel odpovídá Uživateli, že v době,
kdy Uživatel Zboží převzal, má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Poskytovatel nebo výrobce popsal nebo které Uživatel očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se Zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá... rozbaleno.cz/...
Podstatná je hlavně věta "Poskytovatel odpovídá Uživateli, že Zboží při převzetí nemá vady." O odpovědnosti výrobce vůči zákazníkovi/uživateli ani zmínky.
To by se rovnou mohlo zrušit jakékoli reklamační řízení, protože žádný prodejce "nemůže tušit" předem, zda hrnci upadne ucho nebo auto kolo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.