Nejste přihlášen/a.
Známý řeší nové místo, rád by někam "ke dráze", hledá u SŽDC či ČD pozici v denních směnách (či osmičky) s možností
získání volné jízdenky... je nějaká šance? Má VŠ, znalost angličtiny, znalost PC... Díky za ohlasy
Jako zaměstnanec bude mít nejen on režijní jízdenku /výhody/, ale i jeho rodinní příslušníci. ceskedrahy.jobs.cz/... Toto volné místo bylo vyhledáno během 4 minut na webu ČD.
Volila jsem s ohledem na uvedené vzdělání práci v administrativě, ale benefity v podobě jízdních výhod, jsou na všech pozicích - i třeba u vlakvedoucích, průvodčích, ale to nepřichází v úvahu, že.
------------------------------------------------------------------
U SŽDC bude nabídka podobná, ale nevíme, jaký směr má Váš známý, aby byl pro zaměstnavatele perspektivní, když hlavní požadavek je na 8 hodinovou pracovní dobu a jízdní výhody. Zde pro rod. příslušníky až po půl roce zaměstnání.
Takže doporučení pro pána, at pošle svůj životopis, anebo pravidelně kontroluje vývěsky s kariérou /volné pozice/.
Za osmičky denni na dráze dostane asi tolik co uklízečka v nemocnici. To asi výplata pro ambiciozního vysokoškoláka nebude. To režínka za 1700- na rok nevyváží. Ona teda v základu stojí 1100 na rok ale na vybraných tratích, už její používání dráha omezuje a u všech složek krom čd( pouze provozovatel vlaků) požaduje dopatek 600 na komerční vlaky ( přesněj - vlaky provozované mimo závazek veřejné služby ) a další 200 pokud požaduješ bezplatnou přepravu zavazadel a kola. Máme sice ještě nárok na volné jízdenky po Evropě v rámci úmluvy FIP ale platnost dohody v nejbližších letech skončí a o nové dohodě si můžeme nechat zdát, protože třeba germáni a taliáni pravidelně každý rok rozšiřují seznam vlaků, kde FIP neplatí.
Průkazka teda není důvod pro nástup ke dráze.
Vysokoškolák se vzděláním v oboru, který na dráze dokáže uplatnit musí přetrpět pár let na postu výpravčího a doufat v profesní postup. Ale práce výpravčího, nebo podobného provozního zaměstnance s rozumným platem určitě nebude od pondělka do pátku na 8 hodin. Výplatu u nás dělají příplatky za soboty, neděle, svátky, noční a přesčasy.
Na druhou stranu máš jistotu, že máš každý měsíc výplatu na účtu, at je hospodářství v konjuknci nebo v propadu. Týden dovolené navíc, a poslední dobou i třeba služební byt, slušný náborový příspěvek, příspěvek na dovolenou a podobné drobnosti. Režínku nepočítám. Znám víc nádražáků kteří si ji nechali zablokovat a jezdí autem než těch, kteří investovanou částku opravdu projezdí (když nepočítám peníze projeté cestou do zaměstnání ).
Zdravím s těmi připlatky to není tak horké, ono soboty, neděle a noční ve výsledku tolik na vyplatě neudělají, u připlatku za přezčas a svátky je to lepší. Dělám u "dcery" (cargo) na klasickou režijku nemám ani nárok a stejně by se mi asi nevyplatila protože do práce to mám kousek, to bych musel přehodnotit využití volného času, tak abych ji využil.
Druhá věc je co budoucnost přinese, je fakt že statní dopravce přichází a bude přicházet postupně o další a další zakázky. K čemu bude pak režijka na trati kde bude jezdit třeba Regiojet, který ji uznávat asi nebude.
Jinak práce na 8 mi hodinové směny je pravděpodobnější u sždc, nežli u ČD ono taky zaleží co má známy za školu a kde by se popř. uplatnil.
A co kdyby zkusil ČSAD, když jsem tam pracovala dostala jsem po třech měsících i pro rodinné příslušníky průkazky na které se jezdilo na vnitrostátní přepravě zdarma, vždy na začátku roku se zaplatila za každého člena rodiny jen malá paušální částka, nevím ale jak je to teď, snad ještě někde ČSAD funguje
Místa jsou, ale stevard ani s jazyky benefitů moc nemá, průvodčí ano. Vezmou i strojaře a zaučí třeba na strojvedoucího. Ta VŠ by měla být technického zaměření.
Katalog prací Českých drah: docplayer.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.