Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosim Vás poradte skoro před mesicem jsem si objednala zboží na internetu , boužel jsem měla předčasny porod a ležela jsem v nemocnici s malym , nepřevzala jsem zasilku a ani jsem prodejce nekontaktovala.
Dneska jsem se po nejake dobe divala na svuj email tam jsem mela od prodejce zpravu z duvodu nepřevzeti zboží pohledavku za poštovne prodali firme vymahajici dluhy ..ihned jsem prodejce kontaktovala vysvetlila nepřevzeti a nekolikrat vyzvala, že poštovne neni problem zaplatit at mi napisi kolik pohledavka čini a kam to poslat,nebo at mi napise jake firme.že si tu pohledavku chci okamžite vyrešit abych kvuly desetikorunove častce neplatila desetisice.. prodejce nekomunikuje a napsal naposled, že tim to pro nej skončilo..
Nevite nekdo jak je možne aby prodejce bez předchoziho upozorneni ,že chce poštovne uhradit ,kam uhradit dokdy uhradit, rovnou napsal email s tim,že za nepřevzeti zasilky prodal pohledavku za poštovne l vymahačské firme.. děkuji mockrat za odpoved
Hodně záleží na tom, jaké OBCHODNÍ PODMÍNKY má prodejce vyvěšené na internetu (postup při nepřevzetí zásilky, případné pokuty, odvolávání se na rozhodčí doložky apod.). Tyto podmínky jste při odeslání objednávky pravděpodobně odsouhlasila.
Obecně řečeno - pokud prodejce pohledávku za poštovné opravdu prodal nějaké firmě (já bych tomu moc nevěřil), tato firma Vás osloví a bude chtít zaplatit poštovné + nějaké penále a bude Vás strašit exekucí atd. Ale v podstatě nezmůže nic do té doby, než by Vás zažalovala u soudu. Tam byste mohla prokázat, proč jste zásilku nepřevzala, že Vás prodejce nevyzval k úhradě poštovného a že jste vyvinula snahu se s prodejcem dohodnout. To by pravděpodobně mělo stačit k tomu, aby bylo rozhodnuto ve Váš prospěch a zaplatila byste pouze částku poštovného plus případný úrok, což by bylo "pár" korun. Opět zdůrazňuji, že je nutné znát podmínky objednávky.
Pro každý případ si uschovejte korespondenci s prodejcem (nejlépe emailovou i dopisy) a prokazatelně (opět nejlépe emailem i písemně doporučeně s dodejkou) nabídnětě prodejci, že mu náklady uhradíte, popřípadě zboží odeberete.
Dobrý den. Takovýto postup je neadekvátní. Myslím si, že Vás jen straší. Pokud Vám vznikl nějaký dluh na poštovném, měl Vás na to prodejce upozornit a vyzvat Vás k zaplacení do tehdy a tehdy... Vymáhání i postoupení pohledávek má svá pravidla. V každém případě je prodejce povinen Vám sdělit potřebné info (kam a komu) aby Vám bylo umožněno pohledávku uhradit, pokud vůbec nějaká vznikla. Toto je jen strašák podle mne. Vím, že cítíte nyní nejistotu, prostudujte tedy obchodní podmínky prodejce. Zda v nich má uvedeno, že jste povinna uhradit poštovné v případě nepřevzetí zásilky atd.
je to nesmysl, nebojte se, nemá šanci! jen straší!
pokud neměl nikde uvedené podmínky ohledně nějakých pohledávek za nepřevzetí zásilky, nemá cenu se tím zabývat
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.