Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace a dobírka

Od: danaj odpovědí: 28 změna:

Dobrý den, ráda bych se zeptatala, zda je někde v zákoně zakotveno něco o vracení zboží zákazníkem prodejci a to konkrétně na dobírku? Jde mi o to, když mi zákazník odstoupí od kupní smlouvy a zašle zpět balík na dobírku prodejci? Je někde uvedeno, že ho nemusím na dobírku převzít? Děkuji

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*

0x

Nikde také není uvedeno, že ho převzít musíš. Podmínky reklamace a vrácení zboží si stanovuje prodejce v obchodních podmínkách. Samotné vrácení zboží je věc jedna a vrácení peněz, po posouzení reklamace nebo stavu vráceného zboží, věc druhá.


doplněno 13.11.18 15:02:

I při vrácení zboží v zákonné lhůtě se prodejce před vrácením peněz přece musí přesvědčit, že je zboží ve stavu, v jakém má být. Nemůže tedy přijímat vracené zboží na dobírku.

danaj

Tak zákazník má právo na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dní od převzetí zboží, to je dané zákonem a tam ta povinnost převzít zboží zpět je, ale mně jde o tu dobírku, nevím že by se o tom někde psalo a že by někdo balík na dobírku převzal při reklamaci..

 


0x

Nemusíte převzít žádnou zásilku, ale musíte být srozuměna s následky takového konání.

Ve vašem případě přinejmenším s tím, že zákazník může požadovat nejen vrácení uhrazené kupní ceny, ale i dalších nákladů.

danaj

Jako že když nepřevezmu vrácení zboží na dobírku? To snad není normální a pochybuji, že by to někdo někde převzal, tak nevídím důvod proč by po měl mít někdo právo požadovat za toto náhradu..

 


0x

Prakticky ve všech obchodních podmínkách e-shopů (které stejně tak prakticky nikdo nečte) je věta, že e-shop nepřejímá vrácené zboží dobírkou. A má to velmi dobrý důvod: prodejce se musí v prvé řadě přesvědčit o tom, co je to za zboží, proč je vrácené a v jakém je stavu, a až potom vrátí peníze. Nemůže vrátit peníze jen tak, při převzetí zavřeného balíku, když ani neví, co a proč v něm je.


doplněno 13.11.18 12:31:

armyshop.cz/...

bod 1.6


doplněno 13.11.18 12:33:

e-army.cz/...

bod 5, druhá odrážka

Z dotazu nevyplývá, že se jedná o e-shop - to by zřejmě tazatelka tohle věděla.

danaj

Děkuji, tak nějak to chápu i já, o eshop nejde, jsou to prodeje na bazarech nebo facebooku, kde dané obchodní podmínky nejsou. Pokud to má někdo v podmínkách, tak bych se na to samozřejmě neptala

Pak si ale ani zákazník nemůže být jistý, zda odesláním obyčejného balíku pro něj všechno neskončilo.

danaj

Proto jsem taky ptala co a jak co se na to vztahuje nebo nevzahuje, když nepřevezmu vrácené zboží jen kvůli tomu že bylo vráceno na dobírku a je to z bazaru. Přitom pokud by to nebylo na dobírku a bylo vše v pořádku, platbu bych normálně za zbožíí vrátila a objednatelka mi vyhrožuje ČOI..

Na obchod mezi občany nepodnikateli se obchodní zákoník nevztahuje a čoi se tím nebude zabývat. Něco jiného je převzít dobírkou objednané zboží (kde se předpokládá apriori, že by mělo být ok) a něco jiného je zaplatit dobírku za něco, co zákazník vrací a ty ani nevíš, co tam je a v jakém stavu.

Na druhou stranu, pokud prodáváte hodně a toto je skutečně ojedinělý případ, a nejde o nějakou závratnou částku, tak bych zákazníkovi vyšel vstříc.

 

damandys

0x

Domnívám se, že je možné podle zákona zákazníkovi uhradit jen nejnižší cenu poštovného za uvedenou zásilku - to znamená bez dobírky. Je to podobné, jako když zákazník zašle např. kurýrem za cenu 250 a poštovné by bylo jen 100,- obchodník vrátí zákazníkovi cenu nejnižšího poštovného. Domnívám se, že nejlepší je se domluvit se přímo zákazníkem, aby zboží nevracel dobírkou, která poštovné (dopravu) prodražuje. Kdyby trval na svém, tak mu sděte, že reklamaci máte zájem vyřídit podle zákona, ale nebudete zbytečně přeplácet poštovné.

danaj

Pokud vím, tak když vrací zboží bez udání důvodu zpět, tak dopravné neplatí prodejce, pouze to k zákazníkovi. Jinak tyhle věc co píšete vím, mně šlo vyloženě jen o tu dobírku, podle mě takto vracet zboží nelze..

damandys

Mýlíte se, prodejce MUSÍ vrátit náklady na poštovné / dopravné, které zákazník uhradil při odesílání - vrácení zboží. Ale pouze v nejnižší možné podobě, tedy již zmiňovaných 100,- Kč. Na druhou stranu, pokud bych byl prodejcem, uhradil bych náklady zákazníka bez problémů a navíc bych zaslal drobný dárek. Můj názor.

krtek66

ano, vrací i poštu při vrácení...tzn. tu, kterou musí zákazník zaplatit, aby vrátil zboží

 

jurajjuraj*

0x

jedna se o nove zbozi nebo prodavate "co dum da" nekde po internetovych bazarech?

podminky sice moc nestuduju ale zatim co sem VZDYCKY videl tak kazdy prodejce mel ze pokud bere zbozi zpet tak NIKDY ne na dobirku, poslat jako obycejny balik, maji tam vetsinou rovnou napsane ze baliky na dobirku NEBUDOU prevzaty - to k novemu zbozi jako prodejce

a pokud by se jednalo treba o stare veci obycejneho smrtelnika, treba starou sekeru kterou prodavate nekde na bazosi tak tam neni co resit, danou vec popisu, nafotim z kazde strany a pokud nekdo nevi co si chce koupit tak ma smulu, zpatky nic neberu

danaj

Jedná s o věci nové a tomu všemu co píšete rozumím. Jde o normálního prodejce na ičo a zákazníka, jen je to na facebooku nebo bazaru, kde žádná pravidla nejsou, natož psát někde že se to na dobírku nevrací, což pokládám za samozřejmé..

Hm - to co "za samozřejmé" pokládáte vy nemusí za totéž považovat jiní.

jurajjuraj*

nevim jak je to v zakone ale nemel by mit kazdy prodejce nejake obchodni podminky? jinak brat jako prodejce zpet zbozi na dobirku by byla naprosta blbost, dneska je plno vycuranku a myslim ze by nebylo vyjimkou posilani pokazeneho zbozi zpet a kdyz zaplatite dobirku tak uz penize neuvidite

 

 

iz*

0x

Při podobných otázkách by bylo dobré uvádět hned v dotazu všechny potřebné informace.

Při prodejích prostřednictvím bazaru je potřeba rozlišovat, jestli jste prodejce (prodej je předmětem Vašeho podnikání), nebo jestli prodáváte jako fyzická osoba (např. nějaký předmět, který už nepotřebujete).

V druhém případě nejste povinen/povinna zboží vzít zpět. Jste-li prodejce, můžete si podmínku vracení zboží obyčejnou poštou dát do svých obchodních podmínek.

Pro uživatele @Jethro> Platnost obchodního zákoníku skončila 31. prosince 2013.

K reakci @Danaj dnes (13. XI. 2018) v 16.32> jde-li o prodejce, vyhledejte si na jeho webu obchodní podmínky. Podle mne by se měly vztahovat i na prodej prostřednictvím jiných webů (např. FB apod.).

 


0x

Zrovna jsem minulý týden kupovala přes Bazoš pekárnu a také na dobírku. Cena za balík 200 Kč plus. Ale já jsem se předem na všem dohodla s prodávající paní, která byla neskutečně vstřícná a naprosto korektní. Já přece jako kupující, také nevím co mi v balíku dojde a jestli zboží bude odpovídat fotkám a popisu. Takže jsme se dohodly, že kdyby bylo něco v nepořádku, pošlu jí balík zpět a také na dobírku, teda za stejnou cenu, kterou jsem zaplatila já. Vůbec to pro ni nebyl problém. Pekárna přišla a byla ještě v lepším stavu, než jak bylo uváděno. Kdybych nevěděla, že byla použitá a byla by zabalena v původní krabici, tak bych si myslela, že je úplně nová.

Takže já si myslím, že je naprosto normální, že když Vám kupec reklamuje zboží, které jste mu prodala a on ho kupoval na tu dobírku, tak Vy musíte přistoupit na stejné podmínky. Proč by měl kupující platit dobírku 2x, to teda nevím. Vy jste své peníze obdržela a on uhradil dobírku. Zboží ale asi nebylo v pořádku, tak Vám ho vrací a nyní je na Vás, abyste uhradila tu dobírku Vy. Prostě fifty-fifty.

dobirka

Aha, zákazník si ponechá zboží a pošle zpět na dobírku cihlovku. Prodejce před rozbalením balíku zaplatí. To bude sakra drahá cihla. Takto to nelze dělat.

Dobírka, ale to co říkáte by bylo možné i naopak! Tak já si koupím na dobírku v Bazoši zboží a mám se bát, že mi přijde jenom nějaká cihla? Proč podezíráte z nekalého úmyslu, jenom jednu stranu? To by mne docela zajímalo.

 


0x
Měl jsem za to, že se vrací zboží běžnou poštou - na náklady kupujícího. Prodávající vrací cenu zboží+poštovné z faktury(včetně příplatku na dobírku). Takto to má i většina eshopů v reklamačních podmínkách.
krtek66

prodávající vrací cenu vč. počtovného a to i toho, které musel zákazník zaplatit při vrácení zboží...tzn.. Zboží+cena pošty k zákazníkovi + cena pošty zpátky k prodejci

 

joudic*

0x

Zbozi zasle, tak jak je a cena mu bude z uctarny proplacena na ucet zpet a dostane dobropis v pdf... Kdyz mi to posle na dobirku, poslu mu to zpatky neprevzate, a uhradi si 2x postovne..

@libor007 Cena dopravy se zpet nevraci, sluzeb dopravy zakaznik vyuzil a tak si ji musi zaplatit

Tak to si nejsem jistý, jestli se nevrací i doprava.

skolaspotrebitele.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]