Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Živnostník, jaké doklady skladuje?

Od: tamtam odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, řekněme, že mám živnost nákup zboží za účelem dalšího prodeje a chci danit jako OSVČ paušálem. Je logické, že musím mít a skladovat faktury za zboží které prodám, aby bylo z čeho danit onen paušál. Co chci ale vědět je, zda musím archivovat podle zákona také faktury nákupů, které jsem učinil? Může je podle zákona návštěva finančáku požadovat? Radu typu, skladujte pro jistotu oboje nehledám. Zajímá mě, jak je to podle zákona? Děkuji za případnou odpověď.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

osvc

0x

Skladujte si co chcete, ale FÚ má právo ( ne povinnost) po vás v některých případech požadovat prokázání původu zboží. No a jak to chcete prokázat? Jedině fakturou, strzenkou ...

tamtam

Tak to není problém. Dodavatele mám pouze jednoho. Takže pokud k tomu dojde, rád mně tento dodavatel z Německa vystaví "potvrzení", že je můj dodavatel. A případné podrobnosti si finančák zjisí předpokládám sám u tohoto dodavatele dle potřeby. Takže já mohu skladovat pouze ty faktury, které sám vystavím.

osvc

Asi jste nezažil řádnou kontrolu a představujete si to jak Hurvínek válku.

Pracovník FÚ vám konkrétně ústně sdělí - předložte nákupní doklad z 11.3. 2016 na částku xxx Kč. Vy doklad musíte předložit. On nebude čekat až vy se domluvíte s dodavatelem v Německu a zašle vám kopii faktury.

Pracovník FÚ v tomto případě napíše do zápisu - doklad nebyl předložen. A flastr je jasnej.

Proč odmítáte skladovat doklady? To je v podnikání nejjednodušší.

nikdo*

@osvc: můžete mi říct, k čemu by byly finančnímu úřadu, faktury za nakoupené zboží při danění paušální daní? Vždyt to nemá s čím porovnat, když přijaté peníze dokladujete jen peněžním deníkem? V něm není žádná možnost dohledat jakýkoliv počet prodaných kusů čehokoliv, stejně tak fin. úřadu v tomto připadě nic není do toho, od koho, a za kolik, jste nakoupil.

 


0x

Jak dlouho archivovat doklady neplátce

At už pro daňové přiznání k dani z příjmu uplatňujeme výdaje podle skutečnosti podle danové evidence nebo paušálem, archivujeme veškeré evidence a veškeré doklady, které jsme v evidenci uvedli. Archivovat musíme celou dobu, po kterou nám může být doměřena daň z příjmů. Jsme-li například neplátce DPH, stačí nám archivovat doklady a daňovou evidenci "3+3" , tedy tři roky a tři měsíce od konce dotyčného roku.

Tato doba se prodlužuje, pokud jsme podali za dotyčný rok dodatečné daňové přiznání nebo jsme vykázali ztrátu, lhůtu prodlužuje i leasing. Maximálně se to může natáhnout na 10 let.

jakpodnikat.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]