Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dopravné při vrácení zboží?

Od: danaj odpovědí: 24 změna:

Dobrý den, nevíte jak je to, když si objednám zboží třeba na sbazaru a chci ho vrátit bez udání důvodu do 14 dní, platím dopravu zpět já nebo prodejce? Děkuji

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*

4x

Při koupi zboží na Sbazaru i dalších bazarech jde v naprosté většině případů o vztah mezi dvěma fyzickými osobami, nikoliv o vztah mezi prodejcem a spotřebitelem. Většinou jde o prodej použitého zboží, nevhodného dárku, nepotřebného předmětu apod.

Na takový prodej se nevztahuje ochrana spotřebitele ani možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Něco jiného by byl nápkup v e-shopu> tedy nákup od prodejce.

Vyjde-li Vám na některém bazaru prodávající vstříc, bude to jeho dobrá vůle a odhaduji, že dopravu budete muset zaplatit Vy, že ji za Vás prodávající FO neuhradí.


doplněno 10.10.18 23:05:

Sbazar není "oficiální" prodejce. Je to jen internetový prostor, v němž mohou zdarma inzerovat fyzické osoby. Sbazar stanoví podmínky používání Sbazaru, nastanoví prodejní podmínky a neodpovídá za uzavřené smlouvy.

Smlouvu neuzavíráte se Sbazarem, ale s jednotlivými prodávajícími FO. Tzn., že záleží na tom, co si s prodávajícím sjednáte. Pokud si výslovně nesjednáte možnost vrácení zboží, není prodávající Vašemu požadavku vyhovět (nemusí prodaný předmět přijmout zpět).

 


3x

Prodejce:

NOZ § 1832

(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

ale nemusí vracet celou zaplacenou částku:
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

danaj

Chápu to tedy dobře, že prodávající musí vrátit cenu za zboží i obě dopravné dodaní i vrácení zboží?

iz*

@Danaj,

kupujete-li něco na Sbazaru, nejde o vztah prodejce a spotřebitele, ale o vztah dvou fyzických osob, pro který bude platit to, co si mezi sebou sjednáte. Prodávající FO nemusí vyhovět ani Vašemu návrhu ohledně o vrácení zakoupeného předmětu a vrácení peněz.

adeleckac

jedubabicko,jste naprosto mimo...citovany text se tyka nakupu v eshopu,jak pise pani prede mnou.piste prosim jen to cemu rozumite...

 

ladinpraha*

3x

Sbazar není e-shop, kde by platila 14-tidenní lhůta pro vrácení zboží. Většinou jde o klasický inzerát soukromé osoby a platí tedy to, co si prodejce v podmínkách určí. Může prodávat i bez jakékoli záruky a je jen a jen na tobě, jestli máš za jím stanovených podmínek o zboží zájem nebo ne.

V e-shopu platí na rozdíl od toho 14-tidenní lhůta pro vrácení zboží. Jelikož je rozhodnutí na základě této možnosti zboží vrátit zcela na vůli kupujícího, pak není ani ten nejmenší důvod, aby náklady na vrácení, případně na kontrolu vráceného zboží či jeho nové zabalení, šly k tíži prodejce.

Pokud si zboží objednáš kdekoli, je třeba si veškeré podmínky zcela ujasnit před touto objednávkou. Po objednání už není pro jakékoli domluvy prostor. Jakmile objednáš, tak souhlasíš se vším, co je v nabídce uvedeno.

Tak, jak je otázka položena, mě napadá, že by se dala tato obchodní pravidla dovést k dokonalosti. Objednal bych zboží a současně bych prodejci navrhl, aby ho vůbec neposílal, ale jenom mi převedl na účet částku, odpovídající nákladům na vrácení. To by teprve byla služba zákazníkům. A jak by se ulevilo dopravním společnostem.

danaj

Ono se jedná ale o prodejce, sice jsou to dvě fyzické osoby, ale jeden je prodejce, který inzeruje na různých bazarech. Eshop nemá, jen tyto prodeje na bazarech a na sociálních sítích. Zajímalo mě to jen z toho pohledu, že jsem četl, že při vrácení prodávající platí dopravné zboží zpět v případě, že to o tom v předstihu neinformoval kupujícího nebo to nemá v obchodních podmínkách, což na tom bazaru moc nejde..

iz*

@Danaj,

z čeho soudíte, že jde o obchodníka? Každý člověk může prodávat cokoliv kdekoliv a může i kdekoliv inzerovat. To z jeho prodejů ještě nedělá podnikání.

Můžete sem dát odkaz na některé inzeráty toho, o kom si myslíte, že je to prodejce?

Zjištuju, že mám mezery ve vzdělání - asi proto, že na podobných místech nenakupuju. Tak dík za rozšíření obzorů.

danaj

Prostě to vím, na to jsem se neptal. Prodejci třeba rostlin o které tady jde, inzerůjí i na těchto bazarech, ale zda tam pak platí nákup přímo z toho bazaru nebo že je to prodejce na ičo?

iz*

@Danaj> to přece záleží na tom, jestli tam ten člověk prodává v rámci podnikání nebo jako FO> tedy na tom, jakou smlouvu s ním uzavřete.

Chcete-li mít možnost vrácení zboží, nenakupujte radši na bazarech, ale v e-shopech.

danaj

Prodává tam v rámci podnikání, to vím a už jsem to psal výše. Ale jakou smlouvu při nákupu na sbazaru s ním asi můžu uzavřít, žádnou

iz*

Proč sem na toho prodejce nedáte odkaz?

id

Danaj nemůže sem dát odkaz na prodejce nebot prodejcem je sám..

adeleckac

uz samotnou koupi a uhrazenim ceny a dodanim zbozi mezi vami a prodejcem na Sbazaru vznikla smlouva.

 

 


2x

Omlouvám se - uniklo mi slovo "zpět". Prodejce vrací jen to, co bylo zaplaceno za kompletní zásilku, tj. cena zboží, poštovné, případně balné. Poštovné při vrácení bez důvodu platí zákazník.

danaj

Prosím i když to není v obchodních podmínkách, tak prodejce dopravu neplatí zpět? Protože třeba na sbazaru žádné podmínky nejsou a asi ani nikde být nemůžou

 


2x

Proč by měl prodejce platit za vrácení zboží, když je to rozhodnutí kupujícího, že ho vlastně nechce?

danaj

Když mi napíše třeba že si ho představoval jinak, třeba má už opadané listy a na fotce u inzerátu je ještě s listy :D

Tak jde o vrácení bez důvodu nebo reklamaci zboží, které neodpovídá nabídce? To je dost podstatný rozdíl.

danaj

Já nevím jestli je to že neodpovídá nabídce nebo reklamace, když keřík u inzerátu listy má a když je podzim tak prostě opadá, tomu se zabránit nedá..

iz*

@Danaj> fotky/obrázky u inzerátů bývají často jen ilustrační.

adeleckac

jedubababicko,ctete prvni zakony,nez tu nekoho zase zmatete...pro tazatele: pokud jste koupil od podnikatele,napr.eshopu,mate ve 14 dnech vraceni bez udani duvodu narok na vraceni castky za zbozi a postovne,jez jste za doruceni zaplatil. Naklady na vraceni zbozi (postovne) hradite vy.

Pokud jste koupil od soukromnika,lhuta na odstoupeni ve 14 dnech neplati, jedine rozpor s kupni smlouvou (zbozi neodpovida popisu atd.) ci reklamace. Pokud uplatnite rozpor ci reklamaci uspesne, mate narok na vraceni postovneho za doruceni zasilky,ceny zbozi i postovneho za jeho vraceni, u obojiho ma ale prodavajici moznost resit to ne vracenim zbozi zpet,ale tim,ze vam ho opravi ci vymeni,googlete vice. Otazka je, jak poznate,ze prodavajici v Sbazaru prodava jako podnikatel...

 

krtek66

0x

tak tak...Sbazar není obchod, tam nic takového neplatí. Je to pouze na dobré vůli prodávajícího..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]