Nejste přihlášen/a.
Řešení existuje poměrně jednoduché, ale není nejlevnější.
technická část: spočívá v osazení dveří do jednotlivých úseků, včetně všech vchodových, zámky se signalizací uzamčení. Zamknete klíčem kancelář(celý úsek), a někam, nejlépe ke vchodovým dveřím) se zatáhne signalizace. Dale buď zabezpečovací ústředna, nebo jen signalizační panel uvnitř u hlavního vchodu.
organizační část: Každý z příslušného úseku(kanceláře nebo souboru kanceláří), má za povinnost zkontrolovat okna a uzamčení všech jeho dveří(z jeho úseku). K tomu uzamčení: je možné signalizaci vyvést nad příslušné dveře. V případě zabezpečovačky je to přímo NUTNÉ. předejdete tak tomu, že někdo vejde(odemkne) do zabezpečené části.
Při odchodu si pracovník zkontroluje signalizační panel, a je-li poslední, zamyká.
Zabezpečovací ústředna, nemusí nutně sloužit k zabezpečení, ale může sloužit jen k signalizaci uzamčení úseků, a k registraci časů odchodů osob.
A neříkejte, že to nejde. Je nás v baráku asi 100. celý je rozdělen na cca 20 zabezpečených úseků. Všechno připojené na pult centrální ochrany. Každý má svůj kód a PIT. Co použije na odkódování je na každém. A všichni vědí že musí, a dodržují to. Planý výjezd stojí peníze, a ten kdo to nedodržuje platí. Každý si dá pozor. aby nemusel. Jde to, ne že nejde.
Tak jsem si přečetl ty nářky, a je to všechno jen o tom, umět si vynutit kázeň zaměstnanců a dát jim k tomu vhodný technický nástroj. Všechno ostatní jsou výmluvy.
No, u nás je povinnost při odchodu projít celou firmu, zkontrolovat uzavření oken a požárních dveří a pak teprv zakódovat. V opačném případě totiž hrozí, že zakódujete někoho uvnitř. Co výjezd, to 1500 Kč. Majitele už to přestalo bavit platit.
Kdysi tohle řešily 2 tabla na píchačky (karty). Před píchačkami (hodinami) karty těch, co jsou venku, za píchačkami těch, co jsou uvnitř.
Zažila jsem čipový systém, který toto všechno hlídal. Pokud se pro menší počet zaměstnanců nevyplatí, volila bych u vstupních dveří třeba kovový pás se jmény zaměstnanců. Nebo nějakými kódy, pokud by jména nevyhovovala GDPR. Kdo ráno přijde, přidá ke svému jménu magnetku. Nebo připevní kolíček na překližku. Při odchodu magnetku (kolíček) odebere. Předposlední zaměstnanec ví, že zabezpečovat nemusí, poslední už bude muset.
Díky za odpovědi,
ono tak uplně nejde o to zjistit kdo je viník, ale jak zamezit tomu, aby zůstalo odemčeno.
Samozřemně mě napadlo klasicky kartičku ve dvou krabicích odejdu přehodím se do krabice PRYČ poslední odchází v krabici je sám a koduje. Bohužel, tento nápad nikoho nějak neuchvátil
Navrhoval jsem to ve firmě obdobně. Neprojde to. Ti, co dělají na 8 hodin - ani minutu přesčas, přece nebudou dělat práci navíc, je to nepálí. At si projde celou firmu ten, co tam čučí jako poslední, když tam může bejt do večera, tak má přece dost času .
Nápad, který neuchvátil. To je dobré. V minulosti jsem se musela podřídit mnoha nápadům svých vedoucí, které také neuchvátily. Někdy se časem ukázalo, že nejsou úplně špatné, jindy pro některé pracovníky opravdu špatné byly, ale museli jsme se všichni podřídit a podle neuchvacujícího nápadu se chovat.
A abych byla upřímná, některé nápady byly dobré. Často je bylo nutné do nadřízených hlav nějak opatrně a nenápadně dostat, ale to už je jiná záležitost .
Dveře osadit elektronickým samozamykacím zámkem. Po každém průchodu se automaticky zamče. Otevírá se běžným klíčem nebo elektronickou čtečkou (karty, otisky, kód). Ověřené řešení a funkční.
Těch možností jak to řešit je více.
Pokud jsou pohybová čidla v kancelářích, tak lze systém nastavit tak, že se zapne sám po nějaké době nezaznamenání pohybu. Ideální to samozřejmě není, ale furt lepší než časové spuštění nebo žádné.
Dalčí možností kterou vidím, že se dá alarm rozdělit na dva úseky podle pater a ty nezávisle ovládat. Já být na místě zaměstnanců tak tak asi neobcházím celou firmu, ale předpokládám, že o tom, kdo je na patře už nějaký přehled mají.
No a samozřejmě poslední možností je umístit na vchod/východ kameru. Stejně tak ty pípačky na dveře zaznamenávají čas, takže hned víte, kdo odcházel poslední nebo přicházel první.
Tomáši, až najdete nejlepší řešení, tak se poučím. Páč mám podobný problém, dlouhá chodba, 14 kanceláří a stane se často, že nechají otevřené hlavní dveře přes noc, nezapnou alarm, nebo zapnou a někdo je v jiné kancenáři.
Automatické zapnutí alarmu v určitou hodinu by to nevyřešilo? Jak už jsem tu psal, většina EZS to umožňuje.
Nelze, páč alarm nepozná, zdali je objekt prázdný již ve 12 hodin, nebo ve 20hodin? Včera spustili poplach ve 22:10 a volali, co s tím.
Dohodnout (nařídit) nejpozdější možný odchod z práce? Nebo nastavit automatické zapnutí alarmu s dostatečnou časovou rezervou.
nelze nařídit.
Je to 14 kanclů, pronajatých, s přístupem 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.Někdo přijde v 7:00, jiný ve 22:00
Věřím, že by to šlo ošetřit v nájemní smlouvě - prostory jsou přístupné v rámci určité denní doby. Ovšem nakolik je to realizovatelné si netroufnu odhadnout.
Budu opakovat vaši myšlenku, kterou ověřili už horníci. Dvě nástěnky a přívěsky co se převěšují při příchodu a odchodu. Vždy bude patrno kdo je poslední nebo kdo se nepřendal a může za situaci, že zůstane odemčeno.
Nemusí to být nutně visačky se jmény, klidně jako ve školce se symboly a legenda k nim nemusí být veřejná.
Nikde není čas apd takže se nemusí bát, že od teď se bude píchat.
claymane, to je rozdíl, mezi horníky, kteří museli, a uživateli, kterým to je jedno. A to jsou ještě dva vchody. Toto nefungovalo. Někteří ani nechtěli dávat najevo, že jsou v kanceláři.
u nás se teda obchází celý areál a kontroluje kdo tam zůstal..jinak se prostě zamkne, zakoduje a ten kdo tam zůstane i po...tak si prostě odemkne, odkoduje a zpátky zakoduje...takže řešení je takové, že prostě nastavit, že od 17hod (třeba) kdokoliv kdo odejde, zamkne, zakoduje..když ne...pokuta
A co tak nějaký jednoduchý elektronický docházkový systém? Slyšela jsem, že existuje něco na bázi excelové tabulky, kam se každý při odchodu zapíše (na sdíleném disku), a tabulka sama doplní čas, což je zamknutý údaj.
inzenýrka, "kam se každý při odchodu zapíše" to je ten problém, jak ho donutit, aby se tam napsal, když jde zrovna druhou stranou domů.
@milancukrar On ten docházkový systém musí být propojen se mzdovou agendou... tedy nezapíšeš se = máš automaticky A = nedostaneš peníze.
Ideálně se to provozuje na počítačové síti, kde lze docházku spustit na uživatelských PC.
Další možností je uzamčení jednoho východu, aby museli všichni jen jedním.
Všechno má svoje řešení, ale bez "drobného násilí" a "trochy křiku" se to bohužel neobejde.
Teď jsem si přečetl Vaši odpověď výše (kanceláře mají pronajaté různé firmy). V tom případě samozřejmě společná docházka ani počítačová sít neexistuje.
Vy si všichni představujete, že to jsou podřízení zaměstnanci. Zkuste zapřemýšlet, že to je třeba nájemník, který má v budově kancl. Těžko ho donutím, aby plnil závazek ze smlouvy, že poslední zamkne. To bych musel mít kameru se záznamem a stále hlídat, kdo přišel a odešel, po celých 24 hodin. Teorie je jiná, nežli praxe. Těch nájemníků je tam ve 14 kancelářích, po několika lidech. Ani neznám tváře všech lidí, co se tam pohybují.
Milane, když budete mít ty zámky se signalizací, tak budete mít přehled i o těch nájemních kancelářích. A není přece problém, v nájemní smlouvě stanovit pokuty za neuzamčenou-nezabezpečenou kancelář. Oni se to lidi rychle naučí, když to má stát peníze. A v kombinaci se zqabezpečovačkou to potom už není žádný problém zamykat automaticky. Ono jde leccos, ale musí se chtít. Přeci mít zamčeno a bezpečno, by mělo být v zájmu každého zákazníka, nájemníka atd. Bordel vyhovuje jen bordelářům.
Jednoduše: U vchodu kniha příchodů a odchodů. Kdo se nezapíše nebo neodepíše, riskuje že bude uzamčen a zakódován.
@Jjjlll, opravdu riskuje?
Jak byste uzamkl a zakódoval člověka, který už odešel, jenom se zapomněl odepsat? Nestalo se mi to mockrát, ale asi dvakrát jsem odchod z předchozího dne zapisovala až druhý den ráno při příchodu.(–:
Podle mne kniha příchodů a odchodů situaci řeší jenom částečně (jestli vůbec).
Měli jsme knihu příchodů a odchodů. Někdo se opravdu nezapisoval, ale pak jim stačilo pohrozit. Případně kdo šel poslední zodpovědný, tak zkontroloval, kdo ještě není odepsaný a zda je to pravda (např. neodepsaný jeho kolega z vedlejší kóje, o kterém ví, že odešel dříve), případně těch pár neodepsaných zkontrolovat v kanclu, zda jsou.
U nás tohle dělala paní uklízečka, která chodila večer, případně slečna na recepci.
Když se neodepíše a nezakóduje pár lidí, snadno časem zjistíte, kdo problémy dělal. Většinou to jsou ale ti nejvyšší...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.