Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám dotaz ohledně účetnictví. Majitel jedné firmy si vzal půjčku na soukromý účet. Pak část vložil do firemní pokladny, následně částku vybral a zaplatil fakturu v hotovosti. Další částkou v hotovosti zaplatil nový telefon a tou poslední částí zaplatil fakturu po splatnosti. Dokáže mi tu někdo napsat postup a veškeré účtování, které se k tomuto váže? Děkuji, kdyby bylo něco potřeba, doplním.
Do firemní pokladny neměl nic vkládat a ani neměl nic jen tak vybírat. Pokud není ve firemní pokladně manko, tak doporučuji nic neůčtovat - jako by se nic nestalo.
Ty peníze, které tam majitel dal, dáš do průběžných položek (prostě půjčka, neovlivňuje výši zisku). Tím se Ti objeví PLUS v pokladně, ale neovlivní nijak ZISK firmy (výdělek). Potom už s nimi budeš účtovat normálně, jako kdyby v té pokladně byly z utržené tržby. Pochopitelně se tímto můžeš dostat do situace, kdy výdaje jsou vyšší jak příjmy (myslím tím položky, které ovlivňují zisk) - firma je ve ztrátě.
A na který účet se účtuje půjčka? Může to být 365? Nebo 491? Takže vklad do pokladny bude 211/365 nebo 491. Pak platba faktury v hotovosti bude 321/211 a platba za telefon bude 501/211. Jsem začátečník, spíš se učím pochopit mechanismus. Díky
A až by půjčku splácel tak se bude účtovat 491/221, nebo 211, aby se účet 491 vynuloval?
didi. Já Ti čísla z hlavy neřeknu. Ale to dohledáš v nějaké "příručce" pro účetní. Prostě Ti to ani když tam peníze dává, ani když je vybírá pro sebe, NESMÍ ovlivnit zisk firmy. Musí to jít mimo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.